Recenze
Ford Fiesta 1.6 Duratec (100k / 74 kW)
Technické info
Přezdívka auta Fiesta Rok výroby 2002 Koupeno ojeté najeto [km]:102 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1596 výkon [kW]: 74 kroutící moment [Nm]: 143 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.6 maximální rychlost [km/h]: 184 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 zavazadlový prostor [l]: 284 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7 (udávaná)spotřeba naměřená:
Popis vozu
Fiesta byla volba z rozumu (narozdíl od Grande Punta, které jsem měl předtím). Bylo potřeba koupit ojetý vůz s rozumným nájezdem a cenou. Auto jsem kupoval v roce 2011. Při výběru jsem s rozpočtem kolem 80-90 000 Kč sledoval hlavně parametr poruchovosti, praktičnosti, jednoduché údržby a aby to uvezlo 2 dospělé a malé dítě. Design, barva, výkon, komfort a podobné nadstandardy nebyli priority. Ve výběru byli VW Golf IV. generace a Fábia I. generace takže rozšířené malé auta, kterých je v bazarech velký výběr. Po pár prohlídkách bazarů jsem favority rozšířil o Focus a Astru I. generace ale nakonec rychle vyloučil protože byli tenkrát už mimo rozpočet (aspoň ty kusy, které nebyli v žalostném stavu).
Když jsem viděl tuhle Fiestu tak mě nějak chytla za srdce, přeci jen 100k 1.6 lákala na svižnější svezení a Fordův podvozek měl lepší pověst co do zábavnosti než usedlejší Fábka nebo Golf. Rád řídím tak jsem Fiestu v bazaru krátce vyzkoušel a k mému překvapení jsem už na jiné adepty nepomyslel.
Hned po koupi vedla první jízda přes kopcovitý a zatáčkovitý terén a tam je Fiesta jako doma (teda přesněji jako doma je ve městě ale s přihlédnutím na výkon to u tohoto typu platí i na meziměsto). Byl jsem dost mile překvapený, očekával jsem, že budu jezdit s HTP Fábií a tohle bylo oproti tomu jako živá voda. Úsměv na tváři a čistá dětská radost z toho jak to "jede". A jezdí to dost dobře.
Výkonu atmosférické klasiky od Fordu je na rozdávání (74 kW/100k na 1 tunu hmotnosti auta) v širokém spektru otáček. Žádná moderní elektronika na podvozku a v motoru, bez turba dávají motoru na dnešní dobu syrovější a nekultivovanější projev ale o to víc to člověk "cítí". Reakce na plyn je bez prodlevy, zvuk je neutlumený, volant klade odpor. Řízení je přesné a podvozek jistý. To co jsem slýchal o tomto naturelu Fordů naprosto platí a potvrzuji.
Manželka, která pak autem často jezdila tohle taky dost oceňovala. Je bežný uživatel, který jezdí po městě a drží se předepsaných rychlostí. Mohla srovnávat s předchozím Grande Puntem s 1.2l 50 kw motorem. Podle ní je svezení s Fiestou, která je menší a generačně starší vůz výrazně lepší. Ocenila lepší výhled z vozu při parkování, praktičnost a jízdní vlastnosti. To je dobrá vizitka pro auto od laika.
Shodli jsme se, že i co se týká kvality dílenského zpracování je na tom Fiesta líp. Grande Punto bylo auto s celkem dobrým odhlučněním a komfortem ale drobné závady, nepraktické detaily a malý kufr dojem trochu kazili.
Konzervativní design Fiesty mi nikdy do oka nepadl ale je to auto "z rozumu" takže to neřeším. Hranatý a strohý design to vynahrazuje prostorností interiéru i kufru, výborným výhledem a přehledem o rozích auta při parkování.
Co bych ještě vypíchl jsou detaily jako:
>>> otevírání kufru pouze tlačítkem na palubce nebo na klíčku (Fiesta má tlačítko aspoň vlevo od volantu na rozdíl od Punta, který má tlačítko uprostřed)
>>> řadící páka padne sice do ruky ale je to vysoký klacek a člověk má pocit jako při řazení v autobusu (gumovější charakter řazení tomu ještě přidává)
>>> hlučnost motoru při jízdě v podstatě neumožńuje poslouchat rádio v normální hlasitosti
>>> volant potažený kůží má optimální velikost a je příjemně tlustý
>>> plasty jsou tvrdé a působí levně
>>> ergonomie je supr, vše je na dosah (kromě toho, že kufr nejde otevřít zvenku ale na to se dá zvyknout)
>>> auto působí lehce při jízdě ale nízká hmotnost je znát například i při zavírání dveří nebo kufru, Golf IV nebo Fábie I působí robustněji
>>> tah motoru je návykový a předjíždění není žádný stres, naopak, potěší i pocit, že výkonová hmotnost je vyšší než u průměru co jezdí na silnicích takže spousta závoděníchtivých řidičů "Oktávek s TDi" zůstala zaskočená (nic proti Oktávce v TDi, měl jsem to auto v tom výkonnějším dvoulitru a nebylo zlé)
Celkě shrnuto. Fiesta je solidně postavené, kvalitní auto se špičkovými jízdními vlastnostmi do města a mimo město. S tímto motorem je i zábavné a rychlé. Podvozek je subjektivně možno přirovnat k motokáře, a to i díky jeho tuhosti. Podrží při řešení lecjaké krize i při panickém brzdění.
Výbava:
5 dveří, klimatizace, ABS, CD přehrávač s rádiem, 4 x airbag, dálkové otvírání dveří, centrální zamykání, mlhovky, posilovač řízení, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, kožený volant, elektrické stahování oken vepředu, elektrické nastavování zpětných zrcadel, dělená zadní sedadla 2/1
Koho zajímá test a technické detaily (stejný motor akorát testovací výbava je Ghia) tak tady je odkaz: http://www.auto.cz/ford-fiesta-1-6-16v-ghia-reloaded-03-2003-291
Silné stránky
Vynikající a zábavné jízdní vlastnosti, přesné řízení, jistý podvozek, silný motor, krabicoidní tvar karoserie je skvělý pro odhad rohů při parkování, maximální využití vnitřního prostoru, relativně velký kufr
Slabé stránky
Hlučný motor, vysoká spotřeba, šedý potah sedadel - je vidět každý flek, gumovější řazení
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Po koupi v bazaru výměna oleje, filtrů a dalších náplní. Jednou srážka se zajícem - hajzlík (ať je mu země lehká) prorazil přední nárazník a hnul uchycením chladiče klimatizace (nebýt chlupů v prasklinách tak by mi nikdo nevěřil co dokáže malý zajíc napáchat) takže výměna nárazníku, chladiče klimatizace a lakování. V servisu Juráň ve Zlíně - perfektní služby, doporučuji. Pak ještě pár šrámů z parkování na sídlišti jinak s autem nebyli žádné problémy.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Koupeno u Kondýska v Bystřici p. Hostýnem. Skvělé jednání a bezproblémový průběh prodeje, doporučuji.
Novinky v recenzi
Fiesta se právě přepisuje na nového majitele
Tak ať mu dobře slouží. Najel jsem s ní 40 000 bezproblémových km, čest její památce.
Přidat názorDiskuse: Ford Fiesta 1.6 Duratec (100k / 74 kW)
Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.
Další vozy Ford Fiesta
-
Ford Fiesta (2007) Majitel: BigFoot007
Přidáno: 27.9.2007 8110 Majitel 9.84 Uživatelé
-
Ford Fiesta (2007) Majitel: parkoviště
Přidáno: 1.10.2007 449 Majitel 9.79 Uživatelé
-
Ford Fiesta (2008) Majitel: igi2
Přidáno: 5.11.2008 169 Majitel 9.79 Uživatelé
-
Ford Fiesta (2004) Majitel: Moper
Přidáno: 13.12.2010 79 Majitel 9.74 Uživatelé
-
Ford Fiesta (2006) Majitel: parkoviště
Přidáno: 21.3.2007 2459 Majitel 9.73 Uživatelé