Recenze
Mitsubishi Galant
Technické info
Přezdívka auta Mitsubishi Galant Rok výroby 1997 Koupeno ojeté najeto [km]:143000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1997 výkon [kW]: 100 kroutící moment [Nm]: 178 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10 maximální rychlost [km/h]: 200 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8.2
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "maly Pavel".
Svou řidičskou kariéru jsem oficiálně začal s Mitsubishi Galantem šesté generace ve verzi s natáčecí zadní nápravou, stálým pohonem všech 4 kol a DOHC dvoulitrovým motorem. Zpočátku jsem si ho nemohl vynachválit, ale později začal žrát moc benzínu a motoru se nechtělo vytáčet tak jako dřív, proto jsem se začal ohlížet po nástupci. Chtěl jsem opět příjemné svezení, hodně prostoru ve všech ohledech a tři diamanty ve znaku. Do servisu k nám přijel zákazník s osmou generací Galanta a bylo rozhodnuto, desing celého auta mě dostal, stejně jako digitální klimatizace a zbytek interiéru.
S ohledem na spotřebu jsem se rozhodoval pro motor, ale na diesel jsem neslyšel žádnou chválu a ze zbylých tří benzínových motorů jsem vybral nejslabší dvoulitrový SOHC 16v čtyřválec.
V inzerátech jsem si, jakožto student, vybral toho s nejnižší cenovkou, přestože to nebyl vysněný sedan. Nebyl v nejlepším stavu, měl rezavé zadní lemy, řazení šlo ztuha, spojka těsně před smrtí a byla vymlácená dvě ramena na přední nápravě a měl několik šrámů. Na druhou stranu interiér ještě voněl novotou a kromě stropu byl zcela netknutý. Klimatizace fungovala bezchybně a měl nově dělané brzdy. Myslím, že to byl dobrý kup.
Za jízdy Galant velmi dobře tlumí nerovnosti, o těch větších dá vědět jen tlumeným zvukem. Perfektně sedí na silnici, jízdní vlastnosti jsou lepší, než bych čekal u kombíka. Motor sám o sobě dobře táhne ve všech otáčkách a výkon lineárně roste až do 6500ot/min, kde začíná červené pole. Přibližně ve 4500ot/min chytá druhý dech a auto na první 4 kvalty značně zrychluje. Na pátý převodový stupeň v omezovači (7000ot/min)zvládne 263,3 km/h - teoreticky. Prakticky jsem s ním jel nejvíc 210km/h podle tachomeru.
S autem se dá jet velmi svižně, ale charakterem se hodí spíše pro klidnou jízdu.
Výbava: ABS, 4x airbag, digitální klimatizace, el. zrcátka, el. okna, centrální zamykání + dálkové ovládání, otáčkoměr, výškově stavitelné sedadlo řidiče, mlhová světla, metalický lak, dělená zadní sedadla, hliníková kola,
Silné stránky
- dostatek prostoru ve všech ohledech
- agresivní desing světel a čelní masky
- velmi kultivované svezení, perfektní práce víceprvkového zavěšení a dobré odhlučnění motoru
- automatická digitální klimatizace
- audio soustava hraje nad mé očekávání
- v interiéru je plno odkládacích schránek, především v kufru jsou velice pěkně vyřešené
Slabé stránky
- především rezivějící lemy zadních blatníků, což je u těchto Galantů velice častá závada
- postupně odcházející synchrony v převodovce (1. a 2. stupeň)
- malá světlá výška (nejspíš už mám unavené tlumiče a nízký profil pneu) - občas si škrtnu
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Za normálních okolností bych si provoz a údržbu tohoto auta nemohl dovolit, ale shodou okolností jsem zaměstnán v Mitsubishi servisu.
Novinky v recenzi
už není
6.10.2007 Dneska jsem řídil z Rakouska dalšího Galanta v turbodieselu a dojmy jsou naprosto stejné jako v minulém případě. Podstatnější novinkou jsou nová kola, která jsem si za fantastickou cenu dovezl. Jsou 17ti palcová, obouvají nové pneu Daytona o rozměrech 215/45 a auto s nimi dostalo nový rozměr. Kola dělají auto. Amen
30.9.2007 Dneska jsem řídil cestou z Rakouska domů (cca 200km)naprosto stejné auto jako mám já, akorát bylo míň dobité a s turbodieselem pod kapotou. Do 2000 ot./min. se nic neděje, potom sepne turbo a motor trochu zatáhne. Pod tuto hodnotu ale zrychluje velmi neochotně, na 5. kvalt prakticky vůbec. Předjíždění se musí vždy dobře rozvrhnout a předem zvážit. Motor se vytáčí vcelku neochotně a hlučně. Cestou jsem ale usoudil, že bych si na něj nejspíš zvyknul, za cenu nižší spotřeby. Když jsem ale přijel domů a sednul do svého micáka, tak jsem byl přímo šokován tím, že motor prakticky není slyšet a že táhne ve všech otáčkách líp než zmíněný turbodiesel. Těch 46 koní výkonu navíc je opravdu znát a chybějících 22 Nm oželím.
18.9.2007 mi pan Křižka konečně vrátil po půlročním utrpení řidičský průkaz a proběhla moje první jízda delší než dva kilometry. Byl jsem se kousek projet a po 150km měním celkovou spokojenost s autem z 9 bodů na deset
Přidat názorDiskuse: Mitsubishi Galant
- Micina 25.02.2008 15:06
- ty bláho 31.01.2008 21:28 Mari pilot
- Re: ghj 05.01.2008 12:52
- au 03.01.2008 12:27
- ghj 03.01.2008 12:26
- Re: jj 02.01.2008 19:31
- jj 31.12.2007 21:49
- Myšák 11.11.2007 14:54 Zetec
- Ronnyp 11.10.2007 20:46 Ronnyp (RSKa)
- Re: 10B 21.09.2007 08:50
- 10B 10.09.2007 20:32
- Pavel 03.08.2007 16:39
- 10b 01.08.2007 09:22 CountachSV
- ronnyp 31.07.2007 17:21 Ronnyp (RSKa)
- 10b 31.07.2007 15:22 Aischylos
- Hodnotenie 10b 31.07.2007 12:59 2.0VTEC
- GALANT 31.07.2007 12:31
Další vozy značky Mitsubishi
-
Mitsubishi Galant (1997) Majitel: parkoviště
Přidáno: 11.2.2009 410 Majitel 7.73 Uživatelé
-
Mitsubishi Galant (2000) Majitel: PetrL
Přidáno: 27.3.2008 6310 Majitel 9.69 Uživatelé
-
Mitsubishi Lancer (2006) Majitel: faltaIX
Přidáno: 12.3.2011 8010 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Mitsubishi L200 (2007) Majitel: chup44
Přidáno: 2.3.2013 810 Majitel 9.90 Uživatelé
-
Mitsubishi Lancer (2008) Majitel: parkoviště
Přidáno: 12.12.2009 649 Majitel 9.88 Uživatelé