Recenze
Peugeot 407 2.0 HDI
Technické info
Přezdívka auta Moje Halo´ Rok výroby 2004 Koupeno ojeté najeto [km]:170000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1997 výkon [kW]: 100 kroutící moment [Nm]: 320 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.8 maximální rychlost [km/h]: 208 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 407 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.5
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "vitak".
Peugeot 407, 2.0 Hdi, 100kw. Vůz jsem koupil na internetovém bazaru, po 1. majiteli se servisní knížkou. Měl najeto 115000 km a nechal jsem ho pro jistotu prolustrovat u nás v autorizovaném servise, kde všechny údaje seděli dle servisní knížky.
Co se týká výbavy, nemám připomínku, francouzi myslí hodně na bezpečnost. 8x airbag, automatická klimatizace,ABS, ESP, ASR, mlhovky, klimatizovaná přihrádka před spolujezdcem, litá kola, xenony, černá metalíza, okna a zrcátka v elektrice, multifunkční volant.
Silné stránky
O francouzích se říká, že než začnou pracovat na novém modelu vozu, že si nejdříve vyrobí sedačku a o tomto autě to platí dvojnásobně. Sedadla jsou neuvěřitelně pohodlná a pracoviště řidiče je přehledné. Snad jen jediná malá výtka patří ke středovému panelu, kde je "spousta ovládacích prvků", tak chvíli trvá, než se s tím řidič naučí pracovat. Po té, co nasednete do vozu a otočíte klíčkem,se ozve neskutečně dotíravý identický stále se opakující signál ve smyslu "zapni si pásy".Jakmile tak učiníte- Peugeot se Vám odmění tichým velice kultivovaným chodem motoru. A řízení tohoto vozu je opravdu požitek! měl jsem před tímto autem hodně aut, tak mohu porovnávat. Předchozí vůz byl VW Passat, 1.9 TDI, 81 kw, synchro a opravdu co si na silnici dovolím s tímto vozem, jsem si nikdy dřív dovolit nemohl. Posilovač řízení je při nízkých rychlostech velmi citlivý, ale při jízdě po dálnici se vzrůstající rychlostí tuhne. Motor není prakticky slyšet ani při vyšších rychlostech nad 170 km/h. Točivý moment 320nm se systémem overbooster, kdy při sešlápnutí plynu se krátkodobě zvedne točivý moment na 340nm (což je výborné při přejíždění, hlavně kamionů), je více než dostačující. K pohodlí řidiče přispívá i středová loketní opěrka, kdy při její výšce se řidič nemusí naklánět a nevypadá za volantem jako při záchvatu mrtvice či infarktu. I spotřeba je velmi slušná, 6-7 l/100km, záleží na stylu jízdy, ale vzhledem k tomu jaká hustota silničního provozu panuje na silnicích ve středních Čechách či v Praze je na velmi slušné úrovni. Někde jsem četl, že Peugeoty zamrzají v zimě jako první. Není tomu tak. Auto startovalo více než dobře i v letošní tuhé zimě, kdy teploty přes noc atakovali na teploměru -20! Jen jednou jsem nastartoval až na podruhé, zřejmě už začínala tuhnout nafta, kdy jsem do nádrže nepřidal aditiva. Moje blbost. Baterie je v perfektní kondici i po 5 letech provozu. V neposlední řadě jsou perfektní i stěrače, které stírají cca 80% skla.
Slabé stránky
Výtka patří snad jen k místům na zadních sedadlech a k bočnímu výhledu, kdy řidiči vadí v bezpečném výhledu silné boční sloupky, hlavně při vjezdech na kruhové objezdy. Málo místa na zadních sedadlech a v neposlední řadě díky nízké světlosti vozu i nebezpečí při parkování u chodníku. Proto bych doporučoval parkovacího asistenta jak do předu, tak do zadu. Ale je to vykoupeno ladnými tvary karoserie, která ani po 5 letech výroby tohoto vozu neztratila nic ze svého nadčasového designu.
Ceny náhradních dílů, jak originálních, tak z neoriginálních. Vzhledem k malým cenovým rozdílům většinou navštěvuji autorizovaný servis, kde má člověk aspoň nějakou záruku, než u nějakého čičmundy v garáži.
Upozornění pro všechny, kteří říkají - pche, francouz! Na tyto poznámky nereaguji, jelikož takový člověk zřejmě toto auto nikdy nevlastnil a ani v něm nejel. Poznámky typu, známý říkal, známý měl, soused říkal, soused měl a pod., jsou blbosti na které už nehodlám reagovat. Děkuji za pochopení.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Se servisem mám jen dobré zkušenosti i přes trochu vyšší ceny náhradních dílů. Poruchy byli jen drobnosti, senzor ABS na zadním levém kole, oprava v autorizovaném servise cca 1200kč, prasklá hadice od turba cca 1000kč a elektromagnetický ventil také od turba cca 3200kč. Výměna obou kulových čepů na přední nápravě, na levé straně v loni(neautorizovaný servis) cca 4 tis., na pravé straně výměna v autorizovaném servise včetně výměny předních brzdových kotoučů a destiček cca 11500 kč minulý týden. Nejdražší na origiálních náhradních dílech jsou jednoznačně brzdové destičky, vše ostatní je přibližně stejně drahé jako např. v Auto Kelly, proto se domnívám, že se příliš nevyplatí servisovat tento vůz v neutorizovaném servise.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
jen ty nejlepší, perfektní přístup a jednání personálu. V autorizovaném servise jsme kupovali jako novou 206ku, servisujeme tam teď oba vozy a nemáme sebemenší připomínku. Snad jen ceny jsou trochu vyšší, ale to je vždy v autorizovaném servise a také jsem s tímto počítal už při koupi tohoto vozu.
Přidat názorDiskuse: Peugeot 407 2.0 HDI
- Ahoj 22.04.2009 18:00
- Ještě pár otázek 22.04.2009 14:06 positivemind
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vítej 21.04.2009 08:14 positivemind
- Re: servis 21.04.2009 04:29
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vítej 21.04.2009 04:26
- Re: Re: Re: Re: Re: Vítej 20.04.2009 22:35 Matt26
- Re: Re: Re: Re: Vítej 20.04.2009 16:30 positivemind
- servis 20.04.2009 16:12
- krasne afti 20.04.2009 16:04
- Re: Re: Re: Vítej 20.04.2009 13:05
- Re: Re: Vítej 20.04.2009 13:02 positivemind
- Re: Vítej 20.04.2009 12:52
- Vítej 20.04.2009 12:45 positivemind
Další vozy Peugeot 407
-
Peugeot 407 (2007) Majitel: Rysguf.
Přidáno: 9.2.2008 3039 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Peugeot 407 (2007) Majitel: BaracudaJ
Přidáno: 14.10.2012 810 Majitel 9.90 Uživatelé
-
Peugeot 407 (2005) Majitel: M2M
Přidáno: 31.12.2009 3810 Majitel 9.90 Uživatelé
-
Peugeot 407 (2006) Majitel: parkoviště
Přidáno: 7.6.2010 119 Majitel 9.83 Uživatelé
-
Peugeot 407 (2006) Majitel: parkoviště
Přidáno: 19.2.2010 83 Majitel 9.62 Uživatelé