Recenze

10 Majitel

Opel Astra ST Biturbo

9.85 Uživatelé

Hodnoceno: 16× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Opel Astra, foto 1 Opel Astra, foto 2 Opel Astra, foto 3 Opel Astra, foto 4 Opel Astra, foto 5 Opel Astra, foto 6 Opel Astra, foto 7 Opel Astra, foto 8
Opel Astra, foto 9 Opel Astra, foto 10 Opel Astra, foto 11 Opel Astra, foto 12 Opel Astra, foto 13 Opel Astra, foto 14 Opel Astra, foto 15 Opel Astra, foto 16 Opel Astra, foto 17 Opel Astra, foto 18 Opel Astra, foto 19 Opel Astra, foto 20 Opel Astra, foto 21 Opel Astra, foto 22 Opel Astra, foto 23 Opel Astra, foto 24 Opel Astra, foto 25 Opel Astra, foto 26 Opel Astra, foto 27 Opel Astra, foto 28 Opel Astra, foto 29 Opel Astra, foto 30 Opel Astra, foto 31 Opel Astra, foto 32 Opel Astra, foto 33 Opel Astra, foto 34 Opel Astra, foto 35 Opel Astra, foto 36 Opel Astra, foto 37 Opel Astra, foto 38 Opel Astra, foto 39 Opel Astra, foto 40 Opel Astra, foto 41 Opel Astra, foto 42 Opel Astra, foto 43 Opel Astra, foto 44 Opel Astra, foto 45 Opel Astra, foto 46 Opel Astra, foto 47 Opel Astra, foto 48 Opel Astra, foto 49 Opel Astra, foto 50 Opel Astra, foto 51 Opel Astra, foto 52 Opel Astra, foto 53
 

Technické info

Přezdívka auta Němka Rok výroby 2014 Koupeno nové najeto [km]:25000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1956 výkon [kW]: 143 kroutící moment [Nm]: 400 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.9 maximální rychlost [km/h]: 224 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 18 zavazadlový prostor [l]: 500 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7.4

Popis vozu

Již dlouhé měsíce jsem přemýšlel nad tím, jestli napíšu tuto recenzi, jak jsem si pročítal recenze aster tak mi došlo, že tu tahle variace není

Rovnou se chci omluvit za mojí zaujatost, protože OPEL je prostě moje značka, pocházím z OPELácké rodiny, rodiče mají již 4. tého OPELa od Astry G až po Insignii rok 2009, se kterou jsem poslední 2 roky jezdil já, rodiče přešli kvůli starším zádům pochopitelně do modelu Mokka. Abych se přiznal vůbec jsem o jiné značce ani neuvažoval.

Jak jsem vůbec k Biturbu přišel

Před Biturbem jsem tedy jezdil s Insignii 2.0 CDTI 96kW COSMO, bohužel toto auto bylo koupeno jako předváděčka, takže neměla skoro žádnou nadstandardní výbavu, halogenová světla atd. Jediné co bylo navíc byly el. nastavitelná sedačka řidiče, alarm, automatická převodovka a možná dalších pár drobností, na které si již ani nevzpomínám. Co se týká této specifické Insignie tak mi jsme ji nazvali tzv. "Pondělní auto" bohužel byly s ním časté problémy: Praskla trubka k turbu, prasklý EGR ventil atd. atd. Stále jsem ale nedal na to auto dopustit, bohužel, závady byly stále častější, vypínání ESP, ABS bez zjevného důvodu atd. Museli jsme se rozhodnout, že auto bude muset pryč, už jen z toho důvodu, že se na to auto musím spolehnout s nájezdem 20.000+ km za rok, po pěti letech nás tedy opustila, ale to už jsem měl Astru, takže zpět do bližší minulosti.

Bylo to cca 2 roky zpět, kdy mi táta předával Insignii (v rámci firmy) jelikož odcházel do důchodu a nechtěl již tak velké auto, Insignie v tu dobu měla nějakých těch pár škrábanců ať už od vandalů (klíčem po celé straně auta), nebo větví, ťukanců a špatného odhadu (přední nárazník - kam je opravdu špatně vidět).
Vzali jsme ji do servisu aby se dala do pořádku a aby byla za pár let zase vůbec prodejná. V tu chvíli ke mně přistoupil prodejce s otázkou zda bych si nechtěl vyzkoušet jejich předváděcí Astru Biturbo, že nebudu potřebovat náhradní auto, s úžasem a mírným zaskočením jsem samozřejmě kývl a už jsme se šli na Astru podívat. Byla rudá a v tu chvíli jsem vůbec netušil do čeho jdu. Jen jsem otevřel dveře, v tu ránu jsem byl okamžitě beze slov, krásné "sportovní" sedačky s červenými bočnicemi, červené prošívání a výrazné boční vedení na mne udělalo dojem, po usednutí za volant se to ještě znásobilo, do sedačky jsem zapadl, jako by byla vyrobena přímo na mně. Silný věnec volantu, to jsem z Insignie neznal, tam byl u výbavy COSMO standardní potažený kůží.
Po podepsání všech náležitostí jsem tedy vyjel, abych to zkrátil, za ten týden co jsem ji měl půjčenou 1.200 km a skoro jsem v ní i spal.

Po tom týdnu to bylo zase probuzení, když jsem si přebíral Insignii zpět. Najednou byl volant moc úzký, auto nejelo, bylo těžké (ještě víc než předtím) zkrátka ten motor 96kW je na Insignii málo.

Insignii odzvonil zvonec a shodou okolností jsem měl mojí Astřičku objednanou skoro do roka a do dne, kdy jsem měl půjčenou tu předváděcí.

Po objednávce mi prodejce oznámil, že to bude trvat cca 6 měsíců. Řeknu Vám, že to bylo hrozných pár měsíců, když jsem se jednou zastavil v OPELu, tak mně nesmírně potěšili, "když vše půjde podle plánů, auto dorazí již za 4 měsíce". A taky že jo, skoro na den přesně vše vyšlo a Astřička dorazila. Ráno jel kolega do práce okolo a hned mi volal, že už tam stojí kamion naložený OPELy, tak jsem nelenil a jel rovou tam a byla tam.
Chvíli trvalo než se přihlásila atd. a už jsem v ní seděl.

Trávím v autě celkem dost času tak jsem chtěl nějaký ten komfort navíc a objednal jsem si:

- Navigaci NAVI 950 - již s Intelilinkem
- Repro Infinity
- Xenony AFL+
- Podvozek Flexride
- Flex organizer do kufru
- Kameru pro čtení značek včetně kontroly
jízdního pruhu a varování před kolizí
- Parkovací kameru včetně senzorů
- Vyhřívaná sedadla včetně volantu

a další věci

Motor
Co se týká motoru, tak tomu nemám co vytknout vyjma toho mírně "traktorjídno" projevu, ale na to jsem byl zvyklý z Insignie, tento motor je mnohem lépe odhlučněný než ten v Insignii. Co se týká výkonnosti, tak opravdu zabírá již od nějakých 1.200 otáček až do maxima, pomalu by se dalo říct, že mu nevadí vysoké otáčky, zrychluje pořád a řazení je v tomto případě zábava, stále a stále dokola si užívat celé spektrum otáček vmáčknutí do sedaček atd.

Převodovka
Verze BiTurbo je u Astry k dostání pouze s manuální 6-ti stupňovou převodovkou, i když jsem šel od automatu k manuálu vůbec toho nelituji. Setkal jsem se s názory jako "páka převodovky je moc gumová" atd. já jsem se s ničím takovým nesetkal, sžil jsem se s manuálem během pár stovek kilometrů, dráhy jsou dle mého názoru tak akorát, ale tady samozřejmě hrají osobní preference. Abych trochu lépe přiblížil počínání převodovky tak popis rozdělím na dvě malé kategorie, "klidná jízda" a "rychlá jízda". Ale k samotným stupňům při akceleraci později. Hlavní výhoda tohoto motoru a převodovky je taková, že při dálničním tempu se stává z manuálu (co se týče komfortu) automat, není potřeba řadit, 6. stupeň je možno použít již od 83 km/h (dle palubního počítače - cca 1.500-1.600 ot./min // úplné minimum od volnoběhu je 60 km/h (1.000 ot./min)) a díky síle motoru má auto od nějakých 1.300 ot/min výborný zátah, zrychlení je jedna báseň, ale to není otázka jen například z 90 na 120, stejný průběh (možná i lepší) následuje například ze 130 na 160. Zvláště na delší trasy po německých dálnicích je to výborné, opravdu se mi stalo, že jsem nemusel nějakých 250 km řadit, ať už jsem jel 100 v koloně, nebo 200, za toto musím dát Opelu palec nahoru, nyní tedy k jednotlivým stupňům:

"Klidná jízda"
Mám namysli po městě, výlet s rodinou (i když i to je pro mne rychlá jízda), zkrátka klídek podle předpisů a bez plynového pedálu na podlaze.

vše je přibližně

1. stupeň - není třeba rozebírat
2. stupeň - 25 km/h - 32 km/h
3. stupeň - 32 km/h - 47 km/h
4. stupeň - 47 km/h - 67 km/h
5. stupeň - 67 km/h - 83 km/h
6. stupeň - 83 km/h - max

Opravdu často jezdím po městě 50 na čtyřku, u těch 47 km/h již palubní počítač radí přeřadit na čtyřku. Pětka se dá často přeskočit kdy se z klidné jízdy ve městě stává rychlá jízda mimo obce/města =).

"Rychlá jízda"
Plyn na podlaze (samozřejmě stále s rozvahou) rychlejší tempo+dálnice a režim Sport viz níže, ale i beze sportu auto akceleruje rychle

1. stupeň
2. stupeň - 32 km/h - 75 km/h
3. stupeň - 75 km/h - 120 km/h
4. stupeň - 120 km/h - 166 km/h
5. stupeň - 166 km/h - 205 km/h
6. stupeň - 205 km/h - max (zatím 240 km/h - a nebylo to z kopce! =))

U tohoto řazení je akcelerace opravdu rapidní a moc se mi nestává, že bych takto jezdil, jak jsem psal výše, nejčastější moje zrychlení je přes čtyřku z 50 na 90, s tím že přeskočím pětku a řadím rovnou šestku.

Ani jednou jsem nešel do omezovače otáček motoru, 1. nebylo to potřeba, 2. ani nechci, vždy jsem předjel koho jsem potřeboval.

Podvozek
Podvozek Flexride je kategorie sama o sobě, moc si nedokážu představit, že bych si vzal auto bez něj, ale znám lidi, kteří si zvolili auto bez tohoto podvozku a jsou nesmírně spokojeni, tím samozřejmě nechci říct, že by to auto nebylo kvalitní nebo špatné, to v žádném případě.
Mám tady 3 nastavení

- Sport
- Normal
- Tour

Začnu u normal, protože je to výchozí nastavení a musím říct, že ho používám nejvíc, má tzv. od všeho něco, není příliš tvrdý, ale ani měkký, nemá razantní zrychlení sportu, ale taky není gumový v tour, ale abych si trochu protiřečil, moc výrazný rozdíl mezi tour a normal v akceleraci nerozpoznávám.

- Sport tak to je moje srdcovka, protože při zmáčknutí tlačítka SPORT se vám zbarví kaplička přístrojů do červena, volant a podvozek ztuhnou a plynový pedál reaguje mnohem agresivněji na sešlápnutí, už jsem slyšel také fráze, že přepínání barvy a ta červená je jak u kolotočářů, já se toho nemohu nabažit a hlavně v noci vás to nutí jet rychle, ale nebojte samozřejmě se to dá vypnout pokud by se Vám to nelíbilo.

- TOUR je taková volba kterou využívám na rozbité silnice, kdy nepospíchám, vezu babičku atd. atd. je to taková pohodlná jízda kdy se auto pohupuje a filtruje nerovnosti v rámci možností velmi dobře (Flexride Insignie po fl. je ještě mnohem lepší velmi mile mne to překvapilo)

Přístrojová deska-media
přístrojová deska je velmi kvalitně zpracována, biturbo má svojí škálu barev kde převažuje černá a druhá je stříbrná u sedaček textil+kůže a obráceně u jen kožených sedaček. Velmi jsem se obával zpracování plastů zejména středového tunelu (v Insignii to bylo opravdu hrozné), zase jsem byl velmi mile překvapen. Nic nevrže nepíská atd. Vše drží tak jak má a cesta je velmi klidná. Stále všude čtu jak má středový panel strašně moc tlačítek atd. Tady mohu jen napsat, že má, ALE vše je logicky uspořádáno a zvyknout se na to dá během 14 dní. Je to mnohem lepší varianta než lézt např někam do menu abych si zapnul vyhřívání sedaček, nebo volantu. Z 90% poté již stejně použijete jen část tlačítek pořád dokola.

Repro Infinity se subwooferem v kufru je opět kategorie sama pro sebe, než auto dorazilo, byl jsem vyděšen když jsem na internetu četl, jaké jsou s tím problémy, automatické stahování hlasitosti atd. Nic z toho se nestalo a funguje jak má. Basy jsou výrazné a celý zvukový systém má svoje nastavení v menu.

Navigace také funguje velmi dobře, jdou do ní zadat i GPS souřadnice atp. TMC funguje spolehlivě, hlavně v zahraničí.

Exterier
Zvolil jsem nenápadnou černou barvu aby auto tolik nebilo do očí, protože se jedná již o modelový rok MY15 tak má již v základu měřící ventilky, pro letní pneu bez problémů, koupil jsem si tedy i ventilky pro zimní a tady byl zpočátku problém, protože to byla novinka, tak jsme s prodejcem museli čekat, až dorazí potřebné vybavení pro správné nastavení, v návodu použití píší, že se to připojí samo, ale již z vlastních zkušeností, když je někde napsáno, že se to provede samo, asi tušíte jak to dopadlo, museli jsme počkat.

Spotřeba
Primárně auto jsem nekupoval kvůli co nejnižší spotřebě, to by taky u nejsilnějšího dieselu Astry bylo taky divné.
Aktuální spotřeba za celou dobu používání nějakých těch 10.000 km mi to ukazuje 7,6 l/100
Po přezutí na zimní jsem si vynuloval druhý a ten mi ukazuje 7,1 l/100, opravdu se s tím nemazlím, může se Vám to zdát hodně, mně to ale překvapilo a jsem nesmírně spokojen, protože to 1. stále klesá a 2. s Insignií jsem za stejných podmínek jezdil za 8,8 l/100

Doufám, že se Vám recenze alespoň trochu líbila.


Pokud by Vás zajímalo něco dalšího, nebo jsme na něco zapomněl, budu rád když napíšete

Silné stránky

- Síla motoru, akcelerace
- Komfort
- Nenápadnost
- Kultivovanost (jak jen to u 4 válcového
dieselového motoru jde)

Slabé stránky

- Lízátko předního nárazníku je velmi nízko,
ale na druhou stranu plní přesně to, proč
tam je.
- Nemá rezervu, místo prostoru pro rezervu
je pod autem tlumič výfuku

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Listopad 2014 - Programování ventilků s řídící jednotkou, bez problémů

Prosinec 2014 - vyhlášena svolávací akce ohledně softwaru řídící jednotky, kvůli lepší spárovatelnosti s ventilky, cca 30 min.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

AUTOTIP Novák Teplice - tady Vám mohu jen doporučit návštěvu tohoto dealera, je jedno na kterého prodejce narazíte, veškerý personál je velmi profesionální a nic pro ně není problém, ať už se jedná o prodej nebo servis, po dlouhodobé zkušenosti ať už firemní, nebo rodinné mohu jen doporučit. Máme již spíše přátelský vztah

 

Novinky v recenzi

3.8.2015 22:55

První garanční prohlídka

Výměna oleje, čistění klimatizace. Vše OK, za 4 hoďky zpět u mně.

1.4.2015 22:46

Doplnění

Doplnění recenze o převodovku, pár obrázku i se spotřebami

1.4.2015 21:21

Reklamace vyhřívání sedačky řidiče

16 500 km, reklamace vyhřívání sedačky řidiče, začalo to nevinně, kdy se mi občas vyhřívání vyplo, postupovalo stále častějším vypínáním, pro mne to již nebyla novinka, stejný problém jsem měl s Insignií, vyměněno, vše OK, zároveň výměna čelního skla, prasklinka od kamene


Další vozy Opel Astra



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Zatím samozřejmě žádné problémy

praktičnost
9

Díra v zadní řadě sedadel, lze objednat jen s koženými sedadly.

prostornost
10

Z 99% jezdíme v autě 2, takže neřeším prostor vzadu, ale i 4 chlapech cca 180-190 cm výšky, nebyl problém.

jízdní vlastnosti
10

Výborné, oproti Insignii, nelze srovnávat

jízdní komfort
10

Výborný, velmi dobře odhlučněno

provozní náklady
10

Zatím žádné

náhradní díly
10

Zatím žádné

výkon motoru
10

Možnost předjetí kdykoliv, skoro za jakýchkoliv podmínek.

spotřeba
10

Aktuální letní+zimní pneu 7,4 l/100. Aktuální jen zimní pneu 6,9 l/100. Obě při průměrné rychlosti okolo 50 km/h, viz obrázky

hlučnost motoru
10

Oproti Insignii velmi dobře odhlučněn

kvalita sedadel
10

Boční vedení je výborné, černá s červenou a imitací pneumatiky se mi velmi líbí

brzdy
10

krásně jedovaté, už jsem si již bohužel musel vyzkoušet akutní brzdění, bez problémů, ještě s rezervou

zavazadlový prostor
10

Velmi hodně přihrádek, šuplík pod sedačkou spolujezdce (tentokrát na kompresor), velká spousta přihrádek.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…