Recenze
Škoda Octavia II 1,8 TSI
Technické info
Přezdívka auta bé-žofka Rok výroby 2007 Koupeno nové najeto [km]:70000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 objem [cm3]: 1798 výkon [kW]: 118 kroutící moment [Nm]: 250 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.1 maximální rychlost [km/h]: 223 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 / 17 * zavazadlový prostor [l]: 560 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8.2
Popis vozu
Škoda Octavia 1,8 TSI
Tuhle recenzi píši s vědomím, že ji budu časem určitě upravovat.
Mám nejeto pouze 1.500km.
Octavií je tu sice nepřeberně, ale s motorem 1,8 TSI žádná. Snahou tedy je trochu pomoci, pokud někdo nad tímto motorem váhá.
Toto je moje třetí Škoda a auto zároveň. Předem uvádím, že moje dva předchozí vozy byla Fabie. Nejdříve krátká a pak kombi, obě s benzínovým motorem 1,4 16v 55kw. (s tímto motorem velká spokojenost)
Kombi bylo krom xenonů v plné výbavě navíc s koly RS. Byl jsem s ním moc spokojen. Ale ať je to Fabie za 250.000,- nebo za 450.000,- jako jsem měl já, je to pořád jen Fabie.
Z rodinných důvodů (čekáme první přírůstek) a pracovních důvodů jsem se po skončení leasingu začal poohlížet po něčem větším, reprezentativnějším a výkonnějším.
Kdybych neměl omezený rozpočet, sáhnu po kombíku např. Mondeu, nové Mazdě 6, Audi A6, novém Citroenu C5)
Již nějaký čas jsem ale uvažoval o Octavii kombi, pravděpodobně s naftovým motorem 1,9.
Po přečtení recenzí na auto.cz a autorevue.cz a svezení při předváděcí jízdě s motorem 1,8 TSI bylo jasno. Co taky čekat od člověka, který je zastáncem benzínu, je mu 30 a řídil 7 let auta s výkonem 55kw! :-)
Pravda trochu váhání nad 1,9tdi tam bylo. …přece jen ta spotřeba!!!
Ale jsem typ řidiče, který občas vypne autorádio, užívá si jízdu a poslouchá motor.
A to, bez diskuzí, u 1,9 tdi dost dobře nejde :-)
(musím doplnit, že ta moje druhá Fabča měla krásný zvuk, čím to bylo nevím, každopádně byl mnohem lepší, než první auto se stejným motorem.)
Zašel jsem tedy do autosalonu, kde mám dobrý kontakt a pídil se po skladových vozech Octavia combi.
Bohužel nebyly.
Na výběr byl jeden vůz 1,8 TSI, pár 1,9 TDI a asi dva 1,6 MPI.
Čekat se mi 6-8 týdnů nechtělo a tak velkou slevu bych na nové auto také nedostal.
Vyhrála tedy Octavia 1,8 TSI ambiente doplněná o jumbo box, centrál, parkovací zadní senzory, construct, vyndáno základní rádio Melodi, dodáno Panasonic s možností přehrávání z usb.
Ano uvítal bych eleganci, dig. klimu, xenony, litá kola, tempomat, zadní loketní opěrku atd., ale i takhle je cena na hranici toho, co se mi v současné situaci a očekávání rodiny chce za auto utratit.
Popisovat Octavii asi nemá smysl! Co myslíte?
Omezím se tedy na to co mi vadí a pak hned přejdu k motoru.
Myslím, že by ve Škodovce měli vzít 5-10 lidí z vývoje zvětšování kufru a přesunout je do vývoje zvětšování (vylepšování) interiéru a sedaček.
Mluvím konkrétně o nesmyslně širokém středovém panelu. Už jsem si trochu zvyknul ale proklínám idiota, co to navrhoval. Příště si do toho sedni, blbečku!
Ano jel jsem několikrát v Otcově služební Octavii II. a i na předváděčce jsem byl, ale nevšiml jsem si toho a na předváděčce jsem se soustředil na motor.
Každopádně zlatáááááá moje Fabie.
To, oč byl vylepšen prostor pro nohy na zadních sedačkách, byl zhoršen prostor v předu! (OI vs. OII.)
To samé platí o sedačkách. Pravda, při 187cm mám 105 kg, ale myslím, že krom vyložených hubeňourů musí být sedačky úzké každému.
Neoriginální rádio (tzn. jiné než Škoda) nehraje při vypnutém motoru. To bohužel prodejce neřekl. Asi bych to řešil jinak.
Podvozek na mě u Fabie působil sportovněji, pravda měl jsem tam kola 16“ 205/45.
U Octavie zadek auta tak nějak divně poskakuje.
Na nebožku Fabču vzpomínám i skrze řadící páku. Ta lehkost a přesnost se tady nekoná. Již dvakrát se mi podařilo místo 3 vrazit tam 1 :-( naštěstí to bylo v nízkých otáčkách.
...nebo, že bych byl takovej blb?
4.2.2008 (tohle už se trochu zlepšilo, asi si to musí sednout)
Tak to je vše a teď MOTOR!!!
Je to bomba!
Konec recenze
:-)))
...tak ne
Tenhle motor Octavii opravdu chyběl.
1,8 TSI
Největší výkon při otáčkách/min [kW/min-1] 118/5000-6200
Největší točivý moment při ot./min [Nm] 250/1500-4200
Nejvyšší rychlost [km/h] 223
Zrychlení z 0 na 100 km/h [s] 8,1
Spotřeba - městský cyklus [l/100km] 10,1
Spotřeba - mimo město [l/100km] 5,9
Spotřeba - kombinovaná [l/100km] 7,4
(Natural 95)
To co se píše ve výše zmíněných recenzích je pravda!
Perfektní pružnost, síla, zátah, zvuk, příjemná spotřeba...
...a nevím co ještě...
...snad kdyby to jezdilo na vodu!
Pár kamarádů mě přesvědčovalo, že jediná správná volba je TDI.
Ale za půl roku v tom budu vozit miminko a nerad bych aby se mu z těch vibrací a rámusu dělalo špatně a tatík se rád projede :-)
V nízkých otáčkách až nepříjemně tichý. Ze začátku na mě v nízkých otáčkách působil jako nějaký elektromotor. Teď po 2tis km již zvuk není tak "nudný" a když jdu více do otáček je horní poloha zvuku příjemně dravá.
Zajímalo by mě, jak je slyšet z venku.
Pochopitelně se zvukový projev nemůže rovnat sportovním vozům, ale rozhodně neurazí. Řidič TDI by po přesednutí do nastartované Octavie s tímto motorem mohl začít řešit kdo a proč vyndal motor :-)))
Převodovka je skutečně hodně dlouhá. Nekupoval jsem sporťák, tak to neberu jako vadu.
Díky tomu se dosahuje příznivá spotřeba a motor zrychluje v širokém rozpětí otáček.
Při předjíždění není potřeba zběsile podřazovat.
Nejpůsobivější zrychlení se odehrává na 2. a 3. stupeň.
Zrychlení nedoprovází žádný turbo efekt a tak se může zdát, že to až tak neletí …ale ono ano!!!
Marně vzpomínám, ale nic s větším výkonem jsem asi zatím neřídil.
Bude mi tedy dlouho trvat, než si řeknu, že bych rád ještě něco silnějšího.
Dost dobře nechápu, co se asi děje třeba při akceleraci v Audi RS4, která je tu recenzována, nebo v Subaru STI :-)
Max. zrychlení z 0 na 100 jsem ještě nezkoušel, stejně tak max. rychlost. Zimáky mám stejně do 190km tak je to jedno.
Co se spotřeby týká. Už teď po zajetí a s novýma zimníma tuším, že po mém zklidnění fascinace motorem bude možné jezdit s tabulkovou spotřebou. Na 100% do 8L.
Problém je, že tento motor nedá, opravdu nedá moc jezdit na spotřebu.
Nicméně po krátké zkušenosti a občasných testech výkonu si dovolím tvrdit, že dlouhodobou spotřebu nad 10L bude mít jen opravdový magor.
Pár příkladů sledování spotřeby:
K. Vary – Praha 9, dva lidi. do 150 km/h dálnice, do 120 km/h okreska, obec přísně 50km/h
zajížďka z Lubence do Rabštejna nad Střelou (kde jsem si na klikatý silničkách užíval)
to vše
= spotřeba 7,5 litru.
Praha 4 Chodov – Praha 9, po spojce dle předpisů (gut průjezd) 6,5 litru.
Praha 3 Jarov - Kolín a zpět (do 110km/h) dva lidi
7,4 litru
Jižní spojka... 90km/h na 6. cca. 5,0 litru.
Slabší je to při jízdě ucpanou Prahou. Tam je to 9-10 litrů.
Spotřeba 1,8 TSI bude hodně závislá na stylu jízdy.
Momentálně mám dlouhodobou 8,8 litrů. (8,0 viz. novinky dole)
Možná se někomu zdá, že jsem v první části recenze byl přehnaně kritický. Myslím že v této cenové kategorii by si zákazník zasloužil být ušetřen drobných trapností od výrobce.
Tyto drobnůstky jsem ale Škodě ochoten odpustit za osazení Octavie tímto motorem!
Motorem 1,8 TSI jsem doslova nadšen!
Kdyby měl spotřebu jako TDI, asi by mi to povolilo svěrače :-) ale i tak je úžasný!!!
Pokud uvažujete o Octavii a nemusí být nutně v naftě, určitěho ho zkuste!!!
Záleží, jestli při výběru motorizace dáte přednost mozku (spotřeba - tdi), nebo srdci (zážitky - tsi).
...u mě byly hodnoty EKG a IQ vzácně vyrovnány, tak jsem zůstal věrný benzínu. Nebudu po třicítce měnit stereotypy! :-)))
Dodám kožený volant a řadící páku, tempovat a když budou na jaře kačky tak kola 17“
Silné stránky
MOTOR
MOTOR
MOTOR
MOTOR
MOTOR (nějak mi převažovaly slabé stránky) :-)
kufr
pocit sucha a bezpečí
Slabé stránky
místo na nohy v předu
přední sedadla (úzká)
přední světla by mohla svítit líp
jízdní vlastnosti (na nerovnostech divně poskakuje)
zhoršené ovládání klaksonu palci
masovka
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
prohlídka po 30.000 km
3.300,- + vlastní olej
(výměna oleje, filtru, dolití nějakých tekutin, kontrola a čištění brzd)
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
TUKAS Praha
Kupoval jsem tam i svojí první Fabii.
Na Oktu sleva 85.000,- (14%)
Novinky v recenzi
Servis v 60.000 km
5.100,- + vlastní olej
Doplněno: tempomat a malý kožený paket
odkaz na test spotřeby
http://auto2.lidovky.cz/clanek_lidovky.php?id_clanek=3179&typ=clanek
9.2. Spotřeba za posledních cca. 10 dní 8,0 L.
(Praha a okolí, párkrát dálnice, běžný styl jízdy s "občasným" využitím potencionálu motoru)
Kompletně nová fotogalerie
Přidat názorDiskuse: Škoda Octavia II 1,8 TSI
- Re: Re: Panasonic radio nehra pri vypnutom motore - da sa to vyriesit 11.02.2013 21:45 daroncz
- Octavia 1,8TSi 18.02.2011 22:01
- taky bych bral 09.06.2010 19:12
- Re: motory pro skodovky 30.06.2009 17:53
- Re: Škoda, že Octávky jsou hlavně s deht´ákama 15.05.2009 23:47 raceday
- Škoda, že Octávky jsou hlavně s deht´ákama 15.05.2009 22:30
- Re: koncern vw škodovku na výsluní nepustí 12.05.2009 20:26 raceday
- koncern vw škodovku na výsluní nepustí 11.05.2009 21:21
- Re: Vibrace 09.05.2009 15:52 raceday
- Vibrace 09.05.2009 14:13
- 3x10 05.03.2009 20:33
- tuhost 04.01.2009 23:06 Jeronimo_
- Re: Re: Tak jsem si po době přečetl recenzi na Oktávku, 29.12.2008 14:37 Poustnik
- Re: Tak jsem si po době přečetl recenzi na Oktávku, 29.12.2008 13:52 raceday
- Tak jsem si po době přečetl recenzi na Oktávku, 29.12.2008 09:27 Poustnik
- Nazdar 06.12.2008 21:04 TurboKluk(smazat hodnoceni)
- Re: Re: Stredovy panel 28.10.2008 00:23 Beekey
- souhlasím 26.07.2008 09:09
- motor 01.07.2008 14:17 misoo
- Re: Re: motory pro skodovky 01.07.2008 10:30 talio2
- Re: sportovni podvozek 13.06.2008 16:54 raceday
- sportovni podvozek 13.06.2008 11:02
- Re: motory pro skodovky 12.06.2008 22:35 raceday
- motory pro skodovky 12.06.2008 19:12
- TDi 24.05.2008 15:11
- Léto 13.05.2008 09:59 TurboKluk(smazat hodnoceni)
- Re: Kola a pneu 01.05.2008 23:33 raceday
- Kola a pneu 01.05.2008 22:57 TurboKluk(smazat hodnoceni)
- Kufr 25.04.2008 10:13 radhro
- Kola 22.04.2008 23:21 TurboKluk(smazat hodnoceni)
Další vozy Škoda Octavia
-
Škoda Octavia (2009) Majitel: ericn
Přidáno: 25.7.2014 139 Majitel 9.93 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2007) Majitel: filko
Přidáno: 1.11.2007 3689 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2010) Majitel: H.Karlik
Přidáno: 4.3.2012 409 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2005) Majitel: pedro26
Přidáno: 23.9.2007 16910 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2009) Majitel: Přemek
Přidáno: 28.5.2009 6610 Majitel 9.91 Uživatelé