Recenze
Renault R19 Limited 1.7 54kw
Technické info
Přezdívka auta René Rok výroby 1994 Koupeno ojeté najeto [km]:97833 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1721 výkon [kW]: 54 kroutící moment [Nm]: 127 zrychlení 0-100 km/h [s]: 12.6 maximální rychlost [km/h]: 180 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 / 15 * pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Tommy01".
Tak tato 19ctka byla zakoupena v červenci 2009 v místním autobazaru za 9000Kč(původní cena byla 10000Kč,tisícovku majitel autobazaru slevil kvůli korozi).Původně jsem si myslel že mé první auto bude nějaká ta Felicie ale když jsem v bazaru uviděl tuhle 19ctku hned jsem věděl že bude moje.Auto bylo dovezeno z Německa po dvou majitelích a s německým TP takže ho čekalo přepsání na české papíry a taky nová technická,naštěstí vše obstaral majitel autobazaru a já odjížděl pěkně s novou technickou.Stav tachometru při koupi byl 83 670Km.Hned po několika ujetých kilometrech dal o sobě vědět zhnilý výfuk a po pár dnech ježdění nadobro upadl.Později jsem se dozvěděl že na to trpí hodně 19ctek.Holt nedalo se nic dělat musel se kupovat výfuk nový.Měnil se koncový a středový díl,díl s katem vypadal ještě celkem slušně,ale nakonec taky uhnil.Asi po 2 měsících praskla levá pružina a tím se rozhodila geometrie a jelikož se mi nějak nechtělo investovat do nové musel jsem pořad měnit přední gumy,které se sjížděli opravdu rychle.Před zimou začala pomalu ale jistě odcházet aji spojka a zavzdušnily se brzdy,které nebylo možné odvzdušnit.Jinak rencek jezdil celkem bez problemů.V zimě jsem sním ujel snad všude a to jsem zajížděl i do míst kde se málo kdo odvážil.Pravda časem to začlo být horší protože se vinou té špatné geometrie celkem sjely zimní gumy,ale i tak jsem v zimě nějaké větší problémy neměl.Ve velkých mrazech sice trochu trvalo než to začlo topit,ale dalo se to přežít.Jeho dny byly sečteny tehdy,když přestal fungovat startér.Na vině byl zřejmě někde ňáký povoléný kontakt,protože někdy startér normláně točil a někdy ani cívka nesepla.A to byl celkém problém,protože roztlačování z parkovišť nebo od stojanů benzinových pump není dvakrát nic příjemného.Chvíli jsem stím tak žíl,ale když už o sobě začala dávat vědět aji klouzající spojka s kterou byl pomalu problém předjet zhnilého favorita na plyn rozhodl jsem se,že rené půjde z domu.Prodej byl v podstatě nemožný,muselo by se do toho hodně zainvestovat a navíc bylo auto celkem hodně zhnilé,hlavně vsěchny dveře.Tak nezbývalo nic jiného než auto ekologicky zlikvidovat.Najezdil jsem sním nějakých 14000km a i přes všechny ty závady se ani jednou nestalo že by mě někde nechal a já nedojel vklidu domů.Na to,že to bylo moje první auto,jsem sním byl spokojený...
Motor a převodovka:
Auto mělo motor s obsahem 1721cm3,54Kw(jednobodové vstřikování) není to sice žádná divočina ale na takovéto normální ježdění to bohatě stačí.Kamarád má 19ctku s vícebodovým vstřikováním(66Kw) a ta už pravda jede o něco líp.Hodně se mi líbíla převodovka která měla pěkně dlouhé kvalty a 160 na trojku rencek vklidu zvládál:D.
Jízdní vlastnosti:
No tak to nebylo nic moc.Typický francouz,navíc na originálních 13tkách s balónama a už trochu jetýma zadníma tlumičema to byl takový francouzský cadillac:D.Projet zatáčku trochu větší rychlostí chtělo pořádnou porci odvahy a na rovinkách v rychlostech okolo 150km/h to plavalo po celé cestě.Když jsem ale potom nahodil 15tky s nižším profilem už se to dalo.
Interiér a kufr:
Tak to je něco na co jsi nemůžu vůbec stěžovat.Tvarem je to sice už trochu odlskoolová záležitost ale jinak super.Hlavně na ty gaučově lazené sedačky jen tak nezapomenu.Pro mě posaz zkrátka supr,zatím se mi v žádném jínem autě tak pohodlně nesedělo.Světýlka v zadních bočních sloupcích a lampička namířená na spolujezdce byli taky dobré vychytávky.Kufr to mělo taky hodně slušny,obzvlášť po sklopení zadních sedaček,to jsem vždycky říkal že mám takový malý pick-up:D.Převážel jsem tam celkem brutální náklady a nikdy se mi nestalo že bych tam něco nenarval a parkrát byl rencek naložený až po strop.
Výbava(Limited):
Vybavenost tohoto mého konkrétního modelu byla taky velmi slušná:Přední okýnka v elektrice,střešní okno v elektrice(to bylo hodně dobré),dálkový centrál,airbag,výškové stavitelná sedačka řidiče,bederní opěrka,výškově stavitelný volant,,elektronicky stavitelné přední světlomety...
Silné stránky
-motor
-interiér a výbava
-spotřeba,dalo se jezdit vklidu za 7 litrů
-kufr
Slabé stránky
-jízdní vlastnosti
-motor(při jízdě v jednom ve dvou lidech se to dalo,ale když jsem měl naložené auto tak to hlavně v kopcích šlo znát)
-brzdy
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Tak měnil se olej,svíčky,byl tam dán otevřený vzduchový filtr,vyměněn středový a koncový díl výfuku a dány nové brzdové destičky.Opravy jsem prováděl převážně sám nebo za pomoci kamarádů.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
To si nemůžu stěžovat,vřelé jednání,majitel autobazaru nechal auto přihlasít na české papíry a udělal technickou a dokonce aji něco slevil:D
Přidat názorDiskuse: Renault R19 Limited 1.7 54kw
- nevím no 160km na 3 27.03.2011 06:01 Automobiles
- renault 06.06.2010 19:35 chetoos
- Re: Re: Re: V 97 000 na vrakoviště 05.06.2010 14:59 nrain
- Re: GEOMETRIE 05.06.2010 12:25
- GEOMETRIE 05.06.2010 10:19 tobi
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 160 na trojku... 04.06.2010 17:44 PeT-a (RSKa)
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 160 na trojku... 04.06.2010 17:28 Mira328i
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 160 na trojku... 04.06.2010 11:14
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 160 na trojku... 04.06.2010 07:23 Mira328i
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 160 na trojku... 03.06.2010 23:54 Ronault.
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 160 na trojku... 03.06.2010 23:42
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: 160 na trojku... 03.06.2010 22:21 FRPE
- Re: Re: Re: Re: Re: 160 na trojku... 03.06.2010 21:46 Ronault.
- Re: 160 na trojku... 03.06.2010 19:25 ghotic.ghotic(new Mazlík)
- Re: Re: Re: Re: Re: 160 na trojku... 03.06.2010 19:24 PeT-a (RSKa)
- Re: Re: Re: Re: 160 na trojku... 03.06.2010 19:23 ghotic.ghotic(new Mazlík)
- Re: Re: Re: 160 na trojku... 03.06.2010 19:05 talio2
- Re: Re: Re: 160 na trojku... 03.06.2010 19:01 FRPE
- Re: Re: 160 na trojku... 03.06.2010 18:59 PeT-a (RSKa)
- Re: Re: V 97 000 na vrakoviště 03.06.2010 18:49 FRPE
- Re: Re: V 97 000 na vrakoviště 03.06.2010 18:47
- Re: 160 na trojku... 03.06.2010 18:43
- 160 na trojku... 03.06.2010 16:22 PeT-a (RSKa)
- Re: V 97 000 na vrakoviště 03.06.2010 13:45 DrFrank
- Re: V 97 000 na vrakoviště 03.06.2010 13:21 talio2
- V 97 000 na vrakoviště 03.06.2010 11:06 Ronault.
- stav tachometru před odjezdem na vrakoviště 03.06.2010 07:14 FRPE
Další vozy Renault R19
-
Renault R19 (1991) Majitel: DrFrank
Přidáno: 12.4.2010 3710 Majitel 9.90 Uživatelé
-
Renault R19 (1995) Majitel: mihau
Přidáno: 20.5.2007 288 Majitel 9.85 Uživatelé
-
Renault R19 (1992) Majitel: Fráňa09
Přidáno: 8.12.2009 1410 Majitel 9.83 Uživatelé
-
Renault R19 (1992) Majitel: DrFrank
Přidáno: 21.7.2011 710 Majitel 9.76 Uživatelé
-
Renault R19 (1994) Majitel: angelo2800
Přidáno: 8.4.2008 2710 Majitel 9.73 Uživatelé