Recenze
Technické info
Přezdívka auta Opel Astra H Caravan, 1.9 CDTI Rok výroby 2010 Koupeno nové palivo: nafta objem [cm3]: 1910 výkon [kW]: 88 kroutící moment [Nm]: 280 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.8 maximální rychlost [km/h]: 193 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 pohon kol: přední
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Zabroda".
PROČ OPEL?
Opel Astra řady H se mě líbil hned od uvedení na trh. V té době jsem jezdil Opelem Corsa, který ani ve 150 tisících najetých km neměl sebemenší závadu. Poté jsem si pořídil Opel Astra G (1.6 benzín). Tento vůz jsem poslal dál ve 195 tisíc najetých kilometrech a jediným problémem byla spotřeba oleje. Na základě těchto předchozích dobrých zkušeností jsem si pořídil Opel Astra H, 1.9 v naftě.
EXTERIÉR
Z venku vypadá auto větším dojmem než je, působí elegantně, čistě a vyváženě. Jediné co bych změnil jsou zadní světla - jejich vytažení do boku vypadá výborně, ale zezadu působí poměrně malým dojmem (např. ve srovnání s Octavii nebo Focusem).
INTERIÉR
K interiéru mám výhradu - v autě není možné umístit láhev s vodou větší než 0,5 l a i tuto mám problém nacpat do kapsy na dveřích. Kromě toho tu zcela chybí jakékoliv další přihrádky nebo odkládací plochy, jediná věc kam se dá něco dát je loketní opěrka. Naopak přihrádka u spolujezdce je prostorná a navíc má dvě patra. Jinak vnitřek na mě působí velice dobře i když je znát "německá strohost", ale decentnost.
PÁČKY U VOLANTU
U nové generace všech Opelů jsou sporné elektronické páčky u volantu - při první jízdě je to zmatek, blinkry si dělají co chtějí a nedají se zvládnout. Po pár kilometrech musím uznat, že jsou dobré a vyhovují mě. I když spuštění cyklovače stěračů je trošku složitější (jednou dolů, počkat, jednou nahoru). Stejně tak zapnutí stěračů na nejrychlejší chod - 3x nahoru.
PALUBNÍ POČÍTAČ, AUDIO SYSTÉM, KLIMATIZACE
K palubnímu počítači i rádiu nemám výhrad, ale s ovládáním je to trošku šložitější. V menu se šipky chovají přesně opačně než bych čekal, naštěstí lze vše ovládat na volantu, kde je logika správně. Ovládání klimatizace je zbytečně komplikované - zapíná a vylíná se přes menu! Přitom u nižší verze automatické klimatizace je na to samostatné tlačítko. Nastavení foukání a výdechů lze nastavit efektně přes menu (při jízdě je to skoro nemožné) a nebo kolečkem na hlavním panelu. Toto nastavení se však ukazuje jen na displeji, takže musím točit tak dlouho, dokud není nastavení podle mých představ. U všech ostatních aut vidím nastavení přímo u kolečka, takže vím, že ho musím otočit např. o 30° a nemusím tak točit pořád dál a dál a sledovat displej. Nejlepší je vše nastavit na automat a ladit jen teplotu a nebo si pořídit horší, ale přesto automatickou klimatizaci.
VÝMĚNA ŽÁROVEK
Ve světlech poměrně často praskají žárovky, výměna je však problém, protože klasicky přes motor to nejde - není tam místo. Správný postup je dostat se tam přes přední kolo blatníkem. V návodu hezky popsáno v reálu neproveditelné. Ve značkovém servisu práce asi na 20 minut, v neznačkovém jim to trvalo skoro hodinu. Sami to nezkoušejte - nemá to smysl.
Silné stránky
- živý motor, silnější než u konkurence (např. Škoda nebo VW se stejným obsahem)
- silné brzy
- zatím bezporuchový provoz
- 6-ti stupňová převodovka
- protiskluzový systém (v zimě se vyhrabe téměř všude)
- dělená zadní sedadla s opěradlem na 3 části
Celkově příjemné ježdění.
Slabé stránky
- vrzající sedadlo řidiče
- zbytečně moc možnosti nastavení sedadla řidiče (pro někoho může být výhodou, já jsem nebyl schopen si ho nastavit)
- složitější zapnutí/vypnutí klimatizace
- zbytečně brzo se spouští ABS
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Zatím bez jakýkoliv problémů, po první roce servis s výměnou oleje. Byl jsem na servisu kvůli utržené zástěrce u kola, kromě toho, že to udělali na počkání a ve značkovém servisu to stálo jen 200 Kč, dostal jsem ještě jako pozornost láhev vína. Zřejmě to bylo, protože jsem měl auto od druhého brněnského dealera a snažili se mě asi přetáhnout, což se jim v podstatě podařilo.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Auto jsem koupil v prodejně Opel v Brně, cíl prodejce byl dál nižší cenu, než druhý brněnský prodejce - což bylo v můj prospěch. S prodejcem tedy spokojenost, do doby převzetí starého vozu protihodnotou. Slíbena cena za výkup starého při objednání nového vozu najednou neplatila i když jsem ji měl písemně - cenu garantují maximálně 2 měsíce (to však nikdo neřekl), ale nové auto má ve smlouvě dodání 2-3 měsíce a samozřejmě to nové bylo za 2 měsíce a kousek! Takže na toto pozor.
Další vozy Opel Astra
-
Opel Astra (2014) Majitel: Ironhide027
Přidáno: 17.1.2015 910 Majitel 9.85 Uživatelé
-
Opel Astra (2017) Majitel: adamzprahy
Přidáno: 14.1.2020 98 Majitel 9.84 Uživatelé
-
Opel Astra (2010) Majitel: parkoviště
Přidáno: 29.6.2010 3910 Majitel 9.82 Uživatelé
-
Opel Astra (2015) Majitel: Kuski
Přidáno: 9.5.2017 09 Majitel 9.71 Uživatelé
-
Opel Astra (2013) Majitel: OPCRUN
Přidáno: 17.9.2013 99 Majitel 9.70 Uživatelé