Recenze
Volkswagen Scirocco GT2
Technické info
Přezdívka auta modrocco Rok výroby 1993 Koupeno ojeté najeto [km]:130000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1781 výkon [kW]: 70 kroutící moment [Nm]: 142 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10 maximální rychlost [km/h]: 205 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "kashty".
VW Scirocco druhé generace je nástupcem první modelové řady a zároveň předchůdcem VW Corrado,doposud posledního sportovně koncipovaného vozu vyráběného automobilkou VW.
VW Scirocco II se vyznačuje nízkou stavbou 3 dveřové karoserie,poměrně dlouhým převisem před přední nápravou,širokým B sloupkem a sériově montovaným spoilerem nad vypouklým sklem 3.dveří.
Výbava:
-palubní počítač
-posilovač řízení
-šíbr
-tónovaná okna
-radio+repro
-centrální zamykání
-orig. anatomická sedadla Recaro
-rozpěry mezi tlumiči vpředu+vzadu
-laděný výfuk Eisenmann
-stavitelný podvozek Koni
-vložka vzduch. filtru K&N
-chladič oleje
-alu Rial 7x15 ET25 obuto v Ventus K102 195/50
Silné stránky
Přesné řízení,výborná stabilita a ovladatelnost,pružný motor,pohodlná sedadla s dobrým bočním vedením,dobrá akustika audia :-)
Tak asi ve zkratce....
...jinak koho zaujalo toto auto a stručný popis mu nestačí,snad ho nasledujících pár řádků nasytí :-)
VW Scirocco II má standartně hmotnost 910kg (samozřejmě +/- podle výbavy) a díky nízké stavbě karoserie se zněj stává to pravé "sportovní nářadí".Motorizace těchto vozů v době své výroby byla velice široká a každý měl možnost vybrat si tu pohonou jednotku,která bude splňovat jeho požadavky.K mání byly jak výkonově slabší agregáty o obsahu 1.3 44kW (60k),který stačil na rozhýbání tak lehkého vozu a jeho předností byla samozřejmě spotřeba.Naopak vrcholným motorem,montovaným do modelové řady Scirocco II,byly 16ti ventilové 1.8 o výkonu 102kW (139k),se kterým dokáže Scirocco parádně upalovat.Moje scirocco je osazeno motorem vyrobeným v největším počtu kusů do těchto vozů,dalo by se říci....tím nejběžnějším.Tento motor je ze série takovým kompromisem mezi dostačujícím výkonem a přijatelnou spotřebou.Jedná se o 8ventilovou 1.8 se vstřikováním K-Jetronic o výkonu 70kW (95k) při 5500 ot/min a točivém momentu 142Nm při 3000 ot/min.
S drobnými úpravami na mém voze předpokládám,že se tyto parametry "o něco" zlepšily,o kolik však netuším,protože jsem se s ním nedostal na výkonovou brzdu,kterou mám takřka pod nosem.Jako drobné úpravy počítám vložku sání K&N s vyvedeným přívodem vzduchu za masku(původně za chladičem vody),výfukové potrubí tvořené původním katalizátorem a koncovým tlumičem výfuku Eisenmann,vyrobeným přímo na daný typ motoru.Katalizátor jsem se rozhodl zachovat po té,co mi na emisních měření byla potvrzena jeho funkčnost.Další drobnou úpravou je doplnění o chladič oleje,který sice přímo nepřispívá ke zvýšení výkonu motoru,ale určitě napomáhá k jeho bezproblémovému chodu při dlouhodobější zátěži.Teplotu oleje mohu sledovat na MFA,hodil by se ale i budík tlaku oleje.Pořád je co zlepšovat :-)
Podvozek je kapitola sama pro sebe.Ten dokáže tento vůz změnit jak po stránce vzhledové,ale (a to hlavně) i po stránce jízdních vlastností.Na sériovém podvozku se vůz chová velice předvídatelně i na hranicích možností přilnavosti pneumatik za dobrého jízdního komfortu.Při namontovaném podvozku KONI se snížením oproti sérii -40mm je vůz celkem slušně přilepený k zemi,parádně sedí v zatáčkách a nenaklápí se.Tuhost karoserie je navíc podpořena rozpěrami mezi tlumiči na přední i zadní ose.Nedílnou součástí podvozkových skupin jsou také kola o rozměru 7" x 15" a zálisu ET 25.V nízkoprofilových pneumatikách 195/50 vypadají nejen hezky na oko,ale plně dostačují k přenášení výkonu motoru na vozovku a k dobré přilanvosti celkově.Při ostřejším průjezdu zatáčkou cítíte v originálních sedadlech Recaro,že kam točíte-tam jedete a stále máte plnou kontrolu nad vozem.
O tomto voze mohu říct,že za málo peněz se dá získat hodně muziky :-)
Slabé stránky
Prostornost tohoto 2+2 sportovního coupé je výborná,pouze však pro osoby na předních sedadlech.Cestující vzadu nenaleznou mnoho prostoru v oblasti nohou,pokud na předních sedadlech sedí člověk vyšší postavy a má sedadlo posunuté dozadu.Stejně tak je vzadu málo místa v oblasti hlavy,zvláště pak u verze s dvoupolohovým šíbrem,kde je stropnice ještě nižší.Šíbr je na jednu stranu super věc,na druhou jsem si s ním taky užil dost starostí,když se rozlomily lišty pojezdů,jak tomu tak u těchto aut bývá.Při opravě a kompletování jsem si sáhl na dno své trpělivosti :-D .Špatně chráněné kovové hrdlo nádrže v pravém zadním podběhu není zrovna nejlépe vyřešené.Při namontovaném nižším a tvrdším KONI podvozku se jízda po nerovných vozovkách stává jízdou podobné traktorem po poli a kvůli nízkému posezu mě za tmy oslňují protijedoucí vozy.Další slabou stránkou jsou dlouhé těžké boční dveře.Čepy v pantech byly nejspíš poddimenzované a není vzácností,když jsou dveře trochu "sedlé".Také dost často někoho přitáhnou otevřené dveře k tomu,aby se opřel o jejich horní hranu.
Toto auto se dá považovat za velice spolehlivý vůz,zaleží však jako u mnoha jiných aut staršího roku výroby,kdo ho používal,jak s ním zacházel a co všechno na něm onen dotyčný "zbastlil".Často se u těchto vozů vyskytují problémy s elektroinstalací po neodborném zásahu předchozího majitele.Naštěstí to není můj připad,ale u prvního Scirocca jsem se s tím také setkal.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Nyní je na prodej...Cena 65.000,- Dohoda možná
Novinky v recenzi
krátké videjko po cestě zpět ze srazu při zařazeném 5.rs :-)
Video
Přímý odkaz na video.
Přidat názorDiskuse: Volkswagen Scirocco GT2
- Nazdar 12.05.2010 11:02 Chobot
- Re: Re: 9b 10.09.2007 22:00
- od 6 tého měsíce tu ?? 05.09.2007 22:49
- Re: Re: Hezký :-) 29.08.2007 21:01
- Re: Ťuťu 06.07.2007 13:20
- Re: Hezký :-) 06.07.2007 13:19
- Ťuťu 05.07.2007 14:48
- Hezký :-) 04.07.2007 16:48
- Re: Ono, asi nie je z roku 1993! 02.07.2007 14:08
- Re: Re: Re: Ono, asi nie je z roku 1993! 02.07.2007 10:47 lorenzlubos
- Re: Re: Ono, asi nie je z roku 1993! 02.07.2007 10:42 lorenzlubos
- Re: Ono, asi nie je z roku 1993! 02.07.2007 09:41
- Re: 9b 02.07.2007 09:32
- Re: 9b 02.07.2007 09:23
- Ono, asi nie je z roku 1993! 02.07.2007 02:50 lorenzlubos
- 9b 01.07.2007 23:57
- hodnocení 01.07.2007 23:41
- 9b 01.07.2007 23:31 Aischylos
- Stav 01.07.2007 10:23
- pěkně 30.06.2007 22:08 MiG-21
Další vozy Volkswagen Scirocco
-
Volkswagen Scirocco (1990) Majitel: parkoviště
Přidáno: 5.7.2007 189 Majitel 8.92 Uživatelé
-
Volkswagen Scirocco (2009) Majitel: parkoviště
Přidáno: 31.1.2010 2429 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Volkswagen Scirocco (2009) Majitel: parkoviště
Přidáno: 12.10.2009 14710 Majitel 9.90 Uživatelé
-
Volkswagen Scirocco (2009) Majitel: TufanR
Přidáno: 26.10.2009 1089 Majitel 9.86 Uživatelé
-
Volkswagen Scirocco (2009) Majitel: Dodo27
Přidáno: 21.12.2015 09 Majitel 9.53 Uživatelé