Recenze
Ford Fiesta MK6
Technické info
Přezdívka auta Mirka Rok výroby 2004 Koupeno nové najeto [km]:15000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1299 výkon [kW]: 51 kroutící moment [Nm]: 106 maximální rychlost [km/h]: 160 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 pohon kol: přední
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "owl".
Moja Mirka je auto, ktore neoslovi velmi vela ludi. PRECO?, ma len troje dvere, motor o vykone 51kW , zakladnu vybavu kde nieje ani ABS, ani otvaranie dveri batozinoveho priestoru(len klucom od zapalovania) , nema radio, nema centralne zamykanie,ba ani elektricky otvaratelne okna, taktiez vo vybave nieje airbag spolujazdca a ani vnutorna cirkulacia vzdychu.
No napriek tymto "nedostatkom" mi poskytuje radost zo soferovania, inerier je velmi jednoduchy a prehladny, nicim ma nerozptyluje a ani neznervoznuje. mam vysku 180cm a tak nemam ani najmensi problem si nastavit sedadlo a volant do spravnej polohy. vyhlad z vozu je naozaj dobry,( snad len pri lavotocivych zakrutach vo vyhlde trosku prekaza A stlpik - ale u ktoreho auta nie? ) vdaka dlhym bocnym dveram je vyhlad dobry aj do stran, vyhlad do zadu je obycajny, taky ako u kazdej konrukencie( az na hodnu civic a citroen C4, kde vo vyhlade do zadu zavadza zadny spojler). Kvalita sedadiel je na danu triedu( mestske auto) normalna( nicim neohuruju, ale ani nicim nesklamu). snad bezpecnostne pasi na prednych sedadlach maju velku tendenciu tlacit cloveka( ale ja to riesim tak, ze si bud pas odopnem alebo ze si ho raz za cas posuniem a tym problem vyriesim). mozno ze ford co sa tyka sedaciek mohol mat v ponuke sadu komfortnych sedaciek( ako ma naprv VW polo vo vybave trendline), ale ked s autom jazdite trate maximalne 150km, tak vam chybat urcite nebude.
dalsia silna stranka interieru je pristrojovy panel, korey je naozaj jednoduchy a prehladny, budiky su velmi pekne a decentne podsvietene. vsetky gombiky a packy su na spravnom mieste
kvalita plastou ( pred faceliftom ) je priemerna na danu dobu, ked je vonku okolo nuly alebo pod nulou a ked nieje interier dostatocne vykureny, tak plasty vydavaju na hrbolatej ceste( polovica ciest uzemia slovenksa :-) ) praskavy zvuk...ale po zohriati interieru sa upokoja a uz su ticho az do dalsieho dna.
co sa tyka odkladacich priestorov v interieri, tak ich mnozstvo a kapacita su aspon pre mna dostatocne. Kto si chce napchat do schranky pred spolujazdcom lodny kofor, tak sa mu to asi nepodari, ale bezne veci sa vam tam vojdu urcite
priestor pre cestujucich je na rozmery auta nadstandardny. 4 cestujuci vysky 180cm sa odvezu velmi pohodlno. od vysky 195cm uz sklon strechy zacina zavadzat nad hlavou cestujuceho( ale to je tak asi u 95%automobilov ),
objem batozinoveho priestoru je taktiez obycajny( ze ma +-5 litrov viac ako ine auto danej triedy ani nerozoberam, lebo to nema zmysel. skor dolezitejsia vec je to ze sedadla su delene a sklopne, ale lavica je sice sklopna, ale nieje delena....po sklopeni sa neda vytvorit rovna podlaha, takze tento parameter mohol byt urcite lepsie navrhnuty a rieseny
podvozok, je nastaveny na kvalitne cesty, vtedy sa daju robit s fiestou zazraky a clovek si uzije kopec srandy... ak je cesta hrbolata a vojdete s fiestou rychlo do zakruty, dost casto sa stava ze auto uskoci aj pol metra do strany( vdaka tvrdosti tlmicou a pruzin)....prejazd nerovnosti( napriklad kolajnice, macacie hlavy,asfaltove zaplaty) sa prenasaju do interieru dost citelne,ale aspon mate dobry dovod oprasit si slovnik nadavok :-)
Podla mna to ma aj dalsi vyznam a to ten ze budete s autom chodit cez tieto nerovnosti pomaly a fiesta sa vam za to odvdaci tym ze tlmice vam vydrzia podstatne dlhsie ako u konkurencie( a nie len tlmice, ale aj disky kolies, celkove uchytenie naprav ,silent bloky a tak dalej)
citlivost spojky, plynoveho pedalu a brzdy je neutralny( takze kto je zviknuty na brzdovy a plynovy pedal renaultu, tak sa mu budu zdat tieto pedale dost tvrde)
motor je 1.3 8v....ventilovy rozvod SOHC=v hlave valca su 2 ventily a 2 vacky,ktore su pohanane vackovym hriadelom a ten je pohanany retazou( a to je zdroj hluku), na kryte motora je napis duratec, ale v skutocnosti je to obycajny stary znamy ZETEC-ROCAM, samozrejme ze tento motor disponuje MPI technikou...
na rovinke v meste ( 60km\h) zaradim 4 stupen a otacky motora su okolo 2000( pri tychto otackach sa do interieru prenasa len minimalne mnozstvo hluku od motora) , to je dostatocne na udrziavanie rychlosti, ale v kopceku alebo pri vyraznejsom pridani si to vyzaduje preradit na 3-ku.... mimo mesta na rovinke pri 90km\h staci 5 stupen, ale opat v kopceku alebo pri predbiehani treba zaradit 4 stupen....
pri rozjazde zo semafora sa auto rozpohne celkom svizne( jednotka je naozaj dobre sprevodovana na razantne rozbehnutie, pri preradeni okolo 4300 otacok , dvojka zabera tiez dobre, ale okolo 75km\h uz motor nema dostatocnu silu a dalsie zrychlovanie je uz slabsie,.,.,.ale na bezne ucely a jazdenie, ked je auto obsadene 2 cestujucimi, motor staci,.,.,pri jazde mimo meste a este v plnom obsadeni, motor staci na udrziavanie 90 km\h, ale urcite nevladze obehovat, jedine ze mate pred sebou rovinku dlhu ako letisko( ja sa stale smejem ked tak obehujem ze idem navarit kavu, kto si da? :-))) )
Silné stránky
urcite jednoduchost a prehladost interieru, jednoduchy a prijemny design,ktory nezostarne len tak rychlo , podvozok na dobrych cestach, presne a citlive riadenie a radenie,
Slabé stránky
na vozenie sa po meste su tlmice dost tvrdo nastavene....
( niekomu to ale moze vyhovovat)
konstrukcne starsi motor neohuri vykonom a ani spotrebov,, dalej reakcie na plyn a kultura chodu su tiez umerne konstrukcnemu veku motora
dalsia slaba stranka su pneumatiky Continental Ecocontact....tieto pneumatiky su nezvicajne tvrde(ale zevraj ekonomicke), ked je trosku poprsane a chcete sa rychlejsie pohnut tak okamzite zacnu preklzovat, pri prudsom brzdeni zasa ihned idu do smyku ,.,.,.ked je cesta sucha, tak vtedy sa spravaju normalne....ale maju aj vyhodu a to dlhu zivotnost( ale ked mi na mokrej ceste vbehne do cesty diviak, tak vtedy dlha zivotnost pneumatik ma zaujimat nebude).....rozmyslal som uz aj o ich vymene, ale zasa sme pri peniazoch, ked si to prepocitam tak nova sada ma vyjde na aspon 12000SK a to je cca 4000 odjazdenych kilometrov.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
poruchy ktore by musel riesit servis este neboli a dufam ze ani nikdy nebudu... vyskytla sa len jedna mensia zavada pri otvarani kapoty motora a to ze zamok sa zasekuje,vtedy treba stisnut kapotu v mieste zamku( par krat silnejsie zatlacit- silno ale s citom) a potom sa zamok uvolni.
potom dalsia vec je ten praskavy zvuk plastov na palubnej doske pri nizkych teplotach a nevykurenom interiery.
a posledny detail je skripajuci zvuk radiacej paky ked preradzujem do trojky.......ale vsetko sa da lahko odstranit, len cakam kedy ma to rozzuri natolko ze to opravim :-)
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
predajca SZILCAR kosice,.,., celkom mily predajcovia su tam, ale kazdy kto nieco predava je mily, vsak to poznate aj vy, nie :-)
A chcel by som sa este podakovat servisu ford szilcar kosice, ze mi uz 2 krat pomohli s nahradnymi dielmi(a to velmi rychlo):
1. zadna vzpera- znie to hrozostrasne, ale je to len ten teleskopicky tlmic zatvarania piatych dveri...no je to na dlhe rozpravanie co sa stym stalo( proste islo o to ze mi to jeden cigan ohol), tak som musel ist kupit novy( a potom si viete predstavit vymahat peniaze od cigana?,... radsej pracovat v uranovej bani
(dodacia doba 2dni...takze celkom v pohode, montaz zadarmo).
2.neviem presne ako sa to vola, ale mozte si to vsimnut na jednej fotke ze mi to chyba(nazvime to kritka tazneho oka v prednom narazniku) ....a preco to zmyzlo? lebo to nieje priskrutkovane, a samozrejme ze niekto to potreboval, tak si to odo mna pozical.
( dohodol som sa ze nech mi objednaju novu a ze ked budu niekedy lakovat danu farbu, tak nech to prebehnu tiez...takze takto som platil len za cenu tej kritky, lakovanie gratis)
Přidat názorDiskuse: Ford Fiesta MK6
- Re: spotreba 01.06.2008 11:48
- spotreba 22.05.2008 23:44 random
- Re: Re: Re: Re: uff 19.03.2008 19:34
- Re: Re: Re: uff 18.03.2008 23:38
- Re: Re: uff 18.03.2008 11:24
- Re: uff 17.03.2008 12:21 Lubosss1
- uff 08.03.2008 11:14 Lubosss1
- Re: Výbava 07.03.2008 19:34
- Re: ;-) 07.03.2008 19:23
- Výbava 07.03.2008 14:33
- Re: Re: Re: čaukoo 06.03.2008 21:53 DodoSTI
- ;-) 06.03.2008 21:23
- Ahoj 06.03.2008 16:36
- Re: Tvrdost pedalu 06.03.2008 11:25
- Re: pekna 06.03.2008 11:20
- Foto ... 06.03.2008 04:45
- pekna 05.03.2008 22:04
- Re: Re: čaukoo 05.03.2008 22:00 DodoSTI
- Tvrdost pedalu 05.03.2008 20:27
- KE reprezent 05.03.2008 20:19 Sparky
- Re: čaukoo 05.03.2008 20:14
- autor 05.03.2008 19:55
- čaukoo 05.03.2008 19:54 DodoSTI
Další vozy Ford Fiesta
-
Ford Fiesta (2002) Majitel: ironlionzion
Přidáno: 6.11.2013 09 Majitel 9.87 Uživatelé
-
Ford Fiesta (2007) Majitel: BigFoot007
Přidáno: 27.9.2007 8110 Majitel 9.84 Uživatelé
-
Ford Fiesta (2007) Majitel: parkoviště
Přidáno: 1.10.2007 449 Majitel 9.79 Uživatelé
-
Ford Fiesta (2008) Majitel: igi2
Přidáno: 5.11.2008 169 Majitel 9.79 Uživatelé
-
Ford Fiesta (2004) Majitel: Moper
Přidáno: 13.12.2010 79 Majitel 9.74 Uživatelé