Recenze

10 Majitel

BMW Z3 Z3 M Roadster

9.88 Uživatelé

Hodnoceno: 70× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

BMW Z3, foto 1 BMW Z3, foto 2 BMW Z3, foto 3 BMW Z3, foto 4 BMW Z3, foto 5 BMW Z3, foto 6 BMW Z3, foto 7 BMW Z3, foto 8
BMW Z3, foto 9 BMW Z3, foto 10 BMW Z3, foto 11 BMW Z3, foto 12 BMW Z3, foto 13 BMW Z3, foto 14 BMW Z3, foto 15 BMW Z3, foto 16 BMW Z3, foto 17 BMW Z3, foto 18 BMW Z3, foto 19 BMW Z3, foto 20 BMW Z3, foto 21 BMW Z3, foto 22 BMW Z3, foto 23 BMW Z3, foto 24 BMW Z3, foto 25 BMW Z3, foto 26 BMW Z3, foto 27 BMW Z3, foto 28 BMW Z3, foto 29 BMW Z3, foto 30 BMW Z3, foto 31 BMW Z3, foto 32 BMW Z3, foto 33 BMW Z3, foto 34
 

Technické info

Přezdívka auta stříbrný sršeň Rok výroby 1997 Koupeno ojeté najeto [km]:98000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 6 objem [cm3]: 3201 výkon [kW]: 236 / 262 * kroutící moment [Nm]: 350 / 360 * maximální rychlost [km/h]: 250 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 / 18 * pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 12 / 14 *

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Ales71".

Model Z3 další z následníků řady "Z" a nástupce známého BMW Z1. Toto vozítko si získalo mimo jiné popularitu když ho v jednom z dílů řídil i agent 007. No a právě v té době mne velmi zaujalo svým nadčasovým designem a provedením.
Tento vůz se vyráběl s velmi širokou škálou motorů od obsahu 1,8 až po 3,2 a v provedení roadster (cabrio) seriově od roku 1996 a o něco později cupe, následoval ho skvělý model Z8 v poměrně malé serii a pak dnešní Z4.
Asi bych moc nikomu nedoporučil toto auto mít jako jediné, protože jeho užitné vlastnosti nejsou opravdu moc valné a vůbec se nehodí pro ježdění v zimě aspoň já bych si takové ježdění vůbec neužil a bylo by mi i líto jezdit s ním v nějakých břečkách. Opravdový požitek pro mne je letní dovádění se střechou dole a projíždění zatáčkovytých úseků kde se dá opravdu vychutnávat jízda jakou toto vozítko zvládá až do extrémů. Takže rozhodně skvělé auto na letní výlety, dovolenou ve dvou ale i ostrou sportovní jízdu.

V roce 2004 jsem měl příležitost a možnost koupit tento vůz a navíc v provedení „M“ s vyhlášeným motorem M3 ve slušném stavu a známou historií a navíc v cabriu - neváhal jsem skoro ani minutu a splnil si svůj klukovský sen….. :-)
Po prvním roce opojného užívání si s tímto vozítkem a krocení toho slušného stáda koní jsem si říkal že by to chtělo trošku něco vylepšit … a to byl jak mnozí znáte ten zlom kdy začal nekonečný příběh zvaný Tunění. :-) Pokusím se v několika řádcích popsat mé zaměření a snažení:

Nejdříve přišly na řadu drobnosti v interiéru jako výměna pedálů, řadičky a ruční brzdy až to skončilo kompletním přečalouněním do červeno-černé kůže. (původní modro-černá kůže) Důvod byl jednak v tom že se mi stávající kombinace moc nelíbila hlavně ta modrá byla takový nevýrazná a pak taky u sedadla řidiče byla popraskaná zřejmě i zanedbanou údržbou.
S tímto pak souviselo i doplnění interieru o spoustu chromových doplňků jako jsou rámečky tlačítka atd. No a přišlo na řadu i nové osazení auditem. Což obstaral níže zmiňovaný Pioneer, zesilovač FOCAL 4x100W a dva páry dvoupásmových kompletů K2 Power. Vpředu 16cm bass a za sedačkami 13cm. Asi nemusím moc zdůrazňovat že oproti sériovému audiu to byl opět krok o kus dál i když opravdový hifisti by moc nadšeni nebyly neboť v tomto autě zkrátka moc prostoru na nějaké zázraky.

Pak přišel na řadu exteriér, zaměřil jsem se na tradiční tunery BMW jako je AC Schnitzer a Hamann jelikož se mi líbilo od každého něco přišel dopředu spoiler AC Schnitzer , na prahy a zadek Hamann. Vzhledem k tomu že auto mělo najeto asi 70 tis. a schylovalo se k potřebné výměně tlumičů, rozhodl jsem se vyměnit celý podvozek a osadil jsem sportovní KW var.3 Kompletní instalaci, nastavení i patřičné snížení provedl Šenkýř Motorsport. (maximální spokojenost) Neuvěřitelné co to s tím autem udělalo a jak ho zase posunulo dál ve skvělých jízdních vlastnostech zvláště při ostřejším projíždění zatáček. S tím souvisí i vylepšení stabilizace přední nápravy proto jsem namontoval stabilizační vzpěru (Eibach) Určitě pomůže při lepčí stabilizaci vozu v zatáčkách.
No a pak zbývalo přemýšlet co s motorem. Popravdě nechtěl jsem nějak výrazně zasahovat do „M“ motoru tak jsem začal základními věcmi jako sportovní vložka vzduchového filtru a výměna středního dílu výfuku za italský Supersprint–racing. Po účasti na nějakém tom spritu na 400m bylo ovšem jasné že je třeba pokročit dál (cíl jsem projížděl na ne zcela na maximum vytočenou rychlost „3“) tak jsem zvolil účinnou úpravu samosvorného diferenciálu a zkrácení převodu . Při původní instalaci převodu 3,15 na pátý rychlostní stupeň při otáčkách 7400/min ( to je maximální výkon na motoru) vůz dosahoval rychlosti 274km/h a omezovač vypíná v 8000 ot/min. Naznal jsem že rozhodně nepotřebuji jezdit tak rychle :-) a vyměnil jsem převod za 3,46 kde při otáčkách 7400ot/min vůz pojede asi 248km/h ale docílí se větší akcelerace. Navíc při této úpravě se provedla i úprava svornosti diferenciálu z původních 25% na 50%.
Vzhledem k tomu že je důležitý i poměr výkon a hmotnost ( mimo jiné tento vůz váží 1350kg) udělal jsem první krok k odlehčení vozu a vzhledem k zadnímu náhonu a motoru umístěném vepředu padla volba na přední kapotu motoru ta je velmi velká a tím i těžká (originál 30kg) . Nyní je instalovaná karbonová o hmotnosti asi 8,5kg.
Vůz dostal i nové brzdy tj. sportovní vrtané a drážkované kotouče a sportovní desky z dílny EBC. (Zatím nemůžu moc hodnotit jen to že vypadají dobře, neboť toto je jedna z úprav které se prováděly tuto zimu , až vyjedu zhodnotím :-))
Nakonec naznaly výměnu i kola z původních „M“ 17“ na opět originál BMW ale „M“ 18“ v předu obouvá 225/40 a na zadní nápravě 265/35.
Momentálně je auto v lakovně a čeká se jak dostane celý nový kabát, pak ještě nějaké drobné úpravy jako výměna volantu, předních světlometů a …… No a hurá na novou sezonu. Doufám že se vše podaří a brzo přibudou nějaké nové fotky.

Na příští sezonu určitě zase něco vymyslím zima je dlouhá a toto auto kromě úžasných jízdních požitků nabízí i skvělé možnosti na další ladění.

Silné stránky

-M3 motor
-Výborná ovladatelnost a velmi příjemný dojem z jízdy
-Skvělá spolehlivost a dostupnost náhradních dílů
-Poměr spotřeba/výkon
-Rozebiratelnost celého vozu

Slabé stránky

-Některé systemové konstrukční nedostatky které se projeví časem, ale všechny se dají dobře vyřešit. ( bohaté zkušenosti:-))
-Nevhodné na ježdění v zimě
-Malý zavazadlový prostor

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Velmi spolehlivé se servisem zádné problémy (servisováno v BMW) Pouze běžné opravy výměna uložení tlumičů, ramena na přední nápravě, to je daň za tvrdý sportovní podvozek versus kvalita našich silnic.

TUNING

Exterier
-Přední spoiler AC Schnitzer
-Prahové spilery Hamann
-Zadní difuzor Hamann
-Úprava zadního nárazníku
-Karbonová přední kapota

Interier
-přečalounění do červenočerné kůže
-sportovní volant ISOTTA
-chromové doplňky interieru
-sportovní pedály

Audio
-radio Pioneer DEH-P5800MP
-zesilovač FOCAL 4x100W
-repro FOCAL K2 power 16
-repro FOCAL K2 power 13

Motor
- sportovní vzduchový filtr
- střední díl výfuku Supersprint - racing
- zadní díly výfuků s tlumiči Supersprint - DTM
- sportovní spojkový kit SACHS RACE
- zkracení převodu diferenc. na 3,46 a zvětšení svornosti na 50%
- ostré vačky 284° SCHRICK
- úprava hlavy - úprava sacích a výfukových sedel, zvětšení sacích a výfukových kanálů, spasování sání k hlavě, snížení hlavy pro zvětšení komprese.
- použití speciálních závodních ojničních ložisek - BMW MOTORSPORT

Podvozek
- sportovní stavitelný KW varianta 3
- stabilizační vzpěra na přední nápravě (EIBACH)
- Brzdy předek - kompletní kit od AP Racing kotouče vrtané drážkované 343mm a 6 pístky
- Brzdy zadek - kit od AP Racing 4 pístky, kotouče vrtané drážkované EBC

 

Novinky v recenzi

23.1.2010 19:30

Autosport & Tuning 1/2010

Už je to tady v lednovém čísle Autosport & Tuning 1/2010 je pěkně rozsáhlá recenze Stříbrného sršňáka asi na 6 stránek i fotkami i když vzhledem k tomu že se fotilo v prosinci a bez sluníčka nepovedly tak jak by mohli vypadat za slunečních dní!! Až půjdete kolem stánku s novinami můžete nahlédnout!! A teď ať už je tu jaro a prevětrám ho!! :-)

23.1.2010 01:01

Brzdy a finální úprava laku

Takže po nějakém odmlčení, také způsobené havárkou a několikaměsíčními opravami po ní píšu o finálním doladění Stříbrného sršňáka .. :-) Jak jsem uvedl otloukl jsem Sršně skoro ze všech stran, po opravě dostala karbonová kapota nový design laku. No a těsně před koncem roku byla zásadní výměna předního i zadního brzdového kitu od AP Racing. Výměny se opět ujal Robert Šenkýř a Sršeň dostal dopředu kit s vrtanými drážkovanými kotouči 343mm s 6 pístky a dozadu 4 pístky na kotouče EBC. No jelikož se toto událo v prosinci nebyl nějak čas to zásadně zajet a odzkoušet, tak nezbývá se těšit na novou sezonu a snad úspěšnější a bez havárek.. :-)

21.1.2009 22:20

Motor hotov !!!

Takže lehce popíšu výsledek a rozsah oprav a úprav na motoru. Trvalo to opravdu dlouho , ale věřím že to stálo za to. Jak jsem již psal oprav a úprav se ujal R. Šenkýř – MOTORSPORT. Proběhla kompletní generálka a prohlídka motoru s výměnou běžných dílů jako těsnění gufera a podobně. Motor dostal nová odolnější závodní ojniční ložiska BMW- Motorsport, ostré vačky SHRICK s úhlem otevření 284°, byla provedena kontrola ovality válců a výměna pístních kroužků. Proběhla generálka na rozvodech , oprava poškozeného Vanosu s výměnou ventilů vanosu což byla jedna z nejnáročnějších operací. Poté následovala zásadní úprava hlavy kompletní zrepasování , úprava sacích a výfukových sedel, zvětšení a úprava výfukových a sacích kanálů a spasování sání k hlavě. Došlo i k drobnému snížení hlavy aby se zvýšila komprese. Poté se motor zkompletoval a usadil na vodní mechanickou motorovou brzdu kde se zajel a doladil, výsledné hodnoty se zastavily na 356 koní výkonu s kroutícím momentem 360 N.m Motor funguje velmi dobře rychle akceleruje do otáček a při volnoběhu má příjemně kuckavě-agresivní zvuk. Výsledný celkový dojem z motoru je velmi dobrý a těším se až ho proženu na silnici a na nějakém tom sprintíku aby se ukázal v praxi. Finančně to sice obnášelo slušně vybavenou Fábii :-) ale uznáte s tou bych na sprintech nezabodoval… :-)

11.9.2008 00:00

Tak spojkový sportovní kit SACHS RACE je namontován, hned jsem to jel vyzkoušet do Panešnského Týnce a výsledek byl velmi potěšující podařilo se zajet v obou ostrých kolech historicky nejlepší časy byl z toho opět nějaký pohár do sbírky a co mě hlavně potěšilo tak je ten fakt že zajíždím v průměru o 2 desetiny lepší časy. BINGO!! :-) Nicméně jsem měl i méně radostnou událost na cestách a to závadu na Vanosu a vačce s následným únikem oleje. Takže momentálně motor venku z auta a probíhá kompletní generálka a při té příležitosti další sportovní úpravy ( ostré vačky úpravy ventilů, sedel, úpravy na hlavě , výměna ojničních ložisek za závodní verze... atd. ) No je toho hodně a po celém dokončení bude motor zajet a odbržděn na motorové brzdě s vyladěním jednotky. Celé úpravy a ladění se ujal R.Šenkýř-Motorsport a vzhledem k jejich bohatým zkušenostem s M3 motory věřím že výsledek bude stát za to.. :-)) I když to bude finančně dost náročné... Každopádně letos jsem již předčasně sezonu ukončil.. :-(

19.8.2008 00:00

Tak už je to tady stříbrný sršeň dostal ke střednímu dílu i zadní díly výfuků od Supersprint verze DTM, musím říct že je to fakt maso... :-) Jednak ten zvuk a mám i pocit že to zase líp jede.. :-)) Nebo je to jen dojem při tom krásným zvuku :-) Nicméně opět tuním dál, po úpravě diferenciálu a zvednutí výkonu nestíhá spojka.. (no prostě zase něco..) Takže čekám na dodání sportovního kitu od SACHS doufám že to bude brzo a stihnu ještě nějaký ten sprint. Rozhodl jsem se pro takovou polozávodní verzi, nerad bych se závodní dělal rozjezdy s přískokem, mám to i na normální ježdění :-)) Poreferuji příště.

1.7.2008 00:00

Tak musím říct že úpravy na diferenciálu se opět potvrdily jako vhodně volené, ulovili jsme se sršňěm další pohár ve sprintech. Nicméně se objevil jiný problém a to uvolněná přepážka v jednom ze zadních tlumičů, takže trošku tuningový zvuk :-) Příčina bude pravděpodobně v racingovém středním díle který do zadků pouští větší průvan na jaké nejsou stavěné. :-)) Takže výsledek je že tento týden probíhá instalace nových zadních dílů s tlumiči také od Supersprint ve verzi DTM. Moc se na to těším a jsem zvědavý na nový zvuk. :-) Určitě brzo poreferuji.

2.6.2008 00:00

Tak už je to tady auto vyjelo z lakovny a byl jsem s ním na první akci v Blatné. Takže píšu zkušenosti s novinkami a úpravami.
- kratší převod v diferenciálu a zvýšení svornosti - výborné mám pocit že jsem přidal pár koní navíc lepší akcelerace auto jde rychleji do otáček ( na sprinu 400m jsem konečně zařadil i čtyřku :-) ) Myslím že ještě rozumný kompromis i pro běžné ježdění.
- Brzdy EBC zatím spokojenost pro běžné ježdění určitě dobré ale poznám až na okruhu, myslím že na nějakou divočinu to asi nebude. Výhledově počítám s výměnou brzd za výkonější.
- karbonová kapota - s tou jsem se nejvíc natrápil a ještě natrápím nepasuje úplně ideálně jak bych si představoval a trochu pracuje a sedá , uvidíme co dál ale 20kg je dole :-)

30.4.2008 00:00

Přidávám pár nových fotek co se změnilo

Video

Přímý odkaz na video.


Přidat názorDiskuse: BMW Z3 Z3 M Roadster

Další vozy značky BMW



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
3

Na zábavu dobré :-)

prostornost
3

Pro dva místa dost a kufr na plavky ručník a kreditku :-)

jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
8

S tím sportovním podvozkem to není jak v peřině. :-)

provozní náklady
10

Pokud neberu spotřebu tak vlastně skoro nulové, trpí uchycení tlumičů a ramena to je daň za tvrdší podvozek

náhradní díly
10

Není problém dostupnost velmi dobrá

výkon motoru
10

Těžko hledat výhrady "M3" je povedený motor

spotřeba
9

No jo no čím víc koní tím víc žerou mrchy :-) Ale poměr výkon a spotřeba je velmi dobrý.

hlučnost motoru
10

No ten sakryš u tohoto musí být slyšet. :-)

kvalita sedadel
10

spokojenost s originály "M" jen bych uvítal vícebodové pásy ty už by se hodily

brzdy
10

spokojenost s originály pouze kotouče a desky jsem použil sportovní.

zavazadlový prostor
4

Hodně stísněný, no nemůžu mít všechno :-)






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…