Recenze
Technické info
Přezdívka auta Renault Scénic II Rok výroby 2004 Koupeno ojeté najeto [km]:58000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1598 výkon [kW]: 83 kroutící moment [Nm]: 152 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11.8 maximální rychlost [km/h]: 180 počet rychlostí: 4 převodovka: automatická zavazadlový prostor [l]: 430 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7.9
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "kiwwik".
K autu jsem se dostal náhodou, původně jsem pro sebe hledal nějakého kombíka nebo malé auto do města (výběr připadal na Hondu Accord, MB A-Klasse, Renault Clio a Renault Mégane), podmínka byla 6x airbagů, automatická klimatizace a převodovka.
Po dlouhém hledání jsem jednoho večera narazil na nový inzerát na Renault Scénic 9/2004, jenom 58 000 km a skvěle udržovaný. Den nato jsme hned jeli do Renault garáže obhlédnout, jak auto vypadá ve skutečnosti.
Prodavač byl neskutečně nápomocný, hned vytáhl klíčky a značky na zkušební jízdu a jelo se. Auto vypadalo "skoro" jako nové, vzadu byl lehce poškrábaný černý plast na nárazníku, který ale prodejce vyměnil, uvnitř se s obtížemi navíjel bezp. pás u řidiče. Jinak byl interiér čistý a navoněný. Auto bylo po starším páru, který si ten týden vybral nový model (probíhá tu zrovna akce Renault Relax leasing 1,9% a k tomu 4 roky záruka na vše, no neberte to) a starý model vrátili zpět prodejci.
Zkušební jízda proběhla v pořádku, probíhá to zde (většinou) tak, že dostanete klíče a značky na auto a můžete si ho sami prohlédnout a projet, v případě dotazů vám vše prodavač ochotně vysvětlí. Na centrální display jsem si zvykl bez problémů, automatická převodovka řadila skvěle, jenom šlo poznat, že auto není 2.0, ale pouze 1.6. Když šlápnete na plyn, motor vyletí do otáček, ale rychlost stoupá pomalu (charakterizace motoru - mnoho povyku pro nic :-)). Ten den jsem ještě vyzkoušel Renault Mégane kombi, ale Scénic byl můj favorit. Večer jsme potvrdili koupi a faxem zaslali podepsanou smlouvu.
Přidám ještě trochu historie Scénicu:
Auto bylo představeno roku 2003, paleta motorů obsahovala zážehovou 1.4, 1.6, 2.0 a vznětové 1,5 dCi (62 kW) a 1,9 dCi (81 nebo 88kW. Koncem roku motor 1,5 dCi (74kW).
V roce 2004 šla pořídit prodloužená verze Grand (+ 23cm) a nový motor 2,0 16V Turbo (120 kW).
Rok 2005 přinesl motor 1,9 dCi s vylepšeným výkonem 92 kW a novou verzi motoru 1,5 dCi s výkonem 78 kW a jiným vstřikováním.
Vůz byl roku 2006 faceliftován, výkon motoru 1,9 dCi byl navýšen na 96 kW a objevil se nový motor 2,0 dCi (110 kW). Možno objednat novou samočinnou převodovku Proactive (6 stupňů oprati dřívějším 4). Motor 1,6 16V dostává 6 stupňovou převodovou manuální skříň.
V roce 2009 nastupuje nový model Scénic.
Pro auto jsem se rozhodl z důvodu jeho prostornosti a pocitu bezpečí. Auto je vysoké a bez problému pojme 4 lidi a spoustu zavazadel. Nějaké coupé nebo sporťáka jsem nechtěl, tyto auta jsou většinou nepraktická a nepohodlná (teď to odnesu :-)), tak se hodilo něco s velkým kufrem, co pojme v pohodě 4 lidi.
Auto muselo ještě projít MFK (česká STK), prodejce obednal nový bezp. pás a černý plast na nárazník. Po útrpném čekání 5 týdnů jsem se konečně dočkal - prodejce volal, že auto je připraveno k vyzvednutí. Po pár formalitách jsem převzal klíče (karty) a jelo se domů.
Cesta byla v pořádku, jenom na dálnici jsem si všiml, že by automatu nechyběl i 5. převodový stupeň.
S autem jsem teď jezdil téměř každý den, protože nemá zadní ani přední parkovací senzory, tak si ještě zvykám odhadnout délku a šířku auta. Automatickou převodovku si nemůžu vynachválit, zařadíte D a jenom šlapete na plyn a brzdu (samozřejmě je možnost přepnout do Manuálního režimu a využít např. při jízdě z kopce možnost brzdění motorem), auto je prostorné a sedačky jsou pohodlné (měřím 189cm, ale ani vzadu nedřu hlavou do stropu, což nejde říct o našem druhém autě...).
Auto je ve výbavě Expression + paket Luxe. Ze základní výbavy vyjmenuju 6x airbag, ABS, automatická klimatizace, CD přehrávač (bohužel ne MP3), tempomat, palubní PC, poloautomatická parkovací brzda (aktivuje se při vypnutí motoru a deaktivuje se při sešlápnutí brzdy), samozatmavovací zpětné zrcátko, světelný a dešťový senzor, elekricky ovládaná a vyhřívaná boční zrcátka, startování tlačítkem, Renault karta Handsfree (stačí zatáhnout za kliky a auto se automaticky otevře, nemusí se vkládat karta do slotu) + spousta 12V zásuvek a odkládacích prostorů.
7.5.2010 - Při jízdě do města jsem si všiml, že auto neznatelně zatáčí doprava, nejspíš bude potřeba seřídit geometrii.
8.5.2010 - Přidal jsem pár fotek, foceno mobilem, takže kvalita není nejlepší.
Ještě bych se chtěl zmínit o jezdění ve Švýcarsku. Lidé jsou tu strašně milí, jak na ulici, tak i na silnici. Pokud např. město, ve kterém jedete, neznáte a motáte se, potřebujete přejet v poslední chvíli do druhého pruhu apod., žádný problém, stačí vyhodit blinkr a lidé vás pustí. Jen opravdu ve vyjímečných případech jsem se setkal s reakcí jako je zablikání nebo troubení. Zrovna včera jsme jeli ve městě a před křižovatkou byla kolona v odbočovacím pruhu doleva. Asi 20-25 aut, středový pruh (jízda rovně) byl volný. Auta čekala na semaforech. Malý drzý Fiat 500 vybočil zleva doprava, dojel až téměř k semaforech, na kterých v tu dobu naskočila zelená, auta se rozjížděla, a milý Fiat se bez blinkru zase nacpal do levého pruhu a projel na zelenou. Auto za ním (a ne že by to byl od Fiata zrovna bezpečný manévr) ani nezablikalo, ani nezatroubilo.
Myslím, že se nám doposud nestalo, že by se nám někdo nalepil na zadek auta... Což je tu taky zakázané a trestané pokutou. Na dálnici se obvykle jezdí vpravo, dokonce i v Porsche a Ferrari :-) Slyšel jsem i zkazky, že za dlouhou jízdu v levém pruhu (ne předjíždění) vysolíte pokutu. Dokonce v některých kantonech (možná již zrušeno) vám za opravdu velké přesáhnutí rychlosti zabavili a sešrotovali auto (což jste ještě museli zaplatit ze své kapsy).
A taky je tu hromada krásných aut, jenom tady v domě v garáži má soused jedno žluté Ferrari F360 Spider, druhý Hummer H3,...
Recenzi budu pravidelně doplňovat, budu rád, když mě upozorníte na chyby. Více fotek přidám, až se zlepší počasí (stále mrholí).
Silné stránky
Bezpečí
Prostornost
Ucházející spotřeba (doplním později, zatím nemám tolik zkušeností) - všichni mě děsili, že s automatem bude auto žrát i trávu kolem, zatím neubyla ani čtvrtina nádrže
Handsfree karta - nemusím hledat kartu po kapsách, stačí zatáhnout za kliku
Nemusím řadit :-)
Ovládání CD přehrávače na volantu - blbůstka, ale hned jsem si na ni zvykl
Slabé stránky
4. stupňový automat, hodil by se další stupeň
Rádio nepřehrává MP3 - CD a rádio hrají ale skvěle
Auto neni vybaveno ESP ani ASR (v příručce je doporučeno se na ledu rozjíždět na 2. stupeň)
Auto nemá navigaci (vyřešeno koupí přenosné)
Světlý interiér je náchylný k zašpinění
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Zatím žádné, uvidíme, co řekne servis na problém s řízením táhnoucím doprava.
Na auto je Renault záruka 1 rok + asistenční služba po celé Evropě. Pokud se vyskytne problém, stačí zavolat Renault a auto odtáhnou a opraví zadarmo.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Prodejce Rothacher Garage, prodavač skvělý, nápomocný, vše vysvětlil, mohu jenom doporučit.
K autu byla Renault 12 měsíční záruka + zimní pneu.
Novinky v recenzi
Průměrná spotřeba
Průměrná spotřeba po 1000km se ustálila na 7,8-8 litrů na 100km. Vetšinou jezdím po dálnici, ve městě asi 35% celkem. Žádné problémy se nevyskytly, při jízdě do prudkého kopce je auto poměrně líné, se zapnutou klimatizací je to ještě horší.
Náhradní vozidlo
Dnes jsem vyzkoušel jako spolujezdec náhradní vozidlo (ne za můj Renault, samozřejmě :-)) Maserati Gran Turismo. Krásný zvuk, jede rychle, pohodlné. Nevýhoda - couvání, automat neuvěřitelně cuká a auto dokonce zhaslo (nechápu jak :-)). Kvalita zpracování auta skvělá (oproti Maserati, co jsem viděl na autosalonu v Ženevě, které mělo utrženou kůžu od řadicí páky...).
Porucha
Tak jsem včera stál ve městě na červené, když mi zničehonic začalo cukat auto. Na zelenou jsem šlápl na plyn, auto se neochotně rozjelo, klepalo se a palubní počítač začal vyhazovat hlášky typu - nefunkční výfuk, nefunkční palubní elektronika, zkontrolujte převodovku... Po kontaktování a následné návštěvě servisu se potvrdila moje domněnka - auto jelo na 3 válce. Po výměně svíčky vše v pořádku.
Servis
Tak jsem ve středu navštívil servis, mechanik nic podstatného nezjistil, tak snad se auto umoudří a nebude táhnout :-)
Jinak předjíždění na dálnici je docela vzrůšo, přece jenom je auto těžké a zrychlení nad 100km/h mu dělá problémy.
Další vozy značky Renault
-
Renault (2008) Majitel: parkoviště
Přidáno: 14.2.2008 169 Majitel 9.81 Uživatelé
-
Renault Mégane (2012) Majitel: sebinko
Přidáno: 20.9.2012 4810 Majitel 9.96 Uživatelé
-
Renault Clio (2000) Majitel: dr.biker
Přidáno: 8.9.2019 109 Majitel 9.94 Uživatelé
-
Renault Mégane (2008) Majitel: Ozzman
Přidáno: 9.6.2021 838 Majitel 9.93 Uživatelé
-
Renault Mégane (2006) Majitel: parkoviště
Přidáno: 1.11.2007 61610 Majitel 9.93 Uživatelé