Recenze

ocean2003 (muž 46 let) Poslat zprávu
 
8 Majitel

BMW Z3

5.50 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

BMW Z3, foto 1 BMW Z3, foto 1 BMW Z3, foto 2 BMW Z3, foto 2 BMW Z3, foto 3 BMW Z3, foto 3 BMW Z3, foto 4 BMW Z3, foto 4
BMW Z3, foto 5 BMW Z3, foto 5 BMW Z3, foto 6 BMW Z3, foto 7 BMW Z3, foto 8 BMW Z3, foto 9 BMW Z3, foto 10 BMW Z3, foto 11 BMW Z3, foto 13 BMW Z3, foto 14 BMW Z3, foto 15 BMW Z3, foto 16 BMW Z3, foto 17 BMW Z3, foto 18 BMW Z3, foto 19 BMW Z3, foto 20 BMW Z3, foto 21 BMW Z3, foto 22 BMW Z3, foto 23 BMW Z3, foto 24 BMW Z3, foto 25 BMW Z3, foto 26 BMW Z3, foto 27 BMW Z3, foto 28 BMW Z3, foto 29 BMW Z3, foto 30 BMW Z3, foto 31 BMW Z3, foto 32 BMW Z3, foto 33 BMW Z3, foto 34
 

Technické info

Přezdívka auta ZORO Rok výroby 1999 Koupeno ojeté najeto [km]:105000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1900 výkon [kW]: 103 kroutící moment [Nm]: 245 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.5 maximální rychlost [km/h]: 205 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 165 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 8

Popis vozu

Motor:
Benzinový atmosferický 4 válec o objemu 1900ccm, výkon 103kW, 140koní, kroutící moment 180Nm. Vzhledem k hmotnosti auta cca 1200kg bez řidiče je motor celkem dostatečný. ( i když nove roadstery této velikosti jsou o 200kg lehčí ) Na jedničku umí auto vystartovat z místa docela rychle a na pětku je zase motor pořád docela pružný a lze s ním jet i 60km/h. Zrychlení z 0 na 100 je dle výrobce 9,5 s, maximální rychlost 205km/h.

Převodovka:
Standardní manuální 5 st. převodovka. Řadící páka je příjemně krátká, stejně tak jako dráhy řazení. Zpátečka se řadí tak jako jednička, ale více do strany a to jde docela obtížně.

Střecha SOFT-TOP:
Auto má ve standardu vždy plátěnou střechu. Moje střecha je elektricky ovládaná. Pro pohon střechy je v kufru pod kobercem elektro-hydraulický pohon. Pro složení střechy je třeba ji dvěma pákami odjistit, stáhnout boční okna a následně musí být nastartovaný motor, sešláplá brzda a tlačítko na palubní desce. Střecha pomalu zajede za řidiče. Stejným způsobem pak funguje navrácení střechy zpět. Myslím, že manuální střecha má výhodu jednak ve spolehlivosti, nemá se co pokazit, ale i to že není třeba startovat motor. Navíc v okamžiku, kdy z nějakého důvodu nebude možné nastartovat, nepůjde ani zvednou střechu.
Střechu v nataženém stavu nevrzá a ani aerodynamický hluk není nijak nepříjemný. Vyzkoušeno v rychlosti do 160km/h.
Střechu jsem vyčistil speciálním čističem od Sonaxu a docela prokoukla. Zatím jsem ji neimprgnoval, ale při dešti látka vodu nepropustí. Dochází pouze k drobnému zatékání a to mezi bočním oknem a těsněním střechy.

Střecha HARD-TOP:
Laminátová střecha byla k autu za příplatek. Nasazuje se na auto se složenou látkovou střechou. Střecha se na auto položí a v zadní části zajistí otočným mechanizmem. V přední části se přišroubuje k rámu okna. Střechu je nutno na auto nasazovat ve dvou a je třeba ji mít kde uskladnit, aby se nepoškodila. Střecha má ze spodní části polstrování a okno je skleněné s vyhříváním. Aerodynamický hluk při jízdě je také poměrně malý, téměř jako u klasického auta. Střecha však občas povrzává na nerovnostech. Kdo auto nebude používat v zimě a má ho v garáži tak si myslím, že střechu vpodstatě nepotřebuje.
Kufr:
Objem kufru je 165l. Pod textilním kobercem je uložen akumulátor a vedle něj pak i nářadí. Rezerva je osazena v kapse pod autem a odjišťuje se z kufru. Kufr se otevírá po zmáčknutí zámku plynovými vzpěrami. Pro otevření není nikde žádné madlo, takže je pak víko pořád upatlané.

Spotřeba:
Palubní počítač v autě není, takže jsem spotřebu měřil od plné do plné nádrže. Spotřeba by kombinovaném cyklu byla vždy pod 8 litrů na 100km, to udává také výrobce.

Interiér:
Provedení interiéru je v béžové barvě, palubní deska i sedadla. Někde jsem četl, že interiér byl zastaralý už v době jeho vzniku. Nicméně interiér působí velice příjemně a tak nějak klasicky BMW. Sedáky jsou uchyceny hodně nízko a mám je spuštěny úplně k podlaze. I při výšce řidiče 187cm není interiér malý. Na nohy je v podélném směru opravdu hodně místa. Šířka interiéru je tak akorát, pro rozměrnější cestující už by mohl být problém jak s šíří sedáků, tak šíří interiéru. Stejně tak vysedání a nasedání do auta by mohlo dělat problém. Chce to určitý cvik a je třeba dávat pozor na roh předního troj-úhelníkového okna, která při nasedání směřuje přesně na hlavu - oko řidiče. Vozidlo je vybaveno hydraulickým posilovačem řízení, který je příjemně tuhý a řízení je docela přesné. Zejména reakce na otočení volantu v zatáčkách je jako v motokáře. Sedadla jsou kožená nebo nějaká kombinace vinylu a kůže. Čalounění na boční straně sedadla hodně trpí při nasedání a vysedání a běžně bývá dost zničené. V mém případě je čalounění celkem zachovalé i když nevím jestli se o něj někdo staral. Já jsem vyčistil sedačky mýdlovou vodou a čističem na kůži. Následně jsem sedadla naimpregnoval a vypadají docela dobře. Při jízdě však nějaké dobré boční vedení neposkytují což už může být i tím, že jsou lehce vysezené a po kůži člověk v zatáčce klouže.

Jízda:
I přes výše popsané připomínky je jízda v autě zábavná a docela dost návyková. Já jsem si auto koupil jako takovou alternativu k motorce. Měl jsem novou Hondu CB 1100, která stála 3x víc než tato Z3 a po roce jsem ji prodal, protože mě bylo líto, že na ni vůbec nejezdím. A na rozdíl od tohoto auta motorka stále ztrácí na ceně. S autem jezdím téměř vždy za pěkného počasí, takže se staženou střechou. Už jsem si zvykl nechávat staženou střechu i u nákupních center apod. a zatím nebyl žádný problém. Většinou používám auto tak jako motorku, takže se jdu projet na večer, kdy už je menší provoz a slunce už tak nesvítí. I relativně slabší motor v tomto případě nevadí, protože člověk se staženou střechou a nízkým posazem vnímá rychlost úplně jinak.

Silné stránky

Dostupnost a cena náhradních dílů. Látková střecha + pevná střecha.

Slabé stránky

Kožené čalounění, náchylné k popraskání apod. Turbulence vzduchu bez použití deflektoru. Nevím jak je to s ním, ale doufám že se průvan za jízdy trošku zlepší. Je zajímavé, že při běžných rychlostech do 100km/h fouká do kabiny méně se ztaženými bočními okny.

 

Novinky v recenzi

3.12.2019 17:47

Nové autoradio

Staré autoradio SONY bylo vyměněno za nové PIONEER, které svým oranžovým podsvícením lépe odpovídá interieru BMW. Auto koupeno a namontováno v Brně v AUTOSCEAM. Vše proběhlo dle dohody, cena za výměnu rádia a reprobeden příznivá. Rádio hraje oproti původnímu výrazně lépe.

1.12.2019 18:31

Originální podložka pod SPZ

Namontovaná originální podložka pod SPZ, originál z BMW za cca 1200kč, jinak použitou mi nabízeli i za 1400kč.


Přidat názorDiskuse: BMW Z3

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.

Další vozy značky BMW



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
8
praktičnost
3
prostornost
8

Se základními sedadly je vůz vhodný i pro výšku postavy cca 190cm, se sportovními sedadly to je horší

jízdní vlastnosti
8
jízdní komfort
7
provozní náklady
8
náhradní díly
8
výkon motoru
5

Výkon motoru 140koní a hmotnost 1200kg, auto nejede špatně, ale je to atmosferický motor nelze srovnávat s TDI apod.

spotřeba
7

Za posledních cca 2000km spotřeba 8,3l

hlučnost motoru
8
kvalita sedadel
3

Standardní sedadla nemají moc dobré boční vedení, jsou kožená takže i kloužou, po čase se může v uložení sedadel udělat vůle, sedadla jsou náchlná k opotřebení

brzdy
5

Kotouče na všech kolech, brzdný účinek průměrný

zavazadlový prostor
8

160 litrů na běžné použit stačí, o něco lepší než na motorce






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…