Recenze
Technické info
Přezdívka auta pičilet Rok výroby 1995 Koupeno ojeté najeto [km]:172000 palivo: LPG počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1721 výkon [kW]: 54 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 10
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "saSaT".
Toto auto přidávám pouze z důvodů nostalgických, jelikož to bylo první auto se kterým sem oficiálně jezdil. Dostal sem ho zadarmo od dědy, který si pořídil Mitshubishi Carismu. Měl pohon na LPG, což pro mě bylo obrovské + a byl sem opravdu rád že jězdím "za pár šupů" a můžu do školy jezdit denně autem. Jako každá "devatenáctka" měla i tato samozřejmě nahnilé lemy. A nejenom je...koroze neúprosně prožírala i prahy a všemožné nosníky, nejvíce však kvůli pohonu na LPG trpěl výfuk, který byl věčně děravý... Musím se přiznat že když sem ho dostal, tak prvních skoro 10000km sem s ním opravdu jezdil jako prase a za to se teď stydím. Ale zpět k autu...dostal sem ho klepnuté na pravou přední část, takže následovala výměna blatníku, světla s blinkrem a kvůli rozsáhlé korozi i kapoty(po otevření připomínala přesípací hodiny, kdy se hromady rzi sunuly skrz výztuhy do níže položených částí). K autu sem dostal i letní kola... 15" lité disky speedline původem z renaultu 25 obuté do gum 195/50-byly dost sjeté a páni policisté mě kvůli tomu neměli moc rádi, ale já sem to tehdy prostě moc neřešil a jenom se vozil...
Silné stránky
pohon LPG, prostornost
Slabé stránky
podvozek, koroze karoserie, znak na kapotě
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Veškerý servis který auto potřebovalo bylo téměř neustále svařování výfuku. Jinak bylo úplně spolehlivé a fungovalo parádně...každé ráno studený start, 25km cesta do školy a odpoledně zpět...nikdy mě nikde nevypekl
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Po obdržení řidičáku sem dostal malý techničák, zelenou kartu a důkladné proškolení kde co v autě je...dřív mě děda odjet nenechal:)
Jak šel život...
jedna z prvních úprav byla (pokud mě paměť nešálí) instalace spotrovního volantu a rádia, které shodou okolností stále mám (touto dobou ve 106ce) a taky repra, jelikož původní osazení s potrhanýma papírovýma membránama by toho moc nestihlo...jak šel čas tak se pořád tu a tam svařoval výfuk, jednoho krásně nudného dopoledne, kdy stál pičilet na rampě v praxi sem si řekl že zkusím stvořit shortshift...dílo se povedlo a já měl samozřejmě radost z provedené úpravy...časem mě "hráblo" a místo posledního tlumiče výfuku rendlík dostal tlumič burges (škodovákům to jistě neco řekne), což je z dnešního pohledu na věc doslova prasárna a paskvil, protože výfuk je dělaný na motor s objemem cca 1200ccm a já ho nacpal na 1,7L motor...ale světe div se, výkon se neztratil a při prošlápnutí plynu výfuk zajímavě pískal, tak se zrodila fáma, že mám v autě turbo:D Chvilku sem nezasvěcenou veřejnost nechal v jejích iluzích, ale pak bylo vše uvedeno na pravou míru...
Jednoho říjnového rána (byla to středa) sem se chtěl cestou domů trošku projet a vzal sem to tedy delší trasou...milované esíčko se mě stalo osudným...silnice sice už vysychala po noční spršce, ale stále byla trochu vlhká...nekompromisně sem to poslal do druhé levé zatáčky a náhle se z těžce nedotáčivého auta stalo auto přetáčivé...zadní část mě začalo předbíhat (šla směrem ke svodidlům) a tak sem začal točit kontra...ale zkušeností bylo málo a místo přidání plynu, aby se auto vyhrabalo, sem šlápl po brzdě...panické brždění je holt svině...takže se auto začalo přetáčet ještš víc a když sem se ocitl našikmo v protisměru se zadkem namířeným tam, kam sem měl původně namířeno předkem, tudíž dopryč, nabral ještě v rotaci modrý favorit, takže sem si utvořil krásně asi o 30cm prolomený pravý B sloupek:( kdyby nebylo onoho favoritu, dopadlo by to asi jinak...buď bych sjel zadkem z meze a jenom bych se nechal vytáhnout nebo v horším případě bych se zachytil kolama v měkké krajnici a letěl přes střechu...kdoví. Každopádně to byl konec jedné dlouhé éry...éry která trvala asi půl roku a 16000km. Vzpomínat na něj ale budu napořád jako na svoje první auto se kterým sem jezdil po silnicích...
A teď?pořídil sem si dalšího frantíka...malou 106ku a shodou náhod je bílá...takže už druhá předokolka, zase z francie a zase bílá:) něco na tom bude...
Přidat názorDiskuse: Renault R19
- Re: kolesa 19.05.2010 21:04
- Re: Re: Re: Re: Re: r19 19.05.2010 21:03
- kolesa 15.05.2010 20:59 nrain
- Re: Re: Re: Re: r19 15.05.2010 12:22 PeT-a (RSKa)
- Re: Re: Re: r19 15.05.2010 12:15
- Re: Re: r19 15.05.2010 01:58 PeT-a (RSKa)
- Re: nehoda 15.05.2010 01:32
- Re: r19 15.05.2010 01:28
- r19 14.05.2010 18:14 chetoos
- Re: Re: Re: je mi špatně 14.05.2010 16:56 zip2016
- Re: Re: je mi špatně 14.05.2010 16:50 Johnny_P
- Re: je mi špatně 14.05.2010 15:38 FRPE
- je mi špatně 14.05.2010 15:23 PeT-a (RSKa)
- nehoda 14.05.2010 15:20 r2d2
- Re: Skoda toho konce 14.05.2010 13:03
- Skoda toho konce 14.05.2010 07:40 DrFrank
Další vozy Renault R19
-
Renault R19 (1994) Majitel: parkoviště
Přidáno: 3.6.2010 278 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Renault R19 (1991) Majitel: DrFrank
Přidáno: 12.4.2010 3710 Majitel 9.90 Uživatelé
-
Renault R19 (1995) Majitel: mihau
Přidáno: 20.5.2007 288 Majitel 9.85 Uživatelé
-
Renault R19 (1992) Majitel: Fráňa09
Přidáno: 8.12.2009 1410 Majitel 9.83 Uživatelé
-
Renault R19 (1992) Majitel: DrFrank
Přidáno: 21.7.2011 710 Majitel 9.76 Uživatelé