Recenze
Peugeot 106 1,0i kid edition
Technické info
Přezdívka auta šušeń,sršeń, prcek, a mnoho dalších Rok výroby 1994 Koupeno ojeté najeto [km]:127000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 954 výkon [kW]: 33 zrychlení 0-100 km/h [s]: 17 maximální rychlost [km/h]: 150 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.5
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "havrican".
Koupeno jako ojeté od soukromé osoby, přes autobazar
jedná se o peugeot 106 první generace, vyrobený v roce 1994 ve francii a v roce 1995 přihlášen do prvozu v ČR, je v základní verzi v bílé barvě a jedná se o sérii KID edition, tzn. riflové sedadla, a tapecy v riflové a tmavě modré, a taky modré budíky, motor má 954ccm a 33KW při 6000ot/min. á taky řízený dvoucestný katalizátor.
Délka: 3564 mm
Šířka: 1590 mm
Výška: 1369 mm
Pohotovostní hmotnost : 800 kg
Užitečná hmotnost : 440 kg
Pneumatiky 145/70R13
Tak tolik technické údaje a ted jak sem k němu vlastně přišel.
Od získání řisičáku sem měl Favorita r.v.92 co mě koupili naši aabych se naučil jezdit a přitom nemusel šáhnout na naše rodinné stříbro, naší Feldu. S fáčkem sem jezdil asi rok a půl, bez problémů a nehod, ale říkal sem si že to chce už něco lepšího, začal sem vydělávat, tak sem si říkal žeby to chtělo něco novějšího, plán zněl jasně:
- Nežere
-Nehnije
-Světlá barva
-Od roku 95(sám nevím proč, ale tak mě to napadlo)
-Aby to bylo malé ( po zhodnocení využití, bylo jasné že bude stačit nějaká nákupní taška)
Nic mě netlačilo, taks em pomalu začal hledat na netu a tak různě a objíždět bazary, zalíbilo se mi Renault Twingo, bylo cenové dostupné, ikdyž před rokem sem prohlašoval že do něčeho takového byh nešel :D, přicházel sem mu čímdám víc na chut nastudovat sem si o něm kdeco, jedno sem si vyhlédnul a domluvil si prohlídku, pak přišel otec že v novinách je inzerát na Peugeot 106, zavola sem tam tedy ale ten pán chtěl o pár modrých papírků víc než sem chtěl za něco takového dát, a říkal že odpoledne ho veze do bazaru ke známému, druhý den ráno otce napadlo žebysme se mohli jet do toho bazaru podívat jen tak ze srandy. Vyrazli jsme tedy, když sme projížděli kolem jednoho bazaru hned u plotu nás ze silnice zaujala do dálky svítící barva a byl to skutečně on, jak říkál pán v telefonu, šli jsme so ho prohládnout z blízka, byl na své stáří vy výbroné kondici (ten peugeot)…5dveří, bílá barva, motor 1,0i, ani zrnko rzi, zespodu taky nic, vnitřek pěkný, jeli sme na zkušení jízdu.
Překvapení 1. veký kufr, 2. zvuk při zavírání dveří(prostě jako auto, žádné plechové pazvuky) 3.vnitřní prostor, trofám si říct že vzadu je na nohy víc místa nežve felicii, 4.ticho, bylo ohromné, to se jen tak neslyší, ticho bylo jak od motoru, tak od kol, jeli sme kousek za město a hned tam bylo 90km/h, ticho je takové, že bez rádia, je to až utrpení , neustále jen pozitivně překvapuje a to je dobře, sližili jsme ted azálohu se slovy po neděli jsme tu po něj. Twingo jsem odvolal a těšíl se na prcka, otec přišel se slovy jedeme tam zítra ráno, tak se i stalo, bazarník trochu hleděl, zaplatili jdsme, vyřídili papíry a frčeli domů…já favoritem a otec šušněm, po cestě ho stavili policajti a byli v pohodě, tak nám auto zrovna prověřili jestli není kradené a vše je OK!
Auto bylo doma, vzali jsme benzín, vyřídili pojistku a kdeco, v bazaru nám byly řečeny mouchy, jako že nejdou ostřikovače a nějaké ložisko v kole asi brzo odejde, po cestě jsme zjistili, že nejdou první a druhý stupeň ventilace a doma pak že nejde osvětlení spz, osvětlení je spravené a na další mouchy se čsem dostane také.
Spotřeba: v techničáku je uvedená spotřeba 6,5 l/100km ve městě a 4,7 mimo město, já jezdím svižně kombinovanou kolem 5 až 5,5 l, matka 5,5 až 6 l a otec 6 až 7…a to mi do toho kecá že mým stylem to žere jak blbé a že on jezdí ekonomicky….no radši mu nic neříkám :D. Jak už sem psal s autem se dá jezdit svižne a za málo, pokud v něm sedí tak dva lidi, do města optimální a mimo město tak 100km/h taky pohoda, víc nepotřebuju, auto převážně používám na ježdění po městě a o víkendech dělám kamarádům taxíka..nj vždycky sem někde o kofole a sem ten co řídí, ale zvykl sem si a vůbec mě to nevadí , ještě s ním jezdí matka do práce asi tak 5 km, uveze se v tom klidně i 5 lidí a je to ok, sice se vzadu ti 3 trošku mačkají na šířku, ale auto pěkně švihá, na to, co to najezdí je to optimální motor i velikost.
K výbavě…
Je to úplně základní verze, takže má tachometr a palivomě a nějaké kontrolky, vzadu to nemá opěrky hlavy a vepředu dvířka kastlíku, ale má to zadní stěrač s ostřikováním, okna jsou na švihadla a duhny taky nemám…zkrátky co tam není nemůže se pokazit a to, co potřebujete tam je
Vzhled:
Začněme interiérem, vepředu jsou pěkné, dovolil bych si tvrdit sportovně vyhlížející sedačky, jsou vcelku phodlné a farancouzsky měkké, volant má přiměřený věnec a je zkrátka tak akorát , palubní deska je účelná a a přitom na tak starý vůz vypadá mladě a svěže, ikdyž je z tvrdých plastů není poškrábaná a je ěkně černá, je monolytická takže nějaké vrzání se nekoná a celý interiér je řešen jednoduše přitom velmi funkčně, je dostatek odkládacích prostor. A opravdu venitř nic nevrže, teda až na sedačku, ale bude potřeba vydělat a promazat kolejničky a všecky pohybilové díly.
Pokrčujme exteriérem, troufám si tvrdit že je nadčasový, příd je malá, kapota zevnitř vozu neviditelná, přední světlomety na to že jsou tak malé, tak svítí výborně, velké okna zaručují výborný přehled a dění kolem a při těsném parkování, barva vozu je bílá a velmi zachovalá, co mě udivuje je , že za prcekem se i dnes lidé otáčejí, asi to dělá ta barva a to že je to 5dv., jiak střeše dominuje velká anténa, jako by k tomu mělo být i dálové ovládání , jadní část vozu je vyvážená, jen couvací světlo by mohlo svítit vícm jinak zezadu je to pěkná prdelka
Šušen je obutá na plecháčích, které mají jen tři šrouby, pneu je 145/70R13, vepředu nové pneu vraník a vzadu michelin mxt, zpočátku sem těm vrníkům moc nevěřil, dal je tam předchozí majitel a byly zánovní, ale na to, že sou to celoprotektory, sem nevěil co všechno vydrží a jak jsou tiché, takže tak příjemné překvapení, nemám posilovač, původně sem si mysle že tam je, jak snadno šlo točit s volantem, ale je to převodem a lehkostí auta, od dorazu k dorazu se nakroutíte víc než byste čekali, ale zvládnete to jednou rukou, takže taky spokojenost.
Doufám že vás moje recenze neunudila, piště vaše postřehy co vylepšit, fota budu postupně přidávat, pokud chcete abych sem přidal ještě favorita, který je momentálně na prodej tak mě to napište, díky.
Silné stránky
+nežere
+nehnije
+bílá barva- není v tom tak vedro
+snadné parkování
+kufr veliký akorát, litry nevím, ale basa piv se tam vleze a k tomu ještě spousta dalšího :)
Slabé stránky
-slabší brzdy
-sedačky se nadají sklopit do (sou)lůžkové úpravy, třeba na festivalu si zkrátky musím postavit stan :(
-absence otáčkoměru, ale je to jen detail
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Na motoru bylo napsáno barvou co se má kdy měnit, k autu byl dkonce manuál, ale francouzsky a protokoly od technické a emisí, ještě nebyly žádné problémy, případnou opravu svěřím osvědčenému mechanikovi je to pan KŮRA Z PAŠOVIC, sice to mám přes kopec ale umí a je spolehlivý
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Koupeno v AUTO PERX , v UH. OSTROHU naproti dyasky, bazarník se s původním majitelem znali, o autě nám řekl vše co věděl, výborné jednání, nic nezakrýval, jen byl trošku pracovně vytížen, naprostá spokojenost.
kdybych začal tunit, tak mě někdo vyliskejte
Tuning nechystám, jen trochu zatónovat skla at nemám výkladní skřín a už je na cestě autorádio na cd a mp3, časem dám repra do zadních dveří, je tam na ně příprava už od výroby, jinak budu zachovávat původnost vozu.
Novinky v recenzi
koupeny a přišroubovány přední zástěrky, koupil jsem univerzální a přišrouboval je k baltníku (ikdyž nerad) fungují jak mají a nevypadají zle, už je taky po výměně oleje a stále šlape a dělá radost
tak už nějaký týden tam mám autorádio, kupval sem něco jen aby toi hrálo, takže sem koupil funglovku sencor a hraje překvapivě dobře i asi snad origo repra ve předních dveřích, nejlepší na tom je že za jízdy nemusím měnit hlasitost...auto nejde slyšet a motor do toho nehučí..je to slast :D
3.8.2008 jak sem řekl tak přidávám nové fotky, už mám i rádio, doufám že se vám budou líbit,pište vaše potřehy co vylepšit, díky
Přidat názorDiskuse: Peugeot 106 1,0i kid edition
- máš ho ještě? 14.04.2010 11:33 Đawson
- je to kořen zachvalej 16.12.2008 16:25
- Re: Re: Re: Re: Re: Nazor 05.08.2008 18:45
- Re: Re: Re: Re: Nazor 04.08.2008 18:23
- Re: Re: Re: Nazor 04.08.2008 16:40
- Re: Re: Nazor 03.08.2008 21:34
- Re: Nazor 03.08.2008 13:25
- Nazor 03.08.2008 13:05
- Re: Re: Prcek 02.08.2008 18:32
- Re: Prcek 02.08.2008 18:29
- Prcek 01.08.2008 12:02 Ondřej Šámal
- Re: aktualizace 31.07.2008 18:09 Operátor
- aktualizace 31.07.2008 13:58
- Re: 106 31.07.2008 13:44
- 106 31.07.2008 13:27
Další vozy Peugeot 106
-
Peugeot 106 (1998) Majitel: parkoviště
Přidáno: 17.12.2009 378 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Peugeot 106 (1998) Majitel: parkoviště
Přidáno: 14.10.2008 829 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Peugeot 106 (2011) Majitel: parkoviště
Přidáno: 4.2.2011 010 Majitel 9.87 Uživatelé
-
Peugeot 106 (1996) Majitel: Destract
Přidáno: 14.11.2011 210 Majitel 9.72 Uživatelé
-
Peugeot 106 (1997) Majitel: parkoviště
Přidáno: 31.8.2007 1019 Majitel 9.72 Uživatelé