Recenze
Renault R19 1.9 TD
Technické info
Přezdívka auta Renee Rok výroby 1994 Koupeno ojeté najeto [km]:167000 tuning/stylingoznačené * palivo: nafta počet válců: 4 objem [cm3]: 1870 výkon [kW]: 66 kroutící moment [Nm]: 180 maximální rychlost [km/h]: 183 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 / 15 * zavazadlový prostor [l]: 386 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.5 (udávaná)spotřeba naměřená:
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "op-pacey".
Měl jsem Škodu Favorit a v práci rovněž tak...takže jsem se rozhodl koupit něco jiného i silnějšího...
Pokukoval jsem po různých automobilkách, ale nakonec zvítězil francouzský akcent a pohodlnost.
S koncem roku 1988 představila francouzská automobilka Renault nový vůz nižší střední třídy, který nahrazoval úspěšný model 9/11. DEVATENÁCTKA se stala přímým konkurentem v té době vyráběných a dodnes oblíbených modelů Fiat Tipo, Volkswagen Golf, Ford Escort, Opel Kadett, Peugeot 309 a dalších. Vzhledem, vlastnostmi a užitnou hodnotou kandidovala na Automobil roku. Devatenáctka se vyrábí v tří a pětidvéřové verzi liftback a verzi sedan nazvane Chamade(od roku 1992). Při vývoji devatenáctky byl brán velký zřetel na pohodlí, bezpečnost a samozřejmě také na minimální odpor vzduchu. Ten činí 0,30 a i na dnešní dobu je to číslo mnohdy nepokořitelné. Díky tomu mají modely "19" malou spotřebu pohonných hmot.
Délkou 4115 mm patří devatenáctka k největším ve své třídě, a to se samozřejmě projeví na prostoru pro posádku. "Pracoviště" řidiče je velmi přehledně a ergonomicky uspořádáno. Devatenáctka se vyráběla ve spoustě výbav...elektricky ovládaná okna, otevírací střechu, nebo i automatickou klimatizaci, vyhřívané zrcátka i sedačky, dálkový centrál, výškově nastavitelný volant i sedačky a.pod, tak jak to znáte z dnešních vozů. Výhled z místa řidiče činí 311 stupňů-takže výhled před i kolem vozu je více než dostatečný. Podvozek je naladěn velice měkce a tudíž veškeré nerovnosti na silnici jsou absorbovány a neubírají nic z jízdního komfortu. Bohužel také díky tomu se vůz při razantním projíždění zatáček dost naklání. Mnohdy se chová až přetáčivě. Pod slovem razantní se myslí skřípění gum, až smyk;-)
Devatenáctka byla představena již v roce 1988, ale modely které vypadají slušně, či nejsou nijak příliš kazové přišly na řadu až po faceliftu, tedy koncem roku 1992.
Při koupi Renaultu 19 tedy rozhodně věnujte velkou pozornost stavu karoserie i technickému opotřebení celého vozu. Zaměřte se na přední nápravu-hlavně čepy dostávají na našich cestách zabrat. Zkontrolujte olejovou vanu, jestli neprosakuje; chlazení, často se stává, že uniká chladící kapalina, a těsnost výfukového systému. Doporučuji i kontrolu lanek spojky a plynu.
Přehled motorů:
1988: 1.4l - 43 kW, 1.7l - 54 kW, 1.9D - 47 kW
1990: 4 dv. sedan, 1.8l - 99 kW
1992: facelift, 1.4l Energy - 58 kW, 1.8l - 66 kW, 1.9TD - 66 kW
Můj motor je vybaven turbem (1,9TD), takže auto má odpich i zátah od nízkých otáček.
Interiér je mikroplyš, takže nádhera, měkká sedadla, u řidiče výškově nastavitelné s regulovatelnou bederní opěrkou. Sedadla mají dobré boční vedení.Vše je po ruce, interiér je útulný.
Pokud byste si moji verzi Devatenáctky kupovali novou vyšla by cca na neuvěřitelných 550.000 Kč
Popis mého vozu
Barva černá metalíza
Výškově stavitelné sedadlo, výškově stavitelný volant, airbag, posilovač řízení střešní okno, Centrální zamykání na DO, vnitřní a vnější teploměr, elektrické ovládání předních oken, třetí brzdové světlo(diodové), zadní stěrač,
Silné stránky
Bez problémů jsem nastartoval i v zimě, takže můžu dementovat narážky jako, že v zimě diesel nestartuje a bla bla a že dlouho žhaví... vůbec ne, je to o přístupu k vozu samotnému,jak se o něj staráte tak vám slouží, i auto má duši;-)
Interiér je velmi pohodlný, čalounění je z mikroplyše a velmi příjemné. Vše je při ruce. Vše v interiéru je velmi snadné demontovat, a pokud jste zručným majitelem, spoustu věcí si můžete opravit sami, včetně elektriky, ale samozřejmě nic přespříliš složitého.
Pokud hledáte něco libového, devatenáctku můžete koupit i s klimatizací i ABS, šíbrem.
V nabídce je tří- i pěti-dveřový hatchback, a verze sedan pod názvem Chamade.
Velký kufr o objemu 360 l.
Pro srovnání:
Fabia - 260 l
Felicia - 272 l
Octavia - 528 l
Mazda 323F - 360 l
Alfa Romeo 156 Sportwagon - 360 l
Slabé stránky
Tlumiče i spojka vyžadují při cca 150000 km výměnu, ale samozřejmě záleží na zacházení s vozidlem, kudy jezdíte a jakým stylem. Spojka, pokud není úplně zničená, stačí přenýtovat, což není až takový finanční zásah. Prahy jsou skryty pod plastovými kryty, a tudíž můžete předpokládat jak to pod nimi vypadá. Výměna nutná. Brzdy jsou poněkud slabší, ale věřím, že výměna za nové obložení i kotouče bude dostačující.
Díky širokým kolům(195/50 R15), má tendenci při jízdě v kolejích dělat si co chce, ale chce to pevnou ruku a někdy ukázat kdo je tady pánem
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Prasklo mi lanko spojky (2x), ale to je za par korun. Je to ale chybou všech devatenáctek. Oprava za cca 500 Kč. Ted mam vymenenou i spojku takže tyto potíže už doufám nenastanou.
Centrál - chyba elektriky snad u všech 19ek, a u koho ne, toho to čeká. Vyměnil jsem motorky v pravých dveřích (obou)
Tuning
Modré led parkovačky, stroboskopy v předních světlech, modré neonové osvětlení interiéru, 15" kola 195/50 R 15 82H Kléber a Dunlop, folie na bočních oknech, vzadu roletka
Novinky v recenzi
Taaak.... dneska jsem mého RENEEHO prodal :-( Doufám že bude sloužit novému majiteli minimálně tak jako mně. Brzy začnu dělat recenzi na moji novinku PEUGEOT 406
Najde se kupec?? Tak jak je vse vypsano. Letní Alu + zimní plechy včetně gum, samozřejmě.
Ve fotografiích mám dva návrhy laku, klidně se k nim vyjádřete, ať vím co se líbí
Bohužel odešlo žhavení. Odpoledne vše ještě normální, ale v noci už se nerozsvítila kontrolka svíček. Prý vypálený obvod. Auto už je v servise
Tak, autíčko přivezeno ze servisu.
Proběhla výměna spojkové sady, nová lanka a vedení k ruční brzdě, nové prahy, nové uhlíky v alternátoru, nové motorky centrálu pravých dveří (obou), ztrácela se chladící kapalina - opraveno, nová manžeta řízení, údržba na zimu (chladič, servo, olej...)
Celková cena 12.800 Kč
Auto má zimní botičky a nové kryty kol. Foto přidám posléze.
Taaak, dnes jsem odvezl svého miláčka k doktorovi, na řadě je výměna spojky a prahů, pravděpodobně i lemů kolem blatníků...tak uvidíme
Znovu mi prasklo spojkové lanko. Je to mrzuté, ale bohužel. Oprava stála 500 Kč. Což je celkem málo myslím.
Přidat názorDiskuse: Renault R19 1.9 TD
- Re: Prosba 03.05.2008 18:26
- Prosba 02.05.2008 09:59
- kola 11.04.2008 11:53 angelo2800
- Re: krouták? 13.01.2008 14:00
- krouták? 13.01.2008 12:38
- :)) 14.12.2007 09:23
- Nazdar 28.10.2007 18:07
- :-) 27.10.2007 19:44
- Fotky 24.09.2007 13:33 Paulie001
- kola 16.09.2007 22:22 PeT-a (RSKa)
- http://hotimg5.fotki.com/a/82_150/166_17/pozvankaR19.jpg 29.08.2007 08:54
- Nafta je nafta! 18.08.2007 07:47
- hodnocení 22.07.2007 19:13
- Talisman 14.07.2007 17:21
- hodnocení 19.06.2007 14:12
- body 10.06.2007 07:59 Focusman
- Re: hodnocení 10.06.2007 06:08
- Kufr 10.06.2007 00:51
- Re: hm 10.06.2007 00:48
- hm 09.06.2007 16:10 medvidak
- Vypadá dost dobře... 09.06.2007 13:28
- hodnocení 05.06.2007 06:40
- Elysee 31.05.2007 14:20
- R19 31.05.2007 14:05
- hodnocení 31.05.2007 12:43
- hodnocení 31.05.2007 08:14
- cerna je dobra! 31.05.2007 07:42
- 9b 31.05.2007 07:14
- Re: Hodnocení 31.05.2007 01:41
- Hodnocení 31.05.2007 01:20 petrzel1
Další vozy Renault R19
-
Renault R19 (1994) Majitel: parkoviště
Přidáno: 3.6.2010 278 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Renault R19 (1991) Majitel: DrFrank
Přidáno: 12.4.2010 3710 Majitel 9.90 Uživatelé
-
Renault R19 (1995) Majitel: mihau
Přidáno: 20.5.2007 288 Majitel 9.85 Uživatelé
-
Renault R19 (1992) Majitel: Fráňa09
Přidáno: 8.12.2009 1410 Majitel 9.83 Uživatelé
-
Renault R19 (1992) Majitel: DrFrank
Přidáno: 21.7.2011 710 Majitel 9.76 Uživatelé