Recenze
Technické info
Přezdívka auta Kombík Rok výroby 2002 Koupeno ojeté najeto [km]:69000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1600 výkon [kW]: 74 kroutící moment [Nm]: 145 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.6 maximální rychlost [km/h]: 185 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 520 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7.5
Popis vozu
Takže nejprve k tomu, jak se naše auto dostalo do naší famílie...
Jako vždy před koupí auta se uvažovalo, co to vlastně chceme koupit... jelikož to měla být náhrada za Škodu Felicii, nedalo se naštěstí koupit nic horšího (snad). Po dlouhém pátrání se náš pohled zaostřil na poslední 3 možné adepty na místo rodinného vozu. Nebyly bychom snad ani v čechách, kdyby nebyla jedním z horkých favoritů Škoda Octavia Combi(samozřejmě fmetle, na hlínách a ftédéíčku :D), dále Škoda Fabia Combi a jako třetí do počtu byl Ford Focus Combi. Fábie byla relativně malá a celkově nesplňovala nároky prostoru. Tak zde zbyl souboj mezi Octávií a Focusem. Jelikož táta v životě neřídil nic jiného, než škodovku, považoval jsem octávii za jasnou volbu, ikdyž jsem si v duchu přál focuse. Jaké bylo nakonec moje překvapení, když se i táta rozhodl pro focus - argumenty pro zněli docela jasně - větší prostor na zadních sedačkách, lepší design, levnější náhradní díly, lepší jízdní vlastnosti a tišší motor. Naše vysněné auto nám dovezl známý, který se zabývá dovozem auto z dojčlandu. Byl to Focus kombi s 1,6i (ten jsem chtěli bezpodmínečně, zatímco u octávky ještě připadal v úvahu kromě 1,9TDi 66/81 kW i 1,6 74kW) ve stříbrné metalíze. Měl najeto pouhých 38000 km a kromě lehčího poškození předního nárazníku a poškrábání pravého blatníku mu nebylo vůbec nic. Po opravě se mohlo auto konečně přihlásit a stalo se plnohodnotným členem naší rodiny :)
Design:
Pěkný, dosud neokoukaný (ikdyž hatch vypadá líp), a ve stříbrné metalíze vypadá celé auto moc pěkně. Loni jsme vzhled auta vylepšili v duchu kola dělaj auto 15ti palcovými litými koly a novými pneu Fulda Carat Progresso.
Interiér:
Prostorný, vcelku útulný, snad akorát kvalita plastů není taková, jako u VW koncernu. Ale zpracování je výborné - nikde nic neskřípe, nedrnčí a v autě je krásně ticho. Kufr má 520 litrů a je naprosto dostačující. Navíc po sklopení sedaček vznikne krásně rovná plocha. Potom není problém odvést v interiéru např. 2 jízdní kola (ikdyž je to boj je tam narvat :) )
Motor a převodovka:
Benzín 1,6i, 100 koní, proklatě dlouhé kvalty 5ti rychlostní převodovky. Motor je krásně tichý, má dobrý zátah (když se podřadí) a ve vysokých otáčkách má úžasný zvuk. Omezovač spíná někde kolem 6700 otáček, takže na dvojku se dá jet i 100 - proto má také zrychlení z 0 na 100 za nějakých 10,6 vteřiny, zatímco např. 1,6 v otávii to dává kolem 12 vteřin. Nevýhodou těžkých převodů je nutnost podřadit pokaždé, když je potřeba předjet, nebo jet do kopce. Na druhou stranu to snižuje spotřebu hlavně na dlouhých trasách (Do Chorvatska ve 3 a plným kufrem za 6,3 litru
a to na dálnici stále 130 tacho). Jinak se průměrná spotřeba pohybuje někde kolem 7,5 litru, což je přijatelné.
Převody:
30 kmh: 3300/1.st, 2000/2.st, 1400/3.st, 1000/4.st
50 kmh: 5500/1.st, 3400/2.st, 2300/3.st, 1700/4.st, 1300/5.st
90 kmh: 6000/2.st, 4000/3.st, 3000/4.st, 2400/5.st
130kmh: 5800/3.st, 4300/4.st, 3400/5.st,
150kmh: 6700/3.st, 5000/4.st, 4000/5.st
Jízda
Tak podvozek snad ani nemá cenu popisovat, každý aspoň trochu znalý motorismu ví, co má focus za podvozek. Kromě toho mě snad akorát překvapila malá náchylnost podvozku na zatížení - ať jedu sám, nebo je plné auto lidí a kufr taky, tak to zatáčí stále skvěle a komfort taky téměř neutrpí. Řízení je krásně tuhé, se špičkovou zpětnou vazbou, řazení přesné s lehkým odporem na rychlostech. Brzdy s ABS (kotouče na všech 4 kolech) zastavují auto naprosto suverénně bez ohledu na zatížení. Unavit se mi je ještě nepodařilo.
Silné stránky
+ Vzhled
+ Jízda
+ Motor
+ Prostornost interiéru a kufru
+ Naprostá spolehlivost (pozor, je návyková)
Slabé stránky
- Kdyby spotřeba klesla ještě třeba o litřík, nebylo by to k zahození (jenže za tohle si můžu sám)
- otevírání kapoty klíčkem (ale zas tak často se tam neleze, takže to zase tolik nevadí)
- Kvalita plastů v interiéru (tady mohli pánové od fordu trošku přidat)
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Servis nám provádí známý. Zatím pouze výměny oleje a filtrů
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Prodej nám zprostředkoval skorosoused a nutno říct, že nám přivezl báááječné auto, ve skvělém stavu a za dosti dobrou cenu.
Novinky v recenzi
Spotřeba
Tak jelikož s fordem ted téměř vůbec nejezdím, nic jsem sem nepsal. Akorát bych dodal, že poslední půlrok tatík (jakožto hrdý živitel auta :-) ) tankuje palivo Verva 100, a výsledkem je snížení průměrné spotřeby z cca 7,5 na 7 litrů, což je krásné a vzhledem ke stále stejnému stylu používání tomu nemám důvod nevěřit. Asi začnu taky brát vervu do ibizy, jestli dokáže snížit spotřebu o půl litru, tak o dost sníží rozdíl v ceně a za ten pocit, že dávám autu ještě něco navíc, mě to stojí :-).
Přidat názorDiskuse: Ford Focus Ford Focus Turnier 1.6i
- Re: foto 08.05.2008 20:47 Pepas
- foto 08.05.2008 20:01 Lubosss1
- Re: 1.6 VS 1.8 06.05.2008 16:48 Pepas
- 1.6 VS 1.8 05.05.2008 20:56
- pridaj foto 17.04.2008 18:48 Dave SK
- Re: Ford 10.04.2008 16:45 Pepas
- Ford 10.04.2008 08:27
- Re: Docela pěkný 09.04.2008 14:26 Pepas
- Docela pěkný 09.04.2008 10:26
- Ford 09.04.2008 07:31 Konwi
- Re: Focus 08.04.2008 22:32
- Re: Focus 08.04.2008 21:00 Pepas
- Focus 08.04.2008 20:53
- Re: Hodnoceni 08.04.2008 20:51 Pepas
- Hodnoceni 08.04.2008 20:45
Další vozy Ford Focus
-
Ford Focus (1999) Majitel: Gorillaz
Přidáno: 9.5.2008 679 Majitel 9.94 Uživatelé
-
Ford Focus (2000) Majitel: biker7
Přidáno: 10.5.2007 1319 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Ford Focus (2001) Majitel: zip2016
Přidáno: 26.5.2008 115110 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Ford Focus (2002) Majitel: parkoviště
Přidáno: 20.8.2008 739 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Ford Focus (2001) Majitel: jvkgrifone
Přidáno: 27.7.2013 810 Majitel 9.89 Uživatelé