Recenze
Renault Clio RSi 1,6 16V
Technické info
Přezdívka auta Cliouš Rok výroby 1999 Koupeno ojeté najeto [km]:120000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1598 výkon [kW]: 79 kroutící moment [Nm]: 148 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.5 maximální rychlost [km/h]: 195 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 zavazadlový prostor [l]: 255 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8 (udávaná)spotřeba naměřená:
Popis vozu
Mé staré autíčko "Swift GTi"je prodané a tak nastal čas na změnu.
Nejprve ale jak jsem se ke svýmu cliouškovi dostal.
Po třech letech co jsem Swift GTi měl, jsem začal uvažovat o změně. Začal jsem čím dál tím víc jezdit delší štreky a GTi přestávalo stačit, ne že by nedojelo, ale nebylo to auto na větší vzdálenosti, vyšší vnitřní hluk a hlavně špatná bezpečnost, která je na opravdu nevalné úrovni, ale co čekat v roce 1991. Dalším prvkem změny byla koroze, která se začala objevovat a já neměl prostory ani čas, kde se opravám věnovat.
Nejtěžší věc tedy přišla - výběr nového auta. Jsem pořád student, tak němělo smysl dávat do auta horentní sumy, i když první částka kterou jsem si řekl byla nakonec skoro jednou taková. Moc jsem nevěřil autobazarům, tak jsem chtěl auto kupovat od konkrétní osoby.
Mezi požadavky jsem zařadil bezpečnost, 3dveře, menší rozměry, rychlost, pružnost a obratnost, sportovní jízdní vlastnosti, ne moc vysoká spotřeba a pojistka, kvalitní výbava.
Nejprve CRX, můj dávný sen, ale už je to auto staré, ne moc bezpečné a narazit na zachovalý kus bez tuningu skoro nemožnost. Po procházení moje.auto.cz mi padli do oka saxo VTS a peugeot GTi, přijatelné ceny ojetin, sportovnost, rychlost, pružnost, ale ne taková vnitřní výbava, starší design interieru a hlavně bezpečnost, ne o moc lepší než u GTi.
A nakonec shoda náhod, kamárád prodával svoji kárku. Auto, které mě ani nenapadlo, byl to třídveřák, sportovní verze, nízká pojistka, bezpečnost 4*, plná výbava..., tedy splňoval všechny moje parametry.
Renault Clio,
kdo by ho neznal, jezdí jich u nás stovky a tisíce a modrá perleťová metalíza patří také k častým. Renault Clio II není tedy třeba nějak zvlášt představovat.
Clio spatřilo světlo světla v roce 1990 a v roce 1991 získalo titul Auto roku, v roce 1998 přišla mezi zákazníky druhá generace Clio II.
Jak ale rozeznáte verzi Rsi od ostatních?
Nejsnadnější identifikace je při pohledu zepředu. Světlomety s dvojitou optikou zdůrazňují již z dálky sportovní zaměření vozu.
Dalším poznávacím znamením jsou (pro někoho krásná pro někoho už méně) avšak přinejmenším zajímavá, dvoubarevná, stříbrnošedá "14" kola o rozměru 185/60, o jeden palec větší by ale určitě nebyla na škodu. Na boku auta se nachází další odlišení, a to znak s nápisem 16V.
Zezadu tohohle šviháka poznáte podle delšího spojleru s bílým brzdovým světlem.
Tvary auta působí poněkud ženštějším dojmem, samé zakulacení a oblouky.
Ve vnitř RSi snadno rozeznáte podle skvěle anatomicky tvarovaných sedadel s možnosti stavitelnosti bederní opěrky, sedadla si pamatují pozici, což vnímám jako velké plus. Jsou skvělá na delší cesty, kdy jsou naprosto pohodlná a není cítit nějaká bolest zad nebo jiné nešvary. Dalším znakem je bíle podbarvený displej, cejchovaný do 240, který nabuzuje sportovní atmosféru a to je asi tak vše odlišné v interiéru
Teda samozřejmě kromě motoru a podvozku, obojí se od střídmějších verzí dost liší.
Podvozek: je osazen kratšími pružinami a tvrdšímu tlumiči, což přispívá ke skvělé stabilitě v zátáčkách, kdy auto jede jako po kolejích.Po kostkách je ovšem tvrdost podvozku značně cítit. My sportovní řidiči tužší podvozek ve městě rádi zkousneme. Za tu radost na okreskách to vážně stojí.
Motor a jízda: Po nastartování se ozve až překvapivě hlasitě zážehový šestnácti - ventilový čtyřválec o obsahu 1598 ccm3, největším výkonu 79 kW při 5750 ot/min a o maximálním točivém momentu 148 Nm při 3750 ot/min. Maximální rychlost leží okolo 200 km/hod a zrychlení je otázkou 9,5 sekundy, viz video.
Tyto parametry dávají najevo, že to nebude žádné ořezávátko, které je brzdou provozu. Nejsou to sice nějak závratná čísla, ale při váze 995kg vyznívají úplně jinak. S cliem motor nemá moc práce, předjetí je otázkou okamžiku a stačíte i mnohem silnějším autům do 180km/hod. Za touto hranicí už se projevuje menší objem. Tohle autíčko není ale žádný dálniční express. Co ztrácí ve vysokých rychlostech na dálnici, vyhrazuje si mrštností a obratností na okreskách, kde větším a výkonějším vozům s přehledem ujíždí. Vidíte pak jen utrápené výrazy řidičů větších aut, že jim to tenhle prcek nandal a ztrácí se jim z dohledu.
Motor táhne velmi dobře už od nízkých otáček, při cca 3300 začne výkon velmi strmě stoupat, zvýší se zvukový projev, který je velmi příjemný a nárůst výkonu pokračuje až do číslice 6500, kdy zasáhne omezovač. Zatáčky jsou jedna velká radost, zde se cítí RSi a i já jako ryba ve vodě, výkon při výjezdu je dostatečný, sedačky skvěle obepnou tělo a podvozek s pneumatikami drží a drží. Jedinou nevýhodou je, že při opravdu extrémním průjezdu ztrácí vnitřní zadní kolo přilnavost a auto jede jen po třech:)
Brzdy: jsou kotoučové pouze vepředu, mírně posílené, ale s malou váhou nemají problém.
Spotřeba: se dá udržet ve velmi příjemných mezích, po městě je okolo 9 litrů, ale to se motor nesmí moc vytáčet, mimo město si RSi řekne při defenzivní jízdě o 6 litrů benzínu, při sportovní o 7,5 litrů, což si myslím, že jsou přiměřená čísla k temperamentu vozu. Nádrž je na 50 litrů, takže dojezd činí velmi příjemných cca 700km. Jezdím většinou po městě, tak je spotřeba o něco vyšší, viz spritmonitor.
Zavazadlový prostor: má objem 255 litrů což mi uplně stačí, většinou jezdím sám, maximálně ve dvou.
Výbava: cena byla 555 000 kč v roce 1999 a tomu také také odpovídá. 2x airbag, manuální klimatizace, ABS, sportovní podvozek, předpínače předních bezpečnostních pásů, imobilizér, centrální zámek s dálkovým ovládáním, výškově stavitelný volant, výškově stavitelné sedadlo řidiče s bederní opěrkou, posilovač řízení, elektrické ovládání oken, otáčkoměr, vyhřívání a stěrač zadního skla, dělená zadní sedadla, pylový filtr, tónovaná skla, palubní počítač, mlhová světla, nárazníky v barvě karosérie, reflexivní čelní sklo, disky kol z lehké slitiny, metalíza, rádio SAT 6000 s ovládáním pod volantem + 6 repro
Silné stránky
Motor
Podvozek
Výbava
Ovládání radia pod volantem
Spotřeba
Zatáčky
Nenápadnost
Jsou-li zaplé stěrače, tak při zařazení zpátečky zadní stěrač automaticky stírne sklo.
Slabé stránky
Jízda po kostkách
Designově malá kola
Málo místa pro zadní cestující
Pouze výškově stavitelný volant
Poloměr otáčení to je hrůza a děs,na tak malý auto je potřeba prostoru jako na off road a to má být auto do města?
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
zatím spokojenost s renault souček, ochota, rychlost
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Auto jsem kupoval od známého, takže jsem věděl o technickém stavu i o původu vozidla. Na přání původního majitele přidávám větu:"Který se o něho staral s láskou a dopřával mu samé velmi kvalitní náhradní díly, které toto auto ještě pozvedli a úrověň víš.":)
Pohled mojí přítelkyně :)
Když jsem poprvé viděla nové auto mého přítele, tak mi přišlo dost „obyčejné“ oproti tomu, co měl - Suzuki Swift. „Swiště“ jsem poznala na dálku. Poznat nový Clio už je pro mě trošku problém. Má krásnou modrou barvu, ale těch tu jezdí víc. Radši tu ani nebudu uvádět, co je teď mým vodítkem. Je ale vidět, že už vyrostl z mladých „bláznivých“ let a trošku dospěl. I tak ale pro něj byly důležité parametry jako zrychlení, motor apod. Je tedy samozřejmé, že si vybral sportovní verzi. Já to poznám jen na tom, že to pro mě má dost těžkou spojku.
Novinky v recenzi
Do auta namontován nový subwoofer, ručně udělaný.
Brzy nový subwoofer
Zakoupeny nové stěrače Bosch Aerotwin a stírací efekt je výborný, oproti klasickým neuvěřitelný rozdíl. Sice investice 1070 Kč, ale vypadají dobře, stírají skvěle, vřele doporučuji
Fotečky žárovek Osram CoolBlue a Night Breaker
Pár nových foteček se svým skůtříkem
Zakoupeny nové žárovky do předních světlometů, parkovací a potkávací: Osram CoolBlue a do dálkových: Osram Night Breaker
Tak jsem zvědavej na Blue efekt a svítivost.
Takže žárovky hodnotím pozitivně, vydávají opravdu krásně bílé světlo, které se xenonům velmi blíží a skvěle to vypadá. Na mokru bych řekl, že jsou CoolBlue o něco slabší než klasické žárovky, ale světlo je bílé, na suchu je svítivost výtečná. Night Breaker za mokra i za sucha jako dálkové - skvělé, svítivost výborná a opět krásně bílé světlo.
Všem vřele, jak už CoolBlue, tak i Night Breaker doporučuji. Výborně svítí, skvěle vypadají a snižují únavu očí při nočních jízdách. Uvidíme jak na tom budou se životností:)
Přítelkyně udělala řidičák a pro začátek je nutný zajíček, viz nové fotečky:)
moje nová videjka, natočeno pružné zrychlení na rovince:
http://youtube.com/watch?v=-uu3sqxPh8A
http://youtube.com/watch?v=HZcbodTUK68
Tak moje autíčko musel být moc hodné, když k vánocům dostalo nové letní obutí Continental Conti Premium Contact 185/60R14 82H :)
První dvě menší závady:
1) při brždění se začalo ozývat ze zadních bubnů pravidelné bouchání, prvně to vypadalo pouze na nečistoty na paknách, nakonec bylo nutno v servise vybrousit plošku, cena cca 1200Kč
2)půjčení auta otci a výsledek? vytrhlá vnitřní klika otevírání dvěří na straně řidiče, takže teď otevírám dveře taháním za lanko:), už objednána nová, cena asi 600Kč
přidáno pár nových foteček
Doplněna recenze - výběr auta
Video
Přímý odkaz na video.
Přidat názorDiskuse: Renault Clio RSi 1,6 16V
- pěkná volba! 19.12.2008 22:01 Vaflička
- Re: A co ty, Petře, nemrkneš jedním očkem 16.10.2008 17:02 petr16
- A co ty, Petře, nemrkneš jedním očkem 16.10.2008 10:53 Poustnik
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vyborny auto 23.07.2008 08:18 flestr
- Zdravím! 28.05.2008 23:02 petrzel1
- Re: pěkný 03.02.2008 10:37 petr16
- Re: . 03.02.2008 10:35 petr16
- . 03.02.2008 09:03
- pěkný 28.01.2008 21:12
- Re: dost dobrý 14.01.2008 12:33 petr16
- dost dobrý 08.01.2008 19:48
- Re: Tip... 07.01.2008 19:49 petr16
- Tip... 07.01.2008 18:29 Kubyyyk
- 10b 26.12.2007 12:52 Aischylos
- Re: kola 20.12.2007 16:40 petr16
- kola 20.12.2007 13:39 romaario
- Re: Zihadlo 19.12.2007 14:34 petr16
- Zihadlo 19.12.2007 11:45 scheal
- Re: Re: nový vs. starý 17.12.2007 18:25
- Re: nový vs. starý 16.12.2007 22:03 petr16
- nový vs. starý 16.12.2007 21:06
- Re: Re: Super kárka... 16.12.2007 20:24 dasedas
- Re: Super kárka... 16.12.2007 20:04 petr16
- Super kárka... 16.12.2007 15:53 dasedas
- Re: Pěkné Clio 07.12.2007 20:08 petr16
- Pěkné Clio 07.12.2007 17:32
- Clio Forever 05.12.2007 20:44
- Re: Re: Re: Clio Sport 04.12.2007 21:21 petr16
- Re: Re: Clio Sport 04.12.2007 21:05
- Re: Clio Sport 04.12.2007 20:40 petr16
Další vozy Renault Clio
-
Renault Clio (2000) Majitel: dr.biker
Přidáno: 8.9.2019 109 Majitel 9.94 Uživatelé
-
Renault Clio (2001) Majitel: Miro_II
Přidáno: 7.7.2009 5910 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Renault Clio (1998) Majitel: Papír1
Přidáno: 2.1.2015 98 Majitel 9.82 Uživatelé
-
Renault Clio (2002) Majitel: dr.biker
Přidáno: 21.3.2015 2710 Majitel 9.77 Uživatelé
-
Renault Clio (2002) Majitel: maraaa
Přidáno: 7.4.2007 528 Majitel 9.77 Uživatelé