Recenze
Volkswagen Passat VW Passat Variant Highline 2,0 TDi
Technické info
Přezdívka auta Volkswagen Passat B7 Rok výroby 2011 Koupeno nové najeto [km]:7000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1968 výkon [kW]: 103 kroutící moment [Nm]: 320 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.8 maximální rychlost [km/h]: 220 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 603 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.5
Popis vozu
Byl jsem v minulosti vlastníkem více vozů. Moje první byla Toyota Corolla (http://www.autohit.cz/clanek/450/toyota_corolla_1995.html), ano přímo tenhle kus. Auto rychlé, pohodlné a úsporné. Druhé, to byl Opel Zafira 2001 první generace s dvoulitrovým turbodieselem. Nedám na ni dopustit a do budoucna o ní znovu uvažuji. Něco tak neskutečně praktického se nevidí, ale byla už relativně stará a tak jsem ji vyměnil za novější Opel Astra 1,7 také v naftě, r.v. 2007. Opět velká spokojenost se spolehlivostí a provozními náklady. Průměrná reálná spotřeba byla 5,5 l/100 km.
Jenže i pro dva je to malé auto a zatímco do Zafiry se bez problémů vešla 4 kola i s bagáží pro 4 na týden, u Astry jsme museli sklápět sedačky i při víkendovém výletu ve dvou. Takže jsme se začali poohlížet po něčem jiném.
Měli jsme jasno pouze v jednom, bude to nové auto, přesně podle našich představ, ale pouze, pokud to bude výhodné. Tím mám na mysli především cenu. Původně se nám velmi zamlouval VW Golf Variant 1,6 TDi, cenově byl výhodnější než Škoda Octavia, ale nechtěli jsme utratit peníze de facto pouze za větší kufr. Octavia je také velmi praktická a to i v karoserii liftback, ale já jsem ji prostě nechtěl a to pouze z toho důvodu, že jich je všude plno. Jinak proti Octavii nemůžu říct ani popel. Chtěl jsem prostě něco víc luxusnějšího a ne tak okoukaného a tak přišel do úvahy Superb a nový Opel Astra ST. Jenže tady jsem opět narazil. Ačkoli ve mě Superb zanechal obrovský kladný dojem, především interiérem, pohled do ceníku už tak sladký nebyl a v konfiguraci, kterou jsem si představoval, byl jednoduše neúměrně drahý a to i po vyjednávání s prodejci. Opel Astra ST zase nebyl ještě ve výrobě a i když mi krátká verze vyhovovala a to auto se mi velmi zamlouvá pořád, místo pro nohy na zadních sedačkách rozhodlo, že ani nová Astra to nebude. Ani menší postavy se za mě pohodlně neusadily, a to měřím 183 cm. Kombík měl mít naprosto shodný rozvor, tzn, stejná bída a já občas holt někoho převážím.
Musím přiznat, že Passat mě na první pohled nezaujal. Nevím vlastně ani proč, ale přišel mi velmi strohý designem karoserie i interiérem, ale možná to bylo způsobeno tím, že zatímco jsem v Superbu vyzkoušel výbavu Elegance, u VW to bylo proti tomu holátko. Až když se mi naskytla příležitost usednout v modelu s výbavou Highline, bylo rozhodnuto. Dokonce i manželka se nechala přesvědčit, ale pouze v případě, že bude v černé perleti. S tím se dalo souhlasit, i mně se černá líbí, i když zde muselo jít moje praktické uvažování stranou. Co byl problém, tak opět cena. 700 tisíc se mi zdálo být docela dost a navíc jsem musel slevit z některých prvků výbavy. Pokud by auto mělo být vybavené, tak jak jsem chtěl, dostal bych se na 740 nebo 750 tisíc a dealeři už s cenou dolů jít nechtěli, narazil jsem na dno. Začal jsem tedy hledat jiný způsob, jak to udělat. Nepomohli, Bohužel, ani nezávislí dovozci, tak jsem se rozhodl, že to zkusím sám. Ačkoli mě mnozí od toho zrazovali, auto stojí doma.
Podařilo se mi ho sehnat za špičkovou cenu 632 tisíc (s DPH), včetně toho, co jsem si v novém autě přál.
Po 7 tisících najetých km můžu říct, že jsem zvolil dobře. Černá perleť Passatu sluší, zrovna tak, jako černý kožený interiér v kombinaci s Alcantarou s množstvím chromovaných, decentních prvků. V noci, když se Vám uvnitř vše červeně a bíle rozsvítí a navíc ten příplatkový paket vnitřního osvětlení Ambiente, tak vždycky jen slintám a rád předám řízení někomu jinému, abych si to mohl vychutnat. Vzadu je prostoru na rozdávání a v kufru místo pro tři mrtvoly. Ano, Superb má kufr větší, ale ruku na srdce, už bych to jednoduše nevyužil.
Motor, to je také paráda. Je krásně tichý a hlavně svižný a úsporný. Udávaná kombinovaná spotřeba 4,6 litrů na 100 je dosažitelná, ale pouze při 100 kilometrové rychlosti a to po dálnici nejde. Při 130 si auto řekne asi o 6 na 100, ale při té stovce je to od 4 do 4,5 litrů. Jízdu ve městě moc posoudit nemůžu, prostě se tam moc nedostanu, ale zde bude určitě praktičtější něco menšího než Passat.
Co se týká příplatkové výbavy uvažoval jsem ve dvou rovinách, co chci a co potřebuji. Standardní výbava Highline je již tak dost bohatá, takže jsem připlácel za zpětnou couvací kameru, plastovou vanu do zavazadelníku a vyhřívané čelní sklo, to jsou ty věci praktické a z těch na efekt to byl paket vnitřního osvětlení Ambiente, barevný displej a rádio RCD 510. Co jsem naopak oželel, byla satelitní navigace, krade se to neskutečně, a zvolil jsem raději přenosnou, dále bixenonové světlomety, které vypadají nádherně a automatickou převodovku DSG. Ta řadí opravdu skvěle, ale já chci auto taky řídit a ne jen točit volantem. Navíc tak člověk ušetří cca 150 tisíc za všechno dohromady.
Silné stránky
Jednoznačně pohodlí, spotřeba a kultivovanost motoru.
I design mě nakonec chytl za srdce a těším se na každou další jízdu.
Spousta velkých odkládacích ploch, to je vyřešené skvěle.
Cena, na kterou se v ČR běžně nedostanete, vyšel mě na 632 tis. Kč.
Při individuálním dovozu platí plná záruka v rámci EU.
Slabé stránky
Praktičnost černé barvy, musím často do myčky.
Rezonují zadní okna a část přístrojové desky před spolujezdcem. Ne vždy, asi tak ve 20 procentech případů, podle kvality silnice. Je to výrobní vada, půjdu s tím na záruční opravu.
Paradoxně jsem měl při prvních pár stech kilometrech, díky pohodlí, které vůz nabízí, pocit, že na dálnici usínám:-).
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Rezonující zadní okna a část přístrojové desky před spolujezdcem jsem zatím opravit nenechal. Není to problém číslo jedna. Opraveno bude v rámci záruky.
Couvací kamera není umístěna zrovna nejlépe, je hned nad značkou a na rozdíl od Golfu je nekrytá - často se tak špiní a v dešti je nepoužitelná.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Dovezl jsem si ho sám. Bylo to sice lehce dobrodružné se spoustou plánování, ale nakonec vše dobře dopadlo.
Přidat názorDiskuse: Volkswagen Passat VW Passat Variant Highline 2,0 TDi
- Re: Re: Tak jsme se na 41 řádcích textu místo recenze dozvěděli, jak se kupuje auto. 06.03.2014 18:47 cb
- Re: Tak jsme se na 41 řádcích textu místo recenze dozvěděli, jak se kupuje auto. 01.03.2014 10:00 vilhaus
- Tak jsme se na 41 řádcích textu místo recenze dozvěděli, jak se kupuje auto. 28.02.2014 20:25 cb
- Postřeh 19.12.2011 15:07 Hugi_77
- Re: Re: Bixenony 28.09.2011 23:55 positivemind
- Re: Re: Re: Re: Re: ???CENZURA??? 27.09.2011 15:40 vilhaus
- Re: Re: Re: Re: ???CENZURA??? 27.09.2011 15:36 vondry87
- Re: Re: Re: ???CENZURA??? 27.09.2011 12:51 ObscenePanda
- Interiér... 27.09.2011 11:01 earl
- Re: Re: ???CENZURA??? 27.09.2011 10:12 vondry87
- Re: ???CENZURA??? 27.09.2011 09:49 vilhaus
- ???CENZURA??? 27.09.2011 08:45 SCHROJF
- Re: fotky 27.09.2011 06:39 vilhaus
- fotky 27.09.2011 06:29 Jindrous
- Moc hezké 27.09.2011 01:25 Teil
- Re: Bixenony 27.09.2011 01:21 Teil
- Bixenony 27.09.2011 01:05 positivemind
- Opravdu moc hezký!!! 26.09.2011 21:27 honzanun
- Re: Fotky 26.09.2011 21:09 vilhaus
- Fotky 26.09.2011 20:52 smax24
Další vozy Volkswagen Passat
-
Volkswagen Passat (2011) Majitel: peter21
Přidáno: 30.4.2013 609 Majitel 9.93 Uživatelé
-
Volkswagen Passat (2011) Majitel: Psssat
Přidáno: 3.6.2011 3510 Majitel 9.76 Uživatelé
-
Volkswagen Passat (2010) Majitel: kulhys
Přidáno: 28.3.2012 99 Majitel 9.73 Uživatelé
-
Volkswagen Passat (2011) Majitel: vwtsi
Přidáno: 3.2.2012 289 Majitel 9.51 Uživatelé
-
Volkswagen Passat (2011) Majitel: xlukaso80
Přidáno: 21.1.2013 259 Majitel 9.22 Uživatelé