Recenze

9 Majitel

Renault Twingo

9.70 Uživatelé

Hodnoceno: 10× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Renault Twingo, foto 1 Renault Twingo, foto 2 Renault Twingo, foto 3 Renault Twingo, foto 4 Renault Twingo, foto 5 Renault Twingo, foto 6 Renault Twingo, foto 7 Renault Twingo, foto 8
Renault Twingo, foto 9 Renault Twingo, foto 10 Renault Twingo, foto 11 Renault Twingo, foto 12 Renault Twingo, foto 13 Renault Twingo, foto 14 Renault Twingo, foto 15 Renault Twingo, foto 16 Renault Twingo, foto 17 Renault Twingo, foto 18 Renault Twingo, foto 19 Renault Twingo, foto 20 Renault Twingo, foto 21 Renault Twingo, foto 22 Renault Twingo, foto 23 Renault Twingo, foto 24 Renault Twingo, foto 25
 

Technické info

Přezdívka auta Rendlik, Renda, Renouš Rok výroby 2008 Koupeno ojeté najeto [km]:27000 palivo: benzin počet válců: 4 objem [cm3]: 1200 výkon [kW]: 44 maximální rychlost [km/h]: 150 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 zavazadlový prostor [l]: 165 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "fidakovec".

Nové Twingo je mým v pořadí druhým vozidlem. Jakožto mladý řidič jsem začínal svou kariéru silničního piráta na rodinném a stařičkém Fiatu Uno z roku 1992, na kterém jsem se naučil celkem obstojně řídit a motorové vozidlo používat a spravovat. Ovšem přišel čas, kdy Fiátek chtěl už svůj zasloužený odpočinek a mělo ho vystřídat nové ctyřkolé vozítko. Variant bylo několik, od Fábií, Fiatů 500, přes Pola až k Swiftům.

Fiat byl sám o sobě malým automobilem a jako jeden z mála motorizovaných členů mé kapely jsem byl nucen využívat maximum jeho prostoru k převozům vybavení a členů kapely. Čerpajíce z této zkušenosti jsem si přál větší vůz. Jednoho dne však přišla zpráva, že k mání je francouz s označením Twingo. Při zkoumání standartního vozu jsem nebyl potěšen vzhledem a jakýmsi nelogickým designem interiéru, který byl plný plastů a prapodivných gumových odkládacích prostor v řidičově popředí. Nelze tedy říci, že Renaultek byla láska na první pohled. Mimo jiné to bylo opět malé auto se slabým motorem a ne příliš pěknou zádí.

Změna ovšem nastala při kontaktu s konkrétním vozem. Již z fotek jsem začal polemizovat nad jistou vzhledovou výrazností a netradičností v kategorii supermini. Malé Twingo bylo v černé metalíze, s tónovanými zadními skly, mlhovými světly a továrenským označením Night&Day. Spolu s touto sérií vozítko hrdě nosí nálepky v podobě květinového tetování. Byl jsem nalomen. Volant, řadicí páka z kůže, klimatizace, černý interiér, elektrická okna a zrcátka k mému rozpolcení jen napomohla. Při zkušební jízdě bylo rozhodnuto. Renault se stane členem rodiny.

Při psaní této reportáže jej vlastním teprve velice krátce, avšak myslím, že tomu je dostatečně dlouho na první závěry. Twingo mělo najeto 27 000km, v provozu bylo rok a bylo ve velice dobrém stavu. Pod kapotou jej pohání motor o velikosti 1.2l, o výkonu 44Kw.

Twingo je svižným malým vozem s charakterem a svým vlastním výrazem. Troufám si tvrdit, že z celé katerogie minivozů spolu s Fiatem 500 značně vystupuje vzhledem (mluvíme-li o verzi Night&Day). Automobil je perfektním dopravním prostředkem pro páry či samotné jedince. Rozhodně to není automobil pro rodiny, i když je perfektně připraven pro maminky s dětmi, které vozí dětské sedačky.

Silné stránky

Twingo přináší nejvíce zábavy svým zevnějškem. Neotřelý a neokoukaný design přitahuje pohledy kolemjdoucích a ostatních řidičů. A když říkám, že malých Renaultků jezdí opravu málo, tak mi věřte. Dalším významným pozitivem je krásně zpracovaný interiér, který je, jak již výše uvedeno, částečně potažen kůží. Nadstandartem v této kategorii vozů je ovládání rádia pod volantem, které shledávám velice pohodlným.

Část, kterou bych chtěl opravdu rozpitvat je prostornost vozu samotného. Byl jsem ohromen, co vše maličký Renault zvládne pojmout a jak pohodlně se sedí na zadních sedačkách. Spolujezdec na zadních sedadlech má opravdu obstojný prostor. Tento luxus Twingo inteligentně poskytuje rozdělením zadní sedačkové lavice ve dví, kdy vznikají dvě samostatná sedadla, která jsou posuvná vpřed či vzad. I když jsou sedadla posunutá maximálně dozadu, kufr nabízí obstojný prostor pro uložení batohů, tašek, kufříků.

Motor má dostatečný výkon, i přes nejslabší výkonnostní verzi, a při městském provozu je velice tichý. I při zimních měsících a třeskutých mrazech se ohřeje velice rychle.

Vozidlo se příjemně ovládá a samotný život v něm je velice milý. Kabina je uspořádána logicky, vše je na dosah ruky a vše se ovládá velice jednoduše.

Slabé stránky

Na druhou stranu nemohu pochválit standartní renaulťácké ovládání klaksonu a zpátečky, které mi opravdu nesedí. Při zapínání směrových světel se může jednoduše stát, že nebohý řidič před vámi je nechtěně "vytrouben". Zde má Renault opravdu velké mínus. Problém se zpátečkou je čistě má nelibost. Twingo by také mohlo mít paměť přední spolujezdcovy sedačky. Při odklopení se nevrací na místo, odkud byla odklopena. Na jednu stranu je Twingo velice pokrokové, na druhou mi v interiéru chybí palubní počítač a rádio nepodporuje MP3 formát. Oproti velice pohodlné řidičově sedačce je spolujezdcova pro vyššího člověka doslova utrpením. Vysoký posed je chvílemi opravdu nepříjemný i člověku menšího vzrůstu, jako jsem já.

I přes malý motor má Twingo větší spotřebu, než by si člověk myslel. Kombinovaně se pohybujeme kolem 7l/100 km a to prosím pěkně nezávodím. V porovnání s Fábií 1.2 HTP Twingo také zaostává.

Změny převodů jsou trochu tupé. Řadící páka se při záběru motoru po přeřazení poměrně výrazně zachvěje, což je v ruce docela nepříjemný pocit. Jinak oproti jiným Renaultům musím uznat pokrok v této oblasti.

Při jízdě na zasněženém povrchu je auto poměrně velkým plaváčkem. Rozhodí jej jakákoli menší hromádka sněhu a když ho zkusíte trochu rozhoupat volantem, jde od strany na stranu velice rychle. Holt, člověk musí takové komplikace s nákupní taškou na kolečkách očekávat. Ovšem ABS krotí neposedné Twingo celkem obstojně.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím se Twingo nespolehlivě neprojevilo. Jedinou vadou na kráse je zatím svítící kontrolka nefunkčního airbagu na přístrojové desce. Celý problém asi bude tkvít v nějakém nesmyslu. Malé doplnění: Maličký Renault se umístil druhý v žebříčku spolehlivosti vozů ve své kategorii.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Vozdilo bylo odkoupeno na základě nesplaceného lesingu. Vše v naprostém pořádku.

 


Další vozy Renault Twingo



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

zatím není co posuzovat

praktičnost
10

praktické je pro mladé, bez rodin apod

prostornost
10

malý velký vůz

jízdní vlastnosti
9

v zimě plave výrazně

jízdní komfort
8

vzadu se z vás vysype duše ve střepech

provozní náklady
10
náhradní díly
0

netušim

výkon motoru
9

čekal bych větší sílu od daného motoru

spotřeba
9
hlučnost motoru
8

ve vyšších rychlostech poměrně hlučný, ve městě a do 100 km naprosto tichý

kvalita sedadel
10

magnificentní

brzdy
10

zatim dobrý

zavazadlový prostor
10

požere vše, co jsem do něj nacpal. a dvě kytary k tomu






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…