Recenze
Peugeot 406 2.0 HDI
Technické info
Přezdívka auta Peugeot 406 Rok výroby 2000 Koupeno ojeté najeto [km]:155000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1997 výkon [kW]: 80 kroutící moment [Nm]: 250 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.9 maximální rychlost [km/h]: 191 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 430 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.5 (udávaná)spotřeba naměřená:
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "op-pacey".
Historie modelu
1996
Uvedení sedanu s motory 1.8 16V (81 kW/110 k), 2.0 16V (97 kW/132 k), 1.9 DT (66 kW/90 k) a 2.1 DT (80 kW/109 k)
1997
Nové motory 1.6 (65 kW/88 k), 1.8 (66 kW/90 k) a 3.0 V6 (140 kW/190 k), uvedení kupé a kombi Break
1999
Facelift, přepracovaný motor 2.0 16V (99 kW/135 k), motor 1.6 vyřazen z nabídky, nové turbodiesely 2.0 HDi (66 kW/90 k a 80 kW/109 k) místo motorů 1.9 DT a 2.1 DT
2000
Motor 1.8 vyřazen z nabídky, nové agregáty 2.2 16V (116 kW/158 k) a 2.2 HDi (98 kW/133 k), přepracovaný motor 3.0 V6 (152 kW/207 k)
2001
Přepracované motory 1.8 16V (85 kW/116 k) a 2.0 16V (100 kW/136 k)
2004
Ukončení výroby a nahrazení modelem 407 (sedan a kombi SW)
2005
Generační výměna u kupé
MOJE AUTO - Výbava
Výškově i podélně stavitelný volant
Výškově, podélně stavitelné sedadlo, vč. seřízení sklonu podsedáku u řidiče
Digitální klimatizace
Autorádio na CD (vyměněno za Sony CDX-GT 310)
6x Repro (přední komponentní)
Př.okna v elektrice
Dálkově ovládané centrální zamykání
El. ovládání zrcátek a vyhříváni
Posilovač řízení
Dešťový senzor
2x Airbag (deaktivace airbagu spolujezdce)
Mlhovky
Venkovní teploměr
Loketní opěrka vzadu
Otevíratelná přepážka mezi zadními sedadly(pro převoz dlouhých předmětů)
pískovaná okna
CéBéčko
ABS
Xenony
Silné stránky
Velice mile mne překvapil velice komfortně nastavený podvozek, který je však vhodný i ke sportovnějšímu stylu jízdy. Nerovnosti neslyšitelně přeplouvá, to je vlastně další silná stránka -
- tedy odhlučnění. Z exteriéru dovnitř nepronikají žádné negativní zvuky, motor je po několika minutách "zahřátí" utiší.
Interier
Velmi pohodlný, prostorný a "moderně zařízený", avšak cestujíci vysocí nad 180 cm budou vzadu šoupat hlavou o střechu.
Všechny ovladače jsou přehledné, dostatečně veliké.
Obrovský kufr o velikosti 430 litrů, avšak je to sedan, takže je jasné, že určitě televizi a asi ani kolo v kufru neuvezete, ale zavazadel tam narvete mnoho.
Klimatizace
Digitální klimatizace se velice rychle po zapnutí nachladí. Stačí pár minut a v autě je daná teplota.
Audio
Auto bylo vybaveno originálním autorádiem na cd Clarion, 6x repro (vpředu výšky a basy, vzadu ovály). Výkon je dostatečný a velmi kvalitní. Ovládání autorádia pod volantem.
Nicméně jsem autorádio vyměnil za Sony GT310, do předních dveří jsem dal středobasové Impacty. Zadní plato obsadily ovály od Audiobahn AS96V, a výšky zůstaly v originále. V kufru zaujala své místo tubička.
Motor
Můj motor 2.0 HDI
Výkon 80 kW / 4000 ot/min je vcelku dostačující, avšak nečekejte žádné zaražení do sedaček při plném plynu, auto je prostě nabízí komfort. Zrychlení je dostatečné mnohdy bez nutnosti podřazení. Táhne velmi silně od 3000 - 5000 ale i v nižších otáčkách vidíte jak tachometr rychle roste, ale přitom nic necítíte.
PADESÁTKA v obci je neskutečné trápení. Nejvhodnější je 60 - 70 km/h, tím myslím samozřejmě pro motor. Protože v 50 km/h musíte mít buď vytočenou trojku, nebo bublající čtyřku, ale je to hlavně stavěné na malou spotřebu a proto vítězí za 4.
Spotřeba
Je velice překvapivá, dle Technického průkazu 7,3 - 4,5 - 5,5 uvidím jak to bude ve skutečnosti zavedu si spritmonitor.de
Brzdy
vpředu i vzadu kotoučové, přední drážkovaná, reagují hned v prvních centimetrech pedálu, zkoušel jsem ABS na mokré louce a oceňuji opravdu krátkou dráhu potřebnou k zastavení vozu těžkého 1,5 tuny.
Na druhou stranu jsem ABS zkoušel i na zledovatělé vozovce, resp. parkovišti, a to jsem zase čekal, že zastaví dřív, nicméně nestalo se tak a HUPS do křoví ;-)
Slabé stránky
Budu zjišťovat a postupně vypisovat
Sice obrovský zavazadlový prostor avšak díky sedanu poměrně malý prostor pro nakládání.
Brzdy - sice je na ně spolehnutí, ale při agresivní, neboli sportovní jízdě brzy ochabuje brzdný účinek. (vyřešeno drážkovanými kotouči ATE)
Pokud chcete cokoliv zpracovat na zadním platě, nemáte šanci!!! Malý manipulační prostor díky zkosenému zadnímu oknu. Pokud tam chcete něco přišroubovat, je lepší to přilepit, bohužel...
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Výměna předních brzd (kotouče drážkované ATE + desky)
Výměna rozvodů vč. vodní pumpy
Výměna klínového řemene (ten byl podélně roztržený na 2 ks 8-()
Výměna silenbloku na motoru
Výměna čepů
Výměna pravé manžety
Vyčištění EGR ventilu
Servis klimatizace (plnící ventily) + náplň
STK + EMISE
16.500 Kč
... což si myslím že není zase tak strašné, ne ?
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Prodejce byl velice vstřícný. Žádné věčné opruzování typu "AAA Auto", kdo s nimi má zkušenost chápe. Auto nám otevřel, dal klíčky a do libosti jsme mohli prohlížet. Poté odvezl na zvedák zvedl nad hlavu nechal mě v klidu rozmyslet. Super, Auto RT Opava.
Tuning ?
Na tohle auto nepřijde vůbec nic. Vše pouze zvětšující komfort.
Pořídil jsem Xenonovou přestavbu H7 8000K.
Mohli by přijít v budoucnu 17" palcová litá kola a zatemnění oken.
Novinky v recenzi
Peugeot dojezdil
13. 2. 2010 se objevilo ve smyku auto v protisměru, a škoda totální na obou autech. Bohužel. Po peripetiích s pojišťovnou bude třeba rozhlížet se po novém kousku. Tímto se loučím s recenzí tohoto Peugeotu a věřím, že brzy se objeví nějaký nový :-(
Váha vzduchu
Rozsvícení kontrolky diagnostiky indikovalo problém. Počítač vypsal váhu vzduchu, EGR ventil a spoustu dalších maličkostí, po resetu závad, zůstala jen váha vzduchu.
Proběhla výměna za novou zn. MaxGear i s prací za 1800,-
Při té příležitosti byl vyčištěn EGR, zkontrolováno turbo a dotažení hadic vedoucích k němu.
Šťastné a veselé Vánoce nejen uživatelům MA.cz
Spoustu šťastných kilometrů bez poruchy a bez nehody. Auta ať Vám složí...
Opět proběhla reklamace ballastu
Dnes konečně přijelo PPL s reklamovaným ballastem ke xenonům. Tentokrát reklamace trvala přes měsíc, tak doufám, že teď vše bude bez problémů fungovat až do smrti mé, nebo auta ;-)
Nové zimní obutí
Tak dnes jsem pořídil sadu na zimu. Může začít rubat sníh ;-)
4x GoodYear UltraGrip 7+
Nejvíce mě překvapila cena za přezutí a geometrii - přes 2000 Kč
Celkem masakr
Pořízeno CéBéčko ;-)
Pořídil jsem si novou vysílačku do auta. TTI 550 + 64cm magnetickou anténu. Zapojeno, nastaveno, můžeme pokecat ;-)
Auto dostalo k narozeninám
Auto mám zhruba rok, tak jsem mu dal dáreček k narozeninám. SERVIS
Proběhlo:
Výměna předních brzd (kotouče drážkované ATE + desky)
Výměna rozvodů vč. vodní pumpy
Výměna klínového řemene (ten byl podélně roztržený na 2 ks 8-()
Výměna silenbloku na motoru
Výměna čepů
Výměna pravé manžety
Vyčištění EGR ventilu
Servis klimatizace (plnící ventily) + náplň
... a to nejdůležitější STK + EMISE
Osazení zadního plata repro Audiobahn AS96V 180W rms (bylo třeba zvětšit díru v plechu pod platem, vlezly se tam jen origo repro)
Roletka na zadní plato
A originál rádio už je fuč....
Vyměnil jsem originál Clarion za Sony CDX GT310; bez cd a mp3 už to nešlo vydržet, tak jsem se smířil s tím, že naruším design interiéru a rádio vyměním. PLUS výměna předních repro za Impacty 180 W (rms 60W) středo-basové.
Problémy se XENONEM !!!
Definitivně zhasnul pravý Xenon. Nedávno taky nesvítil, ale po pár klepnutí ;-) se probral. Teď už nic. Po kompletní kontrole a přehození ballastů, jsem ten nefunkční odeslal na reklamaci.
Do týdne mi poslali nový kus, bez jakýchkoli problémů, nebylo třeba jim zasílat celou sadu.
Vřele doporučuji XENONY-BIXENONY.CZ
Už zase svítím oběma... HURÁ !!!
Video
Přímý odkaz na video.
Přidat názorDiskuse: Peugeot 406 2.0 HDI
- Re: A je rozhodnuto 25.03.2010 15:44
- A je rozhodnuto 06.03.2010 11:54
- Re: RE: GE Money Auto 01.03.2010 22:32 biker7
- RE: GE Money Auto 24.02.2010 16:10
- Re: To byla * ;-) 24.02.2010 00:04 biker7
- To byla * ;-) 16.02.2010 16:07
- Re: No dobrá rána 15.02.2010 18:59 icetiger
- No dobrá rána 15.02.2010 13:12 Stejsn
- Rána to musela být pořádná... 15.02.2010 01:52 Poustnik
- nehoda 14.02.2010 18:52 talio2
- Re: Vyměň PF 2010 z profilovky ... 02.02.2010 16:44
- Vyměň PF 2010 z profilovky ... 01.02.2010 19:40 FRPE
- Re: interiér 25.12.2009 18:59
- interiér 24.12.2009 22:23 PeT-a (RSKa)
- Re: co to moze byt? 25.11.2009 00:37 vrkuboy
- Re: co to moze byt? 05.06.2009 23:06
- Re: co to moze byt? 02.06.2009 20:57 Luko81
- co to moze byt? 02.06.2009 16:37 jmurjr (H22A7)
- op-pacey 22.04.2009 15:34 Jetty
- Re: Re: Re: Re: Re: 406 HDi 31.05.2008 22:34
- Re: Re: Re: Re: 406 HDi 31.05.2008 02:22
- Re: Re: Re: 406 HDi 30.05.2008 22:05 scooter_x (AlkoholixXx)
- Re: Re: 406 HDi 30.05.2008 20:24
- Re: 406 HDi 30.05.2008 20:05 scooter_x (AlkoholixXx)
- 406 HDi 30.05.2008 20:04 scooter_x (AlkoholixXx)
- Re: Re: Re: Re: 406 30.05.2008 19:13 Čujo
- Re: Re: Re: 406 30.05.2008 19:07
- Re: Re: 406 30.05.2008 19:05 Čujo
- Re: 406 30.05.2008 19:03
- 406 30.05.2008 18:58 Čujo
Další vozy Peugeot 406
-
Peugeot 406 (2002) Majitel: Stejsn
Přidáno: 16.6.2012 317 Majitel 9.87 Uživatelé
-
Peugeot 406 (2000) Majitel: HonzoiS
Přidáno: 11.11.2013 2310 Majitel 9.70 Uživatelé
-
Peugeot 406 (2001) Majitel: koyacik
Přidáno: 29.6.2008 169 Majitel 9.65 Uživatelé
-
Peugeot 406 (1995) Majitel: parkoviště
Přidáno: 15.5.2007 149 Majitel 9.59 Uživatelé
-
Peugeot 406 (2002) Majitel: parkoviště
Přidáno: 16.5.2010 199 Majitel 9.50 Uživatelé