Recenze
Ford Puma 1.7 VCT 16V
Technické info
Přezdívka auta Ford Puma Rok výroby 2001 Koupeno ojeté najeto [km]:218000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1679 výkon [kW]: 92 kroutící moment [Nm]: 157 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.7 maximální rychlost [km/h]: 206 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 240 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7.2
Popis vozu
Toto vozítko jsem zakoupil po prodeji mé Alfy Romeo, která měla dost problémů a tak jsem chtěl logicky něco spolehlivějšího. Začal jsem koukat po netu a narážel jsem na různá auta, ale žádné mě vysloveně nechytlo, žádné emoce - prostě automobilová nuda. Jednoho dne jsem narazil na FPC (Ford Puma Fórum) a začal jsem ho "prolejzat", tam jsem zjistil, ze malý Ford má jen dětské bolístky a to jen v případě, že se o ní moc nestaráte. Tak jsem si řekl proč ne!
Začal jsem objíždět bazary po celé ČR, kde mi neustále říkali, že auto je nebourané a vše je v pořádku apod. Pokaždé, když jsem přijel, tak bylo na nějakou stranu vzaté či byl jiný problém. Začal jsem ztrácet naději, až jsem narazil na inzerát od soukromníka. Po dohodě jsem se na ní jel podívat a nakonec i koupil, paní si na nic nehrála a měla ke všemu účtenky, servisku a vše ukázala. Je fakt, že jsem hledal trochu jinou barvu než stříbrnou, člověk si na ní zvykne a hlavní faktor byl, že auto bylo v pořádku. Po delší době jsem zjistil, že veškeré linie vozu nejvíce vyniknou na této barvě.
Design:
Ford New Edge - jak to páni designeři vymysleli. Je to prosté malé zakulacené kupátko ve sportovním hávu, které se jen tak neokouká. Nadčasoví design.
Výbava:
2xAirbag
el. okna
el. zrcátka + výhřev
vyhřívané přední a zadní okno
klimatizace
dálkový centrál+ odjištění kufru+ alarm
ABS + BTCS (něco jako ASR)
Rádio 5000+4xrepro+ovládání pod volantem
výškově nastavitelná sedačka řidiče
příplatková alu rošty "Puma"
příplatkové ALU Ford
mlhovky
Výkon motoru a jízdní vlastnosti:
Kdybych měl charakterizovat toto autíčko, tak bych řekl, že je to malé šelma do města a okresky. Opravdu na dálnici to není. Auto má hodně krátké řazení, při 100km/h točí 3100 ot. Což není ideál. Jinak její vytáčení miluji, okamžitá reakce na plyn a do otáček se žene velice ráda až do zásahu omezovače při 6750ot. Dá se s ní zažít hodně zábavy, ale i klidná umí být. Je to takový ďáblík v rouše beránčím.
Pokud bych se měl zaobírat jízdním komfortem, tak to bude trochu horší. Vzhledem k tomu, že na kvalitní silnici je to ideál a relativně sportovní a rychlé svezení, kupodivu i sériové sedačky mají dobré vedení, ale těším se na ty origo Recara, které snad seženu. Na našich okreskách to moc dobré svezení není, protože na nerovnostech poskakuje lehký zadek a podvozek díry moc nefiltruje díky svému tvrdšímu naladění.
Převodovka:
5 stupňů - manuál. Řazení v Pumce je prosté potěšní a radost: klidné, přesné a rychlé. Bude vás bavit řadit. Jako vždy je tady nějaké "ale" - chybí šestka na dálnici - při 100km/h točí 3100ot. a při 130km/h 3900ot., takže spotřeba na dálnici a trochu hluk, ale na okreskách je to výhoda :D
Brzdy:
To je kámen úrazu, protože dát na takové autíčko s motorem 1.7 92kw bubnové brzdy na zadní nápravu, to jest trochu nedomyšlené.
rok 1997 - 1999: přední kotouče Fiesta 238mm a bubny také Fiesta - poddimenzované brzdy a časté vadnutí
rok 1999 - 2002: přední kotouče Focus 258mm a bubny také Focus - už je to lepší, ale ty bubny :( - vadnutí zůstává
upgrade: ja jsem zvolil kotouče Brembo MAX (drážkované) + destičky RH, někteří volí kotouče z Mondea 2.5 V6
Podvozek:
Devízou kupátka Ford Puma jsou krom jiného i výborné jízdní vlastnosti. Ty má na svědomí podvozek z Fiesty, ale pochopitelně je náležitě upraven. Přední kola jsou zavěšena na příčných vzpěrách typu McPherson, vzadu má Puma nápravu s vlečenými rameny. Upravené šasi, které se vyznačuje tvrdším odpružením dokáže divy. Tvrdé naladění podvozku dává v zatáčkách dostatečné rezervy a při využívání jeho maxima bude hledat na cestách konkurenci jen v kategorii sportovně střižených automobilů. Naopak zápory takového podvozku se jednoznačně projeví na delších cestách po dálnicích či na městské dlažbě, kdy jsou cítit i malé nerovnosti. Chování vozu v extrémních situacích je poměrně dlouho neutrální, na hranici adheze je vůz s koncepcí vše vpředu, tedy motor i pohon, mírně nedotáčivý. Nemile překvapí účinnost brzdové soustavy. Při vysokých rychlostech musíte brzdový pedál sešlapovat nadměrnou silou, znatelné je také vadnutí brzd po několikerém silném brzdění. Pumě při takovém manévru nervózně odskakuje záď a celkový pocit je přinejmenším takový, že příště raději tak rychle nepojedete. To je snad největší a jedinou vadou na kráse jinak velmi solidně se chovajícího vozu
Silné stránky
Design, nadčasovost, jízdní vlastnosti, výborná ovladatelnost a hlavně se s ní neztratíte v šedi našeho vozového parku.
Dále spotřeba, ta je dobrá za každých podmínek. Dobrý je i servis, protože je spousta dílů shodná s Fiestou.
Nejvíce si s ní užijete na okresce, kde je hodné zatáček.
Slabé stránky
Hlavně brzdy, také citelně chybí 6-tka na dálnici...
Na naše silnice moc nepoužitelné v Německu by se cítila lépe...
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Skoro vše si dělám sám, takže jen díly kupuji a co neudělám sám, tak na to mám chlapíky kousek od domova co dělají převážně Fordy.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
No paní byla velice pečlivá, takže měla účtenky od doby co přestala jezdit do origo servisu a na male nedostatky upozornila.
Takže spokojenost
funkční tuning
výfuk Ulter Sport
brzdy Brembo Max a destičky RH
mlhovky (Lester)
Xenony 6000K
svíčky Denso Iridium
ovládání rádia pod volant
sport. filtr Green do origo boxu
Novinky v recenzi
servis
Výměna druhé lambda sondy, motorového oleje (motorcraft 5w-30) + filtr, zbytek filtru, brzdovka, servo kapalina a kontrola těsnosti klimatizace
Video
Tak dnes nahrazeno stare video...
servis
Tak další servis: nová spojka, nové čelní okno (přes to staré se nedalo koukat), oprava topení, kontrola klimatizace, nová lambda sonda a výměna váhy vzduchu...
Servis
Tak po 6 mesicich znova na geometrii - proste ty nase silnice jsou strasny a tvrdsi podvozek na to neni...
podzimní fotky
Tak jsem zase vyfotil nějaké fotky...
Ovládání rádia
Tak jsem si dodělal další část výbavy a to dálkové ovládání pod volantem k originál rádiu ford..., zase o trošku větší pohodlí :D
xenony
Tak proběhla přestavba normálních žárovek HB3 za HID sadu 6000k HB3 a musím přiznat, že svítí o dost lépe než tomu bylo v původním stavu, poněkud to skoro nesvítilo... Ohledně oslňování jsem zatím problém neměl, nikdo si nestěžoval...
mlhovky
Dodatečná montáž mlhovek od firmy Lester, která dodává celý kit na Forda Pumu na kterou nebyli vůbec k dodání z výroby...
servis
Tak dnes udelane rozvody, brzdy, mot. olej+filtr, pal. filtr a drazkovy remen...
focení...
Tak zas nove foto, aby jich bylo dost...
Lehky servis
Tak novy vyfuk Ulter sport a brzdy Brembo MAX
foto
Tak dnes pridany zase nejake fotky...
7.8.2010
Tak výměna filtrů a objednáno na rozvody..., dále objednány brzdy Brembo Maxi a destičky TEXTAR, Svíčky Denso Iridium, výfuk Spei..., další info tak za 14dni...
Video
Přímý odkaz na video.
Další vozy Ford Puma
-
Ford Puma (1997) Majitel: Vajtus
Přidáno: 6.8.2010 1210 Majitel 9.77 Uživatelé
-
Ford Puma (1998) Majitel: parkoviště
Přidáno: 3.1.2010 1910 Majitel 9.71 Uživatelé
-
Ford Puma (1998) Majitel: parkoviště
Přidáno: 27.2.2007 09 Majitel 9.58 Uživatelé
-
Ford Puma (1999) Majitel: PumaTrip
Přidáno: 28.6.2021 79 Majitel 9.42 Uživatelé
-
Ford Puma (1999) Majitel: Roman30
Přidáno: 27.8.2007 4010 Majitel 9.24 Uživatelé