Recenze
Škoda Favorit 135LS
Technické info
Přezdívka auta Spider Rok výroby 1992 Koupeno ojeté najeto [km]:82000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1289 výkon [kW]: 43 kroutící moment [Nm]: 100 zrychlení 0-100 km/h [s]: 16 maximální rychlost [km/h]: 143 / 160 * počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7 / 9 *
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "k.a.r.l.o.s".
Škoda Favorit, někteří když toto šlyší, tak si představí pomalu veterána a řeknou si, že je to auto pomalu vykopávka. Ale to teda není. :-). Ikdyž už má něco málo za sebou, tak je to spolehlivé a na tu dobu skvělé auto a třeba pro začínající řidiče úplně ideální.
Auto koupil můj dědeček po prvním majiteli z německa. Auto bylo po menší havárii, jinak garážované, tj. málo najeto, žádná koroze a perfektní stav. Auto než jsem se do něho pustil mělo modro-zelenou barvu, ale v techničáku psali jen modrá základní.:-). Výbavě LS s motorem 43kW (teďka už má teda trochu více:-))
Potom co dědeček umřel jsem ho zdědil a na dědovu počest mu dávám trochu jiný kabát, aby i přes to, co má to auto za sebou a jak je staré, aby se člověk otočil.:-)
Silné stránky
Mezi silné stránky patří určitě OVLÁDÁNÍ,které není nijak složité a vzládne ho úplně každý, proto se hodí jak pro začínající řidiče tak pro "profíky".:-).
Dále MALÁ ČI NULOVÁ PORUCHOVOST, z vlastní zkušenosti můžu říct, že Škoda Favorit je na tomhle hodně dobře. Nikdy jsem s ním nikde nezůstal viset,tedy jednou jo,když jsem zkoušel kolik ujedu km na rezervu.:-),ale za to si můžu sám a po dolijí z kanistru jsem zase mohl pokračovat.:-).Nikdy se mi s Favoritem nic nestalo,když nepočítám prasklou žárovku,potřebnou výměnu oleje,filtru a brzdových destiček,co je potřeba po nějakých najetých kilometrech,tak je to "bez údržbové" auto. :-).
Sice jsem už trochu o PROVOZNÍCH NÁKLADECH psal výše, další výhodou jsou levné náhradní díly, které se dají snadno a skoro všude sehnat a jelikož to je pouze "1.3ka",tak se neplatí ani vysoké povinné ručení.
Slabé stránky
Jako slabou stránku bych viděl asi hlavně spotřebu, která není sice moc vysoká, ale díky karburátoru ani moc nízká.:-)
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Poruchy snad ani žádné větší nebyly, když nepočítám výměna oleje, filtrů, svíček, apod. Prováděno vetšinou u známého soukromníka.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Žádné.
Tuning aneb sportovní úpravy
Jelikož jsem zastánce tuningu, rozhodl jsem se právě pro tuning tohoto auta. Jako první co jsem udělal byl exteriér, hudba, interiér a jako poslední věc jsem si vzal úpravu motoru.
EXTERIÉR:
- přední a zadní nárazník, maska + tahokov
- sportovní prahy
- zaslepen kryt SPZ, SPZ v nárazníku
- SPZ osvětlena bílým LED páskem
- zatmavení oken (vepředu 10%, vzadu 5% propustnost)
- stěrače flat
- bílé zadní světla
- sluneční clona (šířka uprostřed 15cm)
- sportovní zrcátka M3
- 15cky litý kola BORBET, pneumatiky 195/55
INTERIÉR:
- sportovní volant
- sportovní pedály
- řad.páka
- palubní deska FELICIE
- panel přístrojů FAVORIT 94, ručičky červené FELICIE
- modré podsvícení nohou a veškerých spínačů
- potahy
- černý koberec (podlaha)
MOTOR:
- velké sací kanály
- sportovní svody + rezonátor + laděný výfuk LAITYNG
>> katalyzátor + ostatní tlumiče pryč
- snížená hlava
- odlehčená řemenice
- sportovní filtr GREEN (hřib)
Novinky v recenzi
Současné fotky
Fotky současné přibudou co nejdříve. ;-)
Další vozy Škoda Favorit
-
Škoda Favorit (1993) Majitel: Ronault.
Přidáno: 12.8.2009 23429 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Škoda Favorit (1993) Majitel: Ronault.
Přidáno: 12.6.2014 13810 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Škoda Favorit (1994) Majitel: parkoviště
Přidáno: 20.12.2009 459 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Škoda Favorit (1992) Majitel: parkoviště
Přidáno: 29.11.2008 459 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Škoda Favorit (1988) Majitel: Popeye the Marine
Přidáno: 5.7.2009 598 Majitel 9.85 Uživatelé