Recenze
Škoda Superb GreenLine
Technické info
Přezdívka auta Greenline Rok výroby 2008 Koupeno nové najeto [km]:30000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1896 výkon [kW]: 77 kroutící moment [Nm]: 250 zrychlení 0-100 km/h [s]: 12.5 maximální rychlost [km/h]: 193 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 565 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.1
Popis vozu
Přeji vám dobrý večer, přátelé. Dovolte, abych se představil: Jsem nový Superb. Z rodu Okřídleného šípu. Noční expres, světoběžník, vytrvalec chladných moří, mečoun silnic.
Přijel jsem k vám, abych vás bezpečně vozil za vašimi zájmy a dělal vám bezpečného společníka. Račte tedy nasednout.
Pouze v bílé košili a s kravatou, prosím.
I já jsem se oblékl.
Jste vážený člověk? Nejste vážený člověk a chcete? Vážíte si života? Jste váha? Jste těžká váha? Neváháte? Bydlíte na Váhu? Pak nemůžete jinak.
Škoda Superb.
Po otevření dveří, které svojí váhou již v prvním okamžiku ubezpečují o pasivní bezpečnosti, prosím, usedněte do příjemných textilních sedadel a zasuňte sklopný klíček do zapalování. Že se v některých autech startuje tlačítkem? No jistě, ale to jsou jen zbytečné činnosti navíc. Navíc, já nejsem některé auto. Jsem automobil. Superb.
Nyní stačí zadat váš cíl do logické navigace s příjmem dopravních zpráv a vyrazit cestou necestou. Omlouvám se, že vás ještě vyrušuji, zřejmě jste se zapomněli připoutat - toto je ale také jediné vyrušení, kterým vás budu na něco upomínat. Jinak můžete čekat, že se o vše postarám. Zapnu automaticky světla, pokud pojedeme v dešti, obstarám stěrače. Sám budu udržovat teplotu uvnitř vozu pro vás i spolujezdce, a pokud se naneštěstí dostaneme za kouřící autobus, zapnu vnitřní cirkulaci. Partnerka chce stále tepleji a vy chladněji? Není problém, zařídím. Znám ženy, stále jim je zima... Zkontroluji tlak v pneumatikách a aktivně zabráním smyku. Někdo vzadu nemá seřízená světla? Ztmavím zpětná zrcátka. Nejvhodnější trasu vybereme společně, ale sledovat ji i dopravní situaci již, s dovolením, budu já. Pokud budete chtít, budu udržovat i zvolenou rychlost a lehce vám napovím vhodný převodový stupeň. Pro vaše pohodlí jsem vybaven perfektními sedačkami s optimálním sedákem, dobrým bočním vedením a příjemnou, kvalitní látkou - proč ne kůží?
Ta sedí vedle.
Svižné ovládání vozu a dobrý dojem je zaručen pedálem plynu ukotveným odspodu a perfektně padnoucí řadičkou s přesným řazením. Skoro nenechá sahat rukou na koleno pasažérce. Volant sdružuje mnohé ovladače a koresponduje s maskou chladiče. Pokud vám snad volá obchodní partner, nemusíte ruce sundávat z volantu a jednoduše přijmete hovor tlačítkem, poté co se vám automaticky, bezdrátově spojil mobilní telefon s multimediálním systémem. Pokud pomalu projíždí opravdu dlouhý vlak, můžeme se podívat na oblíbený film a nebo fotky z golfu minulého týdne na středovém displeji multimediálního systému s harddiskem. Snížili jste handicap?
Se mnou ještě více.
Protože před sebou máme dlouhou cestu, nebudu vás po dalších 1000 km rušit přestávkami na tankování. Zastavte si jen tam, kde se vám to bude líbit. Po dojezdu do cíle ještě zkontrolujeme spotřebu, kterou pečlivě hlídám a snižuji, společně s vaším rozumným stylem jízdy: kolem 5 litrů na 100 km. Dobrý výsledek. Dosáhli jsme ho hlavně nízkým aerodynamickým odporem (Cw 0,3) díky sportovně sníženému podvozku a některým dalším úpravám, delší převodovkou spojenou s úsporným motorem a pokročilejšími pneumatikami.
Proč utrácet za naftu, když existuje koňak?!
Je čas, zajít do klubu za Alfrédem. Stále prší?
Nevadí. V levých zadních dveřích pro vás vozím deštník, aby váš oblíbený oblek nezmokl. Počkám na vás před klubem a aktivuji si zatím alarm, abychom se cítili oba bezpečně.
Jistě, každý by mě chtěl.
Přišel jste zpět s dárkem od Alfréda? Golfový bag i se sadou holí? Perfektní. Nejsem totiž obyčejný sedan. Druhým tlačítkem vpravo pod víkem mne můžete otevřít i se zadním sklem. Že ale častěji cestujete pouze s aktovkou? No ano. Pak se chovám jako klasický sedan; včetně naší elegance.
Říkají tomu TwinDoor.
Je na plánu cesta domů. Chápu, nevíte, jak se rozhodnout, které místo si vybrat. Zadní sedadla jsou také velmi atraktivní. Nabízejí tolik prostoru, že se na první pohled zdá, že jsou přední sedačky posunuty úplně vpřed. Kromě toho je k dispozici ventilace, ale i informační displej s hodinami a venkovní teplotou. Proti slunci a zvědavcům nabízím zadní skla s vyšším tónováním. Vraťte se, ale, prosím, za volant. Posvítím vám na prostor před dveřmi, můžete třeba zkontrolovat, zda máte stále čistou obuv.
Hle, Baťa, s tím se řídí nejlépe.
Při jízdě nazpět vám ještě předvedu, jak daleko dojedu díky nízkému odporu vzduchu a pneumatik, když sundáte nohu z plynu. Dál než ostatní auta? Jistě. Ani můj motor není žádná druhá liga. Výkonu sice na rozdávání nemá, ale proč bychom závodili? Máme jiné priority: Nechávám v okolí dostatek kyslíku pro vás i posádky jiných vozů. A díky filtru pevných částic zbytečně nic nezmažu. Předjel nás po cestě řidič v žluté RS? Nebudeme spěchat.
Kdo ví, ten ví.
Jsem rád, že jsme dorazili domů, můžete mě klidně nechat před domem na dešti, mám pozinkovanou karosérii. Ještě vám na rozloučenou posvítím na cestu ke dveřím a přeji dobrou noc. Že se tvářím trochu rozzlobeně? To ale jen proto, co se děje na silnicích. I proto ale mám pevnou karosérii, ESP, bezpočet airbagů a pro děti sedačky s ISOFIXem. Uvnitř mne je vše v bezpečí. Snad až na hodnotu akcií ve vaší aktovce. Že jsem dokonalý vůz?
Říká se to.
Přeji vám příjemnou chvíli, než spolu zase vyrazíme na šachovou partii dálnic, kde táhneme bílým králem!
Co tu ještě děláš kamaráde? Doma je zas' itálie? Tak pojď, pojedeme spolu nocí...
-------------------------------------------------------------------------------------------
Filkovo hodnocení
Služební Superb je reprezentativní velký sedan s praktičností Octavie. Jízda je plavná, ale díky sportovnímu podvozku do jisté míry sportovní. Motor nemá výkonu na rozdávání, ale jeho prioritou je spotřeba. Díky síle není příliš náchylný na větší zatížení vozu a slušně táhne. Pouze pět rychlostních stupňů je obstojně poskládaných, takže úspory paliva se nedosahuje na vrub rychlostnímu průměru. Svižná a úsporná jízda je umožněna nejen nízkým odporem (vzduchu a valivého), ale i možností průjezdů zatáček vyšší rychlostí a tedy sníženému brzdění. Interiér je na vysoké úrovni, není strohý, ale elegantní, kvalitní a příjemný. Zadní místa nabízejí nadbytek prostoru a konečně se konstruktéři věnují i zadním pasažérům: displej, výdechy klimatizace. Přístrojová deska je tvořena dvěma tubusy ala Alfa, přístroje mají ale ve škodováckém kontextu velmi dobrou čitelnost.
Celkově je uvnitř vůz osazen poměrně složitou technikou a při jízdě je možné sledovat hodně dat, včetně světového směru nebo právě projížděné ulice. O snížení nutných zásahů do ovládání za jízdy se starají systémy jako automatické stírání nebo ztmavení zrcátka atp. Vůz je vybaven multifunkčním volantem, na kterém mi osobně nevyhovují rotační ovladače. Vůz v bílé barvě vypadá mohutně a elegantně. 16" kola se zdají být z bočního pohledu malá.
Auto je určeno k reprezentativnímu proplouvání krajiny, na delší vzdálenosti a nabídne slušný komfort, hodně místa a nízkou spotřebu. Naopak není určeno pro ujíždění před mafiány, na což mu nestačí výkon. Při běžné jízdě s posádkou se ale stejně ukazuje, že rychlé projíždění zatáček a mohutná akcelerace není pro posádku příjemná. Na druhou stranu pro nouzové brzdění jsou k dispozici silné kotoučové brzdy.
Škodu Superb nezvolí ten, kdo vůbec nepočítá peníze, ale naopak buď ten, kdo žádá výhodný poměr hodnoty a ceny, dále ten, který si váží tuzemské práce a příznivec Škody a evropských vozů.
Plně naložený automobil s brzděným přívěsem překračuje 3,5 t. Parkování s vozem usnadněné senzory je oproti menším vozům, např. Octavii složitější vzhledem k dlouhému rozvoru a motoru uloženému napříč. V nabídce je ale i specialita: parkovací asistent.
Velice zajímavý bude šestiválcový Superb 4x4 3,6 FSI se zrychlením za 6,5 a 250 Vmax.
Celkově auto hodnotím pozitivně a najít na něm zápory je poměrně těžké.
------------------------------------------------------------------
Přečtěte si, prosím, také další recenze na vozy s létajícím šípem.
Škoda Forman GTX Silver, který jezdí 200;
Škoda Octavia 4x4 turbo, která je jak z lomu;
Škoda Octavia RS combi, která pokořila Ferrari 360;
Škoda Fabia HTP.
Těším se na vaše příspěvky.
Silné stránky
+ image
+ GreenLine
+ prostor
+ TwinDoor
+ kvalita
+ akční rádius
+ brzdy
+ v Green Competition může soutěžit s Priusem
+ detaily
+ aerodynamický a jízdní odpor
Slabé stránky
- pouze 5st. převodovka (dlouhá)
- na sklech chybí VIN
- osvětlení žárovkami, absence denních světel
- chybí obdoba efficient dynamics, start-stop
- absence zásuvek USB a možná 220V
- tvrdší, nižší podvozek
Mnoho podrobných dat pro byroktraty
ŠKODA SUPERB GreenLine 1.9 TDI PD DPF 77 kW 5-stup. mech.
základní cena: 609 900 Kč
cena včetně extra výbavy: 767 400 Kč
model
Superb GreenLine
výbava
GreenLine
motor
1.9 TDI PD DPF 77 kW 5-stup. mech.
interiér
Ray černá látka
Ray černá látka /černá-černá/černá
barva
Bílá Candy
extra výbava
"CLIMATRONIC" dvouzónová klimatizace s elektronickou regulací s pachovým filtrem s automat. regulací (17 000 Kč)
4ramenný multifunkční volant pro ovládání rádia a telefonu, malý kožený paket (6 500 Kč)
Alarm s hlídáním vnitřního prostoru, zálohovou sirénou a náklonovým čidlem (7 000 Kč)
Asistent rozjezdu do kopce (HHC) a kontrola tlaku v pneumatikách (TPM) (4 000 Kč)
Boční airbagy vzadu s předepínači zad. bezpeč. pásů, hlavové airbagy a signal. bezpeč. pásu řidiče a spolujezdce (7 000 Kč)
Dešťový senzor (4 000 Kč)
El. ovl. a vyhřív. zpětná zrcátka, el.sklopná s aut.stmíváním a vnitř.zpět. zrcátko s automat.stmíváním (9 000 Kč)
Kola z lehké slitiny "SPECTRUM" 7Jx16" - 4 ks (14 000 Kč)
Navigační systém s dynam. modulem "COLUMBUS" 2-DIN, "MAXI DOT" (38 000 Kč)
Prodloužená záruka na 4 roky, do 120.000 km (12 000 Kč)
Příprava pro telefon s Bluetooth "PREMIUM" GSM III (UHV+rSAP), "MAXI DOT" (13 000 Kč)
Signalizace vzdálenosti při parkování (senzory vzadu) (10 000 Kč)
Vkládané tkané koberce "LOUNGE STEP" (3 000 Kč)
Vyhřívání předních a zadních sedadel (13 000 Kč)
----------VÝBAVA--------------------------------------------------
Design
Chromový paket vnitřní, chromovaná lišta kolem bočních oken
Interiér Ray, dekor Mirage
Kola ocelová Tempel 7J x 16" - 4ks, pneu 205/55 R16
Nápis Green Line na zadním víku
Spojler na zadním víku
Standardní provedení sedadel
TwinDoor - variabilní otvírání 5. dveří
Bezpečnost
Airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy vpředu, hlavové airbagy
Bezp. světla na výplních předních a zadních dveří
Deaktivace airbagu spolujezdce
ESP včetně ABS+MSR+ASR+EDS+HBA
Imobilizér
Isofix na vnějších zadních sedadlech
Kolenní airbag řidiče
Kontrola tlaku v pneumatikách (TPM)
Projektorové halogenové světlomety
Přední mlhové světlomety
Přední opěrky hlavy, výškově stavitelné
Signalizace nezapnutého bezp. pásu řidiče a spolujezdce
Tři hlavové opěrky vzadu, výškově stavitelné
Tři tříbodové bezp. pásy vzadu (na vnějších místech s přitahovači)
Tříbodové výškově nastavitelné přední bezp. pásy s přitahovači
Výstražný trojúhelník v zavazadlovém prostoru
Funkčnost
Difusní osvětlení interiéru, 2 čtecí lampičky vpředu a 2 vzadu
Držák na parkovací lístky, držák nápojů vpředu
Dva sklopné háčky na uchycení zavazadel v zavazadlovém prostoru
Dvě sklopná stropní madla vpředu, dvě sklopná stropní madla vzadu s věšáčky
Dvě zásuvky 12V na středové konzole (vpředu a vzadu), vpředu s osvětlením
El. přídavné topení pro dieselové motory
Elektormechanický posilovač řízení
MFA (přístrojový panel s multifunkčním ukazatelem)
Nekuřácký paket
Odkládací kapsy na zadní straně opěradel předních sedadel
Odkládací přihrádka na středové konzole, s osvětlením
Odkládací přihrádka s víkem pod sedadlem spolujezdce
Odkládací schránka Jumbo Box s nastavitelnou loketní opěrou mezi předními sedadly včetně informačního displeje vzadu
Odkládací schránka na deštník včetně deštníku
Odkládací schránka v přístrojové desce u spolujezdce (osvětlená, klimatizovaná)
Osvětlení zavazadlového prostoru
Prodloužený servisní interval
Přední stěrače Aero (s cyklovačem a volbou frekvence)
Set na opravu pneumatik
Schránka na brýle
Sportovní podvozek
Šest upínacích ok v zavazadlovém prostoru
Vnitřní kličky dveří s osvětlením, Jumbo Box s osvětlením
Volant čtyřramenný (nastavitelný ve dvou osách)
Zadní opěradlo dělené, sklopné
Zásuvka 12V v zavazadlovém prostoru
Komfort
Audiozdířka v loketní opěře Jumbo Box
Centrální zamykání s dálkovým ovládáním (2 sklopné klíčky)
Climatic - klimatizace s aut. regulací
El. ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, s integr. bočními ukazateli
El. ovládání oken vpředu a vzadu s dětskou pojistkou
Light Assistant (Coming home, Leaving home, Tunnel light, Day light)
Malý kožený paket
Rádio Swing (2 DIN) s CD, MP3
Radiopříprava s 8 reproduktory (2 DIN), 2 antény (Odnímatelná nesklopná střešní a v zadním skle)
SunSet
Tempomat
Tónovaná skla, čelní sklo s šedým pruhem
Výškově nastavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce s bederními opěrami
Zadní loketní opěra s možností vytvoření průchozího otvoru do zav. prostoru
----------TECHNICKÁ DATA------------------------------------------
Hmotnosti
Svislé zatížení koule tažného zařízení [kg] 75
Celková hmotnost [kg] 2063
Pohotovostní hmotnost [kg] 1443
Užitečné zatížení [kg] 620
Dovolené zatížení střechy [kg] 100
Hmotnost připoj. vozidla brzd./nebrzd. - stoupání 12 % [kg] 1500/650
Karoserie
Karoserie pětidveřová, pětimístná, dvouprostorová (pozn. filko !?)
Součinitel odporu vzduchu [Cw] 0,30
Náplně
Objem palivové nádrže [l] 60
Podvozek
Přední náprava zavěšení McPherson se spodními trojúhelníkovými rameny a příčným zkrutným stabilizátorem
Zadní náprava víceprvkové zavěšení s podélným a příčnými rameny a příčným zkrutným stabilizátorem
Brzdy kapalinové dvouokruhové, diagonálně propojené s podtlakovým posilovačem Dual Rate
Brzdy vpředu kotoučové, s vnitřním chlazením a jednopístovými plovoucími třmeny
Brzdy vzadu kotoučové
Parkovací brzda ruční mechanická na zadní kola
Řízení hřebenové přímočinné s elektromechanickým posilovačem
Pohon
Pohon Pohon předních kol
Spojka třecí suchá, hydraulicky ovládaná jednokotoučová
Převodovka mechanická pětistupňová, plně synchronizovaná
Provozní vlastnosti
Plněný emisní předpis EU4
Emise CO2 (kombinované) [g/km] 136
Nejvyšší rychlost [km/h] 193
Zrychlení z 0 na 100 km/h [s] 12,5
Spotřeba - městský cyklus [l/100km] 6,5
Spotřeba - mimo město [l/100km] 4,2
Spotřeba - kombinovaná [l/100km] 5,1
Vnější rozměry
Vnější průměr zatáčení - obrysový [m] 10,82
Výška (pohotovostní zatížení) [mm] 1462
Délka [mm] 4838
Šířka [mm] 1817
Rozvor [mm] 2761
Světlá výška [mm] 123
Rozchod vpředu [mm] 1545
Rozchod vzadu [mm] 1517
Vnitřní rozměry
Šířka v loktech na předních sedadlech [mm] 1468
Šířka v loktech na zadních sedadlech [mm] 1451
Míra pohodlí vpředu (max./min.) [mm]
Míra pohodlí vzadu (max./min.) [mm]
Efektivní prostor pro hlavu vpředu [mm] 988
Efektivní prostor pro hlavu vzadu [mm] 956
Objem zavazadlového prostoru do výše zadního plata [l] 565
Objem zavazadlového prostoru při sklopených zadních sedadlech [l] 1670
----------MOTOR--------------------------------------------------
Označení motoru a výkon 1,9 TDI PD DPF 77 kW 5-stup. mech.
Popisek Vznětový motor, přeplňovaný turbodmychadlem s nastavit. geometrií lopatek, řadový, přímé vstřikování paliva, OHC, uložený vpředu napříč
Počet válců 4
Objem [cm3] 1896
Největší výkon při otáčkách/min [kW/min-1] 77/4000
Největší točivý moment při ot./min [Nm] 250/1900
Zapalování -
Palivo nafta
Plnění přímé vysokotlaké vstřikování paliva
Zdvih 95,5
Kompresní poměr 18,5:1
Exhalační norma EU 4
Vrtání 79,5
ZANECHTE KOMENTÁŘ V DISKUSI, PROSÍM.
Novinky v recenzi
Škoda Superb GreenLine 1,6 TDI CR DPF
Škoda konečně začne dodávat Greenliny se vznětovými přeplňovanými motory o objemu válců 1,6 se vstřikováním nafty common rail a filtrem pevných částic. Navíc bude konečně zaveden systém inteligentního alternátoru a stop-start systém pro jízdu přes křižovatky. Kombinovaná spotřeba je 4,4 l / 100 km.
Video
Přímý odkaz na video.
Přidat názorDiskuse: Škoda Superb GreenLine
- Re: Výkon motoru 07.09.2012 00:11 filko
- Výkon motoru 21.03.2012 22:33 tonncek
- Re: Otáčky ve 130ti 31.10.2010 22:29 filko
- Otáčky ve 130ti 31.10.2010 10:53
- Re: Re: Soutěžit s priusem??? To ani náhodou 25.06.2010 23:01 MazdaGE
- Re: Jachta Whiteline 18.04.2010 23:54 filko
- Re: Soutěžit s priusem??? To ani náhodou 18.04.2010 23:48 filko
- Jachta Whiteline 18.04.2010 13:34 Subaru4ever
- Soutěžit s priusem??? To ani náhodou 18.04.2010 12:10 MazdaGE
- Re: Re: Hezky jsem si početl 08.04.2010 22:28 FRPE
- Re: Hodnocení: 08.04.2010 22:20 filko
- Re: Hezky jsem si početl 08.04.2010 22:19 filko
- Hodnocení: 05.04.2010 20:06 David Kos
- Hezky jsem si početl 05.04.2010 19:56 FRPE
- Re: Recenze elegantní jak vůz, BRAVO! 04.02.2010 23:44 filko
- Recenze elegantní jak vůz, BRAVO! 04.02.2010 22:20 Vojt
- Re: Super B 25.01.2010 23:35 filko
- Re: hnus! 11.01.2010 12:10 filko
- hnus! 09.01.2010 14:14
- Re: Soutěž s Priusem?? Kde to žiješ? 10.07.2009 11:09 filko
- Soutěž s Priusem?? Kde to žiješ? 10.07.2009 10:22 MazdaGE
- Re: Re: ! 29.06.2009 00:37 TurboKluk(smazat hodnoceni)
- Re: ! 03.05.2009 17:25 filko
- Re: Re: ! 03.05.2009 12:11 David Silver
- Re: ! 29.04.2009 10:18 filko
- Re: Re: ! 29.04.2009 06:58 David Silver
- Re: ! 28.04.2009 21:23 filko
- ! 28.04.2009 19:18 David Silver
- Super B 26.04.2009 11:30 Pabllo
- krása 16.04.2009 12:22
Další vozy Škoda Superb
-
Škoda Superb (2008) Majitel: orange
Přidáno: 30.1.2010 2710 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Škoda Superb (2009) Majitel: parkoviště
Přidáno: 29.9.2009 328 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Škoda Superb (2009) Majitel: parkoviště
Přidáno: 24.1.2010 629 Majitel 9.87 Uživatelé
-
Škoda Superb (2013) Majitel: Technoid
Přidáno: 13.4.2014 910 Majitel 9.86 Uživatelé
-
Škoda Superb (2008) Majitel: parkoviště
Přidáno: 5.6.2009 3610 Majitel 9.82 Uživatelé