Recenze
Technické info
Přezdívka auta Auticko Rok výroby 2000 Koupeno ojeté palivo: benzin převodovka: manuální pohon kol: zadní
Popis vozu
Auto som zaobstaraval pre moju milu. Kedze soferovala malo a davno, pozeral som sa po nejakom zacvikovom stroji. Zhodou okolnosti byvala kolegyna z prace predavala Seicento Sporting vo velmi vzacnej limitovanej 1000-kusovej edicii Michael Schumacher. Bolo rozhodnute. Idealny stroj na totalne zhumplovanie. I ked ma technicku do oktobra 2017, davam mu maximalne 3 mesiace zivota. Mam taku skusenost, ze klaviristi pedagogovia hulvatsky zaobchadzaju so spojkou, plynom a vlastne potazmo celym autom. Podla mna sa jedna o kompenzaciu nepretrzite hromadeneho hnevu zo ziakov a prejavy latentnej agresivity. To tvrdim ako psycholog aj ked len samozvany. K autu mala moja draha polovicka tieto vyhrady:
"a) ked sa blika smerovkou doprava-dolava, preco treba s packou smerovky pohybovat hore-dole? Nelogicke.
b) ked sa odbocuje vlavo, stlaca sa lava smerovkova packa dole. Preco to nie je urobene symetricky, ze by sa pri odbocovani vpravo zase stlacala prava smerovkova packa dole? Pitome. (na pravej packe je ovladanie stieracov).
c) pri zastavovani vozidla treba okrem brzdy sucasne stlacit aj spojku. R&D nedotiahnute."
Zaskolovanie sme zapocali po cestach tretich tried (nechcel som prilis traumatizovat chodcov v meste), a na offroadovych cestach v ceskych lesoch a hajoch (tam sme naopak celkom pekne vystrasili asi dva tucty spiacich Kani Lesnich). Prvy rozjazd predznamenal, ze sluch netreba predcenovat a naopak treba nadejnu vodicku oboznamit aj s funkciou otackomera s tym, ze nie je moc dobre prekracovat cislicu "6". To plati v rezime neutralu ale aj beznej jazdy. Dalej, pred samotnym rozbehom je dobre mat predstavu, zhruba ktorym smerom su natocene kolesa. Pamatam si len panicky uprk deti z ihriska, do ktoreho sme boli vmrsteni potencialom 55 koni a 700kg vahy a pretazenim 1.18G (spatne analyzovana historia akcelerometra sony z3c). To sa uz zaroven bavime o ultrakratkom sprevodovani a ultrakratkej tvrdej spojke. Ked sa autu naklada nepatricne, ma maniere splaseneho byka (syndrom "skackaveho benzinu"). Brzdy su jedovate, a ked sa brzdovy pedal len tak bezstarostne stlaci nadoraz, zastanes prakticky na fleku a vsetko nepripevnene v interieri sa rozplesti o predne sklo. Mam mierne obavy, ze jedneho dna z tej civavy, co vozievame v aute, vyrobime brabantika. Je totizto nepriputana a stoji celu cestu na mojich kolenach. Ked sme uz pri nej, v aute navodzuje skoro idealnu atmosferu na vyuku – kazdu chvilu sme stresovani hlasitym vystekavanim na cyklistov a motorkarov. Dalej uz len par poznamok z mojho zapisnika (z pohladu spolujazdca):
- bez toho aby sme sa o to vyslovene snazili, kombinujeme viacere prvky nebezpecnej jazdy.
- tesne predtym, nez sme zacali predbiehat cyklistu sme dostali aquaplaning. Nakoniec vsetko dobre dopadlo, zostal len mierne vystresovany a ostriekany vodou. Podla nasho nazoru bol v stave - bez akehokolvek objektivneho obmedzenia – pokracovat do ciela.
- otacali sme sa pri priehrade a keby som v pude sebazachovy neskocil po rucnej brzde, tentokrat by sme sa okupali aj s autom
- pri odstavovani auta zaradime jednotku vypneme motor a hned na to pustime spojku, takze auto vzdy poskoci dopredu. Dedukujem, ze ked sa otoci klucikom zapalovania dolava, motor ma este trochu zotrvacnosti.
- statisticky kazda piata prejdena krizovatka sa spatne komentuje slovami "a kto tam mal vlastne prednost?"
- den sebareflexie. Dotazujeme sa na pumpe, ci existuje nalepka na zadne sklo Prasa v trojuholniku a pod tym text "ridim jako prase". Nie. Kupujeme si teda 2 nalepky "Z", jednu z nich umiestnujeme aj vpredu.
- robim rebricek impulzov, ktore dokazu ostatnych vodicov najviac vytocit. Podla mna vedie ten pripad, ked zaciname niekoho predbiehat a pritom sme uz predbiehani.
- auto je perfektne, nenasli sme ziadnu chybicku krasy...len svetla sa nam uplne nepozdavali. Po 80 kilometroch jazdy v noci sme zistili, ze tie svetla co sme mali zapnute, boli len parkovacky. Cize chyba na nasej strane.
Další vozy Fiat Seicento
-
Fiat Seicento (2000) Majitel: Stain
Přidáno: 22.3.2010 2710 Majitel 9.59 Uživatelé
-
Fiat Seicento (2001) Majitel: parkoviště
Přidáno: 29.5.2007 509 Majitel 9.53 Uživatelé
-
Fiat Seicento (2002) Majitel: KubikCv
Přidáno: 30.10.2017 1510 Majitel 8.71 Uživatelé
-
Fiat Seicento (2001) Majitel: berkym
Přidáno: 14.6.2013 09 Majitel 7.33 Uživatelé
-
Fiat Seicento (2001) Majitel: fiatek
Přidáno: 25.9.2020 010 Majitel 7.00 Uživatelé