Recenze
Renault Clio
Technické info
Přezdívka auta Rohatý čert Rok výroby 2001 Koupeno ojeté najeto [km]:93000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1149 výkon [kW]: 43 kroutící moment [Nm]: 93 maximální rychlost [km/h]: 160 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.5
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "tommato".
Zakoupený více z nutnosti být nezávislý s ohledem na fakt, že bude často využíván ženou, řidičkou začátečnicí, než mužem očekávajícím od svého vozu nádherné zážitky z jízdy. Jedná se o třídveřový vůz Renault Clio II vyrobený v roce 2001. Srdce tepající pod kapotou má obsah 1149 cm3 (4 válce, 8 ventilů) a žene vůz, s provozní hmotností 880 kg, kupředu 58 koňskými silami.
Provedení ve verzi Authentique je základním provedení. Prvkem standardní výbavy jsou elektricky ovládaná okna, tónovaná skla, ABS, dálkové centrální zamykání,systém ISOFIX pro připevnění dětské sedačky, 4 airbagy, z toho dva boční a spolujezdcův s možností vyřazení z provozu. Zadní sedadlo je nedělené bez opěrek hlavy. V letních měsících si místo klimatizace musíme vystačit s otevřenými okny.
Interiér v kombinaci šedé a černé je na první pohled příjemný a útulný. Vše je hezky zakulaceno. Sedadla jsou, oproti jiným typům značky Renault, tvrdší, což je velmi příjemné. Volant je výškově nastavitelný. Ukazatele jsou ručkové oranžově podsvícené a dobře čitelné. Ve spodní části ciferníku otáčkoměru je umístěn display ukazující najeté kilometry a čas. Půl minuty po nastartování zobrazuje stav (množství) oleje v motoru.
Tento rohatý čertík byl zakoupen a provozován svou první majitelkou v Itálii. V roce 2006 byl s ujetými 56000 km dovezen do Čech. Od té doby slouží nám, mladému manželskému páru, k dennímu popojíždění po městě i k cestám po ČR.
Silné stránky
Hlavním kladem je nižší obsah motoru, který i přesto poskytuje dostatečný výkon pro pohodlné ježdění ve městě i mimo město v rámci naší „malé“ republiky. Vynikající je u tohoto motoru spotřeba benzínu. Ta se pohybuje při cestovních rychlostech do 100 km/h pod 6 litrů benzínu. Při dlouhodobém měření systémem „plná – ujeto, plná – ujeto…“ byl údaj spotřeby na display kalkulačky 5,4 litru na 100km. Tato spotřeba byla dosažena při jízdě v poměru 2/3 rychlostí 90km/h mimo město, 1/3 rovným dílem ve městě a po dálnici.
Další silnou stránkou je vzhled. Celé auto je pěkně a příjemně kulaté, občas jakoby přeseknuté rovnou linkou. Nejhezčí je pohled zezadu, kde zaujmou do široka rozkročná kola. Ze strany je na autíčko také milý pohled. Vypadá hravě, ale současně budí dojem sportovce (ve třídveřovém provedení).
Spolehlivost vozu je vynikající. Za dobu provozu se vyskytla jen jedna závada nezaviněná řidičem. Vliv bude mít i velmi dobrý stav po prvním majiteli.
Velmi silnou stránkou je bezpečnost. Čtyři airbagy v základní výbavě, předpínače pásů, systém ISOFIX a vcelku dobré výsledky v testech EuroNCAP mluví za vše.
Široké dveře (možná spíše vrata) jsou velmi příjemné pro nastupování a vystupování. Zavazadlový prostor je pro dva cestující a jejich zavadla dostatečný. Při sklopení zadního sedadla se dovnitř pohodlně vejde horské kolo.
Slabé stránky
Z pohledu muže toužícího po svižném svezení je slabým místem malý motor. Pro sportovněji založené a na spotřebu moc nehledící, by byl vhodnější větší a silnější motor.
Občas je na škodu francouzské komfortnější naladění. Při projíždění zatáček vyšší rychlostí má zadek vozu tendenci „odcházet“ ven ze zatáčky.
U tak malého vozu překvapí při parkování malý rejd. Takže je nutné naučit se při parkování u supermarketu dostatečně najíždět.
Na zadní lavici je méně místa pro cestující. Děti by se vešli pohodlně, dospělý (nad cca 165 cm) má ale problém s místem pro nohy i hlavu. To však nevadí, pokud jste jen dva.
Na pohled je dílenské zpracování vcelku dobré. Vyskytuje se ale rušivé drnčení ve dveřích (mechanismus stahování okénka). Dále dobrý dojem kazí „trčící“ vnitřní plastové obložení v zadním dolním rohu okna dveří spolujezdce a občas samovolně vyskakující plastové víko pod ovládáním ventilace.
Sklápění sedadel jde často velmi ztuha a je potřeba větší síla k odklopení opěradla. Při vracení opěradla do původní polohy se musí nejprve srovnat opěradlo a teprve poté sedadlo posunout do původní polohy. Pokud se nejprve popojede sedákem, zastaví se sedačka až zcela na konci kolejniček.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Za dobu provozu v mém vlastnictví se vyskytla jen jedna závada nezpůsobená řidičem. Závada se projevila celkem asi čtyřikrát a to tak, že motor přestal reagovat na povely plynového pedálu a na přístrojové desce se rozsvítila kontrolka závady elektroniky (kontrolka pod symbolem benzinového čerpadla). Motor si držel otáčky a po chvilce klesly na volnoběžné. Po vypnutí motoru a několikerém prošlápnutí plynového pedálu bylo možné nastartovat a pokračovat v jízdě. Při opakování této závady jsem vůz odvezl do značkového servisu, kde byla po diagnostice určena a odstraněna závada. Ač příznaky byli velmi nepříjemné, jednalo se „jen“ o zkorodované kontakty potenciometru plynového pedálu (stačilo je ošetřit chemicky, bez výměny potenciometru). Oprava vyšla celkem na 800 Kč. Což je příjemné. Značkový servis Auto Hůrka Most je dobrý.
Další závady byli způsobeny manželkou, řidičkou začátečnicí. První bylo rozjíždění se zataženou ruční brzdou a utržení obložení v zadním levém bubnu (po delší, prý „tuhé“ jízdě :-D, cena 1300 Kč - neznačkový servis). Druhá závada byla kosmetického rázu po nehodě. Oprava si vyžádala novou kapotu, masku, novou výztuž za nárazníkem a nový nárazník (cena 20000 Kč - neznačkový servis Auto R. Bečvář Varnsdorf; skvěle provedená práce).
Drobné zásahy jako je výměna brzdových destiček, výfukových dílů atd. je možné provádět svépomocí. Renault Clio II naštěstí není přesložitělý.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Zkušenost s prodejcem? Koupeno v Liberci v bazaru AutoEU. Vůz předali s originálním velkým TP (Itálie) a zařídili veškeré formality nutné pro provoz v ČR. A to na požádání během asi tří hodin (převozní čísla, čistý TP atd.).
Co chybělo?
Vůz jsem zakoupil s nazutou sadou zimních pneumatik na 14“ ráfcích. Na léto jsem koupil nová hliníková 15“ kola Dezent F a pneu Hankook Ventus Prime (185/55 R15) odpovídající rozměru zapsanému ve velkém technickém průkazu.
Absence autorádia ve voze jsme vyřešili nákupem jednoduchého levného autorádia Sony a jeho připojením k připravené sadě čtyř reproduktorů. Zvuk tohoto systému je vcelku příjemný a pro poslech při cestování postačující. Pořádnou reprodukci si vychotnávám doma.
Novinky v recenzi
Kola Dezent F jsem daroval tátovi. Koupil jsem menší (14") Onzo O. Na fotkách ještě nejsou (zatím uloženy v garáži).
Vyzkouseli jsme si udělat z Clia užitkový automobil. Koupili jsme do bytu nové dveře (80x200cm) a po sklopení zadního sedadla jsme je přivezli domů (koukali asi 75cm ven). Je to skvělý náklaďák. Asi změním hodnocení prostornosti... ;-)
Přidat názorDiskuse: Renault Clio
- bílá 25.11.2007 18:58 petr16
- pekne 14.08.2007 12:14 Miro_II
- hodnocení 30.06.2007 23:17
- Re: jóóó 30.06.2007 08:41
- Re: Hodnocení 13.06.2007 14:54
- Hodnocení 07.06.2007 18:09
- Re: vitaj 05.06.2007 18:06
- vitaj 30.05.2007 13:12
- Re: Re: Díky za hodnocení 30.05.2007 12:40
- Re: Díky za hodnocení 30.05.2007 12:24 majki
- Díky za hodnocení 30.05.2007 12:18
- Re: desitka 30.05.2007 12:16
- Hodnoceni 28.05.2007 22:22 majki
- Pěkné 28.05.2007 18:46 Hanss (MoDo Team)
- jóóó 28.05.2007 18:09
- desitka 28.05.2007 18:08
- Fotky 28.05.2007 16:54 Hitachi
Další vozy Renault Clio
-
Renault Clio (2000) Majitel: dr.biker
Přidáno: 8.9.2019 109 Majitel 9.94 Uživatelé
-
Renault Clio (2001) Majitel: Miro_II
Přidáno: 7.7.2009 5910 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Renault Clio (1998) Majitel: Papír1
Přidáno: 2.1.2015 98 Majitel 9.82 Uživatelé
-
Renault Clio (1999) Majitel: petr16
Přidáno: 24.11.2007 8810 Majitel 9.81 Uživatelé
-
Renault Clio (2002) Majitel: dr.biker
Přidáno: 21.3.2015 2710 Majitel 9.77 Uživatelé