Recenze
Technické info
Přezdívka auta Opel Tigra Rok výroby 1996 Koupeno ojeté najeto [km]:163000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1389 výkon [kW]: 66 / 70 * kroutící moment [Nm]: 105 / 115 * zrychlení 0-100 km/h [s]: 11.5 / 9.8 * maximální rychlost [km/h]: 190 / 198 * počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 / 16 * zavazadlový prostor [l]: 215 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7.4 / 6.9 *
Popis vozu
Tigrušku jsem zakoupil pro svou přítelkyni, aby se s něčím naučila řídit. Bral jsem si jí od svého kamaráda, takže koupě proběhla v klidu a hlavně s úplnými informacemi o autě, jako kde co chybí a co je potřeba udělat. Ale spíše to jsou jen drobnosti a věci z užívání.
Takže k autu:
motor: 1.4 16V (66kw/90k)
barva: keramická modř
výbava: 2xAirBag, klima, el. okna, kožené sedačky s vyhříváním (převzato z Verde), Magicar (Alarm, dálkový start, centrál)
Audio: radio: Pioneer DEH-4000UB, repro: Hertz DSK 165 + zesilovač a tuba Magnat
úpravy: podvozek -40/-40, kola OZ Anniversary 16" + gumy 195/40 R16 (předek) a zadek 195/45 R16, PB a přímé sání, vejfuck, zavařený stěrač a zámek na pátých dveřích, zaslepený zámek spolujezdce, otevírání kufr od řidiče.
Takže začneme od interieru:
Uvnitř auta je relativně dost prostoru, tedy na celkovou velikost vozidla, ale nejvíce prostoru je na předních sedačkách - zadní jsou spíše pro zlost, ale jako nouzovka pro dva lidi postačí.
No interier je černo-hnědý. Hnědá kůže je na sedačkách a na tapecu na dveřích. Ohledně hlučnosti pronikající dovnitř, to není zas tak špatné, já slyším svist až od 130km/h, takže relativně pohodka.
No kufr není moc velký 215l, ale aspoň má díru v zadním opěradle na lyže, takže nestěžuji si.
Tak teď něco k podvozku:
Podvozek je převzat z Opel Corsa B (bohužel bez úprav), takže pokud se budete chtít svést trochu agresivněji v zatáčkách, tak musíte udělat min. úpravy, jako snížení podvozku (sport podvozek -40mm) + 16" kola + gumy 205/40 (přední) a 205/45 (zadní). Je fakt, že po Praze je to dost nepohodlné, mlátí to a nefiltruje nerovnosti, takže jízda po kostkách je docela tabu.
Tak a teď trochu něco oficiálních info:
Svěží 2+2 místné kupé Opel Tigra je nesmírně lákavé - jeho originální křivky prostě nelze přehlédnout. Ruku v ruce s dynamickým vzhledem jdou i jízdní vlastnosti tohoto kompaktního dravce. Tigra však nabízí ještě něco navíc: Mimořádnou účelnost.
Šestnáctiventilové motory a propracovaný podvozek jsou dobrou vstupenkou do světa nevšedních sportovních zážitků. Už se základním zážehovým motorem 1.4 16V o výkonu 66 kW (90 k) jede Tigra až 190 km/h a z 0 na 100 km/h zrychluje za 11,5 s. A výkonnější verze s motorem 1.6 16V/78 kW (106 k) už dokáže zvýšit hladinu adrenalinu v krvi i zkušených motoristických gurmánů. Vždyť tento model jede přes 200 km/h a sprint z klidu na 100 km/h zvládá bezpečně pod 10 sekund. Sympatické je, že i přes pozoruhodné výkony zůstávají motory Tigry tradičně hospodárné, menší z nich si v průměru řekne jenom o 7,3 l benzinu na 100 km jízdy a výkonnější verze potřebuje jen o 0,4 l benzinu více.
A zmiňovaná účelnost? I když se u podobně laděných vozů počítá, že jen málokdy budou sloužit pro převoz více než dvou pasažérů, přesto nabízí Tigra vzadu dvě pohodlná místa pro osoby výšky až 160 cm. Základní objem zavazadlového prostoru 215 litrů lze jednoduchým sklopením zadního opěradla zvětšit až na úctyhodných 425 litrů, mimořádně praktický je i otvor v zadním opěradle pro protažení např. lyží nebo odkládací prostor pod sedadlem spolujezdce. Tigra je výjimečná nejenom svým vzhledem a výkony, ale také svojí výbavou. Soubor standardních bezpečnostních prvků obsahuje takové položky, jako je například velkoobjemový airbag ve volantu (Tigra 1.6 16V má standardně i airbag pro spolujezdce), zesílené sloupky karoserie a prahy, výztuhy ve dveřích. Silnější modely mají standardně také systém ABS (verze 1.4 16V za příplatek). Bohatá výbava obou verzí obsahuje např. posilovač řízení, centrální zamykání, elektricky ovládaná okna ve dveřích, autorádio CAR 300 a dokonce i klimatizaci. Modely 1.6 16V mají navíc také patnáctipalcové ráfky z lehkých slitin či elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka.
Nejčastější závady:
- poruchové elektrické ovládání skel dveří
- klapání karoserie
- vadný hnací hřídel rychloměru
- tuhé otevírání dveří
- problémy s řídící jednotkou motoru
- problémy s lakem
- viklání sedadel
Silné stránky
- nízká spotřeba benzínu - hlavně u 1.4 16V
- velmi živé pohonné jednotky
- robustní velkosériová technika
- dostatek prostoru na předních sedadlech
- variabilní zavazadlový prostor - hlavně průvlak na lyže
- dobré vybavení z hlediska bezpečnosti - v době vzniku
Slabé stránky
- velmi stísněný prostor na zadních sedadlech - fakt hrůza, ale nouzovka dobrá
- pokles účinku brzd při opakovaném brzdění - dá se vyřešit kotouči z Calibry či Merivy
- nevalné dílenské zpracování - no občas něco někde vrzne
- nepřesné řazení - dá si zviknout
- špatné pérování - nový podvozek a je po problému
- motor 1.6 16V praská těsnění pod hlavou a nebo žere moc oleje
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
přední destičky, spojka (Suchs), senzor zpátečky na převodovce, pravý podběh, chladič klimatizace
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Od kamaráda, takže bez problému. Vše řekl a ukázal, případně mi pomůže, když mu brnknu.
Další vozy Opel Tigra
-
Opel Tigra (1997) Majitel: AMOK
Přidáno: 4.1.2012 21 Majitel 9.58 Uživatelé
-
Opel Tigra (1996) Majitel: MiG-21
Přidáno: 22.2.2007 618 Majitel 8.97 Uživatelé
-
Opel Tigra (1998) Majitel: Dejv66
Přidáno: 14.9.2013 710 Majitel 8.89 Uživatelé
-
Opel Tigra (1995) Majitel: parkoviště
Přidáno: 21.2.2007 59 Majitel 8.12 Uživatelé
-
Opel Tigra (1997) Majitel: parkoviště
Přidáno: 15.11.2007 1510 Majitel 7.57 Uživatelé