Recenze

10 Majitel

Škoda Octavia Elegance 2.0 TDi PD 103kw

9.73 Uživatelé

Hodnoceno: 11× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Octavia, foto 1 Škoda Octavia, foto 2 Škoda Octavia, foto 3 Škoda Octavia, foto 4 Škoda Octavia, foto 5 Škoda Octavia, foto 6 Škoda Octavia, foto 7 Škoda Octavia, foto 8
Škoda Octavia, foto 9 Škoda Octavia, foto 10 Škoda Octavia, foto 11 Škoda Octavia, foto 12 Škoda Octavia, foto 13 Škoda Octavia, foto 14 Škoda Octavia, foto 15
 

Technické info

Přezdívka auta Škoda Octavia II 2.0 TDi Elegance Rok výroby 2004 Koupeno ojeté najeto [km]:123589 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1968 výkon [kW]: 103 kroutící moment [Nm]: 320 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.6 maximální rychlost [km/h]: 203 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 560 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.1

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Reddy".

Poslední dobou jsme s mou přítelkní začali dost výrazně pociťovat, že nějaké to posunovadlo budeme potřebovat dřív než jsme si mysleli a jeho nynější absence nám působila nemalé potíže (třeba při nakupování). Měl jsem sice starý dobrý Opel Astra 2.0 GSi, ale 3-dveřový hatch není zrovna to pravé ořechové pro potřeby naší dvoučlenné rodiny (plus nějaká ta zvířata).

Náhoda tomu chtěla a zranil jsem se jednoho dne v práci. Celé dlouhé dny jsem se nudil doma a koukání na telenovely mě už neoslovovalo, takže jsem se rozhodl udělat si radost a pořídít si nové autíčko. Od začátku jsem měl jasno, v úvahu přicházejí jenom dvě možnosti a to Kia cee´d 2.0 CRDi a nebo některá z variant "dvojkové" Škody Octavia. Nejsem fanda nových aut a popravdě, ani si nové vozidlo nemohu finančně dovolit a tak jsem hledal mezi ojetinami. Kia cee´d se jako ojeté vozidlo hledá špatně a už vůbec se nevyskytuje v motorizaci, kterou jsem chtěl.

O vítězi tendru se tedy rozhodlo celkem rychle, byla jím Škoda Octavia II. V úvahu přicházely tři motorizace a to 1.8 TSi, 1.9 TDi a 2.0 TDi. Všechny moje předchozí vozidla byla benzínová, rozhodl jsem se tedy pro změnu a vsadil jsem na mnoha zatracovaný, ale v Čechách tak oblíbený dieslový motor o objemu 2.0 ve verzi Elegance.

Ačkoliv se na českém internetu objevují všelijaké názory, rozhodl jsem se využít rad a zkušeností mých známých a kamarádů, kteří vůz s tímto motorem již mají. Stručně a jednoduše - NEMAJÍ S NÍM ŽÁDNÝ PROBLÉM! Nejvíce mě nakonec oslovil jeden z vozů v autosalonu Klokočka na Praze 6. Jednalo se o "liftbackovou" Škodu Octavii II 2.0 TDi PD Elegance. Tahle kočička má nádhernou šedobéžovou světlou metalýzu, která se snad nedá ušpinit. Oceňuji především boční okénka a vnější zpětná zrcátka komplet v elektrice, automatickou klimatizaci, autorádio Stream, MAXIdot a především skvělý tempomat, bez kterého si delší cesty mimo město nedovedu už představit. Co se úložných prostor, Jumbopacku a vskutku véééélikanského zavazadlového prostoru týče, je to naprostá bomba! Vozidlo je přes své stáří (přeci jen 5 let je 5 let) v perfektním stavu a až na několik málo oděrek laku a mikroflíčků v interiéru naprosto v perfektním stavu a tak jsem nemohl jinak, než ho koupit. Zde musím vyzdvihnout férový a profesionální přístup prodejců a dalšího personálu v autosalonu Klokočka.

Pak už zbývalo jenom nasednout a vyrazit domů novým vozem:o)

Silné stránky

:. Výkonný motor - nejkrásnější pocity zažije člověk na druhý rychlostní stupeň při překonání 2000 otáček :o)

:. Relativně tvrdý podvozek - není to žádný sporťák, ale na svižné projetí zatáčky v kombinaci s ESP stačí bohatě

:. Velký zavazadlový prostor - mívám problém najít předměty, které jsem do něj dal. Funguje zřejmě na stejném principu, jako černá díra:o)

:. Nízká spotřeba - jezdím, co se poměru najetých kilometrů týče, 1:1 město versus meziměsto (respektive dálnice) za 6,2 l/100km a bude to ještě lepší, až přestanu zkoušet, co motor dovede :o)

:. Hodně protoru pro cestující - ať už v předu nebo v zadu. Lidé, kterým nestačí by měli jezdit na korbě Avie :o)

:. Spousta odkládacích prostor - k tomu nemám co dodat

:. Nízká hlučnost motoru - ano čtete správně. Nevím, čím kdy jezdili lidé, kteří píšou, že je ten motor hlučný a nekultivovaný, nicméně evidentně nikdy nejeli v autě se skutečně hlučným a nekultivovaným motorem. Odjakživa jsem jezdil benzínovými auty a přechodu na diesl jsem se bál. Po prvním nastartování se tyto obavy ukázaly jako naprosto zbytečné.

Slabé stránky

:. Občasné vrzání interiéru - tady se zřejmě projevuje stáří vozidla. Prostě se občas ozve zavrzání z palubky nebo dveří

:. Náchylnost k napadení vozu zlodějem - bohužel se stále tento typ auta řadí k nejkradenějším a nejvykrádanějším u nás

:. Vyšší povinné ručení - ten obsah a navíc diesel

:. Nic dalšího zatím nemám:o)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Prozatím bez poruch a doufám, že se ani žádných vážnějších nedočkám

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Autosalon Klokočka - viz. výše. Naprosto profi a pohodový přístup. Mohu vřele doporučit.

Hodnocení, o které si uživatelé MACZ sami požádali

jpor - Mercedes-Benz E 55 AMG Kompressor -> 3x10
zino - Seat Leon Stella -> 3x10
švihák lázeňský - Porsche Cayenne Turbo -> 3x10

 

Novinky v recenzi

13.3.2009 21:33

Za necelé tři týdny jsem již s Ocťulí najezdil 3000km. Co se mých postřehů, auto šlape parádně. Skřípání v palubce už mi chvílemi leze krkem, ale obávám se, že to u ojetiny bude prostě permanentní bolístka. Jako bonus mi začali skřípat stěrače, ale řešení je nasnadě, výměna:o) Máte někdo typ na cenově výhodnější alternativu k originálním Boschům?
Spotřeba se začíná ustaloval na 6 litrech na 100 km, přičemž bejvětší porci kilometrů najezdím na dálnicích a rychlostních komunikacích.
Jinak stále čekám na pěkné počasí, abych mohl vytvořit pěknou sadu fotografií :o)

8.3.2009 21:04

Přidány fotografie

Konečně jsem se dokopal k nafocení několika snímků, ale v nejlepším se mi vybil foťák. Pár obrázků ale nakonec vyšlo, ačkoliv je Ocťule pěkně špinavá.
Brzy dodám spousty dalších fotek UMYTÉ škodovky:o)

24.2.2009 17:53

Co se týče fotografií

Dejte mi pár dnů, než se umoudří počasí, ať můžu udělat alespoň několik fotografií. Prozatím to musíte vydržet bez nich:o)


Přidat názorDiskuse: Škoda Octavia Elegance 2.0 TDi PD 103kw

Další vozy Škoda Octavia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9
praktičnost
10
prostornost
10
jízdní vlastnosti
9
jízdní komfort
9
náhradní díly
8
výkon motoru
9
spotřeba
10
hlučnost motoru
9
kvalita sedadel
8
brzdy
9
zavazadlový prostor
10





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…