Recenze
Volkswagen Passat Comfortline 2,0 TDI 4motion 103 kW
Technické info
Přezdívka auta Pašík Rok výroby 2011 Koupeno nové najeto [km]:6000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1968 výkon [kW]: 103 kroutící moment [Nm]: 320 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.1 maximální rychlost [km/h]: 207 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 6.5
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Jeli".
Můj Pašík, jež je služebním a neb jak jsem k vozu přišel.
Staré auto muselo zpět do leasingovky a limit na nové bylo 700 tis.po slevě dealera a značka buď Škoda či VW a diesel. Jelikož předchozí auto byla dieselová elegance Octávka II ve čtyřkolce, nechtěl jsem právě z pohonu všech kol ustoupit. Najezdím za každého počasí 60 tis. km ročně a čtyřkolku dle mého názoru neužijete právě jen na sněhu.
Ne že bych byl patriot, ale kdyby nebyl Suberb ve čtyřkole tak drahý, tak stál před barákem on. Mohl, ale to jedině že by byl úplně holý, tedy bez výbavy. Jelikož pár kolegům Passaty stojí na dvoře firmy, tak má volna byla jasná. Samozřejmě začala honba za největší slevou, takže při té příležitosti jsem se i v autosalonu projel v DSGčkovém Highlinu, bez komentáře super!!! Dealer ihned loboval, proč 4motion, zda raději nezvolit automat či super bezpečnostní prvky jako je hlídání jízdního pruhu, adaptivní tempomat apod.
Konfigurace padla tedy na výbavu Comfortline s následujícími příplatky, jež si myslím auto staví do absolutně postačující základní výbavy:
- bixenony s LED denním svícením
- parkovací senzory
- vyhřívané čelní sklo
- vyhřivané přední sedačky
- climatronic
- 17-ti palcová kola
- nepřímé měření tlaku v plneu
- plnohodnotná rezerva 17-ti palcova
- rádio RCD 510 s dotykovým displejem
- alarm s náklon.čidly a vnitřním hlídáním prostoru
- tempomat
- zásuvka 230V v zádu (napájet notebook či DVD je po ruce)
Co říci k autu. Vždy jsem měl vztah ke značce VW, takže design jak vnější tak vnitřní se mi u nich vždy líbil. Firemní barva je modrá, takže zde nebylo co vymýšlet, ale když jsem ji viděl na novém naleštěném autě, tak je o hodně hezčí než ta standardní modrá metla u předchozí generace. Interiér jsem zvolil béžový, nechtěl jsem to tmavé černé/šedé fádní a v kombinaci s hnědou přístrojovkou hezké, sic méně praktické. Ale jak jsem psal výše, auto plní služební funkci a ne tolik soukromou (na to slouží S-Maxík). První pohled na auto krásné, ale do vnitřku jak do výlohy, na což jsem řekl, auto musí jít do fólií :-).
Bixenony, LEDky i vzádu nádhera. Svícení v noci úžasné, dálkové xenony není od potkávacích o tolik rozdíl ve viditelnosti. A natáčení světel do začátek praktické a příjemné.
Sedačky příjemné, ale měl jsem v předchozím autě RSové, ty holt měly více bočního vedení. Tyto zase krásně nastavitelné a hlavně nový typ hlavové opěrky super nastavení !
Místa dostatek, ale jak jsem četl v recenzích, ten tvrdý plast středového panelu je tedy veliký přehmat VW a je to cítit. Člověk má při posezu vše po ruce, akorát jsem měl obětovat plnohodnotnou rezervu Alukola a dát si multifunkční volant. Tím že jsem auto objednával v únoru, nebyl ještě žádný Business paket.
Prostor uvnitř dostatečný, mám 193cm tak mám sedadlo úplně dole a pocit posezu vyšší než v Octavce. Za mnou je místa dostatek i pro osobu vysokou jako já. Kufr dostatečný, papírově menší než Octávka, ale zase pocitově hlubší a širší (pardon, neznám přesná čísla).
Jelikož motor je už CR a ne ty stare PDčka, je to lahoda pro ucho, samozřejmě i jiná kategorie (předtím jsem měl 3 Octávky /103/96 a 81 kW). Zásadní samozřejmě i rozdíl, že není u auta ten mega Turboefekt, naštěstí už zvyklý ze soukromého S-Maxu TDCi 103kW. Jelikož najezdím díky své práci a poloze domova Brno hodně po dálnici (ca odhad 60%), tak tam je to úžasný klid, jen aerodynamický hluk vzduchu z venku. Resp. oblíbená rychlost na dálnici 145 km/h točí motor na 2600, když cca 170 při 3000 a 200 při 3400 myslím. Ale pořád absolutní klid a stabilní auto. Od toho se odráží zatím průměrná spotřeba a to 6,5 litru, což je o 0,3 méně, než jsem měl s Octavicí.
Podvozek příjemně tvrdší, drží perfektně stopu, myslím i díky 4motionu a se 17-kami příjemná kombinace (na S-maxovi máme 18 a je to mooc).
Rádio s dotyk.displejem super, bez chyby. CDčka zbytečná, stačila vrazit SDkarta a hbitě přepínáte mezi písničkami i alby.
Další příjemná věc je autohold, jež funguje nepřetržitě po klepnutí brzdy, uvolní se až po rozjezdu. Fajn na křižovatkách, odpočine si noha. Nepříjemné při couvání do miniprostorů, neb najednou odpor při p"postrčení auta o pár centimetrů). Ale zas lze zapnout/vypnout tlačítkem.
Vyhřívání čelního skla jsem už při těch prvních ranních změnách teploty té na pokovteřinu využil a super hned sklo nezamlžené, než se klima vůbec srovnala.
Co si myslím je hrůza, je díky řadě BMT automatické vypínání motoru při stojícím autě, prostě vyřadíte, zastavíte a motor chcíp. Jak šlápnete spojku hup zpět. S automatem je to příjemnější, ale myslím si, že je to ničení dieselového motoru a tak to manuelně vypnu a klíííd. Po diskusi s dealerem mi též přiznal, prostě ekologie a dosažení vyšší třídy EURO.
Silné stránky
- design z venku
- pohodlný hltač kilometrů na dálnici
- přijatelná cena (před 3 lety Octavia stílo 650 tis)
- vzhled interiér
- elektromechanická parkovací brzda
- stabilní auto, určitě i v zimě bude levý pruh D1 můj
- spotřeba / 68 litrová nádrž (dojezd 1000 km)
- fajn radio a ještě lepší zvuk
Slabé stránky
- světlý interiér by mohl být jako u Superba v místě nohou nahradit černý
(mám už koupene gumové koberečky)
- metalíza není tak hezká po rychlém znečištění
- malá zrcátka
- tvrdý plast středového tunelu v místě kolena
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
zatím žádné, až za 5 měsíců při prvních 30 tis.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
šlo o to, kdo dá nejlepší cenu. Také jsem si počkal až do konce sprna, než byl připraven.
zatmavení skel
Folie - viz výše proč...
- přední část dle předpisů na 70%
- zadní decentně na 30%, nechtěl jsem černý pohřebáč
Novinky v recenzi
chip vs. powerbox
Jak píšu v článku, rozdíl reakce motoru vůči staré technologii Pumpe-duesse je obrovský, což při předjížděcích manévrech musím respektovat.
Od začátku čtu na českých i zahraničních serverech o možnostech. Do Chipu ŘJ se mi nechce, musí se vymontovat a dnes prý již kontrolují při servisních prohlídkách zda nebyl zásah,aby u auta zrušili záruku doživotní mobility. U Octavky jsem jej měl a auto bez problémů.
Takže jsem studoval PowerBox, kde se člověk dočte hodně špíny na tuto technologii. Naštěstí kamarád má teď Superba II se stejným motorem, tak mám slíbené půjčení Boxu na test. Poreferuji, půjdu to nacvaknout po najetých 10 tis km.
Máte někdo zkušenosti s PowerBoxem a jak správně vybrat? Děkuji
foto
musím se dokopat nafotit, předem omluva kdo se chtěl pokochat pár pohledy.
Další vozy Volkswagen Passat
-
Volkswagen Passat (2011) Majitel: peter21
Přidáno: 30.4.2013 609 Majitel 9.93 Uživatelé
-
Volkswagen Passat (2011) Majitel: Psssat
Přidáno: 3.6.2011 3510 Majitel 9.76 Uživatelé
-
Volkswagen Passat (2010) Majitel: kulhys
Přidáno: 28.3.2012 99 Majitel 9.73 Uživatelé
-
Volkswagen Passat (2011) Majitel: vilhaus
Přidáno: 26.9.2011 209 Majitel 9.62 Uživatelé
-
Volkswagen Passat (2011) Majitel: vwtsi
Přidáno: 3.2.2012 289 Majitel 9.51 Uživatelé