Recenze
BMW Z3
Technické info
Přezdívka auta ZORO Rok výroby 1999 Koupeno ojeté najeto [km]:105000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1900 výkon [kW]: 103 kroutící moment [Nm]: 245 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.5 maximální rychlost [km/h]: 205 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 165 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 8
Popis vozu
Motor:
Benzinový atmosferický 4 válec o objemu 1900ccm, výkon 103kW, 140koní, kroutící moment 180Nm. Vzhledem k hmotnosti auta cca 1200kg bez řidiče je motor celkem dostatečný. ( i když nove roadstery této velikosti jsou o 200kg lehčí ) Na jedničku umí auto vystartovat z místa docela rychle a na pětku je zase motor pořád docela pružný a lze s ním jet i 60km/h. Zrychlení z 0 na 100 je dle výrobce 9,5 s, maximální rychlost 205km/h.
Převodovka:
Standardní manuální 5 st. převodovka. Řadící páka je příjemně krátká, stejně tak jako dráhy řazení. Zpátečka se řadí tak jako jednička, ale více do strany a to jde docela obtížně.
Střecha SOFT-TOP:
Auto má ve standardu vždy plátěnou střechu. Moje střecha je elektricky ovládaná. Pro pohon střechy je v kufru pod kobercem elektro-hydraulický pohon. Pro složení střechy je třeba ji dvěma pákami odjistit, stáhnout boční okna a následně musí být nastartovaný motor, sešláplá brzda a tlačítko na palubní desce. Střecha pomalu zajede za řidiče. Stejným způsobem pak funguje navrácení střechy zpět. Myslím, že manuální střecha má výhodu jednak ve spolehlivosti, nemá se co pokazit, ale i to že není třeba startovat motor. Navíc v okamžiku, kdy z nějakého důvodu nebude možné nastartovat, nepůjde ani zvednou střechu.
Střechu v nataženém stavu nevrzá a ani aerodynamický hluk není nijak nepříjemný. Vyzkoušeno v rychlosti do 160km/h.
Střechu jsem vyčistil speciálním čističem od Sonaxu a docela prokoukla. Zatím jsem ji neimprgnoval, ale při dešti látka vodu nepropustí. Dochází pouze k drobnému zatékání a to mezi bočním oknem a těsněním střechy.
Střecha HARD-TOP:
Laminátová střecha byla k autu za příplatek. Nasazuje se na auto se složenou látkovou střechou. Střecha se na auto položí a v zadní části zajistí otočným mechanizmem. V přední části se přišroubuje k rámu okna. Střechu je nutno na auto nasazovat ve dvou a je třeba ji mít kde uskladnit, aby se nepoškodila. Střecha má ze spodní části polstrování a okno je skleněné s vyhříváním. Aerodynamický hluk při jízdě je také poměrně malý, téměř jako u klasického auta. Střecha však občas povrzává na nerovnostech. Kdo auto nebude používat v zimě a má ho v garáži tak si myslím, že střechu vpodstatě nepotřebuje.
Kufr:
Objem kufru je 165l. Pod textilním kobercem je uložen akumulátor a vedle něj pak i nářadí. Rezerva je osazena v kapse pod autem a odjišťuje se z kufru. Kufr se otevírá po zmáčknutí zámku plynovými vzpěrami. Pro otevření není nikde žádné madlo, takže je pak víko pořád upatlané.
Spotřeba:
Palubní počítač v autě není, takže jsem spotřebu měřil od plné do plné nádrže. Spotřeba by kombinovaném cyklu byla vždy pod 8 litrů na 100km, to udává také výrobce.
Interiér:
Provedení interiéru je v béžové barvě, palubní deska i sedadla. Někde jsem četl, že interiér byl zastaralý už v době jeho vzniku. Nicméně interiér působí velice příjemně a tak nějak klasicky BMW. Sedáky jsou uchyceny hodně nízko a mám je spuštěny úplně k podlaze. I při výšce řidiče 187cm není interiér malý. Na nohy je v podélném směru opravdu hodně místa. Šířka interiéru je tak akorát, pro rozměrnější cestující už by mohl být problém jak s šíří sedáků, tak šíří interiéru. Stejně tak vysedání a nasedání do auta by mohlo dělat problém. Chce to určitý cvik a je třeba dávat pozor na roh předního troj-úhelníkového okna, která při nasedání směřuje přesně na hlavu - oko řidiče. Vozidlo je vybaveno hydraulickým posilovačem řízení, který je příjemně tuhý a řízení je docela přesné. Zejména reakce na otočení volantu v zatáčkách je jako v motokáře. Sedadla jsou kožená nebo nějaká kombinace vinylu a kůže. Čalounění na boční straně sedadla hodně trpí při nasedání a vysedání a běžně bývá dost zničené. V mém případě je čalounění celkem zachovalé i když nevím jestli se o něj někdo staral. Já jsem vyčistil sedačky mýdlovou vodou a čističem na kůži. Následně jsem sedadla naimpregnoval a vypadají docela dobře. Při jízdě však nějaké dobré boční vedení neposkytují což už může být i tím, že jsou lehce vysezené a po kůži člověk v zatáčce klouže.
Jízda:
I přes výše popsané připomínky je jízda v autě zábavná a docela dost návyková. Já jsem si auto koupil jako takovou alternativu k motorce. Měl jsem novou Hondu CB 1100, která stála 3x víc než tato Z3 a po roce jsem ji prodal, protože mě bylo líto, že na ni vůbec nejezdím. A na rozdíl od tohoto auta motorka stále ztrácí na ceně. S autem jezdím téměř vždy za pěkného počasí, takže se staženou střechou. Už jsem si zvykl nechávat staženou střechu i u nákupních center apod. a zatím nebyl žádný problém. Většinou používám auto tak jako motorku, takže se jdu projet na večer, kdy už je menší provoz a slunce už tak nesvítí. I relativně slabší motor v tomto případě nevadí, protože člověk se staženou střechou a nízkým posazem vnímá rychlost úplně jinak.
Silné stránky
Dostupnost a cena náhradních dílů. Látková střecha + pevná střecha.
Slabé stránky
Kožené čalounění, náchylné k popraskání apod. Turbulence vzduchu bez použití deflektoru. Nevím jak je to s ním, ale doufám že se průvan za jízdy trošku zlepší. Je zajímavé, že při běžných rychlostech do 100km/h fouká do kabiny méně se ztaženými bočními okny.
Novinky v recenzi
Nové autoradio
Staré autoradio SONY bylo vyměněno za nové PIONEER, které svým oranžovým podsvícením lépe odpovídá interieru BMW. Auto koupeno a namontováno v Brně v AUTOSCEAM. Vše proběhlo dle dohody, cena za výměnu rádia a reprobeden příznivá. Rádio hraje oproti původnímu výrazně lépe.
Originální podložka pod SPZ
Namontovaná originální podložka pod SPZ, originál z BMW za cca 1200kč, jinak použitou mi nabízeli i za 1400kč.
Přidat názorDiskuse: BMW Z3
Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.
Další vozy značky BMW
-
BMW Z3 (2000) Majitel: parkoviště
Přidáno: 23.2.2007 22910 Majitel 9.90 Uživatelé
-
BMW Z3 (1997) Majitel: parkoviště
Přidáno: 26.2.2008 11610 Majitel 9.88 Uživatelé
-
BMW Z3 (1997) Majitel: clip109
Přidáno: 24.1.2012 49 Majitel 8.94 Uživatelé
-
BMW Z3 (1999) Majitel: Appleman
Přidáno: 4.6.2014 16 Majitel 7.44 Uživatelé
-
BMW M3 (2016) Majitel: stealth01
Přidáno: 13.12.2016 6310 Majitel 10.00 Uživatelé