Recenze
Fiat Seicento 1.1 Team
Technické info
Přezdívka auta Sejko Rok výroby 2001 Koupeno nové najeto [km]:17800 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1108 výkon [kW]: 40 kroutící moment [Nm]: 88 zrychlení 0-100 km/h [s]: 13.8 maximální rychlost [km/h]: 150 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 zavazadlový prostor [l]: 180 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "1989vrabcak1989".
Fiat Seicento, rok výroby 2001. To uz bola modernizacia auta. Zacal sa do neho montovat len motor 1.1 a starsi 0.9 sa prestal vyrabat. Asi najlapsie sa da rozoznat od svojho starsieho predchodcu, oblejsimi hranami, krajsim dizajnom, boli pouzite aj ine farby v interieri...vlastne cely automobil bol zmeneny "od hlavy az po pätu". Vybava mojho vozu nie je sice luxusna, no co potrebujem ku kazdodennemu pouzivaniu postacuje. Je tam elektricke otvaranie okien, imobilizer, opierky hlavy na prednych aj zadnych sedadlach, centralne zamykanie. Do buducna planujem dokupit autoradio a mozno o palec vacsie kolesa s diskami. Kedze som iba mesiac opravneny jazdit, nemal som to este kedy kupit. Auto totiz nie je uplne moje. Dostal som ho do ruk od mojej tety. A ona muziku moc neoblubuje(ma 64 rokov:D )!
Silné stránky
1.Motor-Vzhladom na to, ze auto je lahke(okolo 750kg), jedna-jednotka sa s nim doslova hra. Auto ide za plynom. Nema sice otackomer, ale mozem povedat na akom stupni som ako rychlo isiel. 1. st.-40km/h, 2.st.-70km/h, 3.st-100km/h, 4.st.120km/h, 5.st.-160km/h. Nie je to ziadny lenivec!!! Porazil som s tym v meste Pandu, Fabiu(1.2 aj 1.4!), Matiza, a par sedanov. Vo svojej triede ma stale jedno z nejlepsich zrychleni a t.j. 13.8 s!!!Na dialnici sa motor zacne ozyvat az za 140km/h. Pritom na trojke ma famozny zvuk, ktory si casto vychutnavam.
Pri rychlosti 95km/h a piatom zaradenom stupni zacne mat motor nepravidelny zvuk no hned za 100-kou sa to zase da do normalu. Ak mate rovnaky problem napiste mi. V mojom pripade to robi od novoty, takze je mozne, ze to tak ma byt.
Aj pri plnom zatazeni(3 osoby a plny kufor) nestraca "dych". Auto taha do kopca, dokaze bez mensich tazkosti prdbiehat kamiona na pomerne kratkych usekoch. Na trojke taha az do 100, no idealne je ho udrzovat na 80km\h. Na stvorke je to uz pre neho trapenie(samozrejme, stale hovorim o plnom zatazni, ak je lahke taha aj na 4.st)
2.Podvozok-ziadna elektronika, ktora by sa mohla po..., iba klasicke zavesienie kolies na vzperach McPerson. Auto sa priam tesi do zakrut, podvozok je dostatocne pritvrdeny, takze sa ani moc nenaklana(samozrejme, ze BMW s DSC je na tom lepsie:D)!
13 palcove kolesa su adekvatne k autu, no mozno do buducna nasetrim na 14 palcove hlinikove disky. Aj so zakladnym dezenom som presiel po blatovom useku. A ked je sucho, tak sa z neho stava maly tereniak:D Preslo sa s nim uz vela vymletych terenov.
3.Spotreba-Ja som este nemal vela casu na vyskusanie spotreby, ale pokial s nim jazdila teta alebo tatino vzdy s velmi lahkou nohou, malo spotrebu 5.5l/100km. NEKECAM, to bola celodenna spotreba na jeden vylet, ktory sme prevazne jazdili po okreskach striktne 90 alebo sem-tam ked sa tato pozabudol 110.No nechybali ani serpetiny a dialnice(tam sme isli stale 140km/h-inak fakt otrasna dialnica medzi Brnom a Prahou-FUJ)
4.Bezpecnost-ANO NEZMYSEL, VSAK? Kazdy spravny motorista si urcite cita aj crash testy a urcite vie ako dopadlo Seicento. Za ochranu posadky dostalo iba 1 hviezdicku! No z mojich vlastnych skusenosti mozem povedat, ze to urcite neni "pojazdna rakva"! Ked malo 4 roky narazilo do nas IVECO dodavka(chvalabohu ta najmensia) v 50km/h zozadu. Ja som sedel vzadu(vtedy tusim prvykrat priputany). Ta rana bola riadna. Vyviazol som bez zraneni, tatino mal otraz mozgu a teta tiez od opierok predpokladam. Auto malo skrcenu celu zadnu cast az po kufor. Ten naraz od Iveca nas otocil o 180stupnov, akurat sme isli odbocovat a on nas chcel obehnut. Mozno sme mali vtedy iba stastie, ale uznajte bude nieco aj v tom aute!
5.Vzhlad-Niekomu sa paci niekomu nie. Kazdy si chvali to svoje. Neviem ci sa mi paci z malych auto niektore viac ako prave toto. A baby na mna tiez letia :D, staci parkrat zahrabat a mam ju omotanu okolo krku :D !
6.Brzdy-Maju ostry nastup no nevädnu ani po opätovnom brzdeni a daju sa davkovat! Ked som s nim prvykrat jazdil, trochu ma to hadzalo, musel som si zvykat+spojka je tuha, takze sa nemusim s nou moc hrat, auto mi neskapina ako na autoskole pri Fabii 1.2HTP, nic proti majitelom, ale otrasnejsie auto som este nesoferoval.
7.Svetla-Po dokupeni hmlovych svetiel sa zvysila bezpecnost pre mna aj okoloiducich aut v hustom dazdi ci hmle. Uz aj predtym svietili halogenky velmi dobre, nie tak ako tatkova 105-ka s lampasikmi namiesto ziaroviek:D
8.Vybava-V tej dobe naprosto bezkonkurencna. Za 240000Sk som mal el. okna, imobilizer, centralne zamykanie. Felda vtedy ponukala imobilizer a tonovane skla(prave medzi tymito dvomi autami sa rozhodovalo).
Slabé stránky
Kazde auto ma aj slabe stranky. Ja som objektivny, takze nemam problem zkritizovat svoje auto.
1.Miesto-Dvaja sa v nom odvezu pohodlne, no styria maju problem strcit vzadu nohy.Kufor tiez neohuri.
2.Velmi sa spini. Je haklive na dazd, auto je vzdy vzadu tak zasvinene, ze sa neda ani SPZ precitat.
3.Prevodovka by mohla byt aj presnejsia
4.NEVZBUDZUJE RESPEKT! Takze uz mam par "milych" skrabancov z parkoviska od inych aut z dveri!
5.Pre lepsi pocit bezpecia by som rad mal v nom aspon ABS, ale to sa dalo dokupit v priplatkovej vybave spolu s airbagmi.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Hned v zaruke mu vypovedala riadiaca jednotka. Kedze moja teta je invalid, moc toho nenajazdi, takze nejake hrozne drahe poruchy z viny auta este ani nastat nemohli, ved ma iba 16700Km! No kamosi spominali, ze nie je poruchove.
Okrem toho po tej vaznej havarii nas stala spoluucast na oprave 40000SK a celkova skoda pomaly prevysila nadobudaciu cenu auta(215000SK-oprava). Uz bolo na odpis, ale teta to vtedy s nimi vyjednala a oni spravili vynimku, ked je invalid.
Inak klasika vymena oleja po 5000Km.To bola jedina financna vec, co sme museli zaplatit z vlastneho vrecka. Teraz po 20000 km ho caka zase vymena(3500Sk si mozem nachystat tentokrat vsak uz z mojeho vracka :( .Olej do neho davam SELENIU, tak ako doporucuje vyrobca. A som verny aj benzinu V-POWER 95. Ti co ho tankuju, vedia preco som mu verny!
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
K obycajnym ludom sa spravali slusne, k mojej tete este lepsie:-D
Plan
Planujem aj decentne upravy na karoserii ako napr. striebornu koncovku vyfuku alebo cierne folie na zadnych oknach. Mozno ho prelepim dvoma bielymi pasmi cez celu karoseriu-co poviete, bolo by to "cool"? Chcem do neho dat autoradio so 6 reprakmi, som strasne zvedavy kam ich nacpem. Asi pojdu styri dopredu a dva dozadu(nie na kryt bat. priestoru-to by uz fakt nebolo miesto v kufri).
A pre tych, co moc neveria, ze som siel na nom 160, pozrite si prosim video, ktore najdete dole.Upozornujem, ze toto Seicento neni moje(mozno ho majitel trochu upravil aby dostal z neho 180).
Novinky v recenzi
Konecne je opravene. Vymenil sa naraznik, vytmelil, nastriekal prevaleny stlpik a vymenil olej(2500SK), vraj uz bolo na case aj ked nema este 20000Km. Auto bolo znova opravovane v autorizovanom servise Fiat v Nitre. Cela oprava sa vysplhala az na 27000Sk co je dost! Spoluucast 10000Sk. Hotove bolo do piatich dni. Po vymene oleja je motor tichsi, kultivovanejsi(uz neklepoce na volnobehu) a este radsej sa vytaca do otaciek!
Noo, tak mam nieco nove. Po troch mesiacoch soferovania mi teta na jeden den "ukradla" Sejko, isla s nim iba do mesta na nakupy
(mal som ist s nou, lae ked ja tak nenavidim nakupy). Z mesta sa vratila bez zasterky a s natrhnutym naraznikom. Este neni opravena ta prevalena cast a uz je tu dalsi "uraz"! Hruza! Som zvedavy, ci jej poistovna nevypoveda poistku :D
Takze mam nieco nove. Skoda, ze nie prijemnu vec. Rano pridem k autu a prve co si vsimnem, ze mam nad lavim zadnym okno preliacinu o velkosti dlane. Den pred tym bola silna burka, mozno to teda nie je cudzim zavinenim, no viem ze prave tam je dost tvrdy plech, cize to musela byt riadna rana(vid foto).
Bol som s tym uz na poistovni a tam ma nemilo prekvapili. Oprava sa pocita na 12000SK. Urcite to nenecham tak a pojdem s tym do servisu. Ked to bude opravene, dam vediet kolko to nakoniec stalo aj s robotou a kolko som musel doplacat. ALE AK TO UROBIL NEJAKY OZRAN, MA STASTIE, ZE SOM HO NEPRICHYTIL. Zakrutil by som mu krkom!!!
Az teraz ma napadlo, ze som mal ale mesiac a pol dozadu problem s autom. Ako kazde sobotne rano som aj spolu s tatkom isli nieco vybavovat do mesta a co nevidim pod Sejkom. Bola pod nim kaluz oleja. Najprv som si myslel, ze to je motorovy olej, ale neskor sa zistilo, ze to bol olej z prevodovky. Manzeta povolila a 2,5L sajrajtu sa "valalo" v mojej luxusnej garazi(vid. foto) :D
V servise nas ubezpecovali, ze to je bezne u seicenta, vraj mali uz takych pripadov vela. Cela oprava aj s robotou vysla na 5000Sk, co sa mi zda dost, naviac, ked pred opravou to malo byt maximalne 3500Sk(mozno tam vtedy este nepocitali robotu). Prevodovka ide odvtedy tuhsie a presnejsie(no 5.st by mohol byt stale presnejsi!).
Video
Přímý odkaz na video.
Přidat názorDiskuse: Fiat Seicento 1.1 Team
- Re: maximálka.....? 18.11.2010 17:48
- maximálka.....? 18.11.2010 15:45
- "Niečo tam chýba" 17.09.2008 16:33 Nadzvukovy
- hodnocení 24.02.2008 16:36 dr.biker
- Re: Re: spolehlivost 05.07.2007 20:15
- Re: spolehlivost 05.07.2007 14:12
- Re: moje hodonocení 05.07.2007 00:24
- Re: moje hodonocení 04.07.2007 23:53
- Re: spolehlivost 04.07.2007 23:32
- moje hodonocení 04.07.2007 17:18
- spolehlivost 04.07.2007 16:58
- Re: Hezký 26.06.2007 12:36
- Hezký 26.06.2007 09:52 Ajin(MoDo Team)
- Re: Re: Multipla 25.06.2007 18:24
- Re: Multipla 25.06.2007 13:25 Konwi
- Multipla 25.06.2007 13:24
- Re: Re: Re: Pochvala 22.06.2007 15:32
- Re: Re: Pochvala 22.06.2007 12:14 Konwi
- Re: Pochvala 22.06.2007 11:07
- Pochvala 22.06.2007 09:54 Konwi
- Re: Hodnocení 31.05.2007 19:53
- Re: Re: Re: 7b 31.05.2007 19:52
- Pochvala 31.05.2007 19:48
- Re: Pochvala 31.05.2007 19:48
- Re: Re: fabia 1,2htp 31.05.2007 19:46
- Re: 8b 31.05.2007 18:04 classi-c
- Hodnocení 31.05.2007 14:45 petrzel1
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fiateeeeek 31.05.2007 10:32 majki
- Re: 8b 30.05.2007 19:28
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fiateeeeek 30.05.2007 19:27
Další vozy Fiat Seicento
-
Fiat Seicento (2000) Majitel: Stain
Přidáno: 22.3.2010 2710 Majitel 9.59 Uživatelé
-
Fiat Seicento (2002) Majitel: KubikCv
Přidáno: 30.10.2017 1510 Majitel 8.71 Uživatelé
-
Fiat Seicento (2000) Majitel: eskeskes
Přidáno: 19.5.2016 29 Majitel 7.73 Uživatelé
-
Fiat Seicento (2001) Majitel: berkym
Přidáno: 14.6.2013 09 Majitel 7.33 Uživatelé
-
Fiat Seicento (2001) Majitel: fiatek
Přidáno: 25.9.2020 010 Majitel 7.00 Uživatelé