Recenze

8 Majitel

Škoda Octavia

9.75 Uživatelé

Hodnoceno: 76× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Octavia, foto 1 Škoda Octavia, foto 2 Škoda Octavia, foto 2 Škoda Octavia, foto 3 Škoda Octavia, foto 4 Škoda Octavia, foto 5 Škoda Octavia, foto 6 Škoda Octavia, foto 7
Škoda Octavia, foto 8 Škoda Octavia, foto 8 Škoda Octavia, foto 8 Škoda Octavia, foto 8 Škoda Octavia, foto 8 Škoda Octavia, foto 8 Škoda Octavia, foto 9 Škoda Octavia, foto 10 Škoda Octavia, foto 10 Škoda Octavia, foto 11 Škoda Octavia, foto 12 Škoda Octavia, foto 13 Škoda Octavia, foto 14 Škoda Octavia, foto 15 Škoda Octavia, foto 24 Škoda Octavia, foto 25 Škoda Octavia, foto 26 Škoda Octavia, foto 27 Škoda Octavia, foto 28 Škoda Octavia, foto 29 Škoda Octavia, foto 30 Škoda Octavia, foto 31
 

Technické info

Přezdívka auta Škoda Octavia Rok výroby 2005 Koupeno nové najeto [km]:85000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1896 výkon [kW]: 77 kroutící moment [Nm]: 250 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11.8 maximální rychlost [km/h]: 207 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 560 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.5

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Kovar".

Škodu Octavii zde asi každý velmi dobře zná, ja jsem se rozhodl napsat snad objektivní popis tohoto vozu, který bude v brzké době již třetím rokem v naší rodině. Auto jsme si nemohli moc vybirat, protože je financované firmou - bohuzel. Ne za ty finance, ale za ten vyber. Urcite by se nejen mne, ale i tatovi, ktery s ni najede nejvice km libilo neco uplne jineho...

Naše Octavie je vybavena naftovým motorem o objemu 1896ccm se systémem PD. Detaily o motoru napíši níže. Výbava je ve střední verzi Ambiente, která by se spíš měla jmenovat Classic, protože to co nabízí, tedy spíše nenabízí, najdeme v ostatních menších vozech jako základní výbavu. Ačkoli je vůz vybaven čtyřmi airbagy, poloautomatickou klimatizaci, palubním počítačem, mlhovkami, systémem ASR a za příplatek cca 12.000,- rádiem přehrávající CD je to stálo málo v porovnání s konkurencí a za porizovací cenu přes 600.000,-.

****Komfort****
Vůz se snaží dostat do střední třídy automobilů. Některými vlastnostmi se přiblížil, některými zase ne. Rozhodně co se musí pochválit, na rozdíl od staré generace Octavie, je místo na zadních sedačkách. Vůbec prostoru v interiéru je poměrně hodně. Já se svou výškou si nestěžuji na žádném míste v autě. Jen jediné co bych vytknul je vysoky sloupek mezi zadními sedačkami. Bohužel se zde asi nepočítalo s převozem 5-ti člené posádky. Pro maximální pohodlí jsou zde připraveny dvě stavitelné přední sedačky a ve dovu osách seříditelný volant. Bohužel po zvyku ze Scenica mi zde chybí loketní opěrka, ale komfort zvyšuje příjemný volant s dobrou tloušťkou věnce. Taktéž řadící páka má příjemný tvar a hlavně přesné dráhy řazení. Při puštění a přidná plynu se páka ani nehne, což je u Scenica naprosto naopak.

****Jídzní vlastnosti****
Opět zde porovnám Octavií se Scenicem a zde má kupodivu lepší výsledek Scenic. Nicméně ne až tak zásluhou podovzkou, ale lepších pneumatik. Na Octavií jsou klasicé Good Yeary NCT-5 s rozměrem 195/65/15. Jediné co se jim dá přičíst do kladnách vlastností je přibližně stejná přilnavost na suchu i na mokru. Jinak v porovnání s Michelim Primacy je to slabší a to ty Micheliny nejsou žádná špička! Další velký minus bych dal jako rychle sjeté pneumatiky. Nyní má vůz najeto 45.000km a již jsou na voze komplet nové pneu. Když si vezmu, že v zimě jsou obuty zimní pneumatiky, tak první sadě pneumatik dávám cca 28-30.000km, což se mi zdá poměrně málo. Na předku byly sjeté téměř hned, tak po první zimě se vyměnily se zadními, no a na další sezonu již musela nová obuv. Škoda těchto pneu, protože podovozek na tom není špatně. Komfortní, ale ne měký, takže rychlejší průjezdy zatáčkami mu nejsou cizí. Systém ASR je poměrně dobrý v zimním provozu při jizdě do kopce. Nestane se, že by se kola protočili a Vy byste se mohli sesunout do příkopa. Jednou jsem ho zkusil vypnout a okmažitě se urvala příd a začala cestovat po silnici. Ale pokud někde zapadnete, at v blatě nebo ve sněhu, tak systém okamžitě vypnout, jinak se z mista nehnete!

****Motor****
ten si nemůžu vynachválit. Néní to žádný silák na předjíždění, ale v porovnání se 75kW v dCi je to velký rozdíl! Rozdíl jak ve spotřebě tak v pružnosti. Zrychlení je subjektivně i realné o kousek lepší. Proč píšu subjektivně? Protože Octavie má 250Nm a zmíněné dCi pouze 200Nm. Nejlepší to bude předvézt na příkladu: Do tahlého kopce jede Octavie maximálně 140km/h kdežto dCi 135km/h. Proto ten subjektivní pocit ze zátahu, jak hodí do sedaček, nicméně realný výkon není zase až tak velký! Co je ale realné je tichost motoru. Ani ve vysokých otáčkách není moc slyšet. Ovšem v zimě po studeném startu je to pár km horší, ale po chvíli se vše ustálí a je poměrně klid. Papírový výkon je skutečně jen papírový. Jak je psáno zde na auto.cz, tak 1,9TDI PD 77kW má skutečný výkon cca o 8kW větší!

****Spolehlivost****
Do konce záruky bylo vše v porádku. Měsíc po skončení odešel kompresor klimatizace, poté bzdy (nyní tam jsou Ferodo DS Performace) a aby toho nebylo málo, tak minuly tyden se menil setrvačník. Cena za veskere opravy obrovska!

Silné stránky

-příjmená spotřeba. Není probelm se dostat pod 5l/100km
-solidní zátah
-prostor
-design

Slabé stránky

-cena
-vybava
-poruchovost?

 

Novinky v recenzi

11.8.2007 00:00

na ohlas v diskuzi o spinavem motoru jsem se dohrabal k tomu dat autu trochu pece. Pripominam, ze je to auto slouzici pro praci a kazdodenni jezdeni, proto to tak vypada, jako ze se o nej nikdo nestara.. ale karoserie je pravidelne myta a interier luxovan a cisten... Jen ten motor se nejako rychle spini:)


Další vozy Škoda Octavia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
5

nikdo to auto nesetri, jezdi porad den co den, nekdy se ani neohreje, nekdy zase na dalnici hodne a drive se nenechavalo ani vychladnout turbo... poruchy byly, tak uvidime casem.

praktičnost
4

neco hosi nedomysleli-spineni plastu v interieru, dlouhe previsy - casto se skrtne brichem

prostornost
9

celkem dobry... rozhodne o 100% lepsi nez v predeslem modelu Octavie

jízdní vlastnosti
9

par koniku navic by bylo lepsi Octavii s 2,0TDI... ale jinak dobry;)

jízdní komfort
9

sedacky jsou tvrde s bocnim vedenim. Mne celkem vyhovuji, je to neco jineho nez kdyz sednu ze scenca, ktery je delan jen na pohodli. V tomto se da jet i rychleji

provozní náklady
10

nevim co k tomu dodat, jsou zde drahe nahradni dily, za to spotreba je pomerne mala...

náhradní díly
4

to je ten problem, v originale velmi drahy jako u jinych znacek..

výkon motoru
8

slusny, ale 2,0TDI by nebylo spatne

spotřeba
10

vubec si nestezuju, na tak velky auto bezva... rekord 3,7l/100km do naseho krajskeho mesta pri rychlosti temer porad nad 100km/h a casteho predjizdeni. Kdyz se u toho premysli, tak je to vyborny!

hlučnost motoru
3

traktor.. v zime az neuveritelne..

kvalita sedadel
10

dobre bocni vedeni a prijemny posez

brzdy
9

jsou nove desticky Ferodo DS Performace-brzdi z vysoke rychlsti bezvadne a nevadnou,ale pri nizke rychlosti piskaji

zavazadlový prostor
10

dobra je plastova podlaha, ktera se da vytahovat, uz nekolikrat zachranila calouneni






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…