Recenze
Škoda Octavia Elegance 2.0 TDi PD 103kw
Technické info
Přezdívka auta Škoda Octavia II 2.0 TDi Elegance Rok výroby 2004 Koupeno ojeté najeto [km]:123589 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1968 výkon [kW]: 103 kroutící moment [Nm]: 320 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.6 maximální rychlost [km/h]: 203 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 560 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.1
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Reddy".
Poslední dobou jsme s mou přítelkní začali dost výrazně pociťovat, že nějaké to posunovadlo budeme potřebovat dřív než jsme si mysleli a jeho nynější absence nám působila nemalé potíže (třeba při nakupování). Měl jsem sice starý dobrý Opel Astra 2.0 GSi, ale 3-dveřový hatch není zrovna to pravé ořechové pro potřeby naší dvoučlenné rodiny (plus nějaká ta zvířata).
Náhoda tomu chtěla a zranil jsem se jednoho dne v práci. Celé dlouhé dny jsem se nudil doma a koukání na telenovely mě už neoslovovalo, takže jsem se rozhodl udělat si radost a pořídít si nové autíčko. Od začátku jsem měl jasno, v úvahu přicházejí jenom dvě možnosti a to Kia cee´d 2.0 CRDi a nebo některá z variant "dvojkové" Škody Octavia. Nejsem fanda nových aut a popravdě, ani si nové vozidlo nemohu finančně dovolit a tak jsem hledal mezi ojetinami. Kia cee´d se jako ojeté vozidlo hledá špatně a už vůbec se nevyskytuje v motorizaci, kterou jsem chtěl.
O vítězi tendru se tedy rozhodlo celkem rychle, byla jím Škoda Octavia II. V úvahu přicházely tři motorizace a to 1.8 TSi, 1.9 TDi a 2.0 TDi. Všechny moje předchozí vozidla byla benzínová, rozhodl jsem se tedy pro změnu a vsadil jsem na mnoha zatracovaný, ale v Čechách tak oblíbený dieslový motor o objemu 2.0 ve verzi Elegance.
Ačkoliv se na českém internetu objevují všelijaké názory, rozhodl jsem se využít rad a zkušeností mých známých a kamarádů, kteří vůz s tímto motorem již mají. Stručně a jednoduše - NEMAJÍ S NÍM ŽÁDNÝ PROBLÉM! Nejvíce mě nakonec oslovil jeden z vozů v autosalonu Klokočka na Praze 6. Jednalo se o "liftbackovou" Škodu Octavii II 2.0 TDi PD Elegance. Tahle kočička má nádhernou šedobéžovou světlou metalýzu, která se snad nedá ušpinit. Oceňuji především boční okénka a vnější zpětná zrcátka komplet v elektrice, automatickou klimatizaci, autorádio Stream, MAXIdot a především skvělý tempomat, bez kterého si delší cesty mimo město nedovedu už představit. Co se úložných prostor, Jumbopacku a vskutku véééélikanského zavazadlového prostoru týče, je to naprostá bomba! Vozidlo je přes své stáří (přeci jen 5 let je 5 let) v perfektním stavu a až na několik málo oděrek laku a mikroflíčků v interiéru naprosto v perfektním stavu a tak jsem nemohl jinak, než ho koupit. Zde musím vyzdvihnout férový a profesionální přístup prodejců a dalšího personálu v autosalonu Klokočka.
Pak už zbývalo jenom nasednout a vyrazit domů novým vozem:o)
Silné stránky
:. Výkonný motor - nejkrásnější pocity zažije člověk na druhý rychlostní stupeň při překonání 2000 otáček :o)
:. Relativně tvrdý podvozek - není to žádný sporťák, ale na svižné projetí zatáčky v kombinaci s ESP stačí bohatě
:. Velký zavazadlový prostor - mívám problém najít předměty, které jsem do něj dal. Funguje zřejmě na stejném principu, jako černá díra:o)
:. Nízká spotřeba - jezdím, co se poměru najetých kilometrů týče, 1:1 město versus meziměsto (respektive dálnice) za 6,2 l/100km a bude to ještě lepší, až přestanu zkoušet, co motor dovede :o)
:. Hodně protoru pro cestující - ať už v předu nebo v zadu. Lidé, kterým nestačí by měli jezdit na korbě Avie :o)
:. Spousta odkládacích prostor - k tomu nemám co dodat
:. Nízká hlučnost motoru - ano čtete správně. Nevím, čím kdy jezdili lidé, kteří píšou, že je ten motor hlučný a nekultivovaný, nicméně evidentně nikdy nejeli v autě se skutečně hlučným a nekultivovaným motorem. Odjakživa jsem jezdil benzínovými auty a přechodu na diesl jsem se bál. Po prvním nastartování se tyto obavy ukázaly jako naprosto zbytečné.
Slabé stránky
:. Občasné vrzání interiéru - tady se zřejmě projevuje stáří vozidla. Prostě se občas ozve zavrzání z palubky nebo dveří
:. Náchylnost k napadení vozu zlodějem - bohužel se stále tento typ auta řadí k nejkradenějším a nejvykrádanějším u nás
:. Vyšší povinné ručení - ten obsah a navíc diesel
:. Nic dalšího zatím nemám:o)
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Prozatím bez poruch a doufám, že se ani žádných vážnějších nedočkám
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Autosalon Klokočka - viz. výše. Naprosto profi a pohodový přístup. Mohu vřele doporučit.
Hodnocení, o které si uživatelé MACZ sami požádali
jpor - Mercedes-Benz E 55 AMG Kompressor -> 3x10
zino - Seat Leon Stella -> 3x10
švihák lázeňský - Porsche Cayenne Turbo -> 3x10
Novinky v recenzi
Za necelé tři týdny jsem již s Ocťulí najezdil 3000km. Co se mých postřehů, auto šlape parádně. Skřípání v palubce už mi chvílemi leze krkem, ale obávám se, že to u ojetiny bude prostě permanentní bolístka. Jako bonus mi začali skřípat stěrače, ale řešení je nasnadě, výměna:o) Máte někdo typ na cenově výhodnější alternativu k originálním Boschům?
Spotřeba se začíná ustaloval na 6 litrech na 100 km, přičemž bejvětší porci kilometrů najezdím na dálnicích a rychlostních komunikacích.
Jinak stále čekám na pěkné počasí, abych mohl vytvořit pěknou sadu fotografií :o)
Přidány fotografie
Konečně jsem se dokopal k nafocení několika snímků, ale v nejlepším se mi vybil foťák. Pár obrázků ale nakonec vyšlo, ačkoliv je Ocťule pěkně špinavá.
Brzy dodám spousty dalších fotek UMYTÉ škodovky:o)
Co se týče fotografií
Dejte mi pár dnů, než se umoudří počasí, ať můžu udělat alespoň několik fotografií. Prozatím to musíte vydržet bez nich:o)
Přidat názorDiskuse: Škoda Octavia Elegance 2.0 TDi PD 103kw
- Re: E55 AMG 02.04.2009 18:36 Brandon Walsh
- Re: Re: Re: E55 AMG 01.04.2009 06:38 Filip .
- Re: Re: E55 AMG 31.03.2009 14:55 zip2016
- Reddy 31.03.2009 12:49 Prase
- Re: E55 AMG 31.03.2009 12:45 Dylan McKay
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: E55 AMG 31.03.2009 10:26
- Re: E55 AMG 31.03.2009 10:09 Brandon Walsh
- Re: Re: E55 AMG 31.03.2009 10:01 zip2016
- Re: E55 AMG 31.03.2009 09:54 Brandon Walsh
- Re: Re: Re: Re: E55 AMG 31.03.2009 09:16 zip2016
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: E55 AMG 30.03.2009 23:30 jpor (RSKa)
- Re: Re: Re: Re: E55 AMG 30.03.2009 22:57 Brandon Walsh
- Re: Re: Re: Re: E55 AMG 30.03.2009 22:51 Matt26
- Re: Re: Re: Re: E55 AMG 30.03.2009 22:46 Dylan McKay
- Re: Re: Re: Re: Re: E55 AMG 30.03.2009 22:44 Dylan McKay
- Re: Re: Re: E55 AMG 30.03.2009 22:43
- Re: Re: Re: Re: Re: E55 AMG 30.03.2009 22:42 Dylan McKay
- Re: Re: Re: Re: E55 AMG 30.03.2009 22:36
- Re: Re: Re: Re: E55 AMG 30.03.2009 22:35 jpor (RSKa)
- Re: Re: Re: Re: E55 AMG 30.03.2009 22:35
- Re: E55 AMG 30.03.2009 21:49 Dylan McKay
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: E55 AMG 30.03.2009 21:45 Matt26
- Re: Re: Re: Re: Re: E55 AMG 30.03.2009 21:42 Brandon Walsh
- Re: Re: Re: Re: E55 AMG 30.03.2009 21:41 Dylan McKay
- Re: Re: Re: E55 AMG 30.03.2009 21:39 Dylan McKay
- Re: Re: Re: E55 AMG 30.03.2009 21:33 Brandon Walsh
- Re: Re: E55 AMG 30.03.2009 21:06 Dylan McKay
- Re: Re: E55 AMG 30.03.2009 20:43 JirkaS
- Re: Re: E55 AMG 30.03.2009 01:24 Matt26
- Re: E55 AMG 30.03.2009 00:17 jpor (RSKa)
Další vozy Škoda Octavia
-
Škoda Octavia (2009) Majitel: ericn
Přidáno: 25.7.2014 139 Majitel 9.93 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2007) Majitel: filko
Přidáno: 1.11.2007 3689 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2007) Majitel: raceday
Přidáno: 1.2.2008 1218 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2010) Majitel: H.Karlik
Přidáno: 4.3.2012 409 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2005) Majitel: pedro26
Přidáno: 23.9.2007 16910 Majitel 9.91 Uživatelé