Recenze
Technické info
Přezdívka auta Peugeot 406 Rok výroby 2000 Koupeno ojeté najeto [km]:220000 palivo: benzin počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2946 výkon [kW]: 152 kroutící moment [Nm]: 285 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8 maximální rychlost [km/h]: 240 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 9
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Miro__".
Ked som bol v r.2004 v Irsku, hladal som nejaky hltac dialnicnych kilometrov za rozumne peniaze. A mal to byt ropak, aby vela nezral :) Lenze ked som narazil na tuto raritu, mal som jasno. Prve zvezenie to len potvrdilo a ja som znovu zostal pri benzine. Predtym som mal staru AUDI 100 r.v.1985, 2.2L benzinovy 5-valec, 101kw/138k na 1250kg a Pazout bol co do jazdnych vykonov o svetelny rok dalej.
Stale je to v podstate a na prvy pohlad obycajny Peugeot 406, takze design, interier a priestornost neurazia ani dnes. Pravda je, ze ten motor v tak obycajne vyzerajucom sedane je fakt zabava.
Akceleracia je (na 406tku) brutalna :) a prekvapi vacsinu dialnicnej konfekcie. Auto citelne zrychluje do cca 200km/h, potom to vlazne dotiahne do 240 km/h na rovine a ked mate k dispozicii trochu kopcek, uvidite na tachometri aj 250 (video). Maximum vykonu je v 5500 otackach, cervene pole zacina na 6500 otackach a navstevy v tejto oblasti nemaju velky zmysel pokial zrovna nepouzivate prve dva rychlostne stupne na drag zavodoch :)
Znamena to teda, ze motor taha linearne od 1100 otacok, pri 3200 (max kroutak) je citit dalsie nakopnutie, ale vykonova spicka neexistuje a preto vytacat 3. alebo 4. stupen za 5500 otacok uz fakt nema zmysel a treba preradit.
Ma to vsak svoje vyhody. V meste sa da bez problemu jazdit pri zaradenom 5. prevodovom stupni od rychlosti jemne pod tachometrovymi 50km/h (1100 ot/min). Po 160000 km, ktore som na aute najazdil ja, dokazem spotrebu v meste udrzat na urovni 9l na 100 bez spomalovania premavky uplne bez problemu. Pri trosku snazivej jazde (okresky tak do 110km/h, mesto ako som uz popisal a dialnica do 130km/h, tempomat, kde to ide) sa da robit priemerna spotreba v rozmedzi 8,3 - 8,6l/100km. Ked mam slinu, viem spalit aj 16l na 100km, ale to musi byt mesto, plny kotol od semaforu k semaforu, alebo prelet Europou "na cas" :) .
Motor teda fajn, skoda, ze mu nie celkom dobre sekunduju brzdy. Su to brzdy, ktore maju aj dvojlitre, pri beznej jazde v pohode, ale ked sa mi v Nemecku o 3:30 rano vrhol do cesty autobusar, na ktoreho som blikal uz kilometer daleko, lebo som tusil, ze bude hnup a pojde predbiehat kamion pred sebou, nebolo mi vsetko jedno a ked som zacal tlacit pedal do podlahy z 230km/h, tak asi pri 150tke klesol az na dno a bolo po brzdeni. Ked som zrovnal rychlost s autobusom, bol som 20cm za jeho vyfukom a medzi polky by sa mi nezmestil ani struhany vlas.
Pazout ma este niektore dalsie tieniste stranky. Jednou z nich su tiahla od rychlostky k prevodovke. Ked som mu prvy krat nalozil pri dragu, tiahlo spadlo, zostala tam dvojka, ktoru som tak akurat vyradil do neutralu pod kapotou a domov som isiel na lane (za Seatom Altea 2.0TDI chipnutym na 125kw - Krtko, dik za fasa zazitky na spagate za tvojim zadkom pri 120km/h :) Prvykrat, okej, ked sa to potom stalo druhykrat - bola to druha jazda, kedy si chcelo porazene BMW325ci napravit reputaciu, dal som tiahla privarit. Vybavene, odvtedy bez problemu.
No a na spravanie sa v zakrutach existuje len jeden recept - citlive ruky na volante - nedotacavost pri tazkej V6tke na prednej naprave je brutalna a nohu z plynu treba dole v momente, kedy z volantu ucitite jej prvy naznak, inak idete z cesty po dotycnici ako laserom navadzana bomba. Da sa na to ale zvyknut a pri troche citu je to prekvapivo agilne auto.
Silné stránky
Motor, priestor.
Slabé stránky
Indukcne cievky, tiahla od rychlostky k prevodovke, brzdy, tuhost karoserie.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Vacsinu oprav riesim cez znameho, ziadny problem.
Nefunkcna indukcna cievka mi nepriamo zrusila predkatalyzatory. Po 10 rokoch uz bolo treba vymenit aj chladic, rozvody sa chystam menit uz druhy raz. Silentblok motora na pravej strane je uz tiez novy.
No a nedavno ma TAXIk neprijemne prekvapil, ked som ho prvy krat po 10tich rokoch nechal stat v garazi :) - klakol, doslova. Odisiel som na 4 dni na sluzobku, auto zostalo u sefa v garazi a ked som sa vratil, zistil som, ze sa zlomila pruzina tlmenia na pravej prednej strane - paradoxne pocas statia. Znicila tlmic a narazila sa na tlakove hadice k strmenu brzdy. Uplna katastrofa. Tak som dal skontrolovat cely podvozok, vymenit tlmice a pruziny a cokolvek dalsie, co je opotrebovane (uvidim za par dni).
Tiahla k prevodovke som uz spominal vyssie a v blizkej dobe budem uz musiet poopravovat poskodenia laku po kamienkoch, niektore supy, ktore schytala kapota alebo alebo lem strechy nad celnym sklom (aj sklo samotne :) boli fakt drsne a mam obavu, ze na niektorych miestach vznikne (vznika) hrdza.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Hladko a rychlo - ked sa chce niekto zbavit benzinovej V6tky :)
Novinky v recenzi
Fotky
Stale nejdu nahrat, tak zasa nic.
Znovu na ceste
Tak, na predu mame nove pruziny, tlmice, tycky stabilizatorov a pneu. Pazout nabral druhy dych, zrazu vie zatacat, zmena je az neuveritelna :) Pridali sme platinove sviecky a nove indukcne cievky.
Nejake videjka :)
http://www.youtube.com/watch?v=YwZCH_GWkvc
http://www.youtube.com/watch?v=l3QnIpfXgd8
http://www.youtube.com/watch?v=4V6Ie2BApjM
http://www.youtube.com/watch?v=DZbHyq3HhE8
Video
Přímý odkaz na video.
Přidat názorDiskuse: Peugeot 406 V6
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Taxi, taxi, taxi... 25.02.2010 16:02 FRPE
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Taxi, taxi, taxi... 24.02.2010 23:59
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Taxi, taxi, taxi... 24.02.2010 08:35
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Taxi, taxi, taxi... 23.02.2010 21:44 The Stig Driver
- Re: Re: Re: Re: Re: Taxi, taxi, taxi... 23.02.2010 18:45 FRPE
- Re: Re: Re: Re: Taxi, taxi, taxi... 23.02.2010 18:02 The Stig Driver
- Re: Re: Re: Taxi, taxi, taxi... 23.02.2010 16:08 FRPE
- Re: Re: Taxi, taxi, taxi... 23.02.2010 15:22 The Stig Driver
- Re: Taxi, taxi, taxi... 23.02.2010 14:43 FRPE
- Taxi, taxi, taxi... 23.02.2010 14:29 The Stig Driver
- co to ma zas znamenat? 23.02.2010 14:29
- Miro to ještě není ono ... 23.02.2010 14:28 FRPE
Další vozy Peugeot 406
-
Peugeot 406 (2002) Majitel: Stejsn
Přidáno: 16.6.2012 317 Majitel 9.87 Uživatelé
-
Peugeot 406 (2000) Majitel: HonzoiS
Přidáno: 11.11.2013 2310 Majitel 9.70 Uživatelé
-
Peugeot 406 (2000) Majitel: parkoviště
Přidáno: 30.5.2008 3010 Majitel 9.68 Uživatelé
-
Peugeot 406 (2001) Majitel: koyacik
Přidáno: 29.6.2008 169 Majitel 9.65 Uživatelé
-
Peugeot 406 (1995) Majitel: parkoviště
Přidáno: 15.5.2007 149 Majitel 9.59 Uživatelé