Recenze
Škoda Favorit
Technické info
Přezdívka auta Puma Car Rok výroby 1990 Koupeno ojeté najeto [km]:129000 palivo: LPG počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1289 výkon [kW]: 46 maximální rychlost [km/h]: 160 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 zavazadlový prostor [l]: 200 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 10
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "djtomino".
Moje první vozidlo byla Š 120, takže Favorit byl logicky dalším nástupcem. Pořídil jsem ho v únoru 2007 v jednom autobazaru jako bílého a nevýrazného, sem tam drobná orezlina, ale po těch všech Favoritech, co jsem viděl předtím, byl jednoznačně nejlepší. Jeho cena byla 20.000,- a to hlavně kvůli vestavěnému pohonu LPG. V první řadně bylo potřeba dát do pořádku základní věci. Proběhla výměna čepů, silentbloků, manžet kloubů, výměna oleje, svíček, filtrů atd... Po technické stránce bylo vozidlo v pořádku, proto mohla započít další fáze a to vylepšení vzhledu. První na řadě byl interiér. Potahy sedaček, nový střední panel, rukojeť šaltpáky, odkládací kapsy předních dveří, budíky (přístrojová deska) do červené a další drobnosti. Vychytávkou je plastový model Favorita (Klik-klak od SMĚRu), kterého jsem vylepšil do přesné podoby skutečného Favorita s jedním bonusem....Obsahuje 4 diody a po zapnutí světel se rozsvítí vpředu i vzadu i jeho světla.
Přišel březen, počasí se zlepšilo, nastřádalo se pár dalších peněz a tak začala ta zásadní úprava Favorita, úprava zvenku. V propůjčené garáži jsem z vozidla v rámci možností odstrojil vše co se dalo. Nárazníky, světla, výplně a skla dveří, kliky, lišty, 5.dveří, kapota atd., tak aby se mohlo začít s přípravami na nový lak. Papírem a páskami se zalepilo čelní a zadní sklo, kola, a otvory do interiéru, motor... Starý lak jsem zdrsnil a vybrousil, ošetřil a zakitoval jsem rezavá místečka. K mému překvapení jich bylo opravdu minimun, což jsem po odstrojení všech věcí nečekal. Přišel nástřik plničem, obroušení a nový červený lak. Nastrojování vozidla už probíhalo s plno vylepšenými a novými díly. Zadní a boční skla s tmavou fólií, lízátko pod přední a zadní nárazník, laminátové prahy, plastové lemy blatníků, vrchní křídlo 5.dveří, přední světla jsem otevřel a vnitřek natřel na černo, což ve finále budí dojem čiré optiky, zadní světla a boční blinkry lehce stříknuté průhledným černým lakem, přední světla ještě obdržela mračítka, namontoval jsem nové mlhovky (původně nebyly) a jako jednou z posledních věcí bylo nalepení stínítka "Puma Car" na čelní sklo, "Pumy" na zadní sklo a nápisu "Puma" na oba prahy. Loga a nápisy "Puma" se na vozidle vyskytují víckrát a vždy jde o vlatní výrobu - vytvořeno z obyčejné tapety z papírnictví...
Jako zatím poslední a zásadní věcí bylo letos na jaře to, že jsem sehnal pavučinové hliníkáče i s letními pneu. Byly původně světle modré, takže bylo potřeba nastříkat je na bílo.
V tuto chvíli je Favorit Puma Car, dá se říci hotov, vše co jsem měl v plánu ohledně vzhledu je provedeno a výsledek můžete posoudit sami ;)
Silné stránky
Nízké provozní náklady - LPG. Levné a dostupné díly. Většinu věcí si člověk opraví sám. Stále nestárnoucí desing.
Slabé stránky
Bouchání a vrzání interiéru které se zaboha nedají vyřešit. Nejhorší je zadní plato. Mám laminátové s přidělanými repráky, je tak docela těžké a ať dělám co dělám, ještě se mi bouchání odstranit nepodařilo...
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Po koupi výměna čepů, silentbloků, manžet, gufera na klice, oleje, brzdovky, filtrů, svíček...Později výfuk a brzdy, ale to jsou běžné díly podléhajíci opotřebení. Od té doby (přes 1 rok) lze říci, že bez vážnějších závad...Pouze drobnosti.
Přidat názorDiskuse: Škoda Favorit
- Lízátko 10.04.2009 12:19
- Re: Nestarnuci design? 19.05.2008 20:23
- Re: Re: Nestarnuci design? 19.05.2008 19:39 jouda(AlkoholixXx)
- Re: supr...ale 19.05.2008 19:38
- Re: Nestarnuci design? 19.05.2008 19:34
- Re: Puma car 19.05.2008 19:30
- supr...ale 19.05.2008 10:11 spanel
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nestarnuci design? 18.05.2008 23:39 lakyno
- Re: Re: Re: Re: Re: Nestarnuci design? 18.05.2008 23:36 jouda(AlkoholixXx)
- Re: Re: Re: Re: Nestarnuci design? 18.05.2008 23:32 lakyno
- Re: Re: Re: Nestarnuci design? 18.05.2008 23:26 jouda(AlkoholixXx)
- Re: Re: Nestarnuci design? 18.05.2008 23:20 lakyno
- Re: Nestarnuci design? 18.05.2008 23:04 jouda(AlkoholixXx)
- Nestarnuci design? 18.05.2008 22:56 lakyno
- Re: Re: Puma car 18.05.2008 22:03 jouda(AlkoholixXx)
- Re: Puma car 18.05.2008 21:53 hacek.hacek
- Puma car 18.05.2008 21:30 jouda(AlkoholixXx)
- Re: Re: Heh 18.05.2008 19:29
- Re: Heh 18.05.2008 18:49
- Heh 18.05.2008 18:21
- Re: Re: Re: Re: Re: Fávo 18.05.2008 18:05
- Re: Re: Re: Re: Fávo 18.05.2008 17:59
- Re: Pěkný 18.05.2008 17:58
- Re: Re: Re: Fávo 18.05.2008 17:31
- Re: Re: Fávo 18.05.2008 17:23
- Pěkný 18.05.2008 17:18 miroussm
- Re: Fávo 18.05.2008 17:17
- Fávo 18.05.2008 15:28
- Re: Re: Re: DJTomino 18.05.2008 15:23
- Re: Re: Re: Re: DJTomino 18.05.2008 15:04 hacek.hacek
Další vozy Škoda Favorit
-
Škoda Favorit (1993) Majitel: Ronault.
Přidáno: 12.8.2009 23429 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Škoda Favorit (1993) Majitel: Ronault.
Přidáno: 12.6.2014 13810 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Škoda Favorit (1994) Majitel: parkoviště
Přidáno: 20.12.2009 459 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Škoda Favorit (1992) Majitel: parkoviště
Přidáno: 29.11.2008 459 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Škoda Favorit (1988) Majitel: Popeye the Marine
Přidáno: 5.7.2009 598 Majitel 9.85 Uživatelé