Recenze
Technické info
Přezdívka auta Paštika Rok výroby 2011 Koupeno nové najeto [km]:85000 palivo: benzin počet válců: 6 objem [cm3]: 4 výkon [kW]: 220 počet rychlostí: 6 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 18 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 9.7
Popis vozu
Toto vozidlo je můj druhý Volkswagen Passat v řadě. Ten první, byl Passat Variant r.v. 2007 provedení kombi s motorizací 103kw TDI PD. Sloužil mi s úspěchem 4 roky, ale bohužel mu ve 175 tis. km odešly vstřiky na dálnici ve Švýcarsku a to v 5 a.m. při cestě na dovolenou do Francie. Byla to stresová situace, ale po několika telefonátech se VW sice postaral, zapůjčil náhradní auto zdarma, ale pocit nedorazit a bezmocnost rozhodl o výměně vozu.
V první fázi jsem byl rozhodnut, že VW už nikdy, ale když emoce vychladli, tak jsem racionálně zauvažoval a v poměru cena/kvalita/reprezentativnost jsem opět zvolil VW. Koneckonců záruka mobility fungovala dobře. Navíc pracuju v pozici dodavatele a většina mých klientů má vozy ze SRN a „Pokud chcete s vlky žíti, musíte i s nimi výti“. Ideální vůz pro mě by bylo BMW, ale nechtěl jsem situaci hrotit a zbytečně dráždit.
Co se týče výbavy je to Highline a navíc oproti standardu jsou:
18“ kola Kansas – musíte dávat velký pozor, sebemenší chyba jsou obité. Gumy Continental Contisport 3 z prvovýroby vydrželi 35 tis.km. Stále jezdím Continental a jsem maximálně spokojen. Na zimu mám taky Continental a jsou perfektní. Autu jednoduše sedí. Geometrii dělám preventivně co 30. tis. km, vždy jak je auto v servise.
Nezávislé topení a vyhřívání čelního skla-obě funkce perfektní a hl. teď v zimě. V případě nez. topení je pouze teplovzdušné, blok motoru je studeny. Jinak máte baterku v kufru a velikosti připomíná baterii z Liazky.
Radio 510 - myslím nepotřebuje komentář vše ok
Metalický lak s perletí - katastrofa, myju jen ručně a i přesto jsou na něm kola od houby, strašně je měkký.
BT- stačí obyčejný, mám business, ale kontakt v loketní opěrce nevyužívám, jednoduše nemůžete pak číst e-maily.
Bixenony- odešla jedna lampa hned v prvním půlroce, ale VW vše vyměnil a není další problém.
Co se týče motorizace-všichni se mě ptají na spotřebu a já vždy odpovím viz. níže. Nikdo mi nevěří, ale je to tak.
Spotřeba:
do 90km/h/předpisový styl jízdy = 8,3l,
do 130km/h, do =10l,
do 160km/h do =10,5l,
do 250km/h, do= 11,5l.
Dlouhodobý průměr 9,7l.
Píšu si knihu jízd a pravidelně dělím litry /km, tzn. údaj není zkreslený.
Velikost nádrže 65l a maximální dojezd na nádrž je 700 km, ale realita je většinou cca 600 km.
K samotnému motoru: chod velmi tichý, zátah v celém spektru otáček, akcelerace perfektní, není co dodat, lepší motor jsem nikdy neměl. Např. dokáže ve 200 km/h v režimu sport podřadit z 6 na 5 a pak jde do mrtva a kopne ve 230 km/h zpět 6 a jede do 250 km/h. Zkoušeno v SRN. Zážitek. Bez problému akceleruje z ležérního jízdního stylu ve 100- 120 km/h na 200 km/h a myslím si, že moc konkurenci na dálnici nemám. Jasně mimo Posche a spol. Okresky a horské úseky paráda, přepnu na sportovní podvozek a sportovní převodovku a můžu si začít užívat, drží jak přilepený. Akceleruje a brzdí špičkově. Hold objem se žádnou turbínou nedá nahradit.
Vlivem velkých brzdných kotoučů nemůžou být na zimu 16“, ale min. 17“. Menší kolo tam nevleze.
Startuje bez problému, tankuji všude, kde je benzín levnější, jen ne na ONU. Motor pobere vše. Jen když je studený, první metry trochu cuká na plynu, jedná se o prvních 100m v zimním období, první start, vyřešil jsem to aditivy od Vifu, dle mě i benzín šidí, ale kdo ví. Jediné malé minus je někdy ta spotřeba, ale je to 2 l od 2.0 TDI a to není zase tak tragické, ale hl. vždy nastartuje a vždy dojede. Když si domlouváte měsíc schůzku nelze nedojet.
Ve firmě máme ještě dva Passaty, jeden 2.0TDI 4x4 125 KW a ještě jednu 3.6 l sedan a musím přiznat, že s druhou 3.6 nebyl žádný problém, najeto 25 tis.km a nafta už byla několikrát v servise (najeto cca 10 tis.km). Hl. závada zde byla s GPS a elektrikou auta.
Mám roční nájezd cca 65 tis.km, tak uvidím kolik vydrží, snad bude sloužit celých 6-7 let, na které jsem jej kupoval.
Silné stránky
Motor, prostornost interieru, podvozek, řízení, kvalita brzd, spotřeba.
Slabé stránky
Kvalita laku, kvalita el. disku, při výměně kola je klíčem téměř vždy odřete . Převodovka, jen 6 stupňů, na rozjezd někdy cuká.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Výměna světlometu, vadne natáčení výbojky, jinak nic a mam 85 tis.km/18 měsíců. U tohoto auta je dulezite do servisu chodit co nejméně pak je všechno OK.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
AUTO Heller, s.r.o., vše ok.
Novinky v recenzi
Stav k 136 tis km, po dvou a půl letech provozu
Výměna ventilátoru u klimatizace na záruku v 07/2013, nefoukal žádný vzduch.
Ve 116 tis km běžný servis a rovněž byly vyměněny zadní brzdové desky + kotouče, přední mám stále originál včetně kotoučů. Jinak vše ok, pouze výměna kapalin a filtrů.
Vozidlo jezdí bez závad. Motor můžu jen doporučit.Tankuji všude, včetně TANK ONO.
Jediná výhrada je k pneumatikám Continental CSC 5, vydrží jen cca 25 tis km.
Servis 90 tis.km u AUTO Heller,s.r.o.
Cena servisu cca 11 tis. Kč vč. DPH. Dle intervalu výrobce jen olej (5,5l)+filtr a svíčky, na mou vlastní žádost vzduchový filtr (měním dobrovolně co 30 tis.km) a pylový filtr+ první výměna stěračů. Jinak vše ok. Při pohledu na mé brzdy se mě technik ptal, zda-li vůbec brzdím , odhaduji ze výměnu ve 120. tis.km společně s kotouči.
Přidat názorDiskuse: Volkswagen Passat 3.6FSI
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Super 15.02.2013 20:56 xlukaso80
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Super 15.02.2013 20:55 xlukaso80
- Re: Re: Re: Re: Re: Super 11.02.2013 10:53 Thomas89
- Re: Re: Re: Re: Re: Super 10.02.2013 22:09 jdoh
- Re: Vzdialenost na jedno natankovanie 09.02.2013 13:13 xlukaso80
- Re: Re: Re: Re: Super 09.02.2013 13:05 xlukaso80
- Re: Re: Re: Super 03.02.2013 15:38 Denjl21
- Vzdialenost na jedno natankovanie 27.01.2013 22:51 blake26
- Re: Re: Super 25.01.2013 18:32 xlukaso80
- Re: Re: Re: Super 25.01.2013 18:27 xlukaso80
- Re: Re: Super 25.01.2013 09:11 Johny.Rico
- Re: Super 24.01.2013 21:29 Vaidimar
- Super 24.01.2013 10:19 Johny.Rico
- 3.6 23.01.2013 18:38 Mattbaylesa
- Re: jeden z 30ti 23.01.2013 17:27 xlukaso80
- jeden z 30ti 23.01.2013 10:17 4bytelnýkola
- Re: Odfláknuté 22.01.2013 22:19 xlukaso80
- Re: Re: Odfláknuté 22.01.2013 22:19 xlukaso80
- Re: Pěkné 22.01.2013 22:19 xlukaso80
- Re: Odfláknuté 22.01.2013 13:48 SCHROJF
- Odfláknuté 22.01.2013 13:32 iudex
- Pěkné 22.01.2013 09:55 mobilcarl
- Re: Re: Gratulujem 22.01.2013 07:57 Tycoon
- Re: Gratulujem 22.01.2013 06:34 xlukaso80
- Gratulujem 22.01.2013 00:16 idam.i
Další vozy Volkswagen Passat
-
Volkswagen Passat (2011) Majitel: peter21
Přidáno: 30.4.2013 609 Majitel 9.93 Uživatelé
-
Volkswagen Passat (2011) Majitel: Psssat
Přidáno: 3.6.2011 3510 Majitel 9.76 Uživatelé
-
Volkswagen Passat (2010) Majitel: kulhys
Přidáno: 28.3.2012 99 Majitel 9.73 Uživatelé
-
Volkswagen Passat (2011) Majitel: vilhaus
Přidáno: 26.9.2011 209 Majitel 9.62 Uživatelé
-
Volkswagen Passat (2011) Majitel: vwtsi
Přidáno: 3.2.2012 289 Majitel 9.51 Uživatelé