Recenze
Renault R19 1.8
Technické info
Přezdívka auta Renault R19 Rok výroby 1990 Koupeno ojeté palivo: benzin objem [cm3]: 1721 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální pohon kol: přední
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Prachy".
Renaulta jsem koupil už jako ojeté auto. To víte, každej malej kluk snil o 3dv. autě poslaným k zemi a dunící muzice z něj. Ten sen se mi splnil když jsem ho poprvé uviděl a držel v ruce volant.Tenkrát to bylo dělo... Jenže ty časy a povětrnostní podmínky v provozu a nevyjímaje i sousedy a zlodějíčky na městském sídlišti dali autu menší mínusy a podepsali se na dnešním stavu. Ale tak i datum výroby 1990 je nesmazatelný a jednoznačně nelže a na autě už je to ve všech směrech poznat. Ale řeknu na rovinu, tenkrát, když to bylo nový auto, a být zase v tom věku kdy jsem o tom snil, tak rozhodně pošlu fávo k babičce do maštaly, a du si pro R19. Protože tam kde byli Frantíci , se nemohlo nějaký Fávo rovnat. Už výkonově, a bezpečnostně bylo minimálně o krok napřed.Né-li o dva..:D
Rozebereme výbavu-
kdy Renault nabízel elektrický šíbr s dvěma polohama, o tom si klouboučníci mohli nechat jen zdát, byli rádi, když ručně vyklopili tehdy u svý škodárny 120 nebo Fáva ručná střešní vokno. A to byl tehdá na škodovku docela luxus když tohle měla. Ale abych neodbočil. Hodně mě do ruky padl 3 ramenný sportovní volant s koženým potahem . Pro efekt jsem ramena volantu vyleštil, takže ted se v něm i vidím.:D Renault nabízí i velmi pohodlný sedačky, docela bych se nebál je srovnat s křeslem, potom hlavně ty přední.Nastavení sklopení je standart, ale nastavení přítlaku na bederní páteř už ne..což se mi na nich opravdu zamlouvá.(pozn. je to použe na řidičově sedadle). Jinak i polohovatelnost hlavových opěrek nahoru a dolů , případně sklopením dopředu, opět hodnotím kladně. Baby dycky říkaly, mě se z těch sedaček nechce a tak dímy renému sem snima trávil víc času.:D no jinak Rencek je co i do ergonomie přístrojové desky perfektní. řidič má všechno po ruce a nic není vzdáleno. Všechny potřebné informace jsou v zorném úhlu řidiče, snad jen krom hodin, které mám digitální(pozn. byli i analogové) a jsou umístěni pod výdechy vedle vypínačů na stahování oken. Ale nevadí, za jízdy stejně nesledujete čas ale rafičku otáčkoměru, která si po přidání u motoru 1,8 lítá jak chce a rychlost se neuprosně zvedá. no a zde se vyskýtá další rafička která ale na druhou stranu od těch co se zvedají neúrposně a rychle klesá...ano kdo hádal správně je to rafička palivoměru. Občas na mě bliká něco oranžovýho a říkám si skoro jak v kittovi..:D než vyklopím 500 za benál tak se pak už moc nesměju...no jinak v interiéru sem toho moc nepozměnil, jen instaloval pár repráčků na muziku, když už nejde poslouchat pořádně doma, kde ječí sousedka, že je po noční, tak pak už jen v autě..:D ale ne to byla ironie...ale chlapi, když pustíte babě dobrou muziku, ted do toho dobrý basy a repráky a vejšky...tak se vám normálně i v renckovi vysleče.:D:D:D takže asi tak no..:D ale za to asi nemůže to auto??.:D možná je to pravda, že Frantící mají určitý kouzlo...:D no ještě se mi v autě líbí dost prostoru kam odložit různě velké věci a hlavně uzavíratelná a osvětlená přihrádka před spolujezdcem. Dle mého je dostatečně hluboká a velká. Jinak co se výplní dveří týče jsem spokojenej s velikostí kapsy na odložení potřebných věcí a jako + bych dal, že obsahují světlo, při otevřených dveřích. což pro bezpečnost hlavně v noci je dobře. Jinak celkové pojetí interiéru a použité materiály chválím, jsou na výbornou.
no jinak co exteriér-
designově je to asi už nějakej ten pátek pozadu i když to stále neztrácí své kouzlo. 3dv. je dle mého rozenej sportáček, 4dv hatch back už je na mě víceméně rodinější povahy. Abych ohodnotil užitnou hodnotu 3 dv. tak s velikostí dveří pro nastupování jsem spokojenej, horší je jen je někdy otevřít více na parkovišti kde jsou auta na sebe nalepená. Co se týče zavazadlového prostoru, opět jsem s veliksotá spokojený a hlavně s rovnou plochou na náklad + když ještě sklopím zadní dělená sedadla, odvezu i bycikly..:) Takže na to že je to jen 3dv. je docela prostornej. Jinak auto je snížený a na 15 litáčcích, s rozměrem pneu 195/50 R15 a je tvrdý, takže v něm cejtíte každou dlařební kostku.. na druhou stranu pokud přežijete tohle, tak v zatáčce vám zase podrží prdel a na pěkný silnici ukáže co v něm je. Jo to jednou feldař, vyšitej Taner, nalepený křídla a velkej nárazník, (pozn. v zrcátku se to jevilo jak sněhovej pluh s maskou Felicie:D:D) mě dojel na 60 a předjel jak kdyby mu hořelo za prdelí a s 1,3 byl happy..do tý doby než jsem mu na 90 natřel záda já.:D už se nechytil ani mě nedojel..byl tam táhlejší kopec potom, takže neměl moc šanci...takže s rychlostí a akcelerací jsem taky spokojenej.:) jinak co se týče podvozku, docela a to že velmi koroduje výfukový potrubí, takže na nějakej ten pokus se to dá ještě zavařit, ovšem na některej už ne a nezbývž než koupit ten či onen díl nebo ještě lépe celý potrubí. Je to otázka pár papírků s nápisem 1.000,- takže lepší když budete zatím jen vařit.:D / už se mi díky snížení povedlo ten vejfál utrhnout, ale jedno zavařeníčko tomu zase dodalo správné usazení:.:D:D a to je tak, když je auto u země, tak se prostě nedá zajet všude...fakt to nejde..:D)
Jinak přední kapota je trošku upravená, zahladil jsem místo po znaku, který mi nějaký adolescent s rybičkou v kapse, vyloupl před barákem, takže to nevzhledné místo po něm, bylo zahlazeno a při této akci byli navařeny i decentní mačítka do průřezů nad světlama. I na technické to prošlo, takže autu to nijak neuškodilo.
no budu přemýšlet, jak ještě recenzi rozšířit. Chtěl jsem aby byla pojata trošku v ironickém nebo.li humorném stylu..tak snad se podařilo.
Silné stránky
rychlost,a díky sníženému podvozku lepší držení v zatáčkách, prostornost, kvalita a pohodlí známé pro francouzké vozy
Slabé stránky
spotřeba( pozn. autora - ve městě) samo mimo město je nižší..
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
za tu dobu co to mám tak zatím jen spojkové lanko(to je u všech Renaultíku 19 taková známá porucha, ale spraví to pár kaček, takže to je docela prkotina) a startér..jinak bez větších problémů nepočítám do toho standartní úkony typu, výměna oleje ap..:) to je samozřejmost..
Novinky v recenzi
Tak a je prodanej..:´(
NA PRODEJ!!! VÍCE INFO: ICQ-310 836 458
Přidat názorDiskuse: Renault R19 1.8
- HeLLo!!! 12.03.2008 20:05 *Black_Jacket*
- Mě se líbí ... 09.03.2008 20:12
- Re: Re: Další R19 do klubu... 08.03.2008 22:37
- Re: Další R19 do klubu... 08.03.2008 22:34
- Re: 2008 08.03.2008 17:56
- 2008 08.03.2008 17:34 Lubosss1
- Re: Re: Další R19 do klubu... 08.03.2008 11:48 PeT-a (RSKa)
- Re: Další R19 do klubu... 08.03.2008 10:41 Prase
- Další R19 do klubu... 08.03.2008 10:36 PeT-a (RSKa)
- Re: 1.8 16V nebo 1.8 ?? 08.03.2008 09:43
- 1.8 16V nebo 1.8 ?? 08.03.2008 09:23
- Spotřeba 08.03.2008 00:50
- Spotreba? 08.03.2008 00:49 THE KLF ™
Další vozy Renault R19
-
Renault R19 (1994) Majitel: parkoviště
Přidáno: 3.6.2010 278 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Renault R19 (1991) Majitel: DrFrank
Přidáno: 12.4.2010 3710 Majitel 9.90 Uživatelé
-
Renault R19 (1995) Majitel: mihau
Přidáno: 20.5.2007 288 Majitel 9.85 Uživatelé
-
Renault R19 (1992) Majitel: Fráňa09
Přidáno: 8.12.2009 1410 Majitel 9.83 Uživatelé
-
Renault R19 (1992) Majitel: DrFrank
Přidáno: 21.7.2011 710 Majitel 9.76 Uživatelé