Recenze

8 Majitel

Škoda Favorit 135L Facelift

9.85 Uživatelé

Hodnoceno: 55× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Favorit, foto 1 Škoda Favorit, foto 2 Škoda Favorit, foto 3 Škoda Favorit, foto 4 Škoda Favorit, foto 5 Škoda Favorit, foto 6 Škoda Favorit, foto 7 Škoda Favorit, foto 8
Škoda Favorit, foto 9 Škoda Favorit, foto 10 Škoda Favorit, foto 11 Škoda Favorit, foto 12 Škoda Favorit, foto 13 Škoda Favorit, foto 14 Škoda Favorit, foto 15 Škoda Favorit, foto 16 Škoda Favorit, foto 17 Škoda Favorit, foto 18 Škoda Favorit, foto 19 Škoda Favorit, foto 20 Škoda Favorit, foto 21 Škoda Favorit, foto 22 Škoda Favorit, foto 23 Škoda Favorit, foto 24 Škoda Favorit, foto 25 Škoda Favorit, foto 26 Škoda Favorit, foto 27 Škoda Favorit, foto 28 Škoda Favorit, foto 29 Škoda Favorit, foto 30 Škoda Favorit, foto 31 Škoda Favorit, foto 32 Škoda Favorit, foto 33 Škoda Favorit, foto 34 Škoda Favorit, foto 35 Škoda Favorit, foto 36 Škoda Favorit, foto 37 Škoda Favorit, foto 38 Škoda Favorit, foto 39 Škoda Favorit, foto 40 Škoda Favorit, foto 41 Škoda Favorit, foto 42 Škoda Favorit, foto 43 Škoda Favorit, foto 44 Škoda Favorit, foto 45 Škoda Favorit, foto 46 Škoda Favorit, foto 47 Škoda Favorit, foto 48 Škoda Favorit, foto 49 Škoda Favorit, foto 50 Škoda Favorit, foto 51 Škoda Favorit, foto 52 Škoda Favorit, foto 53 Škoda Favorit, foto 54 Škoda Favorit, foto 55 Škoda Favorit, foto 56 Škoda Favorit, foto 57 Škoda Favorit, foto 58 Škoda Favorit, foto 59 Škoda Favorit, foto 60 Škoda Favorit, foto 61 Škoda Favorit, foto 62 Škoda Favorit, foto 63 Škoda Favorit, foto 64 Škoda Favorit, foto 65 Škoda Favorit, foto 66 Škoda Favorit, foto 67 Škoda Favorit, foto 68 Škoda Favorit, foto 69 Škoda Favorit, foto 70 Škoda Favorit, foto 71 Škoda Favorit, foto 72 Škoda Favorit, foto 73 Škoda Favorit, foto 74 Škoda Favorit, foto 75 Škoda Favorit, foto 76 Škoda Favorit, foto 77 Škoda Favorit, foto 78 Škoda Favorit, foto 79 Škoda Favorit, foto 80 Škoda Favorit, foto 81 Škoda Favorit, foto 82 Škoda Favorit, foto 83 Škoda Favorit, foto 84 Škoda Favorit, foto 85 Škoda Favorit, foto 86 Škoda Favorit, foto 87 Škoda Favorit, foto 88 Škoda Favorit, foto 89 Škoda Favorit, foto 90 Škoda Favorit, foto 91 Škoda Favorit, foto 92 Škoda Favorit, foto 93 Škoda Favorit, foto 94 Škoda Favorit, foto 95 Škoda Favorit, foto 96 Škoda Favorit, foto 97
 

Technické info

Přezdívka auta Enduring Freedom Rok výroby 1988 Koupeno nové najeto [km]:36000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1289 výkon [kW]: 44 kroutící moment [Nm]: 90 zrychlení 0-100 km/h [s]: 15 maximální rychlost [km/h]: 150 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 zavazadlový prostor [l]: 260 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7

Popis vozu

-Úvod-

Škoda Favorit je auto, které dnes vzbudí na spoustě tváří úsměv a v mysli pohrdání. Při pohledu očima roku výroby a ZEMĚ výroby se však jedná o zajímavý vůz. Mnoho lidí zapomíná to, že nebýt právě Favoritu, Jediná česká automobilka by zkrachovala. A mnoho lidí také zapomíná, že ve srovnání s odpovídajícími vozy téže doby (zapomeňte na BMW E30, spíš se orientujte na první Nissan Micra nebo VW Golf II) si vede dost dobře. Dnes mnohdy kritizovaný design byl ale koncem osmdesátých let podařený.

-Historie Favoritu-

Výroba začala v roce 1988 a skončila v roce 1995. Po letech s ním Škoda dohnala konkurenci a představila vůz s karoserií hatchback a koncepcí vše vpředu. Design, který byl ale značně přepracován má původně na svědomí Bertone. Výrazně upraven musel být i motor kvůli přísnějším emisním normám. Na odhlučnění a zavěšení agregátu se podílela i automobilka Porsche. Vůz se stal úspěšným i na poli automobilových soutěží, například vyhrál i svou třídu v rally Monte Carlo. Kromě krátkého hatchbacku se vyrábělo Kombi Forman, užitkový Pick-up a Forman Plus. Malosériově se vyráběl kabriolet MTX Roadster mimo automobilku. Ale teď již k mému exempláři.

-Historie mého vozu-

Bílý model Škoda Favorit spatřil světlo světa jako jeden z prvních v roce 1988. Můj děda ho dostal od soudruha tenkrát ještě na pořadník a bez možnosti cokoliv na autě vybrat. Vlastně měl dostat původně dovolenou v SSSR ale tam nechtěl, tak mu k šedesátinám dali až auto. Ale dali si načas, takže do rodiny Fávo zavítalo až těsně po revoluci. Dá se jen děkovat bohu, že barva je bílá a ne jedna z těch vyblitejch béžovo-šedo-zeleno-buhvíjakejch. Děda toho ale moc nenajezdil. Auto se tak dochovalo v celkem slušném stavu až do mých rukou. Poprvé sem se s ním pořádně svezl až v roce 2009. A jelikož můj dnes již bývalý spolužák je cvok do aut a z nějakého nepochopitelného důvodu se mu Favorit moc líbí, rozhodli sme se, že moje auto nezůstane jen tak. První co bylo na pořadu dne bylo ošetření rzi a kompletní umytí.

-Vzhled vozu-

Design je na věci každého. Hranatá osmdesátá léta jsou tady znát opravdu hodně. Ne každému se tohle bude líbit, ale mě ano. Automobil má hezký kompaktní vzhled. Má spostu věcí které nepatřily mezi samozřejmosti v době vzniku. Například blinkry integrované v hlavních světlometech nebo nakládací hrana až nad nárazníkem, nebo zapuštěné kliky. Naopak má ale vystouplé boční blinkry. Jako jedno z mála vozidel se může pochlubit dvěma zadními mlhovkami. Strašně staře a lacině ale působí plastové nárazníky a zrcátka.

-Prostornost-

Vnitřní prostor není nejsilnější stránkou. Vůz patří do segmentu malých vozů, ale v době vzniku byl velikostně srovnatelný s Golfem II, tedy vozem nižší střední třídy. Vzadu není příliš místa na nohy a na hlavu. Ve předu ale cestující netrpí. Oproti předchůdci je ale ve všech směrech větší. Zavazadlový prostor je vcelku postačující, basy piva se tam vejdou 2, sportovní tašky lze naložit 4. Nevýhodou byl chybějící koberec na bocích kufru, ale to se změnilo, když sem nandal černé koberce.

-Výkon-

Motor je ještě karburátorová klasika o výkonu 44kW. Pravda, není to nic oslnivého. Ale na auto co neváží ani tunu a je hodně malé to stačí. Kamarád ho vytáhl na tachometrových 140 a ještě by táhl, ale rovinka se blížila ke konci a nač na takovou blbinu pantrat benzín. Prý o moc pomalejší než Felicie 1,3 MPI není. I do kopce táhne motor hezky. Pokud vás ale něco spomalí uprostřed, pochopitelně se nerozjedete na stejnou úroveń. Nicméně svižně se s motorem jet dá. Co se týče jízdních vlastností, nejsou pochpitelně úchvatné. Hlavně stáří tlumičů se začíná projevovat. Také zkrut karoserie je znát více než u nových aut. Hluk motoru je ale menší, než by ste čekali.

-Výbava a interiér-

Výbavou se jedná o úplný holobyt. Nemá ani přípravu pro rádio. Interiér byl bohužel v hněděm provedení, ale postupně probíhá výměna. Původní hlavice řadící páky se velmi špatně držela a byla z tvrdého plastu. Aktuálně je ve voze kožená hlavice řadičky z Felicií. Víko kastlíku se zkřivilo a nedoléhalo, navíc jeho tlumič je vyběhaný. Ale černé víko již opět pasuje jak má. Sedadla nebyla moc pohodlná a nápadně připomínají interiér Škody 120. Černé sedačky už jsou samozřejmě lepší a pohodlnější. Vnitřní kliky se velmi nepohodlně drží. V plánu je ale výměna interiéru za černé provedení a díky tomu by se měla většina nedostatků odstranit. Velmi mi i chybí středový tunel s odkládacímy prostory. V brzké době se snad dočkám i jeho ze starších Felicií.

-Úpravy-

První úpravou bylo nalakování klik a víčka nádrže do barvy vozu. Na starém vyšisovaném plastu ale barva hůře drží a budu muset lakování zopakovat. Také Výfuk a disky sem opatřil novým nástřikem abych zabránil korozi. Bíle je nalakováno i víčko oleje a vzpěra kapoty. V létě 2010 byl vyměněn koberec za černý. Částečně byla vyměněna sedadla (kromě spolujezdce). Na voze je nejnovější maska. Také víko ventulů je v černém matném laku. Na B-sloupcích je nalepená černá folie.

Silné stránky

Levné náhradní díly
Možnost opravit si vůz sám v garáži.
Nízká spotřeba
Snadná ovladatelnost.

Slabé stránky

Velmi špatná antikorozní ochrana
Malý vnitřní prostor
Ochrana cestujících, v dnešních ohledech nedostatečná
Výbava automobilu prakticky nulová

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Měnili se jen kapaliny a kola. A to za celých 20 let!

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto bylo na pořadník a mohli ste bejt rádi že ho dostanete. Takže asi tak.

Plány

Přehození interiéru z novějších modelů
Nalakování nárazníků a panelu pod zadní SPZ do barvy vozu
Alu kola
Kouřové zadní svítilny a boční blinkry
Mlhovky
Folie na okna
Elektrická okna
Elektrická zrcátka z felicie
Rozpěra tlumičů
Vzpěra kapoty z pátých dveří
Tlumiče HP Sporting
Rádio plus reproduktory
Modré podsvícení budíků a spínačů
Sportovní madlo ruční brzdy
Pedály, grafika budíků a řadička ze Škodovek RS
Sportovnější volant
Podsvícení diodami v interiéru
Nášplapy prahů

 

Novinky v recenzi

11.9.2010 20:28

Další novinky

Opět se vyměnilo pár plastů v interiéru za černé. Zejména celé C-sloupky. Černé je i plato a zadní boční pásy. Pod předním nárazníkem je nové lízátko. V motorovém prostoru je bílá rozpěra. Na masce je novej znak, kterej má původ na Superbu. Na zadním nárazníku jsou odrazky "kočičí oči"

5.7.2010 12:12

Upgrade recenze

Když proběhl upgrade vozu, je načase provést i upgrade recenze. Aktualizaci a rozepsání

4.7.2010 20:50

Facelift se rozbíhá

Koberec, zadní lavice, jedno přední sedadlo, řadící páka, víko kastlíku, stropní panel, maska jsou z novějšího modelu. Jedno zrcátko koupené v bílébarvě je super, ale bohužel, druhé bylo zníčené :-( Brzy bude pokračovat další část modernizace

8.4.2010 15:02

Fotky Formana, který částečně daroval orgány

Byl to opravdu již vrak. Ale díly ještě ve Favoritu poslouží dobře. Doufám, že na podzim se budu moc poměit s Oldschoolem a jeho krasavcem, co se do výbavy týče

6.4.2010 16:18

A ještě jednou

Vyhraná aukce na Aukru mi vůz dovybaví černým kobercem, černým stropním panelem, palubovkou a snad komletní sadou černých plastů. Ještě zrcátka se znakem a bezpečnostní pásy a bude to

4.4.2010 00:34

Dárce orgánů

Tátovo starej Forman se definitivně odebral do věčných šrotišť. Vzal sem tedy na pomoc Martina Happyho a Krtka a jeli sme z něj něco očesat. Mám doma komplet černé tapece, zadní dělená sedadla a sedadlo spolujezdce, rozpěru tlumičů, popelník, novější štítky a znaky a tapec pátých dvěří. Zbytek musel v autě zůsta, i tak to ale ušetřilo pár set, které bych za ty díly nechal na vrakovišti

29.1.2010 19:52

Spoiler

Tak, už ke kamarádovi dorazilo i lízátko pod přední nárazník. Sice je červené, ale vyčkat do jara.

V březnu bude i vykuchán dárce orgánů - tatínkovo Forman na černej interiér

26.1.2010 15:26

Černé B-Sloupky

Objednány černé polepy na B-Sloupky. Už se těšim až bude hezké počasí a nalepím je na auto. Hned bude vypadat o kousek lépe a moderněji

15.1.2010 23:07

Nové díly v garáži

Budou se dodělávat mlhovky, zadní stěrač a mám i jedno zrcátko se znakem. Brzy by měl dorazit origo spojler, co si pořídil i Old School. A snad se v létě dočkám i lakování plastů a černých sloupků

24.11.2009 23:55

Bohužel

Financí je méně než se čekalo. Takže na autě nic. Pouze teď v zimě se s nim nejezdí, aby se moc nerozreznul. Přeci jen ročník 88 má nulovou antikorozní ochranu. Ale od táty by měl být černý interiér z Formana a nová kola. Tak snad v létě :-(((

22.8.2009 20:34

Mytí

Tak sem konečně dodrhnul motor a vyleštil ty fleky kolem klik. Vypadá zas o něco lépe

10.8.2009 17:31

Mytí a minisraz

Jedinej tuning, na který mám peníze je v současné době mytí. Takže pokračovalo odstraňování humusu z motorového prostoru a také sem automobil poprvé po zdědění vyluxoval. Výsledek bohužel nafocen nemám. Od Martina přidávám alespoň několik fotek z minisrazu s ním, Krtkem a Mikkou.

2.8.2009 21:19

Nové fotky

Fotky ze srazíku s Morgim a Martinem Happym a taky nějaký fotky strejdovo Brouka. Tak se pokochejte veteránem...


Přidat názorDiskuse: Škoda Favorit 135L Facelift

Další vozy Škoda Favorit



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

Nenechal mě nikde, ale zatím ho mám krátce

praktičnost
9

Kufr mi zatim stačí, chtělo by to ale dělená zadní sedadla

prostornost
8

Horší než Felicie. Ale lepší naž starší Škodovky

jízdní vlastnosti
7

Asi to dělají starší tlumiče, ale ted je vůz moc měkký.

jízdní komfort
8

Nízká hlučnost, všechno v pořádku

provozní náklady
9

Žere málo, díly levné

náhradní díly
10

Levné a dostupné všude

výkon motoru
9

Mile překvapil. Na Favorita stačí bohatě. Výkonější motor by do auta nezapadl

spotřeba
9

Výborná. Cestu přes město nepoznám

hlučnost motoru
8

Není odhlučněn ideálně, ale jde to.

kvalita sedadel
6

Velmi slabá. Snad se zlepší s novým interiérem

brzdy
7

Prudce sem zatím nebrzdil, ale jinak zatím OK

zavazadlový prostor
9

Dostatečný. Na malé auto celekm velkorysý






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…