Recenze
Renault Twingo
Technické info
Přezdívka auta Sněhule Rok výroby 2008 Koupeno ojeté najeto [km]:56000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1149 výkon [kW]: 43 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 zavazadlový prostor [l]: 230 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.5
Popis vozu
Zdravím, po asi půl roce vlastnictví malého vozu Renault Twingo jsem se rozhodl o něm napsat pár řádků. Předně musím říci, že auto využívá hlavně má drahá polovička, ale já už v něm mám také něco odježděné.
Ještě před Sněhulí jsme měli Twingo první generace, se kterým jsme byli maximálně spokojeni. Auto už bylo ale 12 let staré a žádalo si už více pozornosti, něž jsem byl schopný tolerovat. Původně jsme ani nové Twingo nechtěli, ale pak jedno přítelkyně viděla před Tescem a nebyl krok zpět. Začal jsem tedy projíždět i nzertní servery a zjistil, že prakticky není z čeho vybírat. Asi po měsíci se ale objevila sněhule a byla na první pohled velice cenově zajímavá. Jednalo se o idividuální dovoz z Německa. Nemeškal jsem a zamluvil jsem si na druhý den obhlídku vozu. Pán který auto původně dovezl byl milý a na všechny otázky mi odpovídal. Já ale nemohl pořád přijít na to proč auto bylo tak levné, až jsem asi po 20-ti minutách oblézání, ťukání do všeho a hloubání nad spasováním karoserie na to přišel. Sněhule byla nepatrně ťuknutá na levé přední světlo. Má nový nárazník s výztuhou, světlo a airbag u řidiče. Auto ale bylo opraveno kvalitně a i tak se mi líbilo. Plácli jsme si a do týdne už stála sněhule doma. Jedná se tedy o Twingo druhé generace s motorem 1,2i 43kw, výbava Authentique v bílé barvě s nárazníkem z verze Dynamique/GT
Vzhled
Vzhled je u tohoto prcka celkem diskutabilní. Někdo se do něj zamiluje a někomu připadá jako malá popelnice na trochu větších kolečkách. :-) Mě osobně se celkem zamlouvá, ale do charisma prvního modelu má hodně daleko. Předek je asi nejzajímavější. Je tu osazen nárazník stejný, jako má verze GT a do černa podbarvené světlomety( trochu jsem potunil původní oranžové žárovičky v blikačích a nasadil žárovičky tmavě olejové). Na bocích jsou pro zpestření nalepeny reflexní "závodnické pruhy a když se koukneme dál uvidíme ostře useknutý zadek. To je asi nejdivnější místo celkem ladného vzhledu. Trochu jsem to vylepšil a hnusný špinavý výfuk jsem ozvláštnil chromovou koncovkou výfuku.
Interiér
Myslel jsem si, že auto bude malé zvenku a velké uvnitř, jako Twingo 1. generace. To mě ale bohužel zklamalo a auto je už výrazně méně vzdušné a trochu víc se v něm budete mačkat( menší postavy ne, to jen mě podobní- 190cm, 90kg :-) ). Přístroje jsou pořád uprostřed, ale jsou dobře čitelné i za velkého slunečního svitu. Nejvíc mě štve volant. Ten je tu už sice výškově stavitelný (ale málo), ale už né podélně. Obě věci by mohla kompenzovat dobře stavitelná sedačka, ale ta se nastavuje( stejně jako u 1. generace) páčkou místo kolečka a ještě ke všemu se sedí nepříjemně vysoko. To je asi největší slabina Sněhule, pořád se v ní bouchám do hlavy. Zadní sedačky bohužel nejsou samostatná křesílka, jak jsem chtěl, ale celá lavice. Díky bohu se dá aspoň dobře sklápět( vyklopí se sedák a sklopí opěradlo). V případě nutnosti si z prcka udělat náklaďáček se celá zadní lavice dá jednoduše demontovat. Dokonce jsou na zadní lavici přítomny vyndavatelné opěrky hlavy, což mě celkem překvapilo. :-).
Výbava
Stručně, dálkový centrál, imobilizér, el. okýnka, manuální klima, mlhovky, vyhřívané sedačky, paměť sklopení sedadla řidiče, posilovač řízení a ABS
Jízdní vlastnosti a motor
Motor je základní 8-mi ventilová 1.2. Tento spolehlivý a letitý renaultácký motor jsem měl už v 1. autě, takže jsem veděl do čeho jdu. Má malou spotřebu (5 - 5,5L a to se jezdí skoro jen po městě), je celkem svižný. Celkem mě překvapila věc, že když zapnu klimu, tak úbytek výkonu není vůbec poznat. U takhle malého motoru je to zarážející.
Podvozek je věc co na tomhle autě miluji. Auto jezdí doslova jak motokára. Je tvrdé, na příčných nerovnostech poskakuje a v zatáčkách se zakousne a drží a drží a pak se najednou utrhne a přechází do kontrolovatelného smyku. Už se těším na zimu :-)
Spolehlivost
Je to skoro nové auto, takže se o tomto ani nemá cenu hovořit.
Závěrem musím říci, že toto autíčko moje přítelkyně miluje a už si ani nechce půjčovat Citróna :-) Já musím říci, že jízda s ním mě baví a hlavně auto není zátěž pro naší peněženku, což byl můj hlavní cíl. Fotografie jsou zatím jen co jsem měl v mobilu, brzo přidám další.
Děkuji všem, kteří jste dočetli až sem :-)
Silné stránky
- Levný provoz
-Zábavné jízdní vlastnosti
-Přívětivý vzhled
-V prámci miniaut velký vnitřní prostor(i když staré twingo na tom bylo lépe)
-Moc často ho na silnicích nepotkávám
Slabé stránky
-Debilní sedačka řidiče, která je úpně zbytečně vysoko
-Uskákaný podvozek
-Divné klíčky od vozu. Tlačítka jsou na obou vymačkané tak, že jedním klíčkem auto zamykám na 10x a tím druhým na každý druhý pokus. Ještěže auto blikne, když se zamkne, aspoň to nemusím manuálně kontrolovat.
-Celkem slabý motor. Autu by slušela aspoň 1,2TCe, ale s tím jsem do toho šel.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Když jsem auto kupoval, tak už mělo lehce volný pravý čep, takže ho po zimě asi vymění. Dále lehce začíná pobouchávat pravé zadní kolo. Taky se na to vrhnu po zimě.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Prodejce byl velice solidní a o všem se se mnou ochotně bavil. Když jsem oběvil, že auto bylo lehce ťuklé, tak se mi omluvil, že to opravdu nevěděl ( věřím mu, opradu to skoro nejde poznat) a dal mi ještě slevu.
Tuning
Chromová koncovka výfuku a na jaře přibudou elektrony. To bude vše.
Novinky v recenzi
Nový kabinový filtr
Tak jsem se konečně rozhoupal a opatřil nový kabinový filtr. Impulz k tomu nastal ve chvíli, kdy jsem si od přítelkyně auto půjčil, zatopil v něm a běhel minuty se celé zevnitř zamlzilo. :-) Jinak přístup k němu je celkem snadný. Je zpod palubní desky směrem ke spolujezdci. Cena vyšla na 450kč plus 30 minut mojí práce, než jsem vykoumal jak se vyndavá. :-D
Přidat názorDiskuse: Renault Twingo
Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.
Další vozy Renault Twingo
-
Renault Twingo (2008) Majitel: HrosikRS
Přidáno: 21.6.2012 189 Majitel 9.83 Uživatelé
-
Renault Twingo (2008) Majitel: parkoviště
Přidáno: 23.12.2010 139 Majitel 9.70 Uživatelé
-
Renault Twingo (1995) Majitel: Šmudl
Přidáno: 31.5.2015 410 Majitel 9.77 Uživatelé
-
Renault Twingo (1996) Majitel: parkoviště
Přidáno: 7.5.2007 2810 Majitel 9.58 Uživatelé
-
Renault Twingo (1999) Majitel: parkoviště
Přidáno: 5.2.2008 169 Majitel 9.58 Uživatelé