Recenze
Technické info
Přezdívka auta Puma Rok výroby 1997 Koupeno ojeté najeto [km]:220000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1689 výkon [kW]: 92 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8 maximální rychlost [km/h]: 210 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "SKIERek".
Jak jsem k němu přišel?
Přibližně od 15 let jsem pravidelně pokukoval po inzertních serverech a hledal auto, co si jako čerstvý osmnáctník koupím. Prvním kandidátem bylo samozřejmě BMW 3řady ( v té době letěla Kobra11 ), Audi A3. Po vystřízlivění v podobě brigád jsem zjistil, že tohle asi neklapne a začal pokukovat po naši "rodinné" značce a to byl Ford. Měli jsme doma Sierru D, Mondeo MK1 TD, Mondeo MK2 TD, Focuse Tddi, a služební Fusion TDCI a Focus 1.6i. Mé kroky tedy vedly k Focusu, pravidelně jsem sledoval vývoj cen na trhu a koketoval na Focus foru. Ani sám nevím jak k tomu došlo, ale začal jsem pokukovat po Pumě. Zaregistroval se na puma-forum.cz a koketoval i tam. Nicméně Pumu jsem opustil s tím, že se mi prostě nelíbila. Ale pak jsem zahlídnul na Puma-foru inzerát na Pumu po kroupech za 23 000,- - a Puma se mi najednou začla líbit mnohem více než předtím. Jenom dodám, že to bylo září a řidičák jsem dostal 3.1. Prostě jsem ji musel mít a tak se také stalo a jsem hrdým majitelem Pumy, auta který mi ve všech směrech vyhovuje a jsem rád, že zrovna mé první auto je Puma!
Motor
Moje Pumice dostala nejsilnější motor jaký se do ní dával a to je 1.7i 125HP což v kombinaci s cca 950kg autem dělá své :)
Ovšem nejúžasnější na tom je zvuk! Od 3 tisíc otáček se rozezní německá symfonie a není den, kdy by jsem si ho nechtěl poslechnout znovu a znovu. Zvuk nejde z výfuku, ale z motoru!
Jízdní vlastnosti
sedí jako přibitá, bohužel mi odešly zadní tlumiče a levnější bude koupit kompletní sportovní podvozek než nový originál. Uvidíme. Každopádně zadek lehce tancuje.
Spotřeba
Osobně jezdím za 8.1l/100km, kdyby člověk chtěl tak si troufnu říct ,že by se dalo jezdit lehce pod 7. Jenže já nechci ;)
V závěru bych jenom chtěl zdůraznit ,že tady nejsem kvůli honění hodnocení, jen jsem se chtěl podělit o zkušenosti a třeba taky někomu usnadnit koupi. Ja ji absolutně nelituji a jak už jsem zmínil, jsem rád ,že mám zrovna Pumu!
Silné stránky
-motor
-krásné auto
Slabé stránky
- !!!BRZDY!!! - 125 koní a vpředu bubny z Fiesty (238mm) a vzadu bubny?
-velikost (odvezl jsem vše co jsem potřeboval, ale občas je otravné jak někdo nastupuje za mě)
-pověst "babského" auta
-koroze
-šestka by se šikla
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
hned po koupi provedena "antikorozní" oprava
-loupající se lemy předních blatníku (komplet lak, oprava krup - při rozebrání se mu rozpadly na dvě pulky, dole byly uhnilé. Vykitoval znovů a drží)
-prahy v katastrofálním stavu (Tlumex je slepil do kupy :) )
-prasklý lak na několika místech
poté následoval zbytek
-výmena oleje
- nová napínací kladka
- STK ;)
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
kupováno od soukromníka, měl slzy v očích jak jsme odjížděli, ale bohužel ne všechno zlato se třpytí.
Tuning
od předchozího majitele
- 2 decentní křidélka WOLF - přesně podle mého gusta
- rozšířené lemy (z Golfu 2) - nelíbí se mi, nepraktické (kamínky) , nehodí se k autu.
- rozšíření vzadu o 8cm (2x2cm podložky na každé straně) se sportovním podvozkem budu muzet jednu vyndat..
- ode mě dostala 15" papuče Borbet s pneu Toyo
- bílé blinkry
- žluté třmeny a bubny
Další vozy Ford Puma
-
Ford Puma (2001) Majitel: somalec
Přidáno: 6.8.2010 410 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Ford Puma (1997) Majitel: Vajtus
Přidáno: 6.8.2010 1210 Majitel 9.77 Uživatelé
-
Ford Puma (1998) Majitel: parkoviště
Přidáno: 3.1.2010 1910 Majitel 9.71 Uživatelé
-
Ford Puma (1998) Majitel: parkoviště
Přidáno: 27.2.2007 09 Majitel 9.58 Uživatelé
-
Ford Puma (1999) Majitel: PumaTrip
Přidáno: 28.6.2021 79 Majitel 9.42 Uživatelé