Recenze
Ford Puma Ford ECT 1,7
Technické info
Přezdívka auta Ford Puma Rok výroby 1998 Koupeno ojeté najeto [km]:115000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1700 výkon [kW]: 92 / 95 * kroutící moment [Nm]: 157 / 160 * zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.9 / 8.7 * maximální rychlost [km/h]: 203 / 203 * počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 / 15 * pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7 / 7 *
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Vožel".
Po odchodu myšáka moje 2 auto a zároveň můj splněný sen. Vždycky jsem chtěl malýho sporťáka a to se mi podařilo.
Po zkoumání internetu se objevil odkaz ve Stráži u Liberce, dohodli jsme se s tátou a vyrazili s rodinným Daewoo a šli zkoumat tuhle Rudou kočku za dobrou cenu :-) s naběhanými 92000 kilometry. Hned na první pohled si už s ní někdo pohrál, měla na obou dveřích černý název Puma se znakem a na víku kufru bylo pěkný na pumu přímo padnoucí křídlo. Další plus nebylo tam klasické rádio ale nové od Blaupunktu. Mám s pumou spoustu plánů a úprav směrem k tuningu tak mě uchvátila už jak byla základně upravená.
Koupě proběhla 13.srpna a od té doby jsem jejím šťastným vlastníkem. Měla několik drobností, ale svěřil jsem jí po 2 týdnech do rukou kamarádovi ve Strupčicích a ten už se o to postaral.
Motorově je nyní puma 100% v pořádku, proběhla kompletní výměna brzd krom pedálů jsou brzdy úplně nové, ložiska, čepy a ještě pár drobností. Jediné na co už nezbyly finance jsou tlumiče, ty tam teď nejsou moc kvalitní ale jen co budou nějaké peníze tak výměna proběhne. Náhradní díly stály dohromady s opravou na stejnou částku co koupě. Najednou už puma má dvojnásobnou hodnotu (víc než jsem čekal a trochu-úplně mě to vyčistilo kapsy) a pro mě už po pár projížďkách už několikanásobnou- stala se z ní moje kočka.
Nedávno se mi podařilo sehnat koncovku výfuku a díky díře v tlumiči co se mi objevila proběhla koupě podobného koncového tlumiče a instalování široké ale zároveň decentní koncovky, nechtěl jsem agresivním výfukem přebít krásný pumácký zvuk motoru. K vánocům jsem dostal nový žárovky, nechtěl jsem xenony a hledal a vybral si nový halogeny do dálkových a silně svítivé žárovky do potkávacích a je to hodně znát. Už konečně něco za deště ve tmě vidím.. :-D u Fordů mi přišlo zbytečně složité vyměňování žárovek, je potřeba sundání přední masky a vyndání celého světla. Přidám to do fotek pro porozumění.
Puma je závislost, ale krásná. Radost s ní jezdit :-)
Více fotek: http://Vozel.rajce.idnes.cz
Silné stránky
- Motor
- Jízdní Vlastnosti
- Spotřeba
- není špatná dá se jet hodně pomalou jízdou se dá dostat až na nějakých 5 litrů, ale popravdě, kdo dokáže jet pomalu se sporťákem.. ale v průměru se jezdí za slušných 7,5 dravá jízda s plným plynem spolkne max 11-12 litrů. což není špatný na ten objem.
- příjemný vzhled + interiér
- sportovní tvrdý podvozek
Slabé stránky
české špatné silnice dávají podvozku silné čočky..
cena + shánění náhradních dílů - originál od Forda šíleně drahej, servis naštěstí mám šikovného mechanika co to zvládá..
SVĚTLA - monstrózní nedostatek u pumy!! xenony jedině!!
Puma není vůbec na praktičnost.. ať se s ní cokoliv stane tak se to musí řešit složitě, zpracování je jednoduché ale opravy složité..
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Soukromý servis
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
V bazaru vše vyřídili, a poslali papíry po 5 dnech jen jsem zašel na magistrát, dostal jsem značku a Puma byla oficiálně moje :-)
Vylepšení proti originálu..
Zatím hotové:
Decentní křídlo
Koncovka výfuku z Golfu VR6
Kvalitní nové žárovky
Odlehčená spojka od Sachse (udělala vír v peněžence)
Závodní pruhy(zlepšili vzhled pro mě o 100procent)
Budoucnost:
vyřešení lehkého problému koroze(13let starý auto..)
muzika
Sportovní podvozek(Weitec nejspíš)
Tribal na bok auta :-)
Vertikální dveře :-)
Novinky v recenzi
Nové Pneu
TOYO T1-r agresivně vyhlížející gumy.. vzorek: >>>> a asi 5-7mm rozměr 195/50 r15. Vím jsou měkké že vydrží agresivní 2 sezony..
21.6.2010 Pruhy..
V horkém pondělí proběhlo lepení dvou pruhů od předu dozadu :-) učim se.. dělal jsem to na sucho a ještě to budu muset dotáhnout.. je tam pár bublinek a i čárky.. až bude vedro tak to budu ještě vyhlazovat.. :-) ted scháním ovladače na el. okýnka.. to bude asi další novinka..
Nová vize je nedaleko
Naskytla se mi možnost a jestli seženu dost peněz tak puma dostane novou tvář. Nápisy puma půjdou ze dveří dolů a přes kapotu se budou až na záď táhnout 2 bílé pruhy ve stylu Ford. :-) doufám že to bude brzy, lidi jsou, materiál se objedná,, teď už jen sehnat peníze. A není potřeba hodně.
21.3.2010 oprava el. ovládání motůrku.. Mám opravdu štěstí..
v neděli jsem se vrhnul na nefunkční pravý okno. Motůrek jsem kupoval přes Aukro a za 2 dny byl doma. Práce byla rychlá, rozebraní dlouho netrvá a motůrek byl za chvilku vyměněn.. ale po chvilce přestal fungovat i ten nový.. tak se rozebrala komplet elektrika - všechny dráty ve dveřích a zkoušečkou se všechny otestovali.. dráty byly v pořádku, tak se vypojil ovladač v pravých dveří a pomocí 2 drátků jsme propolili natvrdo konektor aby šlo okno dolů -> hned fungovalo a nahoru taky bez problémů. Tak s téhle operace vzniklo vlastně to že motůrek za 7 stovek mam do rezervy a sháním ovládání jak k řidičovi(origo 950,-) a spolujezdce(o. 560,-). Bylo to krásný zjištění tak zas musím sehnat peníze a budu pokračovat dál.
Světla
15.3.2010
Musím uvést jednu věc na pravou míru.. silné žárovky které jsem tak pracně sháněl s 50% vyšší svítivostí jsou mi stejně k hovínku.. jakmile je silnice jen trochu mokrá tak nevidím že svítím. ty světla nejsou ke svícení ale jak odrazky u kola abych byl vidět.. :-( což je silnej nedostatek. musím šetřit na xenony
Oprava po malé kolizi
V půlce ledna jsem si špatnému úhybu, špatném řešení situace - svojí chybě mi v pravotočivé zatáčce před kopcem (ve vesnici) vběhnul pes a ve snaze se mu vyhnout jsem uhnul vlevo a v 50km/h jsem najel na led a zklouznul po ledu a ještě to vykorygoval a narazil zadním levým kolem na obrubník -> ráfek ko, náprava ohnutá, čep ohnutej, ložisko ko, tlumič ohnutej.. shánění dílů.. z Kladna.. po 40 tis km náprava, čep, zadní tlumiče, nový ložisko.. oprava celkem za 10 000,,(jinak origo náprava 15 000..) teď už zase brouzdáme s pumou světem a hltáme další a další kilometry :-)
Přidat názorDiskuse: Ford Puma Ford ECT 1,7
- Re: Re: 25.03.2010 17:06 Mojito (s Feferonkou)(RSKa)
- Re: 25.03.2010 15:27
- Re: 25.03.2010 15:24
- Foto 25.03.2010 13:05 Mojito (s Feferonkou)(RSKa)
- Re: spotřeba 17.03.2010 20:41
- spotřeba 16.03.2010 11:39 PeT-a (RSKa)
- Re: Re: světla 28.02.2010 11:49 P4WLYK
- Re: Maxipes 05.02.2010 19:18
- Re: Maxipes 04.02.2010 17:45 FRPE
- Maxipes 04.02.2010 17:37
- Maxipes 03.02.2010 21:25 FRPE
- Re: Re: Re: tuning 04.01.2010 11:13 Polda_cz
- Re: Náklaďák jménem Ford Puma 03.01.2010 21:59
- Re: světla 03.01.2010 21:55
- Náklaďák jménem Ford Puma 03.01.2010 21:16 FRPE
- světla 03.01.2010 21:11 Petr Kneifl
- Re: Re: tuning 03.01.2010 20:50 Mi.7o
- Re: tuning 03.01.2010 18:55
- tuning 03.01.2010 18:40 Mi.7o
Další vozy Ford Puma
-
Ford Puma (2001) Majitel: somalec
Přidáno: 6.8.2010 410 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Ford Puma (1997) Majitel: Vajtus
Přidáno: 6.8.2010 1210 Majitel 9.77 Uživatelé
-
Ford Puma (1998) Majitel: parkoviště
Přidáno: 27.2.2007 09 Majitel 9.58 Uživatelé
-
Ford Puma (1999) Majitel: PumaTrip
Přidáno: 28.6.2021 79 Majitel 9.42 Uživatelé
-
Ford Puma (1999) Majitel: Roman30
Přidáno: 27.8.2007 4010 Majitel 9.24 Uživatelé