Recenze

9 Majitel

Škoda Octavia Elegance 1,9 TDI

7.67 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Octavia, foto 1 Škoda Octavia, foto 2 Škoda Octavia, foto 3 Škoda Octavia, foto 4
 

Technické info

Přezdívka auta Pekáč;-) Rok výroby 2005 Koupeno nové najeto [km]:68000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1896 výkon [kW]: 77 kroutící moment [Nm]: 250 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11 maximální rychlost [km/h]: 192 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 560 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "LORDDEPLECHUS".

Je to auto mého otce. Dal jsem ho sem místo něj, protože on o těhle stránkách nemá ani tušení.

Koupeno v roce 2005, liftback, výbava elegance + kožený volant, řadící páka a madlo ruční brzdy + rádio Stream (bohužel tenkrát ještě bez mp3 :(

S autem jsme zatím spokojeni, při výběru byl ve hře ještě Renault Megane kombi, ale Octavia zvítězila hlavně kvůli tomu, že Renault má strejda a je skoro pořád v servise a pak se nám taky moc nelíbil interiér.

Když auto vezmu zvenku, tak vypadá celkem pěkně a to hlavně díky barvě, zelená Island. Ta se mi zdá že je na octaviích asi nejlepší, i když černá je taky dobrá. Auto sedí na 15-ti palcových kolech obutých do pneumatik Continental. Na zimu používáme pneu značky Michelin a plecháče.

Interiér auta je v černé barvě, která je sice hezká, ale udržet auto alespoň 1 týden čisté je celkem nadlidský úkol. Uvnitř je všechno hezky v dosahu řidiče, budíky mají příjemné zelené podsvícení u kterého se dá regulovat intenzita. To samé platí i pro rádio a klimatizaci, která je trochu nešťastně tak nízko, že pokud má člověk trochu větší ruce tak při zařazeném 3. nebo 5. rychlostním stupni se ne prostřední čudl špatně dosáhne.
Na předních sedadlech je vcelku dost místa, škoda akorát toho, že řidičova pravá noha trochu dře o středový panel zrovna v místech, kde má vcelku ostrou hranu (to ale záleží na tom, jak má kdo seřízenou sedačku). V zadu na tom taky trochu zapracovali a už se tam sedí líp než v předchozí octavii.Jinak v autě je celkem dost odkládacích prostor a jsou vcelku dobře umístěny.

Teď neco k motoru a k tomu jak to jede. No tak na začátek musim říct, že to jede vcelku dobře. Když se řešilo jaký auto koupit, tak proběhla velice rozsáhlá diskuze, jakej motor se usdaí pod kapotou našeho exempláře. Já jsem jako jediný byl pro 2,0. Jak vidíte moje přání nebylo vyslyšeno.
Když jsem s autem jel poprvé, tak mě čekalo dost velké překvapení. Když tam byla dvojka, tak se auto sebralo a vyrazilo kupředuvcelku svižně.
S postupem času se ukazuje, že 1,9 bohatě stačí, motor má relativně dost síly i když je auto naložené až po střechu. Jenom má jednu nevýhodu a to tu že mu chybí šestka :( (na dálnici při zhruba 150 točí něco kolem 3000 ot/min)
Jinak hlučnost motoru je vcelku v rozumných mezích, ale jednou se mi stalo, že jsem jel s kámošem do lázní a jeli jsme jeho autem (Citroen C3 1,4 HDI). Po zhruba půl hodině cesty, když jsme brali naftu, sem na něho zíral jak na cvoka, když vzal tankovací pistoli s nápisem nafta. Ten motor nadělal asi tolik hluku jako TDI PD když je vypnutý.

Jinak abych něco řekl k tomu, že TDI žere olej. Tak vypadá to asi tak, že opravdu docela dost záleží na stylu jízdy. Táta jezdí vcelku klidně, motor moc nežene do otáček a tak sme za 50000 km dolejvali jenom jednou litr
Jinak abych nezapoměl pro čecha je přece nejdůležitější spotřeba.
U nás autem jezdín zatím jenom táta, zhruba za 4,5 - 6,0 litru

Silné stránky

Motor má docela sílu,ale nad 100 km/h už by to chtělo trochu víc koní
Do kufru se dá narvat skoro cokoliv
Výbava je vcelku OK (elegance + nějaký ty kravinky)
Vzhled (i když to záleží na konkrétním jedinci, já s designem octavie žádný problém nemám)
Spotřeba :)
Pohodlí na dlouhých cestách
Jisté jízdní vlastnosti¨

Slabé stránky

Hluk od motoru v některých otáčkách
Občas něco zadrnčí v palubní desce
Aerodynamický hluk od cca 130 km/h
Image "ochcávky" :-)
Černý interiér je sice hezký, ale strašně se špiní
Jenom 5-ti kvalt

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Servis zatim naštěstí navštěvuje jenom na pravidelné kontroly, jenom jednou sme měli nějakou závadu- nešel tempomat

Jinak už á za sebou taky pár ran -naštěstí nic vážného, jenom občas při couvání se tam tátovi připlete nějakej ten sloupek, lavička nebo zeď

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Prodejce je tátovo známý, takže všechno ok
Sleva z ceníkové ceny 8 %
Kupováno v Porsche České Budějovice

Servis-zatím vždy vše bez problémů,servisováno v Porsche ČB,jediná oprava která šla mimo autorizovaný servis bylo překitování zadního nárazníku,protože v Porsche ho chtěli hned celej vyměnit a strejda nám to překitoval za pár stovek a je to k nepoznání ;-)

 

Novinky v recenzi

1.9.2007 00:00

Hmm,tak auto už bylo doma nejmín 100 krát a ještě jsem ho nenafotil....asi už bych to vážně měl udělat ;-)

1.9.2007 00:00

Jinak další opožděná novinka-pneu Bridgestone už za sebou mají pár tis km a auto na nich sedí o trochu líp než na předchozích continentalech

1.9.2007 00:00

Sice trochu opožděná novinka,ale přece.Auto absolvovalo prohlídku po 60 tis km.Byla vyměněna brzdová kapalina,olej a baterie v DO centrálu.

7.5.2007 00:00

Auto dostalo nové letní pneu, Continentaly už dosloužily...po 40 tis km.
Na liťácích se teď točí Bridgestone Potenza 205/60 R15 V

22.3.2007 00:00

To video neni v našem autě, ale u nás by to mělo probíhat tak nějak stejně :)

22.3.2007 00:00

Fotky budou hned co se auto vrátí ze zahraničí

Video

Přímý odkaz na video.


Další vozy Škoda Octavia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Zatím nás nikde nenechala (ťuky ťuk)

praktičnost
9

Kufr že v něm člověk občas musí věci hledat :)

prostornost
8

Vcelku Ok, za 190 cm vysokou osobu si sedne 180 cm vysoká osoba, i když to není úplně nejlepší, ale jde to

jízdní vlastnosti
8

Ujde, škoda jenom těch malých kol, na 16 by to bylo o dost lepší

jízdní komfort
8

Díky 15 docela OK, ale radši bych ho trochu obětoval, zvlášť když auto jezdí poměrně dost v zahraničí a tam mají silnice trochu jinou kvalitu

provozní náklady
8

Spotřeba vcelku malá, olej to moc nežere, pneumatiky taky ne...

náhradní díly
7

Zatím bylo potřeba jenom překitovat zadní nárazník, bylo menší bum o kamenou zídku, jinak nic

výkon motoru
6

Do normálního provozu tak akorát, jinak je to málo :( Zkrátka hodí se jenom pro klidnou jízdu

spotřeba
9

Netřeba komentář

hlučnost motoru
6

Ty studený starty...to je slabota, je to jak traktor, jinak je to vcelku ok

kvalita sedadel
8

Jenom by to chtělo trochu větší boční vedení vpředu i vzadu a bylo by to ok

brzdy
9

Adekvátní váze vozu, nevadnou ani po sjezdu z Grossglockneru (25 km kopec dolů, odhadem min 12 % )

zavazadlový prostor
10

560 l.....co víc si přát?snad jenom sluhu co to naloží a vyloží :)






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…