Recenze

10 Majitel

Seat Ibiza 6L Signo 1.9 TDI/PD 74 kW

9.84 Uživatelé

Hodnoceno: 21× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Seat Ibiza, foto 1 Seat Ibiza, foto 2 Seat Ibiza, foto 3 Seat Ibiza, foto 4 Seat Ibiza, foto 5 Seat Ibiza, foto 6 Seat Ibiza, foto 7 Seat Ibiza, foto 8
Seat Ibiza, foto 9 Seat Ibiza, foto 10 Seat Ibiza, foto 11 Seat Ibiza, foto 12 Seat Ibiza, foto 13 Seat Ibiza, foto 14 Seat Ibiza, foto 15 Seat Ibiza, foto 16 Seat Ibiza, foto 17
 

Technické info

Přezdívka auta Seat Ibiza Rok výroby 2002 Koupeno nové najeto [km]:102000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1896 výkon [kW]: 74 kroutící moment [Nm]: 240 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.1 maximální rychlost [km/h]: 190 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 zavazadlový prostor [l]: 267 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 4.7

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Hooonza".

Dovolte, abych vám představil nejstaršího plechového člena naší rodiny. Tento Seat Ibiza typu 6L z první série pořídil tatík v roce 2002. Při výrobě byly užity vysoce moderní postupy (laserem svařovaná karoserie). Výbava Signo zahrnuje světlomety s dělenou optikou (H7+H3), mlhové světlomety, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, imobilizér, radiomagnetofon, elektricky stahovatelná okna, elektricky stavitelná a vyhřívaná zrcátka, elektrohydraulický posilovač řízení s proměnlivým účinkem, palubní počítač, alarm, výškově i podélně nastavitelný volant, výškově i podélně stavitelné sedačky řidiče i spolujezdce a dva airbagy. ABS a klima v sérii tehdy nebyly, a tatík soudil, že to nepotřebuje, takže bohužel. Brzdy jsou kotoučovéna všech kolech.

Nad rámec výbavy je instalováno elektricky ovládané střešní okno (dojisté míry dokáže klimu suplovat) a tažné zařízení s odnímatelnou hlavicí.

Přední kola přes 5stupňovou převodovku pohání motor ATD, tedy 1.9 TDI-PD 74 kW @ 4000 ot/min, 240 Nm @ 1800-2400 ot/min. V době pořízení v autě této třídy poměrně exotická motorizace.

ca 1100 kg pohotovostní hmotnost
stříbrná metalíza

Silné stránky

Silné stránky - Těch je dost :-)

Přední sedačky s výrazným bočním vedením mají příjemně tuhé výplně. Seřiditelné bederní opěrky nemají, ale opěradlo je tak tvarované, že je nepostrádám. Vzadu to pro žádné dlouhány není, ale průměrně vzrostlý cestující nemá ani na dlouhých cestách problém. Čtveřice bočních dveří je výhodná při častějším přepravování více než dvou osob.

Kufr má na tuto třídu aut standardní rozměry a objem (267 litrů), a i přes vyšší nakládací hranu je dobře přístupný. V případě potřeby lze sklopit zadní sedadla. Vzniklá plocha sice není zcela rovná, ale místa je pak habaděj. Užitečné zatížení může činit až 515 kg, což je na malé auto obdivuhodné.

Palubní deska sice není kdovíjaký designérský skvost, ale z hlediska ergonomie není co vytknout. Vše je na správném místě.
Centrální zamykání je nastaveno tak, že auto se při rozjezdu zamkne. Odemknout jej lze dvojím zatáhnutím za kliku (zevnitř samozřejmě), tlačítkem na dveřích, vytažením klíčku ze zapalování a aktivací airbagu (nezkoušeli jsme). Další vychytávka je dálniční trojblik, jenž je konfigurovatelný v rozmezí 1 až 5 bliknutí po ťuknutí do páčky blinkru.

Rádio je sice jen s kazeťákem, ale má výborný příjem, moc pěkný zvuk a syté basy. A nebudí zájem zlodějů.

Halogenové světlomety mají velice dobrou účinnost.

No a teď to nejlepší - podvozek, řízení a motor.
Podvozek AgileChassis je skvost, ikdyž novější ibiza je ještě o kus lepší. Vozy z první série (mimo výbavy Sport) mají komfortní variantu. Auto se téměř nenaklání, sedí jak přibité a velmi slušně pracuje s nerovnostmi. Když trefíte hrbol nebo díru, tak se odpodvozku ozve rána, ale drcnutí a vyhřeznutí plotének, za nějž jsou Seaty často kritizovány, se nekoná! Spáru táhnoucí se napříč silnicí však ucítíte...

Řízení je výrazně lepší, než starší hydraulika v oktáviích první generace. Je velice přesné, dostatečně komunikativní, při parkování jde lehounce a se vzrůstající rychlostí příjemně tuhne. Taky asistuje řidiči v držení přímého směru, takže jízda po kvalitních silnicích je radost. Posilovač je řízen počítačem, který má 4 programy, mezi nimiž můžete v servisu nechat přepnout - základní nastavení, sport, režim Cupra a režim podpory pohyblivosti (ocení zdravotně či tělesně postižení řidiči). Škoda, že to nelze provést tlačítkem, ale i tak chválím. Totéž umí všechna auta stojící na platformě PQ24 a novějších (Fabia, Polo, O2, Golf 5 apod.) - zkrátka koncernové vozy vybavené elektrohydraulickým nebo elektromechanickým posilovačem řízení.

Motor a převodovka:
Motor ATD ve své starší revizi nemá eliptické řemenice, takže rozvody nutno měnit každých 90.000 km. Známé Pumpe-Düse s měnitelnou geometrií statoru dmychadla (Garrett GT1749V) je uloženo na (tehdy) zcela novém zavěšení, takže do interiéru se prakticky nepřenáší vibrace. Odhlučnění motoru je zvládnuto na výbornou. Ve městě víte, že pod kapotou běží spalovací motor (spíš však slyšíte chrapot převodovky), ale nad 60 kmh již zvuk motoru prakticky neslyšíte a mimo město o něm nevíte vůbec. S poměrně lehkou Ibizou, která oproti mé oktávii postrádá jízdní odpory pohonu všech kol a 300 kg hmotnosti, si hraje s prstem v nose. Úderně táhne takřka od volnoběhu, a i při zařazené pětce s autem nečekaně cvičí. Když na to v 80 na 5ku šlápnete, tak auto zadkem praští o zem a vyrazí kupředu :-) Ručka tachometru pak letí rychle doprava a zákon nutí řidiče ubrat. Papírových 190 kmh dosáhne hravě. Takováto lehkost a mrštnost je mé oktávce cizí, ikdyž ta se hýbe na poměry velice dobře. Naprosto senzační je spotřeba paliva. Při 80% městského provozu se ustálila na 4.7 litrech na 100 km. Mimo město bez jakékoli vážnější snahy padá i pod 4 litry na 100. Při jízdě čistě na dálnici (tacho 140) lehce přeleze 5 litrů, ale to je pořád výborný výsledek. Při cestách Praha-Berlín-Praha nebyl problém udržet spotřebu v průměru do 4.5 litru, a to jsme patřili spíš k těm rychlejším na silnici.

Co k převodovce? Typický Volkswagen. Chirurgicky přesné řazení, krátké dráhy. Akorát ten šestikvalt v mé oktávce má výraznější rozestupy mezi kvalty v příčném směru, což je pohodlnější. Další srovnání s oktou - 5ka v ibize je delší než 6ka v oktě 4x4 (skutečných 130 kmh: Ibiza ca 2750 ot/min na 5, Oktavia 4x4 ca 2850 ot/min na 6).

Celkový dojem z jízdy je takový, že rychlost vnímáte akorát pohledem z okna. Zkoušeli jsme i Sport 130 PS TDI, ale to už byl dost extrém :-) Totálně přemotorované (trhač asfaltu, ohýbač časoprostoru) a podvozek výbavy Sport byl opravdu tvrdý...

Slabé stránky

Je jich málo a nejsou závažné, ale přeci jsou.

1) Hlučná převodovka. Ve městském provozu její chroupání nepřeslechnete...
2) Hůře odhlučněný podvozek. Rázy od kol při přejezdu nerovností jsou slyšet celkem výrazně, ale s tím se dá žít.
3) Velká část palubní desky je pokryta měkčenými plasty. Ty se však díky struktuře svého povrchu velmi obtížně čistí.
4) Častější praskání žárovek H7 a velice obtížná výměna žárovky v levém předním světlometu.
5) Absence kontrolky činnosti potkávacích světel.
6) Jen jedna zadní mlhovka a jen jeden zpětný světlomet. Na jinak velmi zdařilé karoserii působí jako pěst na oko (jako SPZ na nárazníku Alfy Romeo, chcete-li). Kurva proč???

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Opotřebená táhla předního stabilizátoru (konstrukční nedostatek 1. série). Vyměněna za upravená odolnější.

Zatuhlý ventil recirkulace spalin (vyměněn).

Auto navštěvuje pravidelně autorizovaný servis v Autosalonu Klokočka.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Autosalon Klokočka, naprostá spokojenost.

Servis

Proběhla pravidelná údržba + STK + emise.

 

Novinky v recenzi

30.7.2010 14:26

Fotky

Přidány další fotky.


Další vozy Seat Ibiza



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

Zatuhlý ventil EGR nedovolil auto nastartovat.

praktičnost
10

Svou funkci v rodině plní se vší ctí na výbornou.

prostornost
10

Naprosto dostačující.

jízdní vlastnosti
10

Seat. K tomu není třeba dodávat nic dalšího ;-)

jízdní komfort
10

Je to pohodlné a má bezvadné sedačky. Klidně mě ukamenujte, já si za tím stojím!

provozní náklady
10

Nežere a běhá spolehlivě. Jistěže by servisní náklady mohly být nižší, ale tose dá říct vždycky. Peněženku určitě nezruinuje.

náhradní díly
10

Nebyl problém se sháněním (autorizovaný servis) a drahé taky nejsou.

výkon motoru
10

Víc než dost :-)

spotřeba
10

Na daný objem a výkon velice nízká.

hlučnost motoru
10

Úplně v pohodě.

kvalita sedadel
10

Seat ;-)

brzdy
9

Vždycky stačily. Bohužel nebyly pořízeny s ABS.

zavazadlový prostor
10

Svému účelu bez potíží stačí, odpovídá určení a typu auta.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…