Recenze

9 Majitel

Škoda Favorit 135 GLXi

9.88 Uživatelé

Hodnoceno: 46× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Favorit, foto 1 Škoda Favorit, foto 2 Škoda Favorit, foto 3 Škoda Favorit, foto 4 Škoda Favorit, foto 5 Škoda Favorit, foto 6 Škoda Favorit, foto 7 Škoda Favorit, foto 8
Škoda Favorit, foto 9 Škoda Favorit, foto 10 Škoda Favorit, foto 11 Škoda Favorit, foto 12 Škoda Favorit, foto 13 Škoda Favorit, foto 14 Škoda Favorit, foto 15 Škoda Favorit, foto 16 Škoda Favorit, foto 17 Škoda Favorit, foto 18 Škoda Favorit, foto 19 Škoda Favorit, foto 20 Škoda Favorit, foto 21 Škoda Favorit, foto 22 Škoda Favorit, foto 23 Škoda Favorit, foto 24 Škoda Favorit, foto 25 Škoda Favorit, foto 26 Škoda Favorit, foto 27 Škoda Favorit, foto 28 Škoda Favorit, foto 29 Škoda Favorit, foto 30 Škoda Favorit, foto 31 Škoda Favorit, foto 32 Škoda Favorit, foto 33 Škoda Favorit, foto 34 Škoda Favorit, foto 35 Škoda Favorit, foto 36 Škoda Favorit, foto 37 Škoda Favorit, foto 38 Škoda Favorit, foto 39 Škoda Favorit, foto 40 Škoda Favorit, foto 41 Škoda Favorit, foto 42 Škoda Favorit, foto 43 Škoda Favorit, foto 44 Škoda Favorit, foto 45 Škoda Favorit, foto 46 Škoda Favorit, foto 47 Škoda Favorit, foto 48 Škoda Favorit, foto 49 Škoda Favorit, foto 50 Škoda Favorit, foto 51 Škoda Favorit, foto 52 Škoda Favorit, foto 53 Škoda Favorit, foto 54 Škoda Favorit, foto 55 Škoda Favorit, foto 56 Škoda Favorit, foto 57 Škoda Favorit, foto 59 Škoda Favorit, foto 60 Škoda Favorit, foto 61 Škoda Favorit, foto 62 Škoda Favorit, foto 63 Škoda Favorit, foto 64 Škoda Favorit, foto 65 Škoda Favorit, foto 66 Škoda Favorit, foto 67 Škoda Favorit, foto 68 Škoda Favorit, foto 69 Škoda Favorit, foto 70 Škoda Favorit, foto 71 Škoda Favorit, foto 72 Škoda Favorit, foto 73 Škoda Favorit, foto 74 Škoda Favorit, foto 75 Škoda Favorit, foto 76 Škoda Favorit, foto 77 Škoda Favorit, foto 78 Škoda Favorit, foto 79 Škoda Favorit, foto 80 Škoda Favorit, foto 81 Škoda Favorit, foto 82 Škoda Favorit, foto 83 Škoda Favorit, foto 84 Škoda Favorit, foto 85 Škoda Favorit, foto 86 Škoda Favorit, foto 87 Škoda Favorit, foto 88 Škoda Favorit, foto 101 Škoda Favorit, foto 102 Škoda Favorit, foto 103 Škoda Favorit, foto 201 Škoda Favorit, foto 202 Škoda Favorit, foto 203 Škoda Favorit, foto 301 Škoda Favorit, foto 302 Škoda Favorit, foto 303 Škoda Favorit, foto 304
 

Technické info

Přezdívka auta Střep Rok výroby 1994 Koupeno ojeté najeto [km]:147537 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1289 výkon [kW]: 40 kroutící moment [Nm]: 94 zrychlení 0-100 km/h [s]: 14 maximální rychlost [km/h]: 137 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 zavazadlový prostor [l]: 251 pohon kol: přední

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "michal_87".

Favorit byl prvním modelem značky Škoda s motorem umístěným vpředu a přední hnanou nápravou.

Svoji premiéru měl Favorit v červenci 1987 a až do roku 1990 se vyráběl souběžně s vozy typové řady Škoda 105/120/130. Jednalo se o hatchback se splývavou zádí a základním motorem o objemu 1289 cm3.

Vzhledem ke zpřísněným emisním předpisům se na trhu začaly postupně objevovat Favority s různě modifikovanými motory, nejprve neřízeným a později i řízeným katalyzátorem. Automobilka nabízela řadu limitovaných sérií tzv. akčních modelů (Black Line, Silver Line, Green Line atd.) s nadstandardní výbavou.

Výrobní období: 1987 – 1995
Počet vyrobených kusů: 783 167
Charakteristika: osobní a lehký užitkový automobil s pohonem předních kol

(http://new.skoda-auto.com/CZE/model/olders/models/Pages/Favorit.aspx)


"Mám Fávo 135 Lxi a je to super", píše se v diskuzi nadšenců klubu Škody Favorit. Možná si ťukáte na čelo, ale počkejte deset let. Pak, až kolem vás favouš projede, budete se rozněžňovat jako dnes nad stařičkou kabrio felicií. Jeho vzhled totiž vytvořila absolutní světová designérská špička. Málo kdo to ale ví.

Píše se rok 1987 a na veletrhu v Brně má světovou premiéru zcela nový vůz - Škoda Favorit. Jeho designem byl pověřen legendární italský designér Nuccio Bertone, tvůrce nesmrtelných automobilů, jako Lamborghini Muira, Ferrari Coupe, Ford Mustang nebo Aston Martin DB4 Jet. Bertone vytvořil osobitý design, který svou hranatou vizáží překonal jiné výtvoty té doby. Nemohoucnost socialistického průmyslu vyrobit technologicky náročnější součástky mimoděk vdechla favoritu neopakovatelný ráz.

Největší oříšek představoval českými výrobci daný hranatý přední světlomet. Ten znemožnil designérům více zaoblit tvary karoserie. Tvůrci měli navíc na realizaci návrhu jen pět let, a to si vynutilo několik technických kompromisů. Favoritům do roku 1991 při nehodě vyskakovala kapota z pantů a měla tendenci se probourat dovnitř čelním sklem. Díky tomu se v některých zemích vžilo pojmenování "Škoda Guillottina". V roce 1993 však prošel favorit rozsáhlou inovací, a když Automobilový závod Škoda koupil koncern Volkswagen, jeho technici se tehdy nechali slyšet, že favorit je velmi dobré auto. Měli pravdu.

(http://issuu.com/vymetal/docs/cilichili_01_09)


Škoda Favorit: fakta

1988 zahájení prodeje hatchbacku FAVORIT s motorem 1,3 (46 kW / 63 k) - označení 136, asymetrická maska se znakem výrobce vpravo a otvorem pro vstup vzduchu ke chladiči
- L: béžová barva interiéru, polyesterové plyšové potahy sedadel, lůžkové úprava, dvourychlostní stěrač předního skla s cyklovačem (první série bez cyklovače), stěrač skla zadních dveří, vyhřívané zadní sklo, zpětná zrcátka, seřiditelná zevnitř, sklon předních světlometů seřiditelný z místa řidiče, čtyři hlavové opěrky

1990 přepracovaný motor 1,3 (43 kW / 58 k) - označení 135, interiér tmavší béžovohnědé barvy, dynamičtější anatomická sedadla potažená vlněnou tkaninou a polyesterem
- LX: navíc proti L: zadní sedadla dělená v poměru 1/3 : 2/3, výplň dveří z kombinace lehčené plastické kůže - vlněná tkanina
- na přání: digitální hodiny do stropního panelu, prodlužovač osvitu interiéru, přední zástěrky, střešní okno, autorádio

1991 dílčí úprava vzhledu: plná maska se znakem výrobce uprostřed, od základního hatchbacku odvozeno kombi FORMAN, užitkové verze PICK - UP, PRAKTIK a VAN PLUS

1992 začátek modernizace plánované na rok 1993, jejímž cílem bylo zlepšení bezpečnosti, ekologičnosti a taká unifikace s koncernovými vozy VW: brzdová soustava dostala kvalitnější pryžové elementy, brzdové hadice i trubky, nové přední kotouče se zpřesněnou geometrií, bubny zadních kol spojené s náboji kol, rozteč šroubů kol 100 mm, nový brzdový válec i posilovač, výztuhy dveří proti bočnímu nárazu

1993 rozsáhlá modernizace: motory se vstřikováním paliva 1,3 (40 kW / 54 k, 50 kW / 68 k) a s karburátorem (50 kW / 68 k) maska se znakem výrobce uprostřed a štěrbinami po jeho obou stranách, zaoblené madla vnějších klik, jiné víčko palivové nádrže, znak výrobce uprostřed zadních dveří, ke zlepšení aerodynamiky přispívá spoiler předního nárazníku a zvýšená hrana zadních, pátých, dveří, jiné poklice kol, interiér černé - antracitové - barvy, tvarové výplně dveří potažené látkou, jiné vložky sedadel, možnost stahování, předních oken zcela do dveří, modernizace palubního sdruženého přístroje a volantu
- LX: látkové potahy sedadel, analogové hodiny v přístrojovém panelu, lůžková úprava, dvourychlostní stěrač předního skla s cyklovačem, stěrač skla zadních dveří, vyhřívané zadní sklo, zpětná zrcátka seřiditelná zevnitř, sklon předních světlometů seřiditelný z místa řidiče, čtyři hlavové opěrky potažená látkou, u Formana zadní sedadla dělená v poměru 1/3 : 2/3
- GLX: navíc proti LX: jiné potahové látky, středový panel přístrojové desky, otáčkoměr, dvourychlostní stěrač předního skla s paměťovým cyklovačem, černé polepy B – sloupku
- na přání: centrální zamykání, otevírání pátých dveří z místa řidiče, kola z lehké slitiny, digitální autorádio s anténou, boční ochranné lišty, ostřikovače světlometů, autoalarm, zapalovač v el. zásuvce, střešní okno, pevný střešní nosič pro Formana, tónovaná skla, přední zástěrky, akumulátor 55 Ah

1994 ukončení výroby Favoritu a nahrazení Felicií

1995 ukončení výroby Formana a nahrazení modelem Felicia Combi, ukončení výroby Pick – upu

(http://skodaps.wz.cz/favorit.php)

Silné stránky

Obsáhlá silná stránka nese souhrnné označení GLXi. Na 15 let starém autě bychom těžko hledali nějakou silnější stánku, než je právě jeho bohatá výbava.

A) Původní výbava, se kterou jsem Favorita koupil:
metalický lak, černý interiér, přední spoiler, autorádio s kazetovým přehrávačem, centrální zamykání, zámek zpátečky, imobilizér, kola z lehkých slitin, mlhovky, střešní okno, stropní panel s digitálními hodinami, tažné zařízení, tónovaná skla, zadní tmavá světla, třetí brzdové světlo, zadní stěrač s ostřikovačem, ostřikovače předních světel, dělená zadní sedadla, automatické rozsvicování světel, otevírání kufru z kabiny, osvětlení kufru, 4 zástěrky, otáčkoměr, zapalovač, středový panel, zvuková signalizace rozsvícených světel, černé polepy sloupků u dveří..

B) V období 10/2008 - 06/2009 doplněno o:
tabulky pod RZ, disky Felicia (jsou hezčí než Fav. ;-) + zimní pneu, bezpečnostní šrouby, černé kryty šroubů, sada gumových rohoží + vana do zavazadelníku, bílé boční blinkry Favorit - později bílé Felicie, nová hlava rozdělovače + palec rozd., kabely ke svíčkám, nový alternátor, originál zástěrky, stírací lišty, autolékárna + UNI-brašna, kouřová zadní světla + barevné žárovky, maska chladiče bez znaku, mračítka předních světel, samolepky, nasávač na kapotu, filtr proti nečistotám, zadní spoiler, nové 5.dveře (jeté), autorádio s CD/USB/SD, subwoofer 80W, nové těsnění na zavazadelník, boční protioděrové lišty ..a plno meších doplňků :-)

Dalšími výhodami jsou poměrně levné (a hlavně dostupné!) náhradní díly, dostupný servis - a celkově snadné opravy (takže často není ani odborný servis potřeba), dostatek vnitřního prostoru a údajně velká životnost motoru..

Slabé stránky

Bezesporu koroze! Nejvíce postižená místa jsou opravena, popř. odříznuté a nadstavené, ale po zimě učitě znova vylezou. Šlo hlavně o 5.dveře, kde už oprava nebyla možná (proto nové dveře), lemy všech blatníků, mírně také prahy a začalo to probublávat kolem bočních blinkrů - proto výměna blinkrů Fav. za blinky Fel. (jsou zapuštěné - větší otvor, a tak se korodující bubliny odpilovaly). Řezalo se hlavně na dveřích spolujezdce, v místě mezi zadním blatníkem a prahem a pod zadním světlem. Všechno je vybroušeno, svařeno, několikrát nastříkáno protikorozním přípravkem, zakitováno a nalakovéno, a také jsou vystříkané dutiny, tak snad bude nějakou dobu klid. Každou chvíli ještě čekám nějakou díru ve výfuku, abych sehnal nový a chystá se také nástřik spodku, pak už budu snad spokojený :-)

(Nejen) při vyšší rychlosti je v kabině poměrně velký hluk a ozývají se plasty, hlavně části polubovky a dveří.

Pak je tu ta bezpečnost. Absence čehokoli, co by z vozu nedělalo zbraň namířenou proti posádce.

Hodně lidí se směje tomu, že potahy mého Favorita připomínají sedadla v Karosách, které u nás jezdí. Spíše by ale měli slintat v MHD, že mají tak paradní potahy jako právě můj Favorit :-P

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

V prvním týdnu jsem chtěl nechat vyměnit provozní kapaliny, člověk nikdy neví, ale nějak se to zvrtlo a za servis ve Škodovce jsem platil skoro 8ť.

Oprava zahrnovala: brzdové čelisti, bzdové válečky, brzdová kapalina, olej s filtrem, těsnící kroužek, chladící kapalina, 3 litry vody, Shell 15W, vodící čep, šrouby, brzdové destičky, zadní pružiny (jedna byla zlomená), brzdové kotouče, brzdové hadice, brzdová trubka a samozřejmě práce.

To byl asi první a poslední servis ve Škodovce, ještě pár oprav a přesáhl bych během několika prvních dnů cenu samotného auta.


Od té doby dávám Střepa všude, na koho seženu kontakt, kromě autorizované Škody. "Odkorození", úkony s tím spojené a lehký styling proběhly na dvoře známého, který odvedl kus kvalitní práce; vzápětí protikorozní ochrana celého spodku + dutiny u jiného známého na rampě; dlouhodobé problémy se zhasínáním (tak dlouho, dokud nebyl definitivně odtažen na laně) vyřešil menší autoservis kousek za barákem (palivový filtr + čerpadlo) a aktuální problém, kterým je mizení oleje, je domluveno v dalším malém servisu, asi se bude přetěsňovat.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Favorit jsem koupil přes autorizovanou Škodovku 280 km od mého bydliště (hledal jsem na netu a tohle byl jediný favorit z Favoritů).

Prodej proběhl v pořádku - nejdříve jsme ho okoukli zvenku, po chvilce přiběhl chlapík ze Škodovky, ověřil si, že já jsem opravdu já (byl jsem objednaný na konkrétní hodinu na dané auto), svěřil mi klíče od Favorita dočasnou výměnou za klíče naší Felicie (to abychom nevzali roha i s Fáčkem) a omluvil se, protože měl ještě před námi jiného zákazníka, který kupoval nového Superba, tak zase oběhl..

Zkušební jízda netrvala zrovna moc dlouho, protože měl skoro suchou nádrž, ale všechno podstatné jsem si vyzkoušel. Ještě jednou jsme ho prohléhli zvenku a -vědomi si několika menších much- šli platit ;-)

Prodejci lze vytknout snad jen to, že jsem měl v nejbližších pracovních dnech dostat velký techničák, ale i přes uhánění po telefonu jsem na něj čekal dost dlouho..

Kompletní oprava (a úprava) karoserie, květen 2009

Původně mělo jít pouze o odstranění koroze, která pořád více trápila mého Faťasa (viz fotogalerie). Asi na týden byl proto odstavený a odstrojený, a pracovalo se na jeho karoserii. Čím více se ale odtrojovalo, tím více práce si oprava vyžadovala. Začalo se "za pět minut dvanáct", při odstrojování se postupně ukázaly i malé mouchy jako dost závažné problémy..

Přestože mám tuning&styling docela v oblibě a rád se zajedu podívat na nějaký ten sraz, neplánoval jsem se do ničeho podobného pouštět. Můj Favorit vypadal slušně i v původním stavu. Prvním krůčkem k nějaké drobné úpravě byly boční blinkry, které držely už jen silou vůle na probublaném plechu. Jako rozumné řešením se ukázalo vypilovat větší otvory a namontovat blinkry z Felicie, které jsou zapuštěny do blatníku. Po vzoru předchozích bílých favoriťáckých jsem vybral znovu bílé, které lépe opticky vyhovují (až po potvrzení objednávky jsem našel na netu kouřové, které by byly ještě vhodnější, ale co už).

Dalším podnětem k úpravám byla potřeba nějaké stříšky na 5.dveře, bez ní působila záď dost stroze. No a při brouzdání po netu se přidal taky nasávač na kapotu, nová maska, mračítka a zadní kouřové světla. Pro zpříjemnění dlouhých cest jsem taky vyměnil rádio s kazetovým přehrávačem za nové s podporou CD(MP3)/USB/SD, a co by to bylo za hudbu bez pořádných basů, takže ještě subwoofer do kufru (tenhle typ byl jen v ošklivé červené barvě, chjoo). Úpravy jsem zakončil bočními protioděrovými lištami na holých nechráněných dveřích a několika samolepkami pro oživení celkového vzhledu.

 

Novinky v recenzi

24.6.2010 22:15

Prodej

27.04.2010 jsem se rozloučil se svým Fanoušem, teď brázdí silnicemi na Slovensku. Ke konci hodně zlobil, a tak se stal v posledním měsíci 2.autem v pozadí Opelu Vectry B (1999), recenze bude.

Pár informací na závěr:
- 4. majitel v období: 25.10.2008-27.04.2010 (tzn. rok a půl)
- najeté km: à 118.000-147.537 (tzn. à 29.500 km)
- kupní cena: 25.000 Kč
- prodejní cena: 10.000 Kč (+ desetitisíce za opravy/úpravy); + rozprodání dílů (zimní plecháče, SubW, 2 rádia, černá světla atd.)

..byla to první láska, budu vzpomínat :´( Připravuje se krátké video (ale není na něj teď zrovna moc času).

20.2.2010 11:50

Drahá zima

Zima se snad blíží k závěru a již nastal čas počítat náklady, které byly dost vysoké. Na zimních gumách mi dost viditelně vzrostla spotřeba, i kvůli častému hrabání ve sněhu..

Častý spěch nejen do práce udělal taky svoje. Začalo to vyletěním z cesty, což mělo za následek utržení uchycení výfuku a jeho proděravění (to se opravilo po známosti), ale na STK v srpnu bude třeba zajistit nový. Další měsíc se dařilo ještě více, T-křižovatku jsem projel rovně a zapíchl se to do sněhu, bez následku (..jsem myslel), ale druhý den si kolega v práci všiml, že mám prasklou levou mlhovku. Takže nové sklíčko za 40 KČ :-D Celkově uchycení předního nárazníku nějak povolilo a houpe se mi, takže s tím budu muset v brzké době něco udělat. A před třemi dny jsem to završil smykem v zatáčce na břečce, když jsem se vracel z práce - už asi jen 300 m před cílem, ..njn, obrubník :-( Disk kope min. o 5 cm, nehodí se ani jako rezerva. Navíc bude problém i trochu s řízením, ale známý v pneuservisu mi doporučoval počkat s tím na jaro, že viděl i mnohem horší exempláře, a že ještě do jara projedu pěkných pár děr na našich silnicích, takže bych šel zase znova na servis.. Tudíž mám na přechodnou dobu 3 disky a la Felicia a přední pravý Favorit.

Předposledním hřebíčkem do rakve je koroze, stejná (+ další) místa, jako tomu bylo minulý rok, viz Galerie. Jestli se v brzké době povede ještě něco zajímavého, tak mi můžete posílat tipy na nějakou vysokou skálu v MS-kraji, ze které Střepa shodím :-D


Přidat názorDiskuse: Škoda Favorit 135 GLXi

Další vozy Škoda Favorit



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

Nepřekvapuje mě - přijemně ani nepříjemně, tzn. že vím, co od něj můžu čekat a podle toho se zařídím. Proto hodnotím Spolehllivost devítkou (na absolutní spolehlivost to ještě není :-).

praktičnost
9

Denní ježdění do práce (5 lidí) - 20km kopcovité cesty (výkon i spotřeba v normě); jinak jezdím sám - možnost sklopit nebo vyhodit zadní sedadla, navíc jsou dělená, možnost namontovat příčníky, TZ napevno.. Ale kombík ani pick-up to holt není.

prostornost
9

(viz praktičnost, vzal jsem to dohromady)

jízdní vlastnosti
10

Pokud je všechno seřízené, jsou doplněné provozní kapaliny, natlačené pneu a jezdí se s ním denně, tak má přesně takové vlastnosti, jaké bych od něj čekal. Je to spíše věc zvyku. Každopádně na zadané povely reaguje poměrně přesně, takže spokojenost :-)

jízdní komfort
5

Motor je tišší oproti prvním Favoritům, ale vzhledem k Feliciím pořád bída; plasty vržou (hlavně v zimě); chvíli trvá, než se vytopí/zchladí kabina, vyfoukají zamlžená skla; příjemná sedadla a kupovidu i prostor v kabině, podvozek a brzdy průměrné.

provozní náklady
9

V závislosti na stylu jízdy, pochopitelně (spotřeba, životnost některých dílů). Při slušném ježdění je slušná i spotřeba, a díly, které občas odcházejí, se dají sehnat docela levně.

náhradní díly
10

Bohatá nabídka (plné šroťáky i dostatek nových dílů), Favoritů je všude dost a ceny za nejrůznější díly jsou velmi příznivé.

výkon motoru
5

Slabých 40 kW; v závislosti na zatížení. Sám s ním lítám jako střela, ale v pěti lidech se do kopců vleču jako s hnojem. Ostatně co naložím, to vezu :-D

spotřeba
9

Zase podle stylu jízdy - běžně najezdím na jednu nádrž přes 500 km, ale vyjímkou není ani pouhých 300 km (!).

hlučnost motoru
10

10b - opravdu velká hlučnost :-D

kvalita sedadel
9

Denně se dá na nich usedět klidně i 500 km, a to Favoritům docela trvá.. Mají veselé barevné provedení - shodné s novějšími Karosami. Po 15ti letech pořád bez poškození! Opěrky jsou docela vzadu, takže si jich člověk všimne snad až po čelním nárazu.

brzdy
9

10b by bylo za 4 kotouče, jinak si ale nestěžuji, všechno jsem zatím vždy ubrzdil včas. "Co neubrzdíš, to neukecáš", proto raději brzdím vždy a všude. V zimě navíc hojně využívám ruční brzdu.

zavazadlový prostor
9

(viz praktičnost)






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…