Recenze
Seat Ibiza Reference 1.4 63kW
Technické info
Přezdívka auta Seatek Rok výroby 2007 Koupeno nové najeto [km]:16500 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1390 výkon [kW]: 63 kroutící moment [Nm]: 130 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11.9 maximální rychlost [km/h]: 180 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 267 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.5
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "jsp".
Původně jsem ani neměl v plánu kupovat nové auto. Nicméně narůstající problémy se stávající felicií mě jedno volné dopoledne zavály do autosalonu Seat na "čumendu". Ibiza současné generace se mi líbila už dlouho. Autíčko jsem si projel, motor mě přesvědčil, interiér uchvátil. Řekl jsem si, že Ibiza bude to pravé... až příjde ten správný čas. Nicméně mi byl pohotově nabídnut velmi solidní leasing a protiúčtový výkup současného vozu (nevalného technického stavu), takže jsem po jednom dni na rozmýšlenou Seatka zakoupil.
Je to standartní 1.4 se 63kW, v základní výbavě reference s příplatkovým paketem sportrider. Ten obsahuje patnáctipalcová litá kola, centrál, elektická okna, manuální klimu a ještě pár drobností jako kliky v barvě vozu apod. Není to nijak silné auto, ovšem bezpečné předjetí nebývá problém, svižný přesun mezi městy se také dá pohodlně realizovat a závodit s tím nebudu. Můj jediný požadavek na výkon motoru byl, ať je to silnější než auto předchozí, což tato motorizace v pohodě splňuje.
Je to moje první nové auto, předtím jsem měl tři ojeté škodovky v řadě (120, favorit, felka) a spousta věcí mě na něm příjemně překvapila. Jsou to vesměs drobnosti jako akustické a vizuální upozornění, když venkovní teplota klesne poblíž bodu mrazu. Nebo rozsvícení interiéru hned po vytažení klíče ze zapalování, spožděné zhasínání apod. Taky se mi moc líbí, že při vynášení většího množství zavazadel mohu zamknout auto ještě při otevřených dveřích, schovat klíče do kapsy a dveře pak jen zabouchnout - toto využívám poměrně často. Na autě je prostě poznat, že při tom konstruktéři přemýšleli a já to oceňuji.
Silné stránky
+ jednoznačně design. I když se jedná o malé a levné auto, leckdo se za ním otočí a přitom to není žádná extravagance za každou cenu
+ podvozek je na tuto kategorii auta překvapivě pevný a tuhý, jízdní vlastnosti se nedají třeba s francouzskými malými auty vůbec srovnat
+ přepnutí ventilace na vnitřní cirkulaci funguje nad očekávání dobře, není problém jet za "100 let starou" Avií ze které se valí bílý dým a necítit vůbec nic
+ interiér je prostě krásný. Přestože je v mé výbavě středový panel poněkud chudý, volant, řadící páka, ukazatele, výdechy... všechno je perfektně sladěno a působí (alespoň na mě) dojmem mnohem dražšího auta
Slabé stránky
- na můj vkus poněkud "přeposilované" řízení. Na kluzkém povrchu bych ocenil trochu více odezvy od volantu, nicméně toto auto je naladěno tak, aby s ním pohodlně zaparkovala i čtyřicetikilová jednoruká anorektička a chlap si holt zvykne
- pouze jedno zpátečkové světlo, při couvání do malé garáže to může někomu vadit ačkoliv já to považuji jen za malou daň dobře vypadajícím zadním světlům
- zbytečně krátká pětka, při 130 km/h už auto točí skoro 4.000 otáček a to je na delší cestování po dálnici příliš jak z hlediska hluku, tak spotřeby
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Od začátku se při prudší změně směru ozývalo z palubovky štěrkání. Měl jsem podezření na nějaký zapadlý šroubek, což se následně potvrdilo. Opraveno ochotně v rámci záruky a ještě jsem se projel náhradní Alteou.
Jinak vše bez problémů. Ještě mohu dodat že u cca 2000 najetých kilometrů jsem zaznamenal, že motor citelně ožil a citlivé zajíždění mu prospělo.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Koupeno v Auto Heller Ostrava, jednání bylo profesionálně vstřícné, vyřízení všech formalit rychlé a nabídnuté podmínky k maximální spokojenosti.
Zhruba po dvou týdnech užívání auta jsem zjistil, že nemám lékarničku, lano ani trojúhelník. Na okamžitý telefonický dotaz, zda tyto nemusí být součástí nově prodávaného auta, se prodejce trochu vykrucoval. Nicméně když jsem se v autosalonu dva dny na to osobně zastavil, výbava mi byla zdarma doplněna a jako omluva přidány ještě gumové koberečky.
Tuning auta
... žádný nebude! Je to dopravní prostředek, když budu chtít oslňovat holky, vystačím si s intelektem :-)
Novinky v recenzi
Garančka po 15-ti tisících proběhla v pohodě, všechno ok.
Teplé počasí si vyžádalo začít pravidelně používat klimu. Na malém slabém motoru je její provoz zejména při rozjíždění docela znát, což jsem ale předpokládal. Na druhou stranu čekal jsem i výrazně větší spotřebu, což se nepotvrdilo. Takže seatek opět spokojenost.
Dnes jsem dosáhnul 10.000 km se seatkem a stále naprostá spokojenost.
Konečně bylo hezky a seatík byl umyt, takže jsem pořídil pár nových fotek. Ještě musím zapracovat na tom interiéru, není tak snadné ho vyfotit...
Dneska jsem přezouval zpátky na letní botky s elektrony. Och, seatkovi to tak sluší! :-)
Tak mám za sebou dálniční trip Ostrava - Praha - Ostrava a musím kontatovat potvrzení své obavy o velkou hlučnost auta při dálničních rychlostech z důvodu vysokých otáček. V podstatě jsem měl celou cestu hodně nahlas rádio, abych ten motor přeřval. Pravidelně bych takto cestovat nechtěl.
Zkoušel jsem ekonomiku provozu a překvapilo mě jak malý je rozdíl mezi tím když jezdíte pořád schválně úsporně a když to vůbec nešetříte. Na celou nádrž (po rozsvícení kontrolky, ne úplně do dna) jsem při stejném denním používání ujel 550 km při maximálně lehké noze a 500 km při pěkně svižném ježdění. Rozdíl jen deset procent, neboli dejme tomu 0,7 litru na 100 km je moc pěkný. A zároveň dokazuje, že nestojí za to se loudat. Pamatuji že na felicii byl rozdíl při stejném pokusu několik litrů. Máte stejnou zkušenost?
Tak mám zhruba 5000 km a musím konstatovat, že i poněkud tuhé a zlobivé řazení už je minulost, přesně jak jste psali v komentářích - perfektně se to rozchodilo.
Zajímavá věc: Jak začaly mrazy, začalo mi vrzat něco v interiéru v oblasti pravého zadního kola. Jak mrazy pokračovaly, bylo to čím dál tím horší, každá nerovnost nedejbože retardér vyvolal hrozný zvuk. Asi po měsíci začalo totéž na levé straně, ale jakmile mrazy polevily, tak to přestalo. A dneska ačkoliv znovu mrzlo, tak už bez pazvuků. Snad to vydrží.
Ztratil jsem už druhou poklici a zase přikupoval. Příští zimní gumy asi budou taky na elektronech. Ke všemu se přidal nový pazvuk, tentokrát skřípání na nerovnostech někde od pravého zadního kola :-(
Přidat názorDiskuse: Seat Ibiza Reference 1.4 63kW
- ibiza1.4 27.09.2010 15:11
- Niečo k Ibize 11.09.2008 10:55
- Nové photos 26.04.2008 23:21
- Re: Pekna 02.04.2008 08:47
- Re: Pekna 02.04.2008 08:42
- Re: Re: Ještě jedna slabá stránka 02.04.2008 08:39
- Re: Re: Pekna 14.03.2008 02:14
- Re: Re: Pekna 14.03.2008 02:07
- Re: Pekna 13.03.2008 17:31
- Pekna 12.03.2008 11:57 majki
- Re: Pekna 12.03.2008 11:43
- Pekna 10.03.2008 23:28
- Re: Re: Re: To řazení 27.01.2008 17:50
- Re: peknunke+vrzání 11.01.2008 11:49
- Re: Re: Re: a dalsiii!! 07.01.2008 15:40 elpe69
- Re: Ještě jedna slabá stránka 04.01.2008 20:17
- peknunke+vrzání 04.01.2008 20:10
- Re: Re: Re: Re: Voky 21.12.2007 19:08
- Re: Re: Re: Re: Voky 21.12.2007 19:04
- Re: Re: Re: Voky 18.12.2007 22:56
- Ještě jedna slabá stránka 13.12.2007 08:58
- Re: Re: Voky 11.12.2007 20:05 PeT-a (RSKa)
- Re: Voky 11.12.2007 19:50
- Voky 11.12.2007 19:43
- Re: Re: Re: a dalsiii!! 11.12.2007 19:41
- Re: Re: a dalsiii!! 11.12.2007 19:19
- Re: a dalsiii!! 10.12.2007 22:05
- Re: Re: Re: Pěkná 10.12.2007 22:00
- Re: Re: Pěkná 10.12.2007 19:58 Hawke
- a dalsiii!! 10.12.2007 18:14 Kubyyyk
Další vozy Seat Ibiza
-
Seat Ibiza (2008) Majitel: monious
Přidáno: 7.4.2008 16510 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Seat Ibiza (2004) Majitel: s-mike (RSKa)
Přidáno: 26.8.2008 3079 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Seat Ibiza (2002) Majitel: parkoviště
Přidáno: 29.7.2010 1210 Majitel 9.84 Uživatelé
-
Seat Ibiza (2003) Majitel: parkoviště
Přidáno: 7.8.2009 7410 Majitel 9.82 Uživatelé
-
Seat Ibiza (2003) Majitel: Pepas
Přidáno: 5.4.2009 129 Majitel 9.77 Uživatelé