Recenze
Peugeot 406 1,8 16V
Technické info
Přezdívka auta Pežíč Rok výroby 1995 Koupeno ojeté najeto [km]:120000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1761 výkon [kW]: 81 kroutící moment [Nm]: 155 zrychlení 0-100 km/h [s]: 12.5 maximální rychlost [km/h]: 194 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 430 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Méša".
Tento vůz byl zakoupen jako ojetý v roce 2001. Protože tou dobou se již blížila doba mého řidičáku, musel jsem zasáhnout do rodinného rozhodování a odvrátit tak hrozící katastrofu v podobě nové Thalie nebo ještě hůře ojeté Octavie, Felicie. V úvahu tak tehdy přidadaly sedany střední třídy, s benzínem obsahu 1.8, hlavně však Opel Vectra (B) a Ford Mondeo (1) vše kolem roku výroby 96. Při samotném výběru nakonec rozhodl výborný stav 406-ky a tomu odpovídající 55000 najetých kilometrů podložených serviskou. Se ziskem řidičáku se za volant jen zřídka dostal někdo jiný, a proto si dovolím zde napsat pár postřehů z provozu našeho rodinného auta.
Výbava vozu je celkem průměrná s ohledem na vznik vozu: 2 airbagy, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a volant, origo radio s ovládáním pod volantem, el.zrcátka, pouze přední okna v el., ABS, navíc-hodně příjemnou věcí je dešťový senzor, origo litá kola, střešní okno, které se však ukázalo jako nejslabší článek celého auta.
Silné stránky
Pohodlí a cestovní komfort v kombinaci s jistým podvozkem jsou na tomto autě asi to nejlepší. Jízdní vlastnosti v kategorii stejně starých aut patří na špici. Velký rozvor a rozchod kol zaručují stabilitu a velmi slušnou prostornost a to hlavně na zadních sedadlech, neporovnatelnou například s Vectrou nebo Octavkou.
Silnou stránkou je podle mě design, který hodně dobře maskuje skutečný věk auta. To je sice věc osobního vkusu, ale myslím že elegantní desing 405, 406, 307 patří k tomu nejlepšímu v dané kategorii. U novějších výtvorů značky, však osobně tuto eleganci marně hledám...ta pro mě zkončila faceliftem 307.
Kdo by u tohoto staříka hledal korozi, dost by se nahledal a nic většího by nenašel.
Tolik kritizované francouzské gumové řazení tento vůz také minulo.
Motor 1.8 s 81 kW stačí přesně na to, k čemu je vůz určen, na pohodlné rodinné cestování, když je potřeba, umí toho víc jen je nutno ho k tomu trošku více vytočit, kdo by však hledal motor s neustálým nadbytkem výkonu, k dokazování síly na silnici, musí se vozit něčím jiným.
Interiér je vzhledem ke svému stáří líbivý vyrobený z kvalitních materiálů, které ani po letech nejevý známky opotřebení.
Slabé stránky
Slabší jsou přední sedadla, měkčí než bych si přál, nedostatečně seřiditelná opěrka hlavy, chybí nastavení bederní opory.
No na brzdách bych asi taky trošku přidal a na váze vozu zase ubral...pohotovostní 1350kg je na tento motor tak akorát.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Během provozu zatím něměl žádnou závažnou závadu. Jen to střešní okno pozlobilo. Nejprve netěsností, dále praskl vodící mechanismus...a tím zkončilo otevírání navždy. Náklady na opravu se do staršího vozu a hlavně podobných prvků výbavy jen těžko investují...navíc mi ta možnost otevírání ani nechybí...za jízdy ten hluk z otevřeného okna-nic pro mne. Tento prvek výbavy mi k srdci nepřirostl a v boudoucnu bych jej při koupi vozu bral jako přítěž.
S vozem jezdíme do značkového servisu, jako správný poctivky, měníme vše co servisní knížka nařizuje.
Výměna běžného spotřebního materiálu: kotouče, oleje, výfukové potrubí, při cca 100000km se rozpadl katalyzátor, který byl nahrazem neoriginálním, 115000 rozvody, svíčky
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Bazar...no kecy jako všude...člověk musí věřit sám sobě pak je vše OK.
406 dnes
Auto se těší dobrému zdraví, díky poctivému servisu, v budoucnu je plánována koupě něčeho novějšího...postup bude stejný...sedan střední třídy asi benzín, největší naději má Mondeo (2)...bez šance není ani menší 307.
Novinky v recenzi
...další měření spotřeby 7,5 l/100km
Na 81,3 litrů ujeto 1100 km...to je 7,4 l/100km. Opět spokojenost.
Tak jsem se konečně odhodlal změřit spotřebu. Podle palivoměru jsem to vždy zhruba odhadoval na 8. Rozhodl jsem se, že to zkusím klasicky vyjet a dotankovat. 1212 km jsem ujel na 86,3 litrů, což dává neuvěřitelných 7,1 l/100km!!!! a to jsem jezdil min. s 3 pasažéry...jednou i v 5-ti a max. naložen...město i dálka - celkem klasická kombinace. No budu to zkoušet dát a uvidíme co z toho bude, pokud to i nadále zůstane pod 8 budu mile překvapen. Já to auto i přes jeho věk, mám asi fakt rád :-)
Video
Přímý odkaz na video.
Přidat názorDiskuse: Peugeot 406 1,8 16V
- Re: Re: hh 30.05.2008 13:50
- Re: hh 30.05.2008 13:42
- Re: hh 30.05.2008 13:35
- hh 30.05.2008 13:09
- Fotky-sraz sportovních aut 18.05.2008 08:55 David Silver
- Ahoj 17.05.2008 20:04 Ricardo
- 406tka... 07.04.2008 20:46 PeT-a (RSKa)
- pěkný a zachovalý lev 21.01.2008 19:51
- Re: body 16.05.2007 16:18
- body 16.05.2007 16:14 Focusman
- hodnotenie 16.05.2007 12:03
- Re: Pěkné 15.05.2007 23:37
- Pěkné 15.05.2007 22:40
- Francúzska eleganicia... 15.05.2007 22:25 ps1818
Další vozy Peugeot 406
-
Peugeot 406 (2002) Majitel: Stejsn
Přidáno: 16.6.2012 317 Majitel 9.87 Uživatelé
-
Peugeot 406 (2000) Majitel: HonzoiS
Přidáno: 11.11.2013 2310 Majitel 9.70 Uživatelé
-
Peugeot 406 (2000) Majitel: parkoviště
Přidáno: 30.5.2008 3010 Majitel 9.68 Uživatelé
-
Peugeot 406 (2001) Majitel: koyacik
Přidáno: 29.6.2008 169 Majitel 9.65 Uživatelé
-
Peugeot 406 (2002) Majitel: parkoviště
Přidáno: 16.5.2010 199 Majitel 9.50 Uživatelé