Recenze
Technické info
Přezdívka auta Pundo Rok výroby 2000 Koupeno ojeté najeto [km]:76000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1250 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7.5
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "nitram17".
Takze po roku spoluzitia som sa rozhodlo kompletne prepisat recenziu na mojho maleho hajzlika ako som ho medzicasom premenoval. Nemyslim to v zlom.
Takze - Fiat Punto MK2, v zakladnej vybave a trojdverovej karoserii. Idealne male vozidlo pre bezneho smrtelnika poskytujuce dostatok zabavy za relativne malo penazi.
Za ten rok som najazdil cca 8000 mil po miestnych komunikaciach. Auto stale bezi bez problemov, jedine dve poruchy sa vyskytli za cely cas. A zostat sta som zostal len raz.
Vzhladom na to ze riadenie je na (s)prav(n)ej strane je tu niekolko odlisnosti - v prvom rade riadiaca paka, kulisa je taka ako normalne cize 1 od seba a 5 k sebe. Toto mi osobne nerobi ziadne problemy, pedale su standartne ale chyba miesto pre lavu nohu - vedla spojky je hned stredovy tunel, miesto je ale vedla plynoveho pedalu (?). Smerovky su na lavej ruke co obcas robi problemy pri prechadzani komplikovanych krizovatiek a kruhovych objazdov - bud zmenim prevodovy stupen bez zmeny smeru jazdy alebo hadzem blinkre s vytocenym/zdochynajucim motorom. Zvysok je bez problemov.
Silné stránky
Prevadzkove naklady (ak neratam naklady na opravy), priestorny interier, osobne sa mi zda v tejto kategorii najlepsie dizajnovany. Je to sice plast ako vsade ale v porovnani s japoncami za danej doby je to rozdiel, Almera aj Corolla ma sklamali uplne - to bol strasny plastik-fantastik. Kvalita tiez nie je na zaplakanie i ked sa obcas ozve nejaky zvuk.
Motor - jedno treba povedat taliani vedia robit maloobjemove benzinove motory. Sice nemam otackomer ale ten maly zurivec pod prednou kapotou znesie vsetko od strednych otacok - tu sa citi najlepsie az po vytacanie ze piesty vystreluju z kapoty. Pri nizkych otackach obcas frfle - hlavne 2. stupen je dost zle sprevodovany na pomale posuvanie, treba ho drzat na spojke a s pribrzdovanim.
Samozrejmostou je ze o motor sa treba starat - vyhradne kvalitne oleje (po case som presiel zo Shellu na koncernovu Seleniu), znackovy benzin - ziadne lacne alkoholy, plus v mojom pripade vymena sviecok za NGK a vzduchovy filter K&N (nie sportovy iba obycajny ale je tam rozdiel). Skratka motoricky je Fiat nejaky krocik pred konkurenciou.
Slabé stránky
Kvalita prevedenia - obcas (vlastne takmer stale) je nieco pocut v interiery od bocnych dveri cez zadne okna az po kryt batozinoveho priestoru ale nic usi trhajuce. Aspon clovek nezaspava.
Navyse uz je na niektorych exponovanych mestach poznat opotrebenie.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
No poruchy len dve - prehrdzaveny vyfuk odpadol v stednom medzikuse a musel som ho odstavit lebo o 10.00 vecer som nemal tem pazmek ako odmontovat.
Druha zavada bola zavazna a nakladna. Pocas jazdy odislo servo posilovaca. Rozvietila sa kontrolnka na pristrojovej doske a riadenie stuhlo ako kostra na Viagre. Zial jedine riesenie je vymenit cely stlpik riadenia - je to len v celku s ECU, servomotorom a cidlami natocenia volantu. Kvoli tomuto som stravil par hodin na Fiatfore, zavada sa zda byt dost casta prave u pravostrannej verzie. Pokutne riesenia typu poskladat to z niekolkych repasovanych casti, pripaden demontovanim z vrakoviska sa neodporuca pretoze aj tak treba celok nakalibrovat jedine na Fiat diagnostike. Toto je jedina nevyhoda elektrickeho posilnovaca. Cena bola mastna - 750Eur aj s pracou, ale zase vybavene za 2 hodiny.
Dalsi dovod navstevy sefvisu bolo ze nejaky dobrak mi na parkovisku nabural lave dvere a vzhladom ze ich pouzivam 3krat v roku som to zbadal po 2 dnoch. Nastatsie poistovna pokryla opravu, zial dvere nesli zreparovat ale komplet nove. Servis som si nasiel sam, konecne maju Slovaci v Dubline servis tak mi to chlapci sravili za 10 dni -nove dvere, komplet prestriekanie lavej strany.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Az na to ze som cakal 3.5 mesiaca na technicky preukaz a nemohol som bez prehlasenia zaplatit cestnu dan tak OK.
Audio
Radio Clarion, seriove repro Blaupunkt hraju obstojne.
Další vozy Fiat Punto
-
Fiat Punto (2004) Majitel: hugolin
Přidáno: 2.5.2009 159 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Fiat Punto (2001) Majitel: parkoviště
Přidáno: 10.11.2008 369 Majitel 9.86 Uživatelé
-
Fiat Punto (2001) Majitel: parkoviště
Přidáno: 24.9.2007 8110 Majitel 9.86 Uživatelé
-
Fiat Punto (2003) Majitel: fiaty.cz
Přidáno: 13.3.2009 259 Majitel 9.86 Uživatelé
-
Fiat Punto (2006) Majitel: Flammer (RSKa)
Přidáno: 14.1.2008 5510 Majitel 9.86 Uživatelé