Recenze
Opel Corsa Opel Corsa C
Technické info
Přezdívka auta oplik Rok výroby 2000 Koupeno ojeté najeto [km]:70000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1200 výkon [kW]: 55 kroutící moment [Nm]: 110 zrychlení 0-100 km/h [s]: 13 maximální rychlost [km/h]: 170 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 zavazadlový prostor [l]: 260 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.5
Popis vozu
Standartní Opel Corsa C, nyní již minulé generace. Motorizací je 16V motor o obsahu 1,2 litru. auto bylo vybráno jako druhé auto do rodiny a jezdí převážně po městě. Auto prozatím splňuje všechny (mnohdy nemalé) nároky. Auto bylo koupeno loni jako ojeté v SOCAR auto Svitavy.
Výbava:
- 2x airbag
- elektronický posilovač řízení
- originál opel rádio
- centrál na DO
Vcelku chudá, ale co se dá dělat.
Design
Vnějšek: auto je v elegantní světle modré metalíze, na autě se mi líbí dynamický nízký spoiler a boční profil (trochu připomíná kupé). Auto vypadá vyváženě, na 14ti palcových kolech i pěkně (ale chce to litý, ovšem chybí cash).
Vnitřek: Vevnitř na vás dýchne německá strohost (ovšem ne v takové míře jako např. ve fabii) a kvalitní zpracování i plasty (měkčenné nejsou ale neskřípou). Volant se příjemně drží a řadící páka má vcelku zdařilý tvar i velikost. Ergonomie je výtečná - vše se dá najít pozpaměti. Sedadla jsou tvrdší ale téměř bez bočního vedení.
Jízda
Motor: Výtečný, tichý, se solidní spotřebou. Auto je s ním neskutečně živé (potvrdí nejeden majitel většího a silnějšího vozu) a vcelku zdatně tahá od nějakých 2000 otáček. Nevadí mu ani podtáčení a vcelku sklidem snese i nějakých 1500 otáček. Pravý zátah se dostavuje kolem 3500. odsud až do 6500 je zrychlení opravdu impozantní. Dost lidí, které jsem vezl tipovalo motor 1,4
a větší. Díky tomu je předjíždění hračkou a hlavně bezpečné.
Podvozek: Spíše tvrdší, zdatně trží stopu. Na české silnice však chybí trošku více komfortu. Pokud se však dostanete na silnici s kvaliním povrchem, tak se jenom divíte co si podvozek nechá líbit (zásluhu mají i pneumatiky Michelin)
Řízení: s posilovačem. Ve městě velmi měkké a příjemné, od 50 do 80 postupně tuhne. Chybí však více informací od kol, což bývá hlavně na mokru nepříjemné. Toto je typický neduh elektrických posilovačů. Jinak řízení není přeposilované (snad pouze ve městě se může trochu zdát, zde to však není na škodu).
Řazení: Přesné s relativně krátkými drahami. Pouze vyžaduje více síly na ovládání, a to zvláště při řazení jedničky. Je zvláštní, že při rozjezdu z místa je řazení jedničky velmi lehké, ovšem pokud dojíždíte na křižovatku na neutrál a poté řadíte jedničku, jde páka na své místo ztuha.
Prostornost
Ve předu velmi dobrá, je zde pocit vzdušnosti. vzadu nevím, protože zde nejezdím. myslím si však že je na srovnatelné úrovni jako např. fabie či punto. přístup na zadní sedačky je trošku obtížnější (je to přece jenom třídvéř). Otvor vzniklý odsunutím a sklopením sedačky je však vcelku velký. Kufr má dostatečný objem, ale na stěhování to není (od toho jsou jiná auta). Vzhledem k velikosti vozu však solidní. Sklopení sedaček není moc velká výhra, protože vznikne velký schod a nerovná plocha.
Převody:
30 kmh: 3800/1. st, 2200/2. st, 1400/3. st
50 kmh: 3600/2. st, 2400/3. st, 1900/4. st
90 kmh: 4300/3. st, 3400/4. st, 2700/5. st
130kmh: 5000/4. st, 4000/5. st
Z toho je jásné, že oplik má převody dosti krátké. Občas šahám po páce s tím, že zařadím výš, ale oni tam tu šestku zapomněli asi dát. Naštěstí spotřeba mimo město tím netrpí a ve městě to nevadí.
V 90 není motor skoro slyšet, ve 130 ho přehluší aerodynamický hluk.
Silné stránky
- Jednoznačně motor. 55 Kw je dodnes spíše pro obsah 1,4, vlivem krátkých převodů velmi dobrá dynamika, nízká pojistka, slušná spotřeba.
- manévrovatelnost - ve městě nedocenitelná schopnost
- nezájem zlodějů a malý výskyt
- mechanická odolnost a dílenské zpracování
Slabé stránky
- občas zazlobí elektronika, ale nic vážného, co by vyřadilo corsu z
provozu. Jak rychle problém přijde, tak rychle sám odezní... občas ale otravné.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
servisováno v neznačkovém servisu. perfektní přístup, dobré ceny.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
vštřícný, auto připravil dle požadavků, dal slevu... nemám pro něj špatného slova.
Úpravy
Do auta byly dokupovány a podomácku přidělávány parkovací senzory. Do města nedocenitelná věc (jak pro mě - přeci jenom nemám zatím nějakej extra odhad ale hlavně pro mámu, která s autem také jezdí). Doted se parkování bála a ted se na něj snad i těší.
Novinky v recenzi
Servis
Tak jsme nechali provést prohlídku před letní sezónou: výsledkem je výměna předních brzdových kotoučů a obložení a jako bonus vytlučený levý čep přední nápravy - zřejmě daň za jízdu po městě na nekvalitních silnicích. Jinak prozatím auto drží pokupě :-)
Aktualizace spotřeby:
Zima - město - 7,5 - 8L
- mimo město - 5,5 - 6L
- Celková kombinovaná v zimním provozu - 6,5L
v létě snad půjde pod 6L.
- na léto zakoupeny nové pneu Continental EcoContact EP.
4.2. - Doplněny foto - bohužel opět jenom z garáže - co možná nejdříve doplním fotky o celkové pohledy z venkovního prostranství.
Přidat názorDiskuse: Opel Corsa Opel Corsa C
- Re: podvozek 03.06.2008 16:08
- 10b 03.06.2008 16:04
- Re: podvozek 17.04.2008 16:16
- Re: podvozek 05.02.2008 16:12 Pepas
- podvozek 05.02.2008 14:56 janoš
- Re: Re: Nazdar..... 05.02.2008 07:21 *Black_Jacket*
- Corsa 04.02.2008 18:23 PeT-a (RSKa)
- Re: Nazdar..... 04.02.2008 18:17 Pepas
- Nazdar..... 04.02.2008 13:26 *Black_Jacket*
Další vozy Opel Corsa
-
Opel Corsa (2000) Majitel: parkoviště
Přidáno: 23.6.2008 2610 Majitel 9.75 Uživatelé
-
Opel Corsa (1995) Majitel: parkoviště
Přidáno: 20.5.2009 128 Majitel 9.39 Uživatelé
-
Opel Corsa (1998) Majitel: vnuke
Přidáno: 29.7.2013 17 Majitel 9.17 Uživatelé
-
Opel Corsa (2000) Majitel: parkoviště
Přidáno: 16.5.2007 329 Majitel 9.00 Uživatelé
-
Opel Corsa (1998) Majitel: parkoviště
Přidáno: 16.5.2007 1310 Majitel 8.92 Uživatelé