Recenze
Škoda Octavia 4x4 turbo 6st.
Technické info
Přezdívka auta 4x4 Rok výroby 2002 Koupeno ojeté najeto [km]:198198 tuning/stylingoznačené * palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1896 výkon [kW]: 74 kroutící moment [Nm]: 240 zrychlení 0-100 km/h [s]: 13.4 maximální rychlost [km/h]: 184 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 / 15 * zavazadlový prostor [l]: 448 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 6.4
Popis vozu
Škoda Octavia první generace po faceliftu (od modelového roku 2001) nepotřebuje příliš představovat. Tento model (2003) s pohonem všech kol mezinápravovou spojkou Haldex a podvozkem s tzv. paketem pro špatné cesty (zvýšená světlost, lepší zakrytování agregátu) měl v době uvedení na trh vůbec největší krouticí moment ze všech Octavií: 240 Nm. Agregát je přeplňovaný vznětový čtyřválec 1,9 s přímým vysokotlakým vstřikováním typu PD - čerpadlo-tryska, později byl překonán výkonnější verzí s 96 kW a 'krouťákem' 310 Nm, která se žel pro čtyřkolky nedodávala a ještě později benzínovou verzí 1,8T GT pro Řecko s 276 Nm a 142 kW. Tento typ s 4x4, ESP, 4 airbagy a pěti tříbodovými pásy s opěrkami je nejbezpečnější Octavií 1. generace.
Octavia 4x4 se od normální liší kromě pohonu i pokročilým podvozkem: zvýšenou 'světlostí' a použitím zadní poháněné víceprvkové nápravy se standardními kotoučovými brzdami. Kvůli tomu je asi o 100 kg těžší a disponuje odlišnými jízdními vlastnostmi. Také zavazadelník je zmenšen, od podlahy, o 100 l a je plošší. Vůz má i delší rozvor a jiné rozměry některých podvozko-karosériových částí. Jiné jsou například zadní koberečky i koberec zavazadlového prostoru.
Haldex
Mezinápravová spojka nahrazující mezinápravový diferenciál a přípojku pohonu zadních kol. Mnohými je zesměšňována, zejména těmi, kteří s vozem nikdy nejeli nebo jeli pouze krátce, já si ji pro dané použití oblíbil. V normálním provozu jsou poháněna pouze přední kola a šetří se palivo, přesto se kardan točí a bere výkon, a tudíž je spotřeba stále větší než u 'předokolky'. Jako výhodné považuji zejména rychlé připojení zadních kol právě jen tehdy, když je to potřeba. Mnozí tvrdí, že připojení je nebezpečné a že se auto začne chovat jinak, není to ale pravda. Sepnutí spojky je znatelné pouze při rychlém rozjezdu z klidu - např. z křižovatky. Při průjezdech zatáček apod., tedy když je vůz již v pohybu, se sepnutí neprojevuje. Je pouze cítit neutrální chování vozu a pohon i zadních kol. Při zrychlení je tak na prvních metrech 'krouťák' posílán i 'dozadu' a poté již není zbytečně spotřebováván. Výjezdy z křižovatek jsou často doprovázeny 'nakopnutím do zad' a pádem mobilního telefonu ze schránky pod rádiem přímo pod spolujezdcovu sedačku... Pokud zrovna na sedadle nesedí spolujezdkyně v minisukni, hledání mě už začíná unavovat...
Motor
TDI čerpadlo-tryska je opět mnohými shazován. Jeho zvuk je opravdu o něco nepříjemnější, než např. u TDI 81 kW (turbo s nastavitelnými lopatkami statoru - VTG, ale bez vysokotlakého vstřikování), což se projevuje při přeřazování a volnoběhu, tedy když je vstřikována nafta - zvuk je tvrdší a mírně zvonivý. Motor má traktorový zvuk hlavně za mrazu. Při jízdě je ale poměrně tichý - vadí mi pouze při běhu naprázdno, při parkování a nízkých rychlostech (20 - 30 kmh) se staženými okny. Při rychlostech mimo město je naopak motor díky nižším otáčkám daleko příjemnější. Po mnohaset kilometrové cestě se zapůjčenou Octávií 4x4 2,0 combi jsem byl rád, že jsem byl vybral TDI (ve skutečnosti jsem 2,0 nikdy nechtěl, uvažoval jsem o 1,8T). Velkou výhodou je naopak 'krouťák'. Auto prostě dobře jede. Osobně bych preferoval výkon jednoho koně na 10 kg, ale i se stem koní se dá při polovičním zatížení vozu svižně jezdit. Tankuji u Benziny jejich 60 cetanovou naftu a s motorem nebyl nikdy problém, démonizovaná "váha vzduchu" je v pořádku.
Olej
Octavia od modelového roku (zřejmě) 2001 má možnost variabilních servisních intervalů. U dízlu tak na výměnu oleje v motoru můžete jet až po 50 000 km, nebo také již po standardních 15 000 km - to je dle stylu a hospodárnosti jízdy. Vyžaduje pak ale tzv. LongLife (LL) olej s přísnou VW normou. Motor nyní maže Shell LL3 (třetí generace - norma VW 507.00). Obávanou vysokou spotřebu nemohu vůbec potvrdit: I při rychlých jízdách - často dlouhé přesuny vysokou rychlostí, a naopak jízdách po špatných cestách mi olej neubývá. Za 15 000 km jsem dolil max. 1 l. Kolega se služebním VW Touranem 1,9 TDI 74 kW ale dolévá olej mnohem častěji. Problémem je cena oleje (1l Shell LL3 nejlevněji za 500 Kč). Dnes se často hovoří, že olej nemůže vydržet více než 20 000 km a jeden rok. Při mém ročním nájezdu 10 - 20 tisíc měním olej max. mezi 15 - 20 tis km. Pro PD se stejně i při fixních intervalech musí používat poměrně drahý olej.
Převodovka
Byla důvodem, proč jsem se částečně rozhodl pro verzi TDI oproti 1,8T; je totiž pěkná, šestistupňová. Má poměrně krátkou jedničku, která je kompromisem mezi silniční a terénní a částečně supluje redukci. Přesto bych v terénu uvítal ještě kratší, protože rychlost na jedničku je i při asi 1000 otáčkách příliš vysoká. Šestý stupeň není nijak výrazně rychloběžný, auto při 130 kmh má otáčky nad 2500 a krouťák by utáhl snížení o cca 300 otáček. Odstupňování je dobré, řazení rychlostí je naprosto precizní. Kulisa řazení je takový velký kloub vyrobený částečně z magnézia a převodovku ovládají lanka. Pouze při přechodu na jiné auto pouze s pěti stupni hrozí zařazení zpátečky na dálnici místo zamýšlené šestky.
Exteriér
Design rozhoduje. Škodovácký kombík se mi vždy velmi líbil, rozhodoval jsem se ještě mezi Škodou Octavií RS, Volvem V40 T4, Mitsubishi Galant sedan... Nakonec zvítězil rozum (Škoda, TDI) a jen trochu srdce (Škoda, 4x4). Design se mi stále líbí, zejména na letních kolech. Pouze zezadu by mohla být Škodovka víc agresivní, zdá se mi trochu skromná či smutná... Vozu by slušely zadní horizontální světla ala Alfa či nové Audi. Blinkry v zrcátcích bohužel přišly až s novým modelem.
Interiér
Málokdy vozím lidi na zadních sedadlech, většinou jen vpředu a zavazadla. Omezené místo na zadních sedadlech mi tedy vůbec nevadí. Za volantem je vše podle mých představ. Auto mi vyloženě sedne a velice rád ho řídím. Pouze několik drobností mi vadí: sedačky s bederní opěrkou by měly mít delší sedáky (mám 184 cm). Kvůli boční opoře zad uvažuji o sedačkách ze sportovního paketu (tvar RS, čalounění klasika). Boční vedení postačuje při pneumatikách 195/65/15, ale pro zlepšenou přilnavost 205/55/16 se již vyplatí vybrat právě sportovní paket. Budíky na přístrojovce mě rozčilují sice efektním poskládáním číslic do kruhu, které ale zpomaluje čtení. Dělení otáčkoměru (podívejte se do fotografií na počet dílků) nechápu stejně jako násobky otáček x 100 (proč tam nejsou jednotky jako u normálních otáčkoměrů x 1000 ?!). Přístojovka se mi jinak líbí, pěkná je i ve dvoubarevném béžovém provedení, i když preferuji tmavou. V autě mám kožený volant typu RS, který je opravdu příjemný do ruky a dává jiný pocit z vozu - rozdíl je nečekaný. Volant má silnější věnec stejného průměru a nemá žlábky pro prsty z druhé strany volantu. Dlouhé cesty bez loketní opěrky a tempomatu si již nedokážu představit. Octavii 2. generace bledě závidím odkládací prostor pro 1,5 l PET láhev v obou dveřích, schránku pro brýle na stropě a klimatizovaný 'kastlík', které tu docela chybějí. Zvláštní pozornost si zaslouží Climatronic, který hrubě utlačuje režim ECON, protože skoro při každém dalším zásahu do nastavení jej vypne. To mě doslova rozčiluje při zapínání vnitřní cirkulace (kéž bych uměl zasáhnout do softwaru...). Kompresor se v AUTOmatice zapíná již asi od 12°C, což není zrovna příliš eko-nom/log-ické. Jinak klimatizace funguje dobře. Na tužší (chlapský) pedál spojky přenášející 240 Nm jsem si hned zvykl, uvítal bych pedál plynu zespoda jako u Škody Octavia 2 nebo Škody 120L.
Jízda
S jízdními vlastnostmi nemám problém. Zatáčky lze na litých kolech s asymetrickými pneu Dunlop 205/55/16 projíždět velmi rychle. Odpružení je vlivem světlé výšky lehce měkčí, zadní náprava u prázdného vozu zase trochu tužší. Díky složité zadní nápravě a pohonu všech kol je ale jízda přesná, předvídatelná a bezpečná a do jisté míry i zábavná. Hodně zábavná je pak v zimě nebo na šotolině. Uvítal bych strmější převod řízení. Motor nemá extra výkon, ale kvalitní zátah. Ručička tachometru se dostala za 210. Kotoučové brzdy na všech kolech nemají tendenci vadnout. V běžném provozu ale téměř nebrzdím (kombinuji styly eco rallye a rallye :). Díky ESP je jízda velmi bezpečná a někdy i rychlejší (při stylu rallye často ESP vypínám). 'Stabilizace' navíc zahrnuje systémy vhodné i pro jízdu v terénu - např. elektronická uzávěrka diferenciálu (virtuální) atd. Oproti dvoukolce se stejnou motorizací je čtyřkolka pomalejší: Kromě toho, že kardanka bere výkon, vezete navíc jednoho imaginárního chlapa.
V normálním provozu se auto projevuje hbitě, pod pedálem plynu máte skoro vždy maximální sílu. Sprinty 0-100 samozřejmě zvládne pomaleji než např. benzínový vůz, ale v provozu při udržování normálních otáček je svižnější. S autem se dá dlouhodobě udržovat vysoká rychlost, při které je stabilní ať už na 15palcových kolech nebo na šestnáctkách. Při jízdě po mokrém povrchu či povrchu s horší adhezí nemusí řidič při akceleraci příliš dbát na zhoršené podmínky díky pohonu na všechna kola. Na druhou stranu si musí dávat větší pozor při přesednutí do dvoukolky, kde je třeba s plynem zacházet opatrněji.
Jízda v terénu
Auto je limitováno svojí světlou výškou a použitými pneumatikami. Nejvhodnější použití je tedy jako lehký allroad. Pro oblasti, kde je dlouhá zima, horské oblasti nebo pro složky, které potřebují jistotu průjezdu za každých okolností, je vhodnou volbou. Jedná se o univerzální vůz, který ve špatných podmínkách nezklame.
Škodovku jsem ale zkoušel i v horších podmínkách. V podstatě do terénu můžete vjet, pokud tam jsou již vidět projeté koleje. Při přejezdech hor na Balkáně se ale ukázaly limity vozu a i přes to, že by na hodně rozbité cestě zřejmě šlo pokračovat, raději jsem vzhledem k zachování podvozku zvolil objížďku po silnici. Nejsem si ale jist, zda by daný úsek projelo nějaké střední SUV lépe. Limitem na mokré trávě a bahně jsou pneumatiky, které se většinou volí s ohledem na silniční provoz (i v mém případě) a nedovolují s jistotou projíždět složité úseky. Člověk si nemůže být jist nezapadnutím. Auto samozřejmě nemá naviják.
Převodovka má velice krátkou jedničku, která pomáhá při pomalém tempu na rozbitých cestách či pro rozjetí do kopce s přívěsem. Velice bych ocenil vyšší světlou výšku vozu a ještě ostřejší přední nárazník. V některých městech jsou navíc nesmyslné zpomalovací prahy, pro které potřebujete skoro Defendera.
Spotřeba
S lehkou nohou se dá jezdit opravdu úsporně. Nicméně v porovnání s normální verzí se na spotřebě nepříznivě projevuje vyšší hmotnost (asi 80 kg), větší výška (odpor vzduchu Cx 0,32 oproti 0,30) a ztráty na kardance (relativní snížení výkonu dělá asi 6 kW). V technickém průkazu je spotřeba mimo město 5,0 a po městě 8,2. Používám širší (205 místo 195) pneu a při 0-24 svícení a občasném využívání klimatizace a naopak lehkoběžném oleji 0W-30 a kombinovaném stylu jízdy (eco-rallye / rallye) dosahuji spotřeby pod 6,5 l. Ve městě, když nejsou dlouhé zácpy, ušetřím proti techničáku kolem litru, tedy cca 7,2. Mimo město je ale 5,0 l těžké dosáhnout. Řidič se musí velmi soustředit na terén a využívat ho: "splývat s krajinou". Pak je možné se (i s popsanými vruby) dostat na danou hodnotu. Při dálniční jízdě 130 kmh (tempomat) spotřeba tak 6 - 6,4 l/100km.
Tempomat
Na dlouhé cesty je super. Využívám ho ale i ve městě, kvůli stálému udržování max. povolené rychlosti (např. na okruhu). Tempomat ale není nástrojem pro maximální úsporu paliva (takový představila myslím Scania). Na rovině je jeho použití bez diskuse, v hornatém terénu (D1 - Vysočina) ale může oproti citlivé noze zbytečně zvyšovat spotřebu (s kopce jakoby brzdí motorem, do kopce mocně akceleruje resp. udržuje rychlost).
Multimediální výbava automobilu
Tou myslím zejména spojení pokročilých ovládacích a kontrolních prvků a rádia a navigace. Octavii první generace jste si mohli nechat vybavit továrním autorádiem či navigací, přístroji s MaxiDot displejem či volantem s ovládacími tlačítky. Na autech ale právě multimediální výbava zastarává nejrychleji a tak právě zejména navigace, ale i rádio, je časem překonáno. Pokud tedy máte v autě vrcholnou kombinaci navigace s MaxiDot displejem i ovládáním na volantu, zřejmě se bude další modernizace řešit obtížně. V mém voze není MaxiDot, ani tlačítka na volantu, proto mně nevadilo vyměnit volant za tříramenný (na něj se tlačítka nedodávala) a netovární rádio. Instalace rádia jiného výrobce s sebou nese řadu jevů, s nimiž je třeba počítat. V první generaci Octavie se ještě nevyužívá nenormovaného rozměru panelu rádia, takže starost o toto odpadá. Při samotném zapojování dojdete k problému, jak vyřešit čistě tovární specifika a nezbude vám, než zakoupit zcela jistě redukci pro fantómové napájení antény autorádia, která je v továrním zapojení napájena již z rádia. Dále budete řešit problém s vypínáním rádia. Škodovácká rádia se po vytažení klíčku ze zapalování vypnou, ale jdou opět zapnout vypnutím a zapnutím tlačítka rádia. Neškodovácká rádia bohužel většinou toto neumí a poté, co vyřešíte problém s vymazáváním paměti stanic, bude se rádio buď vypínat po vytažení klíčku a pak se nezapne až do opětovného nastartování a nebo se nebude automaticky vypínat a pak jej musíte vypnout sami, přičemž bude hrát dle libosti i bez klíčku v zapalování. Dalšími vlastnostmi, o které se ve většině případů připravíte je ztlumování displeje a tlačítek rádia pomocí hlavního ovladače u světel (ten nemají všechny výbavy) a nebo zesilování hlasitosti v závislosti na rychlosti vozu (funkce Gala), o ovládání hlasitosti a stanic z volantu ani nemluvě. Mezi klady netovárního rádia patří především možnost udržování moderního audia včetně takových možností jako je USB, BlueTooth či další. Netovární rádio či oddělená navigace samozřejmě nebudou zobrazovat údaje na MaxiDot, což je velice škoda, pokud jste si za něj připlatili.
Ve výsledku se mi tak jeví kombinace tříramenného volantu, odděleného tempomatu a navigace, netovárního rádia a absence MaxiDot jako sice méně elegantní ale variabilnější.
Silné stránky
+ design
+ původ v MB resp. Vrchlabí (samozřejmě, že se 4x4 vyrábí v horách)
+ kvalita
+ jízdní vlastnosti
+ ergonomie
+ krouťák
+ pružnost motoru
+ převodovka
+ výbava
+ nenápadnost
+ univerzalita
+ praktičnost
+ spotřeba a provozní náklady
Slabé stránky
- oblíbený cíl lupičů a zlodějů
- v Česku všední vzhled
- při plném využití užitečné hmotnosti nižší dynamika
- těžší litinový a pouze dvouventilový motor
- krátké pásmo využitelných otáček
- kratší sedáky, základní opěradla pouze s průměrným bočním vedením
- tvrdší výplň řidičových dveří v místě lokte: po 500 km otlačený loket
- cejchování a stupnice otáčkoměru i tachometru
- schází odkládací prostor pro 1,5l PET lahev a brýle (např. místo madla nad dveřmi)
- příliš malý přední nájezdový úhel (verze 4x4 by si zasloužila odlišný nárazník - ala VW Tiguan)
- režim ECON (nové VW vozy mají vypínání klimatizace řešeno již logicky ne tlačítkem ECON ale A/C)
- nedodávala se 96kW verze 1,9 TDI
- auto nemá střešní okno (myslel jsem, že ho nepotřebuji, ale spletl jsem se)
- Euro3 - auto nemůže od r. 2010 do centrálního Berlína
- nevhodná sazba povinného ručení (odstupňování v CZ je divné!)
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Vozidlo pravidelně značkově servisováno. Servisům obecně příliš nedůvěřuji. Někdo mi nacouval koulí do dveří a dvakrát byl uvnitř zloděj.
Závady: Porouchané mikrosnímače otevření dveří (nepříjemné při používání centrálního zamykání). Líné navíjení pásů. Občas nešel regulovat sklon L světlometu (el. regulátor sklonu ve světlometu). Porouchala se řemenice alternátoru, která pohání klimatizaci i servo. Při otáčení volantu servo vydávalo strašné zvuky.
Úpravy a další
* Kola Ride 16": na léto jsem váhal mezi koly Spider 16" (RS) a Ride (10,51 kg). Pro Spider hovořila nižší hmotnost (8,46 kg), do terénu jsou ale lepší Ride, které se mi i více líbí. Osazeny asymetrické pneu Michelin Energy Saver 205/55/16V. Srovnání vzhledu auta naleznete ve fotogalerii.
Na zimu disky Triton 15" (9,08 kg) a pneu Michelin Alpin A3.
Zajímavé jsou ještě další disky: L&K 16" (pro svou hmotnost 6,4 kg) a 15" disky beze jména (CCB071029100A; hmotnost 6 kg).
* zvýšený podvozek Weitec
* stěrače Bosch AeroTwin: mutace pro starší vozy, doporučuji všem
* lišty na prahy 4x4
* tříramenný kožený volant (typ GT)
* tempomat (i tak po 1000 km jízdy dostávám křeče do pravé nohy)
* akumulátor Varta
* alarm, zámek řadičky, VIN na sklech
* tmavé boční blikače
* zadní RS spoiler (FAA 320 002)
* Osram Night Breaker H4
* Osram Allseason Super H3
* zaslepení a odpojení zámku 5. dveří
* Shell VX LL3
* Michelin Energy Saver
* Michelin Alpin A3
* audio USB, BT
Další výbava: Tažné zařízení (4x4 smí tahat nejtěžší přívěsy), střešní ližiny, paket pro špatné cesty, ESP, vyhřívaná P sedadla (potřeba u TDI octavií 1. gen - topení začíná hřát až zadlouho), dešťový senzor.
Zástěrky mám na všech kolech. I když nejsou zástěrky povinné, je solidární je mít. Zejména na dálnici auta bez zástěrek zvedají ještě více jemných kapiček vody, které jsou pro ostatní hodně nepříjemné. Na čtyřkolce jsou zástěrky navíc žádoucí na šotolině.
Uvažované úpravy:
= instalace stříbrných krytů zrcátek
= svépomocná úprava krytu podběhu PP kola pro intercooler
= zakitování otvoru zámku 5. dveří
= schránka na brýle vzor Superb místo LP horního madla
= sedačky ze Sport paketu
= radiostanice CB
Co by mohlo být lepší a vlastní šílené nápady:
Upravit lze řídící jednotku Haldexu na stálý pohon 4x4 - ovládání přepínačem. Někdo v Sukoradech u MB to provádí. To příliš nepotřebuji.
Uvažuji ale o úplném odpojení náhonu přední nápravy... ;)
Chtěl bych mít sedačky ze Sportovního paketu a xenonové světlomety. Ty svítí tak dobře, že vlivem nevhodného kužele světla až obtěžují předjížděné řidiče na dálnici. Při dálkových světlech se jen přidají halogeny, xenony nezhasnou a auto svítí jako vánoční stromeček.
Indikace vnitřní cirkulace a možná vyhřívání zadního okna by měla být na přístrojové desce.
Super by byla převodovka s variátorem Multitronic. Líbil by se mi nastavitelný omezovač rychlosti (podobný má Renault), inteligentní tempomat (podobný má Scania), 'krouťák-metr' (Hyundai Coupé), měřič tlaku turba a na Maxi-dot displeji průběh křivky výkonu a síly (podobný návrhu od Bertoneho).
Maximální dosažená výška: 2284 m.n.m.
Prosím, přečtěte si také recenze na ostatní auta:
Škodu Silver, který předčil Rolls-Royce a
Škodu RS, která deklasovala Ferrari F430 a
Škodu Superb GreenLine, který dokáže jezdit pod 4 litry.
Máte podobné zážitky? Jsem úplně mimo? Nechte mi zprávu v diskusi!
Novinky v recenzi
967.880 km - Škoda Octavia TDI 81kW
Dnes jsem jel Octavií s nejvyšším počtem najetých km. 967.880 km a řidič byl spokojený, že neměl ani jednu vážnější závadu. http://moje.auto.cz/?sekce=foto&im_id=im_4fdb61aaa5657&ga_id=GA_46a7a8c82ab6c
Zvýšení podvozku
Zatímco obvykle se podvozek upravuje snížením, já ho zvýšil sadou Weitec. Teď je světlá výška k vozu podle mě optimální.
Michelin Energy Saver
Obuty pneu Michelin Energy Saver.
KALAMITA udeřila celou drtivou silou a zasypala Octavii combi
13. ledna, Praha: Nemilosrdná kalamita v náhorní plošině regionu Prahy udeřila nečekanou silou a ukázala svoji odvrácenou, děsivou tvář. Lačný sněhový jazyk uvěznil vůz ve snaze o jeho totální pohlcení. Octavia byla zasypána po střechu a při následných pokusech o vyproštění se nemohla dostat z této smrtící ledové krusty. Propadala se do stále hlubšího sněhu a další pokusy o očistění této bílé ukrutné hmoty byly velmi nesnadné. Viz fotogalerie.
170 000
Dnes, při driftování na sněhu Čtyřka překročila 170 000 km. Po střídavém driftování Octavii 4x4 a Subaru SVX 4x4 jsem měl spotřebu 16,3 l/100km. Včera jsem driftoval tuto zimu poprvé, ale na terénní pásové čtyřkolce v Krkonoších. Z Octavie ale nejsem od sněhu od hlavy až k patě.
Michelin Alpin A3
13. pátek: Nové zimní pneu.
Yeti - první dojmy
Protože čtyřka nebude jezdit navždy, bylo třeba ověřit nástupce. Jeden z finalistů by mohl být Yeti. V hnědé barvě se střešním oknem. Tak, jak jsem jej zkoušel.
Informace pro výměnu rozvodového řemene
Výměna rozvodového řemene byla dříve předepsána po 90 000 km, nyní 120 000 km. Pokud nyní měníte řemen, žádejte řemen pro 120 000 km. Originální díl poznáte podle označení. Řemen pro 90 000 km je označen "038 109 119 D" a řemen pro 120 000 km má označení "038 109 119 M".
Spotřeba oleje po 15 000 km
Po 15 000 km jsem doléval 0,5 l oleje. Je tedy pravda, že si už nepamatuju, zda jsem něco doléval předtím, ale co naplat.
Servis QG1
Čtyřka si požádala o servis. Poté, co jsem ji nechal překódovat na QG1, jsem čekal, po kolika km si o servis řekne. Interval je 15 000 - 50 000 km. Tentokrát to vychází na 15 000 km a jeden rok, což je mi trochu divné. Budu muset opět nechat zkontrolovat nastavení intervalu v systému vozidla.
Na každý pád je připraven olej.
FENTO-SRAZ, jaký dosud na macz nebyl. FOTOGALERIE
Fotografie z nevídaného srazu MA.CZ o tomto víkendu naleznete ve fotogalerii. Na srazu byly k vidění různá auta, ale vždy jsme došli k názoru, jsou si vlastně v zásadních rysech docela podobná.
Vozy POLICIE
Založil jsem novou kategorii snímků: Vozy POLICIE. Podívejte se, kde co jezdí. :)
Ustanoven nový čas: Praha - Budapešť 3:59 čistého času.
Zajímavá videa
www.youtube.com/watch?v=LRmwmkeV54s&feature
Objeven VW CiTi
Na cestách jsme objevili zajímavý model Golfa. Přední maska vypadá jak z Golfu 2, přední blatníky a dveře také, naopak zezadu vypadá jako Golf 1. Přední boční okénka nejsou dělená. První vyfocený model je asi z roku 2004, a má pod kapotou motor 1,4 62 kW. Existuje ještě sportovní verze (1,6) nazvaná VeloCiTi, která má vpředu sportovní sedačky, pedály jako RS (i když pedál plnu je veden z podlahy). Vrcholná verze s motorem 1,8 90 kW zrychlí 0-100 za 8,5 s! Maximálka je pak 187 kmh. Sportovní stokoňová verze stojí v přepočtu asi 280 000 Kč a má například patnáctipalcové lité ráfky a přehrávač mp3. Všechny verze mají 5stupňovou převodovku.
Ve fotogalerii zjistíte, proč píši o hezkém, i když zdánlivě nesouvisejícím, Golfu.
Golfisti, napište více, moc se v generacích Golfu nevyznám.
Při jízdě vyšší rychlostí (>180kmh) jsem zpozoroval špatnou účinnost Aero stěračů. Máte s tím někdo zkušenosti?
Zajímavá videa
Původní video - všiměte si octavie po minutě klipu
http://youtube.com/watch?v=gb2buOocwaQ
RS
http://youtube.com/watch?v=Y5gBssQ4xzg
Be yourself
http://youtube.com/watch?v=emSoeKzJ1-c
Věřte řidičům Škoda
http://youtube.com/watch?v=H3K6VLmEkog
Jezděte chytře
Největší podíl na rozdílu spotřebovaného paliva má styl jízdy. Šikovnou jízdou šetříte nejen vlastní peněženku (nebo manželčinu), ale i životní prostředí.
http://www.uspornajizda.cz/
LongLife olej českého původu
MOGUL SUPER 1 PRO (VW 506.01; 0W-30) za 315,-Kč/l (vč. DPH).
http://obchod1.paramo.cz/Common/KatalogovyList.aspx?CisloSAP=V531437
http://obchod1.paramo.cz/Data/RizenaDokumentace/bl_mogul_super1pro.pdf
www.olejspol.cz/attachement/3548525/SUPER1_PRO.doc
Michelin Energy Saver
http://www.alu-pneu.cz/detailpneu.php?v=MICHELIN&m=ENERGY+SAVER&n=91&r=V&ro=205/55%20R16
Začnu tu psát historky s autem
Jednou v zimě, před půlnocí jsem blbnul na prázdném parkovišti u nádrže Džbán v Praze. Blbnuli tam také dva s nějakou malou dodávkou s pohonem zadních kol. Já, s letními koly, jsem si to fakt užíval a pak jsem zpozoroval, že se s dodávkou nemohou na úplné rovině rozjet. Chtěl jsem jim pomoci a tak jsem poblíž s efektním smykem zastavil a vystupuji z auta s myšlenkou, cože to blbnou, vždyť to jezdí perfektně a proč se nemohou hnout z místa. Sotva při prvním kroku z auta, ještě jsem ani nezavřel dveře, jsem to ale poznal. Hodil jsem taková záda, že jsem vzal hlavou o zem a pochopil, že to, co se ve čtyřkolce nezdálo jako povrch podobný mokrému sklu, opravdu byl... Perfektní trapas. Nakonec jsme dodávku s vypětím všech sil na rovině roztlačili a dvojku jsem ještě v čtyřkolce povozil. Nakonec nás přijeli vyprovodit policajti s novou Oktávkou, zřejmě si chtěli zablbnout na prázdném parkovišti.
Opraven chybný údaj o spotřebě mimo město. Správně je 5,0 a ne 5,2 l/100km. To je v normálním provozu těžko dosažitelné. Dá se jet i za méně, ale je to šílené.
Video
Přímý odkaz na video.
Přidat názorDiskuse: Škoda Octavia 4x4 turbo 6st.
- Re: Re: Nazdar Filko, 20.12.2009 20:42 FRPE
- Re: Jen se chci zeptat 20.12.2009 18:39 Mira328i
- Re: Jen se chci zeptat 20.12.2009 18:25 Mira328i
- Re: Re: Jen se chci zeptat 20.12.2009 18:05 talio2
- Re: Jen se chci zeptat 20.12.2009 17:49 Mira328i
- Re: Re: Jen se chci zeptat 20.12.2009 17:14 filko
- Re: Jen se chci zeptat 20.12.2009 17:08 talio2
- Re: Jen se chci zeptat 20.12.2009 17:07 filko
- Re: Nazdar Filko, 20.12.2009 17:04 filko
- Jen se chci zeptat 20.12.2009 07:49 Mira328i
- Nazdar Filko, 20.12.2009 02:48 FRPE
- Re: Re: Re: Re: Re: interval 19.12.2009 23:15 filko
- Re: Re: Re: Re: interval 18.12.2009 17:39
- Re: Re: Re: interval 16.06.2009 23:53 filko
- Re: Re: interval 16.06.2009 17:12 Ajin(MoDo Team)
- Re: interval 16.06.2009 11:52 filko
- interval 16.06.2009 08:03 Ajin(MoDo Team)
- Parada 06.03.2009 14:09
- Když jsi založil tu galerii taxíků, tak tady jsou taxi 05.02.2009 17:56 Poustnik
- Re: Re: Impala 08.01.2009 19:00 Poustnik
- Re: Impala 08.01.2009 18:33 filko
- Re: Aero stierace 08.01.2009 18:24 filko
- Re: Impala 08.01.2009 18:22 Poustnik
- Re: Vybrání pro mezichladiš 08.01.2009 18:15 filko
- Impala 08.01.2009 18:00 filko
- Kuba 08.01.2009 17:34 talio2
- Re: Nástupce 20.12.2008 00:26 filko
- Re: Re: Nástupce 20.12.2008 00:22 Poustnik
- Re: Nástupce 20.12.2008 00:10 filko
- Re: Re: Nástupce 19.12.2008 20:01 talio2
Další vozy Škoda Octavia
-
Škoda Octavia (2003) Majitel: whodunit
Přidáno: 8.4.2017 68 Majitel 9.95 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2002) Majitel: Matheas Ropak
Přidáno: 25.4.2009 9688 Majitel 9.93 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2002) Majitel: talio2
Přidáno: 18.6.2008 59710 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2009) Majitel: parkoviště
Přidáno: 21.1.2010 738 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2001) Majitel: parkoviště
Přidáno: 22.4.2008 17510 Majitel 9.92 Uživatelé