Recenze
Škoda Octavia 1.8 TSI DSG Elegance
Technické info
Přezdívka auta Škoda Octavia 1.8 TSI + 7° DSG Rok výroby 2009 Koupeno ojeté najeto [km]:65000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1798 výkon [kW]: 118 kroutící moment [Nm]: 250 zrychlení 0-100 km/h [s]: 7.8 maximální rychlost [km/h]: 223 počet rychlostí: 7 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 560 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "ZAN".
Auto bylo koupené jako ojeté s 23500 km. Vyrobeno bylo v 03/2009.
Výbavový stupeň Elegance doplňuje balíček Elegance Plus (střešní okénko, parkovací senzory vpředu, litá 16" kola Crateris), xenony s AFS, cornery, Light Assistant se stmívacími zrcátky (vnitřní i vnější), paket Dynamic Red, tříramenný kožený volant s řazením DSG, MDI, zástěrky za přední i zadní kola.
Silné stránky
Dynamika.
Vzhled.
Ergonomie, interiér.
Motor - tichý, kultivovaný, dostatečně silný, bylo toho o něm napsáno už dost. Má pěkný zvuk ve vyšších otáčkách.
Převodovka - zkrátka výborná.
Bohatá výbava - prakticky nic nechybí. Stěrače stírají (automaticky), světla svítí (automaticky), převodovka převoduje (automaticky), klimatizace klimatizuje (automaticky).
Stmívací vnější zrcátka. Elektricky ovládaná, vyhřívaná, sklápěcí, stmívací, s osvětlením nástupního prostoru. Co chtít po zrcátku víc?
Slabé stránky
Moc toho není, ale abych sem přece jen něco napsal...
Ovládání MDI s připojeným iPodem Classic (80 GB) přes rádio Swing. Točí se jen jedním kolečkem, protože interpret vždycky začíná na "A" a nelze jet dozadu, tak to chvilku trvá. To s Columbusem nebo Amundsenem je to hned.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Zatím žádná porucha. Značkový servis pro první prohlídku (na 31000 km dle WIV) a výměnu oleje jsem vybíral podle toho, kde mi umožnili přivézt si vlastní olej a zůstat u vozu. Ze tří servisů v okolí to nebyl problém jen u jednoho. Tam mi také při prohlídce namazali "pirelky" Konkorem a odstranilo se tak slabé povrzávání (bylo slyšet za jízdy při přejezdu nerovností...motor je tichý). Auto zřejmě nachytalo hodně prachu při cestování po jižních krajích.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Auto bylo koupené jako referenční vůz ze Škoda Auto. Uživatele dobře znám, takže vím, jak se s autem jezdilo. :-)
1.8 TSI + 7° DSG - skvělá kombinace
Sedmistupňové DSG řadí jednoduše jak po másle; ačkoliv dvě spojky máslo neobsahují, jsou suché, na rozdíl od 6° DSG. Tato převodovka se mi zdá rychlejší než právě šestirychlostní DSG, které znám z Octavie nebo Superbu (ale s motorem 2.0 TDI). Je to znát hlavně na rozjezdech. Je krásné, když se ve městě rozjíždíte na padesátku a okamžitě tam skáče dvojka, trojka, čtyřka, pětka, ručička otáčkoměru stoupá a hned zase padá... a než jedete osmdesátkou (pochopitelně za městem), je tam sedmička. Převodovce nedělá problém nechat zařazený vyšší stupeň a držet motor okolo 1500 otáček. Motor je sice pružný, ale převodovka není líná řadit. Když přijde stoupání, podřadí na chvilku tak, že to ani nepoznáte.
Styl jízdy ovlivňuje pouze pravá noha. Rád se svezu svižně, užívám si rozjezdy. Při těch razantnějších řadí DSG stejně plynule jako při normální jízdě, lehce nad 4000 otáček, kde leží vysoký točivý moment i výkon. Motor zbytečně nevytáčí víc. To až když posunete páku do polohy S, dovolí motoru točit přes 6000 otáček. Spolucestujícím v té chvíli určitě nebudete cukat krční páteří (jak to někteří umí s manuální převodovkou při rádoby sportovním rozjedu). Co se týče předjíždění, tak je možná dobré si ručně podřadit, ale převodovka reaguje docela rychle i tak; člověk se v té chvíli nemusí soustředit ještě na řazení. Navíc s 1.8 je předjíždění většinou radost.
Kouzelná je kombinace klasického tempomatu a automatické převodovky: po stisknutí "Resume" se o nic nestaráte, auto zrychluje krásně i z malých rychlostí. Kupříkladu když jedete v klidném provozu po okreskách s nastavenou rychlostí na 100 km/h, tak před vesnicí ťuknete do páčky, případně podřadíte na volantu, za vesnicí jen znovu ťuknete do páčky tempomatu.
Ruční řazení pákou (voličem) jsem snad ještě nepoužil. Často jen podřazuji pádlem na volantu. Rozhodně nejsem přítelem řízení jednou rukou, levý loket z okénka, pravá ruka položená na řadičce manuální převodovky. Ale je to každého věc; mě v autoškole učili mít ruce "za 10 dvě", i když je dnes mám ve "3/4 na tři", tak je mám většinou celou cestu na volantu, ze kterého ovládám také muziku.
Mezi výhody automatů obecně považuji i příspěvek k aktivní bezpečnosti. Prostě je to o starost méně, člověk se může víc soustředit na provoz. A takové popojíždění v koloně je s DSG vyloženě radost, kterou si naštěstí dopřávám jen zřídka. Nemyslím si, že bych se ochudil s tímto automatem o možnost sportovní jízdy, ani že bych si jízdu nějak méně užil, protože neřadím ručně. Ani nikomu neberu názor, že ruční řazení je lepší, ale málokdo, kdo delší čas jezdí s moderním automatem, se asi vrátí k manuálu.
Ještě snad pár slov ke spotřebě.
Dlouhodobou spotřebu mám desetinu nad 7 litrů běžného Naturalu 95 podle MFA (podle účtenek za benzín je to přesně 7,2 l/100 km za posledních 12 tisíc km), dlouhodobou průměrnou rychlost mám 59 km/h. Častou trasu 55 km po silnicích 1. třídy a po okreskách jezdíme většinou za 6 litrů s průměrnou rychlostí 60 km/h. Po městě to také není tak hrozné, pokud nejde vyloženě o pětiminutové jízdy. Cesta devadesátkou na tempomat znamená spotřebu 5 litrů, vyzkoušeno na trase 50 km v klidném provozu. Ale koho by to bavilo, že?
Myslím si, že příplatek jak za motor 1.8, tak především za výborné DSG se vyplatí. Já tedy určitě nelituji.
Novinky v recenzi
Vůz je na prodej!
Zkouším auto prodat. U nás to bude oříšek. "Jó, pane, kdybyste měl dýzl, to by byla jiná! Benzín dneska nikdo nechce. Já vystavim na internetu oktávku s TDI a hned mi volá deset lidí. Za tohle vám dáme tak maximálně ..." A dostanu nabídku 50% ceny nového auta, ale i mnohem méně. Nemyslím si, že by měla Octavia po dvou letech ve výborném stavu stát polovinu. Kdysi jsem četl, že auta stojí polovinu zhruba po 4 letech. A každá desetina původní ceny je celkem dost. Nevýhodou tohohle auta je unikátní kombinace (podle bazaristů sice zajímavá, ale nikdo ji nechce) 1.8 TSI + 7° DSG, těch fakt moc nenajdete. Na mobile.de jsem našel 10 aut z roku 2009 (výbavy podobné a ceny mimochodem začínají tam, kde si to představuju já), na českých serverech nic. Ceny u nás jsou navíc bohužel deformované spoustou dotažených stočených skládanek, kde už podle fotek je vidět, že něco nehraje. Překvapilo mě, kolik je to zánovních aut... U každého inzerátu pět vykřičníků a nápisy TOP STAV, ale pak zjistíte, že to bylo pod vodou třeba... to se mi stalo.
Kdyby měl někdo zájem, ozvěte se mi. S prodejem nespěchám. Auto vypadá pořád stejně, viz aktuální fotky. Akorát levý blatník jsem naličko odřel, jedno kolo taky, čelní plocha občas schytala nějaké ty kamínky, ale při 65 tisících už lak nemůže být jako na novém autě. Jinak mu ovšem nic není.
Uznávám, nenabízím český sen: voktáfku f kombajnu f dehtu f metle (akorát ty hlíny to má; ale nemusí, mám doma ještě zimní plecháče). Je to žihadlo. Vypadá nenápadně, ale je to takové malé RS.
spotřeba za 10.000 km
Spočítal jsem spotřebu za posledních 10 tisíc kilometrů podle účtenek za benzín. Vyšlo mi 7,29. Mohlo to být o desetinu lepší, ale před měsícem jsem absolvoval více než stokilometrovou jízdu s plynem na podlaze, neustálé brždění a zrychlování v poměrně hustém provozu... Spotřeba myslím byla okolo 15. Tak to dopadne, když mi někdo zavolá z letiště, abych mu do necelé hodiny přivezl z domova zapomenutou občanku. Stihl jsem to doslova na minutu.
Posledních 1000 km je už na zimních gumách 205/55 R16, stejný rozměr měly i letní. Aerodynamiku jsem zhoršil i montáží zástěrek, se kterými jezdíme cca 5000 km. Hodně dlouhodobá spotřeba je 7,3.
poklice lítaly
Říkal jsem si, že je asi zbytečné informovat motoristickou veřejnost o tom, že jsem přezul na zimní. Jenže se stala taková nemilá věc: jakmile jsem se skoronovými plechovými 16" koly ujel 20 kilometrů, zahučel jsem pravou stranou postupně do menší, ale dosti hlubobé díry ve zcela novém asfaltu, který experti vytvořili v Liberci u Globusu směrem na Prahu, tam kde se teď provoz převádí do jednoho pruhu na druhou stranu. Takovouhle díru potká člověk jednou za rok, navíc byla tma, pršelo nebo co to padalo. Rána to byla pěkná, musel jsem uklidnit spolucestující, že tohle jako nic není. A říkal jsem si, že jestli tam zůstaly poklice, tak jsou nejen hezké, ale taky spolehlivé. No, nezůstaly. Vracel jsem se pro ně za dvě hodiny. Mohl jsem si vybírat z bohaté nabídky 20 - 30 poklic, pohužel většinou menších průměrů. A že tam byly opravdu pěkné kousky. Našel jsem sice ty svoje dvě, ale je mi pomalu jasné, že příští zimu nechci trávit na plechových discích. Už když jsem to přehazoval, tak se mi chtělo plakat :) Viz fotogalerie.
Další fotografie
Určitě přidám pár dalších zajímavých fotek, ačkoliv Octavie po faceliftu je u nás již jistě dobře známá. Ovšem díky možnosti kombinovatelnosti výbav u Škody vlastně člověk málokdy narazí na dva stejné vozy.
Přidat názorDiskuse: Škoda Octavia 1.8 TSI DSG Elegance
- Prodej 05.03.2014 19:11 Midgi
- Re: otazka 30.08.2011 10:34
- otazka 22.08.2011 02:21 sandro_cortez
- Fakt pekná oktávka 03.06.2011 07:19 stevosk
- Prodej 03.06.2011 07:19 Jetty
- Re: Re: Ten motor... 07.03.2011 16:22 czvlkoun
- spotřeba 03.11.2009 16:10 talio2
- Re: Hezká 21.10.2009 15:14 KrovJ
- Gibraltar 19.10.2009 19:07 PeT-a (RSKa)
- tak ta vystava puklic 19.10.2009 17:24 Brandon Walsh
- Re: Ten motor... 15.10.2009 16:14
- Ten motor... 14.10.2009 21:12 spanel
- Re: Super volba!!!! 13.10.2009 20:32
- Re: Re: spotřeba 13.10.2009 20:26
- Re: spotřeba 13.10.2009 20:15
- červená se 10.10.2009 19:52
- Perfektní volba 10.10.2009 09:41
- Re: spotřeba 10.10.2009 00:01
- spotřeba 09.10.2009 23:20
- Super volba!!!! 09.10.2009 20:29 Johny.Rico
- Hezká 09.10.2009 18:37 Sprint
Další vozy Škoda Octavia
-
Škoda Octavia (2009) Majitel: ericn
Přidáno: 25.7.2014 139 Majitel 9.93 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2007) Majitel: filko
Přidáno: 1.11.2007 3689 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2007) Majitel: raceday
Přidáno: 1.2.2008 1218 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2010) Majitel: H.Karlik
Přidáno: 4.3.2012 409 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2005) Majitel: pedro26
Přidáno: 23.9.2007 16910 Majitel 9.91 Uživatelé