Recenze

9 Majitel

Peugeot 406 1,8 16V

9.59 Uživatelé

Hodnoceno: 23× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Peugeot 406, foto 1 Peugeot 406, foto 2 Peugeot 406, foto 3 Peugeot 406, foto 4 Peugeot 406, foto 5 Peugeot 406, foto 6 Peugeot 406, foto 7 Peugeot 406, foto 8
Peugeot 406, foto 9 Peugeot 406, foto 10 Peugeot 406, foto 11 Peugeot 406, foto 12 Peugeot 406, foto 13 Peugeot 406, foto 14 Peugeot 406, foto 15 Peugeot 406, foto 16 Peugeot 406, foto 17 Peugeot 406, foto 18 Peugeot 406, foto 19 Peugeot 406, foto 20 Peugeot 406, foto 21 Peugeot 406, foto 22 Peugeot 406, foto 23
 

Technické info

Přezdívka auta Pežíč Rok výroby 1995 Koupeno ojeté najeto [km]:120000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1761 výkon [kW]: 81 kroutící moment [Nm]: 155 zrychlení 0-100 km/h [s]: 12.5 maximální rychlost [km/h]: 194 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 430 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Méša".

Tento vůz byl zakoupen jako ojetý v roce 2001. Protože tou dobou se již blížila doba mého řidičáku, musel jsem zasáhnout do rodinného rozhodování a odvrátit tak hrozící katastrofu v podobě nové Thalie nebo ještě hůře ojeté Octavie, Felicie. V úvahu tak tehdy přidadaly sedany střední třídy, s benzínem obsahu 1.8, hlavně však Opel Vectra (B) a Ford Mondeo (1) vše kolem roku výroby 96. Při samotném výběru nakonec rozhodl výborný stav 406-ky a tomu odpovídající 55000 najetých kilometrů podložených serviskou. Se ziskem řidičáku se za volant jen zřídka dostal někdo jiný, a proto si dovolím zde napsat pár postřehů z provozu našeho rodinného auta.
Výbava vozu je celkem průměrná s ohledem na vznik vozu: 2 airbagy, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a volant, origo radio s ovládáním pod volantem, el.zrcátka, pouze přední okna v el., ABS, navíc-hodně příjemnou věcí je dešťový senzor, origo litá kola, střešní okno, které se však ukázalo jako nejslabší článek celého auta.

Silné stránky

Pohodlí a cestovní komfort v kombinaci s jistým podvozkem jsou na tomto autě asi to nejlepší. Jízdní vlastnosti v kategorii stejně starých aut patří na špici. Velký rozvor a rozchod kol zaručují stabilitu a velmi slušnou prostornost a to hlavně na zadních sedadlech, neporovnatelnou například s Vectrou nebo Octavkou.
Silnou stránkou je podle mě design, který hodně dobře maskuje skutečný věk auta. To je sice věc osobního vkusu, ale myslím že elegantní desing 405, 406, 307 patří k tomu nejlepšímu v dané kategorii. U novějších výtvorů značky, však osobně tuto eleganci marně hledám...ta pro mě zkončila faceliftem 307.
Kdo by u tohoto staříka hledal korozi, dost by se nahledal a nic většího by nenašel.
Tolik kritizované francouzské gumové řazení tento vůz také minulo.
Motor 1.8 s 81 kW stačí přesně na to, k čemu je vůz určen, na pohodlné rodinné cestování, když je potřeba, umí toho víc jen je nutno ho k tomu trošku více vytočit, kdo by však hledal motor s neustálým nadbytkem výkonu, k dokazování síly na silnici, musí se vozit něčím jiným.
Interiér je vzhledem ke svému stáří líbivý vyrobený z kvalitních materiálů, které ani po letech nejevý známky opotřebení.

Slabé stránky

Slabší jsou přední sedadla, měkčí než bych si přál, nedostatečně seřiditelná opěrka hlavy, chybí nastavení bederní opory.
No na brzdách bych asi taky trošku přidal a na váze vozu zase ubral...pohotovostní 1350kg je na tento motor tak akorát.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Během provozu zatím něměl žádnou závažnou závadu. Jen to střešní okno pozlobilo. Nejprve netěsností, dále praskl vodící mechanismus...a tím zkončilo otevírání navždy. Náklady na opravu se do staršího vozu a hlavně podobných prvků výbavy jen těžko investují...navíc mi ta možnost otevírání ani nechybí...za jízdy ten hluk z otevřeného okna-nic pro mne. Tento prvek výbavy mi k srdci nepřirostl a v boudoucnu bych jej při koupi vozu bral jako přítěž.
S vozem jezdíme do značkového servisu, jako správný poctivky, měníme vše co servisní knížka nařizuje.
Výměna běžného spotřebního materiálu: kotouče, oleje, výfukové potrubí, při cca 100000km se rozpadl katalyzátor, který byl nahrazem neoriginálním, 115000 rozvody, svíčky

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Bazar...no kecy jako všude...člověk musí věřit sám sobě pak je vše OK.

406 dnes

Auto se těší dobrému zdraví, díky poctivému servisu, v budoucnu je plánována koupě něčeho novějšího...postup bude stejný...sedan střední třídy asi benzín, největší naději má Mondeo (2)...bez šance není ani menší 307.

 

Novinky v recenzi

26.4.2008 00:00

...další měření spotřeby 7,5 l/100km

27.11.2007 00:00

Na 81,3 litrů ujeto 1100 km...to je 7,4 l/100km. Opět spokojenost.

2.11.2007 00:00

Tak jsem se konečně odhodlal změřit spotřebu. Podle palivoměru jsem to vždy zhruba odhadoval na 8. Rozhodl jsem se, že to zkusím klasicky vyjet a dotankovat. 1212 km jsem ujel na 86,3 litrů, což dává neuvěřitelných 7,1 l/100km!!!! a to jsem jezdil min. s 3 pasažéry...jednou i v 5-ti a max. naložen...město i dálka - celkem klasická kombinace. No budu to zkoušet dát a uvidíme co z toho bude, pokud to i nadále zůstane pod 8 budu mile překvapen. Já to auto i přes jeho věk, mám asi fakt rád :-)

Video

Přímý odkaz na video.


Další vozy Peugeot 406



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

bez problému, nikdy nic vážného, ale nikdy neříkej nikdy, proto 9

praktičnost
9

no sedan, lyže se protáhnou otvorem zadních sedadel

prostornost
10

výborná, na střední třídu a dobu vzniku

jízdní vlastnosti
9

pohodlné, sporťák to není

jízdní komfort
10

komfortní

provozní náklady
9

přiměřené

náhradní díly
8

nejsou nijak moc potřeba, asi nejsou nejlevnější, ale nemám moc s čím porovnávat

výkon motoru
8

no tak pár koní navíc by se asi hodilo...ale na 1,8mu to jde.

spotřeba
8

8 litrů je asi průměr...muže to být i horší, když se na to šlape.

hlučnost motoru
9

mohla by být menší...nová auta jsou již jinde...ale pokud porovnávám s porovnatelnými tak to jde.

kvalita sedadel
8

Vzadu špičková ty přední jsou horší.

brzdy
8

Při opakovaném brždění slabší...vpředu kotoučové s vnitřním chlazením, ale vzadu jen bubny.

zavazadlový prostor
9

dostačující...






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…