Recenze
Opel Corsa C 1.0 12V
Technické info
Přezdívka auta Růžová Blecha Rok výroby 2000 Koupeno ojeté najeto [km]:75000 palivo: benzin počet válců: 3 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 973 výkon [kW]: 43 kroutící moment [Nm]: 85 zrychlení 0-100 km/h [s]: 17 maximální rychlost [km/h]: 156 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 zavazadlový prostor [l]: 260 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.6
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Maukét".
Popisu vozu jsem se chopil ja (honza_ul), ale ostatní správa tohoto účtu už je na Markétce. Tak tedy. Je to model z roku 2000 se základním litrový tříválcem 43kW/5600 85Nm/3800. Abych řekl pravdu, když mi Markétka sdělila, že její budoucí auto bude mít právě tuto motorizaci, trochu mě to znepokojilo. O tomto motoru jsem si totiž přečetl, že s autem má hodně práce, nevyniká snad v žádných otáčkách a vubec že Corsa s timto motorem není skoro plnohodnotne auto. Ale už první svezení mě vyvedlo z omylu. Je jasné, že to není žádná raketa, ale to snad od takhle malého motůrku nikdo ani čekat nemůže. Přezdívku „Růžová Blecha“ získala kromě své barvy proto, jak neuvěřitelně hbitě se dokáže pohybovat zvlášt v mětském provozu. Popojíždění od semaforu k semaforu opravdu přimomíná bleší skoky. Když člověk dobře odhadne záběr spojky a motůrek před jejím puštěním dostatečně (zase ne nijak přehnaně) vytočí, má o překvapení postaráno. Ani mimo město není liřík brzdou provozu. Ochotně táhne i do kopce, ikdyž to už se musí trochu vytočit, a když člověk na rovince předjíždí s rozvahou, nemusíme nikdy ani na okreskách zůstávat poslední v koloně za náklaďákem a nechat se předjíždět od ostatních. Horší je to samozřejmě už na dálnici, ale pokud se člověk drží našeho rychlostního limitu, nejsou ani táhlá stoupání ničím, co by blešku vyvedlo z míry. S tou nevýrazností motoru v jakémkoliv spektru otáček je to tak trochu pravda, ale na druhou stranu je lepší, když motor obstojně táhne od 2000 do 5000ot/min, než aby se (jako třeba v Cliu 1.2 55kW) až do 4000ot/min nedělo skoro nic a pak teprve se motor dostal k obstojným výkonům. Co se týče kultivovanosti chodu motoru, tak ta není zrovna na nejvyšší úrovni. To dělá hlavně absence čtvrtého válce a vyvažovací hřídele a mimo jiné i řetězem řešené rozvody. Nicméně tato nevýhoda se projevuje hlavně při volnoběžných otáčkách. Při normální jízdě si tři malý piva pod kapotou spokojeně vrčí a nikoho tím ani při vypnutém rádiu neruší. Ve vyšších otáčkách je zvuk dosti nezvyklý, ale já osobně ho v žádném případě nepokládám za nepříjemný. Je to takové kovové vrčení (trochu jako BMW ;-)).
Jízdní vlastnosti jsou velice dobré. Poměrně tuhé nastavení tlumičů dává spolu s lehoučkým motorem Corse v zatáčkách téměř neutrální chování. Je pravda, že na nerovnostech si člověk musí dávat pozor, aby mu blecha pod rukama díky své nízké hmotnosti neuskočila, ale řezat s ní zatáčky na alespoň trochu kvalitním povrchu je vážně radost a ohromná zábava. Brzdy jsou v předu kotoučové a vzadu bubnové. Ačkoliv postrádají elektrický posilovač i ABS, brzdí oplík slušně – jenom se na to halt musí pořádně dupnout. Naše Blecha obouvá v létě pláště 175/55 R14, což mi příjde z hlediska jízdních vlastností i estetického jako optimální volba. Menší třináctky, na kterých jeszíme v zimě, dávají autu sice lepší hbitost při rozjezdech, ale zase nevypadají tak hezky. Větší patnáctky by sice vypadaly ještě líp, ale zase bychom s nimy museli použít pneu s nižším profilem, což podstatně zhoršilo komfort jízdy, která už takhle není zrovna francouzská (bohudík!!!). O 16“ pláštích vůbec nemá cenu ani přemýšlet – sice by se do podběhů ještě vešly, na kočičích hlavách bychom si ale už pak asi vyrazili zuby.
Design je vždy věcí osobního vkusu každého člověka a u atomobilů to platí dvojnásob. Dovolím si ale tvrdit, že se najde jenom velmi málo lidí, kterým by se Corsa C, navíc v naší barvě City Red, nelíbila. Vypadá prostě nádherně. Skvěle se hodí k mladé dívce, ale není to zase nejaké barbie pseudopřibližovadlo, jako cinquecento apod. Už Cosra B byla pohledné auto, ale „céčko“ spojilo její klasický design s moderními prvky a dovedlo ho k dokonalosti. Zajímavým detailem, který mně se moc líbí, je například negativní sklon větší části krytu vnějších zpětných zrcátek. Autu to spolu s některými výraznými hranami (střed kapoty, volat,...) dodává tu potřebnou špetku jekési dravosti, která by přívětivému, až milému designu jinak trochu chyběla. Jinak ale Blecha svým usměvavým vzezřením přímo říká: „Jsem tvůj kamarád, mám tě ráda a nenechám tě ve štychu,...“, a vy jí prostě nemůžete neodpustit těch několik malých chybiček, jako třeba poměr spotřeba/výkon, malý kufr, atp.
K prostrnosti nemám vzhledem k vnějším rozměrům vozu žádné výhrady. Vepředu je místa habaděj a vzadu je to jak pro nohy, tak i hlavu velice podobné Fabii I. Při 190cm to samozřejmě na zdaních sedadlech není na nějaké dlouhé cestování, ale vydržet se to dá a menší osoby by neměly mít žádné problémy s pohodlným posezem. Přední sedadla jsou dobře tuhá, ale prospělo by jim výraznější boční vedení. Nicméně záda z nich ani po delších cestách nebolí. Ergonomie ovládáni je zcela v pořádku. Jenom pohyb páčky ovládání dálkových světel (směrem od sebe) by mohl být o něco lehčí. Nejdřív mě docela rozčiloval nezvyklý zvuk blinkrů – místo obvykého „tik-ťak“ na nás Corsa pípá asi tak, jako počítačová hra z počátku devadesátých let. Ale to je drobnost, na kterou se dá zvyknout. Objem zavadelníku není nijak omračující, ale vzhledem k tomu, že je Blecha využívána hlavně jako městské auto pro přepravu jedné, nebo dvou osob do školy, do práce, do hospody, nebo na nákup a nikoliv jako dálkový rodinný expres, kteý be měl pojmout kola, kopec oblečení, tunu jídla a hektolitr piva, není to pro nás ničím, s čím bychom se nemohli smířit. Jednou se v kufru dokonce vezl pes (Chodský Pes Monty) a na nedostatek prostoru si nestěžoval (ikdyž se mu díky absenci dělící sítě povedlo přelézt až na zadní sedadla....). Upozorňuji, že pod podlahou se skrývá plnohodnotná rezerva, což mi příjde daleko rozumější využití těch pár litříků.
Silné stránky
+ spolehlivost
+ jízdní vlastnosti
+ design a barva
+ kvalitní zpracování
+ komfort sezení
+ ergonomie ovládání
Slabé stránky
- spotřeba
- výkon by mohl být o něco větší a motor kultivovanější
- nepřehledná karoserie (vadí při parkování)
- malý kufr
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Corsa C obecně platí (na rozdíl od „béčka“) za velice spolehlivé a trvanlivé auto. Takže ani my s ní nemáme zatím žádné zásadní negativní zkušenosti. Jen jednou se přes noc vybila baterka (aniž by byl v chodu jakýkoliv elektrický spotřebič na palubě) a jedinou větší závadu představuje zřejmě vadná řídící jednotka posilovače řízení, což způsobuje, že doprava jde volant relativně ztuha (podle mě tak akorát) a doleva zase velice lehce. To vadí hlavně při pokusu o sportovně jší jízu pokud na to člověk není zvyklý. Ale po pár desítkách kilometrů si na to lze celkem dobře zvyknout a teď už mi to vůbec ani nepřijde. Další malicherností, která se objevila nedávno, je stále rozsvícená kontrolka emisí. To má podle značkového servisu na svědomí jenom vadné čidlo. Takže se prostě dočasně musíme smířit s tím, že na nás svítí žlutá kontrolka, aniž by auto mělo nějakou skutečnou závadu, což není zas nic tak hrozného. Rozvody naštěstí pohání řetěz, který byl ještě před tím, než jsme Blechu koupili pro jistotu (možná zbytečně, ale jsme rádi) vyměněn, stejně jako přední destičky i kotouče. Auto je od počátku servisované v autorizovaném servisu, což dodržujeme i my.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
AUTOTIP-servis Jiří Novák Ústí nad Labem - můžeme doporučit.
Přidat názorDiskuse: Opel Corsa C 1.0 12V
- Re: Re: Corsa C 19.07.2008 18:59 Killiether
- Re: Corsa C 17.07.2008 21:47
- Corsa C 17.07.2008 10:37 Killiether
- Re: Re: Filkovo hodnocení 26.06.2008 21:28 mirastr
- Re: Re: Re: Re: Jizdni vlastnosti v plusech 26.06.2008 19:11 petrzel1
- Re: Re: Re: Re: Vysavač 26.06.2008 10:33 mirastr
- Re: Re: Re: Vysavač 26.06.2008 10:31
- Re: Re: Re: Jizdni vlastnosti v plusech 26.06.2008 07:52 mirastr
- Re: Re: Vysavač 26.06.2008 07:47 mirastr
- Re: Re: Filkovo hodnocení 25.06.2008 21:10
- Re: Vysavač 25.06.2008 21:06 JOB
- Re: Vysavač 25.06.2008 20:01
- Re: hmm 25.06.2008 20:00
- Re: Re: Jizdni vlastnosti v plusech 25.06.2008 19:59
- Re: Jizdni vlastnosti v plusech 24.06.2008 20:31 JOB
- Jizdni vlastnosti v plusech 24.06.2008 18:00
- hmm 24.06.2008 15:56
- Vysavač 24.06.2008 10:46 mirastr
- Re: Filkovo hodnocení 24.06.2008 08:02 filko
- Re: Filkovo hodnocení 24.06.2008 00:45
- Filkovo hodnocení 24.06.2008 00:32 filko
- Akorát... 24.06.2008 00:03
- Re: Hodnocení 23.06.2008 23:58
- Hodnocení 23.06.2008 23:37 JOB
- hodnocení 23.06.2008 22:52 Aischylos
- Recenze 23.06.2008 16:47 talio2
Další vozy Opel Corsa
-
Opel Corsa (2000) Majitel: Pepas
Přidáno: 3.2.2008 99 Majitel 9.55 Uživatelé
-
Opel Corsa (1995) Majitel: parkoviště
Přidáno: 20.5.2009 128 Majitel 9.39 Uživatelé
-
Opel Corsa (1998) Majitel: vnuke
Přidáno: 29.7.2013 17 Majitel 9.17 Uživatelé
-
Opel Corsa (2000) Majitel: parkoviště
Přidáno: 16.5.2007 329 Majitel 9.00 Uživatelé
-
Opel Corsa (1998) Majitel: parkoviště
Přidáno: 16.5.2007 1310 Majitel 8.92 Uživatelé