Recenze
Suzuki Swift GTi
Technické info
Přezdívka auta svišťák Rok výroby 1991 Koupeno ojeté najeto [km]:151000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1286 výkon [kW]: 74 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.6 maximální rychlost [km/h]: 196 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7
Popis vozu
"PRODÁNO:("
Toto malé autíčko jsem zakoupil před třemi roky s najetými 100 000 km bylo mi 20 let a hledal jsem něco malého, sportovně vyhlížejícího a rychlého, ale jsem student tak za málo peněz. V tomto segmentu není zase tak moc na výber možná ještě peugeot 205 Gti. Měl jsem štěstí v jednom autobazaru. Auto vypadalo velmi zachovale, jen byl místy na blatníku popraskaný lak a lemy byly trochu orezlé,což ale nebyl problém Po svezení bylo rozhodnuto. Tento prcek s 800 kily a 101 koňmi je dáblík na silnici, bylo možnost ho při zkušební jízdě protáhnout po letišti a po projíždce jsem ho okamžitě vzal.
Design: nejlíp vypadá v boční profilu a zezadu, dvě chromované koncovky a lehce rozpláclý zadek přidává na sportovnosti
Podvozek: je velmi trvdý a na svůj věk ve kterém byl swift vyroben skvěle drží v zatáčkách. Přidaná rozpěra ho jen skvěle doplňuje
Motor a jízda: Kdo s tímto Gti nejel tak se to pokusím aspon slovně popsat, i když na jízdu s ním to asi nemá:) zapomeňte na jakoukoliv elektroniku, posilovače, pomocné asistenty a jiné vymoženosti nové techniky. Tady je to pouze o syrovosti a skvělé odezvě. Motor je třináctistovka 16 ventil a v nízkých otáčkách se tak i chová. Do dvou třech tisíc byste v něm cokoliv sportovního těžko hledali. Zábava začíná až za touto hranící,do pěti tisíc už to jede velmi slušně, ale za touto hraníce je to takové malo peklo, motor řve a auto se dere drtivě vpřed, těch 74kw je položeno až v 6250 otáčkách a motor chce točit,točit a točič. Omezovač zasahuje až v 8000 otáčkách.
Drží velmi dobře v zatáčkách,čemuž napomáhají výborné anatomy a sportovní podvozek s tvrdšími pružinami. Auto se chová nedotáčivě, drží velmi dobře až po překonání určitého krajního bodu pneumatik a podvozku klouže ven, takže není těžké mez najít. V uzavřených zatáčkách často dochází k prokluzu vnitřního kola, které je odlehčené, což vadí při rychlém výjezdu.
Brzdy: jsou na všech kolech koutočové,takže si s muší váhou snadno poradí, přesto bych čekal asi lepší účinek,po rychlé jízdě dochází k vadnutí
Pneu: 180/60 R14, možná by tomu více slušely R15 195/50
Kufr - o tom bych raději ani nemluvil, vejde si mi tam tak taška na fotbal nebo 4 přepravky vody, v platě jsou reproduktory takže je ještě zmenšen
Spotřeba: Se velmi liší, po městě si vezme okolo 9 litrů což mi přijde docela v pohodě(není to žádná 1,3 s 40kw) mimo město se dá jezdit za 6 litrů. To jsem mluvil ale o normální jízdě. Při svižné jízdě si svištík vezme 9 litrů a při jízdě kdy se točí k omezovači 13 litrů, za víc se mi nikdy jet nepodařilo.
Není to žádný dálniční expres, ale auto na okrsky. Do 140km/hod je dobře ovladatelné, za touto hranicí už se auto horko těžko drží na silnici a jízda není moc příjemná,a hluk v autě citelně stoupá,odpor větru už je silný a s 800 kily si to dělá co chce.
Maximálka leží lehce pod 200km/hod což na 1.3 docela ujde:) Zrychlení 0-100 za 8,6 sek
Silné stránky
Spolehlivost - doposud naprosto bez problémů
Motor - nejlepší věc na swiftovi, podle mě nejlepší 1.3 bez turba
Podvozek
Design - na 16 let staré auto pořád vypadá velmi dobře
Sedačky - skvélé anatomy, které nemají chybu
Spotřeba
Levné náhradní díly
Nenápadnost
Slabé stránky
Stabilita ve vyšších rychlostech
Větší spotřeba oleje
Chybí kontrolka hladového oka
Bezpečnost - v takovém autě se bourá asi jen jednou :(
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Za dobu co auto mám, jsem měnil lamelu spojku, prostřední část výfuku - holt ureznul, brzdový kotouče a destičky a to je vše. Pak bylo ještě nutné vykytovat a vybrousit podběhy a spravit přední nárazník
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Docela dobrý,ukecal jsem i slevu a bylo mi možno sjet se po letišti,takže hodnotím jednoznačně kladně
Prodej
prodáno novýmu týpkovi, už ho má asi rozebranýho v garáži a renovuje, už se těším na výsledek
Novinky v recenzi
Nový majitel autíčko pěkně protáhl a do mírného kopce jel... viz video:), a kolik by to jelo z kopce?o 30víc??? na jedna trojku bez turba a rok 1991 je to slušný ne?
Video
Přímý odkaz na video.
Přidat názorDiskuse: Suzuki Swift GTi
- Taťkovo... 01.05.2008 22:50
- Re: už se jen tak newidí 14.01.2008 12:32 petr16
- už se jen tak newidí 14.01.2008 08:57
- Re: bezpecnost 03.12.2007 21:00 petr16
- Re: bezpecnost 03.12.2007 20:59 petr16
- bezpecnost 03.12.2007 18:20 designer
- Re: Re: Re: Á, tak už mu dáváš definitivní sbohem! 02.12.2007 15:11 petr16
- Re: Re: Á, tak už mu dáváš definitivní sbohem! 02.12.2007 15:08
- Re: tohle se mi vzdy libilo 30.11.2007 18:38 petr16
- Re: Á, tak už mu dáváš definitivní sbohem! 30.11.2007 18:37 petr16
- Á, tak už mu dáváš definitivní sbohem! 30.11.2007 18:29 Poustnik
- tohle se mi vzdy libilo 30.11.2007 18:16
- popis auta 25.09.2007 19:00
- Re: Re: Hodnotenie 22.09.2007 09:35
- Re: Re: Re: 9 18.09.2007 15:10 petr16
- Re: Re: 9 18.09.2007 13:36 STi (Modo Team)
- Re: Hodnotenie 21.08.2007 14:03 petr16
- Hodnotenie 21.08.2007 11:04
- Re: Pekné 19.08.2007 21:10 petr16
- Pekné 18.08.2007 18:42
- Re: 8b 12.06.2007 22:58 petr16
- Re: 9 12.06.2007 22:55 petr16
- 9 12.06.2007 21:59 hadXR
- 8b 11.06.2007 21:09
- 10b 11.06.2007 17:03
- Takove Very British... 11.06.2007 15:46 Enthusiastic.driver
- bráška 11.06.2007 12:25
- 10b 10.06.2007 21:48
- Deset... 10.06.2007 21:39
- . 10.06.2007 18:43
Další vozy Suzuki Swift
-
Suzuki Swift (2013) Majitel: woody-alien
Přidáno: 3.4.2013 1529 Majitel 9.93 Uživatelé
-
Suzuki Swift (2005) Majitel: Marcelino
Přidáno: 5.7.2007 689 Majitel 9.87 Uživatelé
-
Suzuki Swift (2007) Majitel: ps1818
Přidáno: 16.2.2007 848 Majitel 9.86 Uživatelé
-
Suzuki Swift (2007) Majitel: parkoviště
Přidáno: 19.6.2007 319 Majitel 9.81 Uživatelé
-
Suzuki Swift (2007) Majitel: parkoviště
Přidáno: 27.9.2008 79 Majitel 9.79 Uživatelé