Recenze

Kuski (muž 36 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Opel Vectra Opel Vectra C Carawan 1.9CDTi

9.83 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Opel Vectra, foto 1 Opel Vectra, foto 2 Opel Vectra, foto 3 Opel Vectra, foto 4 Opel Vectra, foto 5 Opel Vectra, foto 6 Opel Vectra, foto 7 Opel Vectra, foto 8
Opel Vectra, foto 9 Opel Vectra, foto 10 Opel Vectra, foto 11 Opel Vectra, foto 12 Opel Vectra, foto 13 Opel Vectra, foto 14 Opel Vectra, foto 15 Opel Vectra, foto 16 Opel Vectra, foto 17 Opel Vectra, foto 18
 

Technické info

Přezdívka auta Oplík Rok výroby 2007 Koupeno ojeté najeto [km]:171000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1910 výkon [kW]: 110 kroutící moment [Nm]: 315 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.7 maximální rychlost [km/h]: 210 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 510 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.2

Popis vozu

Ahoj, vítám Vás o dalšího svého auta. Doufám, že se při čtení nebudete nudit a možná se i něco nového dozvíte.Začneme úplně od začátku. Původně jsem o tomto modelu vůbec neuvažoval. Mělo to být úplně nové Mondeo, ale
jelikož jsme rekonstruovali RD, řekl jsem si, že si pořídím nějakého pracanta do 200.000kč a r.v. kolem 2007-2008,
aby mi ho nebylo líto na stavbě a mohl s ním dojíždět do práce v montérkách. Logicky jsem se zaměřil na o generaci starší Mondeo,
ale v čechách se začátkem roku 2016 nedalo sehnat rozumě ojeté(čti nestočené), nezbořené a nebo v lepší výbavě,
než Trend. Jednu chvilku jsem málem koupil C5, ale nakonec mě odradila vnitřním prostorem. Má C4 je v tomto ohledu
uvnitř uplně stejná(kromě kufru). Koukal jsem poté dost po prvních Insigniích, ale slabé motorizace a pochybná pověst
prvních ročníků mě také nepřesvědčila. Pak mi kamarád řekl: "A co Vectra?" Vectra??? Dyť je stará(napadla mě generace B,
Céčko mě ani nenapadlo). Pak jsem jich pár objevil v mém okolí a bylo jasno. Můj kus je v základní výbavě s pár příplatky,
ale nahrazuje to nejsilnější 4-válcový motor, co byl v nabídce, kombi karoserie obřích rozměrů a celková bytelnost auta.
Navíc auto je v super stavu. V době koupě mělo najeto 149.000km(ověřených), nyní máme spolu po 9ti měsících najeto 171.000km
a auto jen jezdí a jezdí. Zbrzdila nás jen repase alternátoru(shořel diodový můstek).

A teď k vozu.
Opel Vectra spatřil světlo světa v roce 2002 na autosalonu ve Frankfurtu jako 4-dveřový sedan a 5-dvéřový hatchback GTS.
Kombi přišlo o rok později a s ním i Signum stojící na stejném podvozku. Auto stojí na koncernové platformě GM Epsilon.
Nejznámější zástupci této platformy jsou Opel Vectra, Saab 9-3 A Fiat Croma. V zámoří to jsou ještě Chevrolet Malibu,
Cadilac BLS a Pontiac G6.Takže celkem rozšířený a dnes i prověřený základ. V roce 2005 auto prodělalo Facelift a v roce
2008 byla produkce ukončena. Moje auto je z roku 2007 ve výbavě Essentia a motorem 1.9CDTi

Výbava a motor
Výbava vozu je celkem unikátní v tom, že se jedná o vůz v základu s jen pár příplatky s kombinací nejvýkonnějšího dieslu.
Jmenovitě to jsou mlhová světla, tempomat, automatická 1 zónová klima, střešní ližiny a elektricky výklopné tažné zařízení.
Věci jako radio s MP3, dálkáč, el. přední okénka a zrcátka byly ve standardu. Jediné co mi chybí je chybějíci palubní PC.
tato věc se ještě v roce 2016 u nových vozů připlácí!!! No hnus. Jinak jsem s výbavou spokojen.
To motor, to je jiná. Jedná se o 110kw motor, který má na toto auto dostatek síly ve všech jízdních situacích. Tento motor
pochází původně od Fiatu a je to jeden z prvních zástupců dieslů s Commonrailem. Zároveň je již ve specifikaci Euro 4 a kombi
verze jsou již vždy vybaveny DPF filtrem. Motor je to nad míru spolehlivý. Má jen dvě slabá místa. A to Swirl klapky a EGR.
Klapky se proslavily u motorů BMW, kde se hojně trhali a po nasátí vylágrovali celý motor. Toto ovšem u tohoto motoru
nehrozí. Klapky jsou kovové a jediné co se s nimi může stát je , že se přestanou hýbat. Projeví se to na mírně nižší ochotě
vytočení agregátu. To EGR umí pozlobit víc. Je prostě nutné tankovat kvalitní naftu a nepřekračovat výměny oleje po
15.000km. Toto auto si snad nikdo jako městské přibližovadlo nepořídí(už jen kvůli jeho rozměrům a malému rejdu) a tudíž
problémy s DPF by je do nějakých 250.000km neměly postihnout.

Jízda
Jedním slovem, rychlá. Auto sedí jízda ustálenou rychlostí 110-150km/h. Problémy ale nepředstavují i rychlosti kolem 200km/h.
Zásluhou dlouhého rozvoru a značné váze(prázdné auto 1.500kg) se auto jen pohupuje a dere se neustále vpřed. To také znamená,
že okreskové dovádění konči v první prudší zatáčce. Prázdné auto má tendenci v zatáčkách uskočit(auta, která mají podvozek
v hoší kondici jsou při rychlé jízdě v zatáčkách až nebezpečná). Když je auto v kondici, tak ho zásluhou přední i zadní víceprvkové
nápravy nic moc nerozhodí. Snad jen série příčných prahů(ale koho ne :-D). Nápravy jsou vyvedeny v hliníku. Takže nekorodují,
geometrie se dá udělat i u hodně jetých kusů a při závadě měníte skoro všechno. Ideální, ale ne pro typického kupujícího
auta na dojetí.
Když se ohlédnu k pohodlnosti interiéru, tak ve voze jdou absolvovat libovolně dlouhé přesuny bez vážnější únavy.
Je to typický němec. Je příkladně zpracovaný(nikde nic na 9-ti letém autě nevrzne),strohý(ale funkční). Například, kdo
mi řekne, které další auto má výškové nastavování pásů zadních cestujících? :-)

Prostornost a praktičnost
Tomuto tématu se musím trošku pověnovat. Jsme češi a toto je pro mnohé rozhodující.Já měřím 194cm. Jsem zvyklý si sedadlo
nastavovat co nejníže a nejdále(ruce jen mírně pokrčené). Při takto nastaveném sedadle ještě není úplně vzad! A při posazení
za sebe mám ještě cca 8cm před nohama. Zavazadelník má standartně 510L, po sklopení opěradel 1850L. Dodám, že vše je v jedné
rovině. Kufr je osazen kotvícímy oky a i háčky(kdy si je ovšem dokoupíte-dají se v Opelu dodnes koupit za cca 90kč). Dále
další praktické věc. Auto má 3 el, zásuvky. Dále je mé auto vybaveno příplatkovým tažným zařízením. Jedná se o asi nejlepší
možnou variantu, kdy po zatažení páky se koule vyklopí a vy jí nohou už jen zajistíte(toto řešení strašně propagují u VW,
skoro jakoby to vymysleli).

Dojem z vozu
Toto asi není objektivní a každý to má jinak, ale pro mě je to důležitá věc. Z auta z každého úhlu vyzařuje dojem bytelnosti
a robusnosti. Nemáte strach se o něj opřít abyste mu něco nepromáčkli. Vzhled vozu je už zastaralý, ale stále má své kouzlo.
Já si na něj zvykl a dnes mi připadá i elegantní. Další důležitý dojem získáte v interiéru. Palubní deska je svá, to ano.
Asi jako všechny Opely tehdejší doby. Je ale přehledný a máte v něm pocit bezpečí a zároveň je z auta velmi dobře vidět. To
třeba s Insignii, i40, Mondeu maté problém odhadnout kde auto končí.

Silné stránky

K silným stránkám vozu jednoznačně patří spolehlivost. Auto je v denním provozu a kromě spáleného diodového můstku se mu vůbec nic za 20.000km nepřihodilo.
Dále pak oceńuji silný motor a jeho přijatelnou spotřebu. dlouhodobí průměr mám 6,2l a to pomalu opravdu nejezdím.
další silná stránka je jeho prostornost a pohodlí ve všech směrech. to byl i hlavní důvod jeho koupě.
musím znovu vypíchnout i tažné zařízení. Už žádné špinění a ohýbání pod auto. jen zatáhnete za páčku a zajistíte nohou a je to.

Slabé stránky

Slabé stránky tu samozřejmě jsou. Auto je dost citlivé na správné vyvážení kol(hlavně při rozměru 17") jinak vibruje řízení. Také jsem měl problém výměnou žárovky blikačů ve světlech. Jednoznačně to stojí za ... Musel jsem sundat nárazník a vytáhnout světlo ven.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Po koupi jsem auto poslal na výměnu všech provozních náplní, servisu klimy a rozvodů. S těma jsem měl malou lapálii. Servis vyměnil jen řemen rozvodů, napínák a vodní pumpu. Řemen k altíku už ne a už vůbec ne jeho kladky. Ty samo začali hučet, takže jsem vyměnil ještě volnoběžku a vodící kladku alternátoru. Původní je už je jen napínák alternátoru(je ještě v pohodě). A s alternátorem souvisí jediná závada na voze, shořel diodový můstek. Tak jsem altík nechal rovnou celý zrepasovat když už byl venku.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto jsem zakoupil u prodejce ojetých vozů v Chebu auto Yetti. V té době to byla nejdražší Vectra na trhu ale musím říct, že stav tomu odpovídal. Prodejce byl ochotný a nechal mě v závěru vybrat za dvou vozů(oba v témže bazaru), mezi kterýma jsem váhal. Ochotně zajistil výkup předchozího Clia a ještě mi zařídil velmi hezké povinné ručení. Za mě palec nahoru :-)

 

Novinky v recenzi

11.12.2016 12:22

Loučení

Tak nastal čas loučení s Vectrou. Auto již posloužilo svému účelu a je doma přebytečné, takže auto je momentálně k prodeji. Kdyby měl někdo zájem, pište do zpráv.


Další vozy Opel Vectra



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

Zatím shořel jen diodový můstek alternátoru

praktičnost
10

Ještě jsem nenašel věc co bych nepřevezl :-)

prostornost
10

Vejdu se do něj, takže OK

jízdní vlastnosti
8

V zatáčkách slabší, ale jinak to jde

jízdní komfort
10

Auto zásluhou své velikosti a váhy po nerovnostech jen pluje

provozní náklady
9

Spotřeba nafty do 7l, náhradní díly jsou na Opely laciné

náhradní díly
9

Laciné

výkon motoru
8

Dostatečný, ale dokázal bych si představit více

spotřeba
9

Dlouhodobá 6,2l, jinak do 7l max

hlučnost motoru
8

Slyšet je

kvalita sedadel
8

Tvrdší, ale pohodlné

brzdy
9

Musíte víc šlápnout, ale auto zastaví jistě

zavazadlový prostor
10

Obří :-)






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…