Recenze

9 Majitel

Volkswagen Scirocco GT2

9.73 Uživatelé

Hodnoceno: 27× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Volkswagen Scirocco, foto 1 Volkswagen Scirocco, foto 2 Volkswagen Scirocco, foto 3 Volkswagen Scirocco, foto 4 Volkswagen Scirocco, foto 5 Volkswagen Scirocco, foto 6 Volkswagen Scirocco, foto 7 Volkswagen Scirocco, foto 8
Volkswagen Scirocco, foto 9 Volkswagen Scirocco, foto 10 Volkswagen Scirocco, foto 11 Volkswagen Scirocco, foto 12 Volkswagen Scirocco, foto 13 Volkswagen Scirocco, foto 14 Volkswagen Scirocco, foto 15 Volkswagen Scirocco, foto 16 Volkswagen Scirocco, foto 17 Volkswagen Scirocco, foto 18 Volkswagen Scirocco, foto 19 Volkswagen Scirocco, foto 20 Volkswagen Scirocco, foto 21 Volkswagen Scirocco, foto 22 Volkswagen Scirocco, foto 23 Volkswagen Scirocco, foto 24
 

Technické info

Přezdívka auta modrocco Rok výroby 1993 Koupeno ojeté najeto [km]:130000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1781 výkon [kW]: 70 kroutící moment [Nm]: 142 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10 maximální rychlost [km/h]: 205 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "kashty".

VW Scirocco druhé generace je nástupcem první modelové řady a zároveň předchůdcem VW Corrado,doposud posledního sportovně koncipovaného vozu vyráběného automobilkou VW.
VW Scirocco II se vyznačuje nízkou stavbou 3 dveřové karoserie,poměrně dlouhým převisem před přední nápravou,širokým B sloupkem a sériově montovaným spoilerem nad vypouklým sklem 3.dveří.


Výbava:
-palubní počítač
-posilovač řízení
-šíbr
-tónovaná okna
-radio+repro
-centrální zamykání
-orig. anatomická sedadla Recaro
-rozpěry mezi tlumiči vpředu+vzadu
-laděný výfuk Eisenmann
-stavitelný podvozek Koni
-vložka vzduch. filtru K&N
-chladič oleje
-alu Rial 7x15 ET25 obuto v Ventus K102 195/50




Silné stránky

Přesné řízení,výborná stabilita a ovladatelnost,pružný motor,pohodlná sedadla s dobrým bočním vedením,dobrá akustika audia :-)
Tak asi ve zkratce....
...jinak koho zaujalo toto auto a stručný popis mu nestačí,snad ho nasledujících pár řádků nasytí :-)

VW Scirocco II má standartně hmotnost 910kg (samozřejmě +/- podle výbavy) a díky nízké stavbě karoserie se zněj stává to pravé "sportovní nářadí".Motorizace těchto vozů v době své výroby byla velice široká a každý měl možnost vybrat si tu pohonou jednotku,která bude splňovat jeho požadavky.K mání byly jak výkonově slabší agregáty o obsahu 1.3 44kW (60k),který stačil na rozhýbání tak lehkého vozu a jeho předností byla samozřejmě spotřeba.Naopak vrcholným motorem,montovaným do modelové řady Scirocco II,byly 16ti ventilové 1.8 o výkonu 102kW (139k),se kterým dokáže Scirocco parádně upalovat.Moje scirocco je osazeno motorem vyrobeným v největším počtu kusů do těchto vozů,dalo by se říci....tím nejběžnějším.Tento motor je ze série takovým kompromisem mezi dostačujícím výkonem a přijatelnou spotřebou.Jedná se o 8ventilovou 1.8 se vstřikováním K-Jetronic o výkonu 70kW (95k) při 5500 ot/min a točivém momentu 142Nm při 3000 ot/min.
S drobnými úpravami na mém voze předpokládám,že se tyto parametry "o něco" zlepšily,o kolik však netuším,protože jsem se s ním nedostal na výkonovou brzdu,kterou mám takřka pod nosem.Jako drobné úpravy počítám vložku sání K&N s vyvedeným přívodem vzduchu za masku(původně za chladičem vody),výfukové potrubí tvořené původním katalizátorem a koncovým tlumičem výfuku Eisenmann,vyrobeným přímo na daný typ motoru.Katalizátor jsem se rozhodl zachovat po té,co mi na emisních měření byla potvrzena jeho funkčnost.Další drobnou úpravou je doplnění o chladič oleje,který sice přímo nepřispívá ke zvýšení výkonu motoru,ale určitě napomáhá k jeho bezproblémovému chodu při dlouhodobější zátěži.Teplotu oleje mohu sledovat na MFA,hodil by se ale i budík tlaku oleje.Pořád je co zlepšovat :-)
Podvozek je kapitola sama pro sebe.Ten dokáže tento vůz změnit jak po stránce vzhledové,ale (a to hlavně) i po stránce jízdních vlastností.Na sériovém podvozku se vůz chová velice předvídatelně i na hranicích možností přilnavosti pneumatik za dobrého jízdního komfortu.Při namontovaném podvozku KONI se snížením oproti sérii -40mm je vůz celkem slušně přilepený k zemi,parádně sedí v zatáčkách a nenaklápí se.Tuhost karoserie je navíc podpořena rozpěrami mezi tlumiči na přední i zadní ose.Nedílnou součástí podvozkových skupin jsou také kola o rozměru 7" x 15" a zálisu ET 25.V nízkoprofilových pneumatikách 195/50 vypadají nejen hezky na oko,ale plně dostačují k přenášení výkonu motoru na vozovku a k dobré přilanvosti celkově.Při ostřejším průjezdu zatáčkou cítíte v originálních sedadlech Recaro,že kam točíte-tam jedete a stále máte plnou kontrolu nad vozem.
O tomto voze mohu říct,že za málo peněz se dá získat hodně muziky :-)



Slabé stránky

Prostornost tohoto 2+2 sportovního coupé je výborná,pouze však pro osoby na předních sedadlech.Cestující vzadu nenaleznou mnoho prostoru v oblasti nohou,pokud na předních sedadlech sedí člověk vyšší postavy a má sedadlo posunuté dozadu.Stejně tak je vzadu málo místa v oblasti hlavy,zvláště pak u verze s dvoupolohovým šíbrem,kde je stropnice ještě nižší.Šíbr je na jednu stranu super věc,na druhou jsem si s ním taky užil dost starostí,když se rozlomily lišty pojezdů,jak tomu tak u těchto aut bývá.Při opravě a kompletování jsem si sáhl na dno své trpělivosti :-D .Špatně chráněné kovové hrdlo nádrže v pravém zadním podběhu není zrovna nejlépe vyřešené.Při namontovaném nižším a tvrdším KONI podvozku se jízda po nerovných vozovkách stává jízdou podobné traktorem po poli a kvůli nízkému posezu mě za tmy oslňují protijedoucí vozy.Další slabou stránkou jsou dlouhé těžké boční dveře.Čepy v pantech byly nejspíš poddimenzované a není vzácností,když jsou dveře trochu "sedlé".Také dost často někoho přitáhnou otevřené dveře k tomu,aby se opřel o jejich horní hranu.
Toto auto se dá považovat za velice spolehlivý vůz,zaleží však jako u mnoha jiných aut staršího roku výroby,kdo ho používal,jak s ním zacházel a co všechno na něm onen dotyčný "zbastlil".Často se u těchto vozů vyskytují problémy s elektroinstalací po neodborném zásahu předchozího majitele.Naštěstí to není můj připad,ale u prvního Scirocca jsem se s tím také setkal.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Nyní je na prodej...Cena 65.000,- Dohoda možná

 

Novinky v recenzi

23.8.2007 00:00

krátké videjko po cestě zpět ze srazu při zařazeném 5.rs :-)

Video

Přímý odkaz na video.


Další vozy Volkswagen Scirocco



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

Občas se nějaká moucha najde,přeci jen má svý léta

praktičnost
8

U sportcoupé se na praktičnost nehledí

prostornost
7

Mně vyhovuje,jen ti na zadních sedadlech si občas stěžují :oD

jízdní vlastnosti
10

na stavitelném KONI podvozku sedí jako přibitý...

jízdní komfort
5

...přeci jen je dost tvrdě nastavenej :-D

náhradní díly
7

horší dostupnost,ale pořád se dají sehnat

výkon motoru
7

95 koní není extra výkon,ale pro zábavu to stačí.Na rozhýbání 910kg hnotnosti to není špatný...

spotřeba
7

...s lehkou nohou 6,5 l/100km ...s těžkou lehce přes 10 l/100km

hlučnost motoru
2

těší se výborné kondici a je opravdu tichounkej

kvalita sedadel
8

nemocí u anatomických sedadel je poškozené boční vedení u sedadla řidiče,ale sedí s v nich výborně

brzdy
10

nově udělané ;-)

zavazadlový prostor
8

co jsem potřevoval,vždycky jsem odvezl






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…